سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آپلود عکس
پیشرفت های چشمگیر ایران
سه شنبه 91/11/24 ساعت 1:20 صبح | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

آسوشیتدپرس: نباید پیشرفت های چشمگیر ایران را دستکم گرفت 

پیشرفت های علمی ایران صرفا تبلیغات و نمایش نیست. ایران از قدرت قابل توجهی در زمینه پیشرفت های علمی و نظامی برخوردار شده است.
خبرگزاری آسوشیتدپرس تحلیل فوق را ضمن بررسی موفقیت های جدید ایران در حوزه های مختلف فنی مورد تأکید قرار داد. آسوشیتدپرس می نویسد به رغم برخی بزرگ نمایی ها، نباید توان علمی ایران را دست کم گرفت. آنها اخیرا از تولید هواپیماهای بدون سرنشین، ارسال موجود زنده به فضا و ساخت تونل هوای فوق صوت خبر دادند. هر یک از این رویدادها می تواند به مثابه مشتی به تحریم های غرب به حساب آید. پیام تهران این است که تحریم ها نمی تواند پیشرفت های فنی و علمی ما را متوقف کند.
به نوشته آسوشیتدپرس، مقامات ایران تلاش کرده اند تحریم ها را به عنوان امتیازی غیرمستقیم که باعث نوآوری و خودکفایی صنعتی شده به تصویر بکشند. بخشی از اهداف وسیع تر ایران آن است که به عنوان قلب فناوری و استقلال سیاسی جهان اسلام شناخته شود، موضوعی که سال گذشته میلادی و با برعهده گرفتن ریاست جنبش غیرمتعهدها شکل پررنگ تری به خود گرفت.
به نوشته آسوشیتدپرس، تئودور کاراسیک کارشناس امنیتی موسسه «تحلیل نظامی خاور نزدیک و خلیج» دبی، نادیده گرفتن دانش و فناوری رو به توسعه ایران را اشتباه دانست. ایران با ارسال ماهواره به مدار، برخی ویژگی های بنیادین تخصص های هوافضا را به نمایش گذاشته و برنامه موشکی قابل توجهی که بتواند اسرائیل و پایگاه های آمریکا را در منطقه هدف قرار دهد فراهم کرده است.
خبرگزاری آمریکایی تصریح کرد: از رزمایش های اخیر ایران در نزدیکی تنگه هرمز، به عنوان شاهراه عبور یک پنجم از نفت خام مصرفی جهان، چنین بر می آید که قدرت دریایی جمهوری اسلامی نیز ظاهرا رو به افزایش است. از سال 2011 تاکنون ناوهای جنگی ایران 2بار به مدیترانه اعزام شده اند و همین پیام آشکاری به اسرائیل است مبنی بر این که نیروی نظامی ایران صرفا به مناطق اطراف محدود نمی شود.
کاراسیک گفت: آنچه که ایران به عنوان پیشرفت و دستاورد به نمایش می گذارد هر چند به منظور تغذیه افکار عمومی در رابطه با بومی بودن برنامه ایران و توانایی آن در حفاظت از کشور صورت می گیرد، اما، این صرفا یک نمایش نیست بلکه ایران از قدرت قابل توجه و چشمگیری برخوردار است.


منبع: کیهان



 
موضوعات
لینک دوستان
دیگر موارد


بازدید امروز: 42
بازدید دیروز: 117
کل بازدیدها: 1329697