سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آپلود عکس
در صورت حمله
چهارشنبه 91/7/12 ساعت 12:2 صبح | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
چامسکی: در صورت حمله به ایران اسراییل به یک کشور افریقایی تبدیل می‌شود

ایران هسته ای- نظریه پرداز و زبان شناس برجسته آمریکایی با اشاره به اینکه مسئولان صهیونیست به تنهایی جرات حمله به ایران را ندارند، تصریح کرد آمریکا با ترور دانشمندان ایرانی، جنگ سایبری و جنگ اقتصادی؛ عملا با ایران وارد یک جنگ تمام عیار شده است. 

نوام چامسکی در مصاحبه با ریکاردو لزما از هفته نامه «کانترپانچ» آمریکا درخصوص اینکه آیا اسرائیلی ها برای حمله به ایران بدنبال یک دلیل منطقی هستند، گفت: « تعجبی ندارد اگر اسرائیلی ها بخواهند حادثه ای در خلیج فارس ایجاد کنند و این کار سختی نیست. من و شما هم می توانیم این کار را انجام دهیم. الان موشک های نیروی دریایی آمریکا، ناوهای هواپیما بر، رزم ناوها و بقیه تجهیزات آمریکا در این منطقه ردیف شده اند. هر حادثه کوچک مثلا برخورد یک قایق تک نفره به یک ناو هواپیما بر می تواند پیامد خطرناکی به همراه داشته باشد. درواقع باید این نکته را به یاد داشته باشیم که بر اساس معیارهای وزارت دفاع آمریکا پنتاگون، اکنون آمریکا با ایران وارد جنگ شده است. ترور (دانشمندان ایرانی) یا همان اقدامات تروریستی، جنگ سایبری، جنگ اقتصادی تمام این ها مواردی هستند که اگر در رابطه با آمریکا اعمال شوند، آمریکا آنها را جنگ قلمداد می کند اما اگر ما این اقدامات را درباره ایران بکار بریم، جنگ محسوب نمی شود. بنابر این، بر اساس معیارهای آمریکا ما قبلا به ایران حمله کرده ایم. مسئله اینجاست که تاکجا می خواهیم جلو برویم. این نکته مهمی است که هرگز در آمریکا مورد بحث و بررسی قرار نگرفته و مطلبی نوشته نشده است. فقط من و شاید یکی دو نفر دیگر در این رابطه مطالبی نوشته اند. این مسئله به راحتی از طریق دیپلماسی قابل حل است؛ حرکت به سوی ایجاد منطقه ای عاری از سلاح های هسته ای. تمام جهان از این طرح حمایت می کنند. آمریکا سال ها مانع از حل این مسئله شده است. با این حال، به قدری از این تفکر حمایت می شود که اوباما بطور اصولی مجبور شد آن را بپذیرد اما اسرائیل را از این قائده مستثنی دانست. خوب این مسخره است. اسرائیل صدها سلاح هسته ای دارد، به سایر کشورها حمله می کند، خشونت طلب است و با ورود بازرسان آژانس انرژی اتمی مخالفت می کند. بنابراین، با مستثنی کردن اسرائیل امید برای ایجاد خاورمیانه ای عاری از سلاح های هسته ای از بین می رود. این شرایط در ماه دسامبر فراهم خواهد شد. قرار است کنفرانس بین المللی درباره ایجاد خاورمیانه عاری از سلاح هسته ای برپا شود و فقط اسرائیل مخالفت خود را با حضور در این نشست اعلام کرده است».

چامسکی در پاسخ به اینکه آیا آمریکا در این نشست شرکت می کند گفت: «همه چیز بستگی به این دارد که آمریکایی ها بخواهند چه کارکنند اما تاکنون رسما در این باره اظهار نظر نکردند. تا به حال اوباما با حضور آمریکا در این نشست موافقت کرده است و ما هم از این اقدام اوباما حمایت می کنیم اما بازهم وی اسرائیل را از این قائده مستثنی دانست. این استثنا قائل شدن برای اسرائیل اصلا احتمال ایجاد منطقه عاری از سلاح های هسته ای را از بین می برد. اگر کسی ایران را تهدیدی برای منطقه تلقی می کند که به نظر من این مسئله دروغی بیش نیست، حتی اگر این مسئله صحت هم داشته باشد از طریق ایجاد منطقه عاری از سلاح هسته ای می توان تهدیدات ایران را از بین برد. البته این مستلزم آن است که اسرائیل به پیمان منع گسترش تسلیحات هسته ای بپیوندد چون این کار برای پایان بخشیدن به آنچه شما تهدیدات ایران می نامید، لازم است. ساده ترین راه حل آن توسل به دیپلماسی است. طبق معمول ، رسانه ها از انتشار مطالب در این خصوص خودداری می کنند. من حتی فکر می کنم رسانه ها این را هم منتشر نکرده باشند که اسرائیل در کنفرانس خلع سلاح هسته ای شرکت نمی کند. این مطلب در مطبوعات اسرائیل منتشر شد و رسانه ها همه این را می دانند».

 چامسکی در پاسخ به اینکه به فرض اگر آمریکا نخواهد از طریق زمین، هوایی و دیگر راه ها وارد جنگ تمام عیار با ایران شود، چگونه به ایران حمله خواهد کرد؛ گفت : « فکر نمی کنم یا حداقل انتظار نمی رود که بخواهند زمینی به ایران حمله کنند. حمله به ایران یک حمله گسترده موشکی یا هوایی خواهد بود. اسرائیل هم می تواند این کار را بکند. اسرائیل دارای زیردریایی هایی است که از آلمان دریافت کرده است و قادرند موشک هایی با کلاهک هسته ای حمل کنند. من کاملا مطمئنم این زیردریایی ها در خلیج فارس مستقر هستند. بنابراین، اگر بخواهند می توانند با موشک به ایران حمله کنند».

 این نظریه پرداز آمریکایی درباره اینکه چرا اسرائیلی ها خود به ایران حمله نمی کنند گفت: «می ترسند بهای سنگینی برای این حمله بپردازند. یک علت آن این است که (در صورت حمله به ایران) خشم جهانیان برانگیخته خواهد شد. درحال حاضر همه اروپایی ها از اسرائیلیها خشمگین هستند. اسرائیل خطرناکترین کشور (رژیم) دنیا تلقی و به تدریج به یک دولت مطرود تبدیل می شود. البته این ترس و تنفر از اسرائیل در میان کشورهای جهان سوم، کشورهای عربی و مسلمان بیش از دیگر مناطق جهان احساس می شود. شاید برای اسرائیلی ها مهم نباشد اما در صورت حمله به ایران، اسرائیل ممکن است به یک آفریقای جنوبی دیگر تبدیل شود. به همین علت اسرائیلیها ترجیح می دهند آمریکا به ایران حمله کند».
منبع: رجانیوز


 
موضوعات
لینک دوستان
دیگر موارد


بازدید امروز: 121
بازدید دیروز: 194
کل بازدیدها: 1330105