سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آپلود عکس
رزمایش پیامبر اعظم 8
پنج شنبه 91/12/3 ساعت 1:25 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
سردار پاکپور در نشست خبری اعلام کرد

برگزاری رزمایش "پیامبر اعظم 8" در شرق کشور

فرمانده نیروی زمینی سپاه از برگزاری رزمایش گسترده این نیرو با نام "پیامبر اعظم 8" در منطقه شرق کشور خبر داد و گفت: تجهیزات جدیدی که وارد سازمان نیروی زمینی سپاه شده، اعم از تجهیزات جنگ الکترونیکی، مخابرات و تجهیزات انفرادی در این رزمایش به کار گرفته می‌شود.

به گزارش خبرنگار دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، "سردار محمد پاکپور" در نشستی خبری که صبح امروز به منظور تشریح برنامه‌های نیروی زمینی سپاه پاسداران برگزار شد، اظهار داشت: حفظ امنیت جنوب شرق و شمال غرب کشور در حیطه وظایف نیری زمینی سپاه پاسداران است که در دو بُعد دفاعی و امنیتی ماموریت دارند؛ لذا ما اقدامات عملیاتی و زیرساختی اساسی را در این مناطق انجام داده‌ایم.

فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران افزود: از سال 88 که ماموریت اصلی حفظ امنیت غرب کشور به نیروی زمینی سپاه واگذار شد، اقداماتی زیرساختی انجام گرفته است. در حال حاضر از امنیت مطلوبی در شمال غرب کشور برخوردار هستیم و این اقدامات، امسال نیز ادامه پیدا خواهد کرد.

سردار پاکپور یادآور شد: در سال‌های قبل به خصوص در سال‌های 88 و 89 شاهد اقدامات تروریستی متعددی در جنوب شرق کشور بودیم که با واگذاری امنیت خود منطقه به مردم بومی و هدایت این امنیت توسط نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، امنیت قابل قبولی در این منطقه به وجود آمد و از حدود اواخر اسفند سال 90 و در ایام نوروز سال 91 تیم‌های تروریستی بسیاری در این مناطق ورود پیدا کرده بودند که در مرزهای جمهوری اسلامی یا منهدم شده یا دستگیر می‌شدند و نتوانستند اقدامات تروریستی خود را به اجرا بگذارند.

وی ادامه داد: در ابعاد دفاعی نیز در مناطق ماموریتی که در مرزهای جمهوری اسلامی به نیروی زمینی سپاه واگذار شده، هم مواضع زیادی را مطرح کردیم و هم طرح‌های مختلفی را ارائه دادیم.

فرمانده نیروی زمینی سپاه در ادامه از برگزاری "رزمایش پیامبر اعظم 8" در مناطق شرقی کشور خبر داد و گفت: این رزمایش نیز دقیقا در امتداد همین اقدامات ماموریتی است و محل رزمایش در جنوب شرق کشور، در دو منطقه سیریز و سیرجان کرمان برگزار می‌شود.

سردار پاکپور افزود: یگان‌هایی که در این رزمایش شرکت می‌کنند بخشی از قرارگاه مدینه نیروی زمینی سپاه هستند.

وی گفت: رزمایش در واقع از دیروز آغاز شده که ستون‌کشی خود را شروع کردیم و امروز استقرار کامل در منطقه رزمایش انجام شده است.

فرمانده نیروی زمینی سپاه ادامه داد: مرحله نهایی رزمایش نیز از 5 تا 8 اسفند برگزار می‌شود و با توجه به این که همه این مراحل جزو رزمایش است و در حقیقت از دیروز آغاز شده، رزمایش یک هفته به طول می‌انجامد.

سردار پاکپور با اشاره به اهداف رزمایش پیامبر اعظم 8 گفت: تمرین دفاعی در زمینه‌هایی که مشابه مناطق دفاعی است و شبیه‌سازی شده یکی از اهداف این رزمایش است و نیز تعدادی از تجهیزات جدیدی که وارد سازمان نیروی زمینی سپاه شده، اعم از تجهیزات جنگ الکترونیکی، مخابرات و تجهیزات انفرادی در این رزمایش به کار گرفته می‌شود.

وی افزود: یکی دیگر از اهداف رزمایش، ارزیابی رزم یگان‌هاست. نیروهای ما در طول سال در پادگان‌ها آموزش‌های تئوریک و عملی می‌بینند، اما برای ترکیب آن‌ها در این رزمایش‌ها این آموزش‌ها به کار گرفته می‌شوند.

فرمانده نیروی زمینی سپاه با اشاره به اهداف دیگر این رزمایش اظهار داشت: سازمان‌دهی دفاع مردمی برای ایجاد مقاومت‌هایی در طول سال از گردان‌های بسیجی امام حسین(ع) که به عنوان پایه اصلی رزمایش ما هستند، از دیگر اهداف رزمایش پیامبر اعظم 8 است.

منبع: باشگاه خبرنگاران



برچسب‌ها: رزمایش

 
موضوعات
لینک دوستان
دیگر موارد


بازدید امروز: 88
بازدید دیروز: 227
کل بازدیدها: 1326031