سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آپلود عکس
رزمایش موفق
پنج شنبه 91/12/10 ساعت 8:38 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

سرلشکر فیروز‌آبادی در همایش اهدای جایزه ملی شهید رهنمون:
رزمایش زمینی سپاه موفق بود و به همه اهداف خود دست یافت

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، رزمایش اخیر نیروی زمینی سپاه را موفق ارزیابی کرد و گفت: این رزمایش به همه اهداف خود دست پیدا کرد.

خبرگزاری فارس: رزمایش زمینی سپاه موفق بود و به همه اهداف خود دست یافت

 

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، سردار سرلشکر سیدحسن فیروز‌آبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، عصر امروز در همایش اولین جایزه ملی شهید رهنمون که در محل شهادت وی برگزار شد، طی سخنانی با اشاره به نقش جامعه پزشکی کشور در ایام انقلاب و جنگ تحمیلی اظهار داشت: جامعه پزشکی در دوران مبارزه برای سرنگونی استبداد و دور کردن استعمار از کشور فعال بود که نمونه آن شهید دکتر لباف است.

فیروز‌آبادی همچنین به فعالیت‌های پزشکان کشور در جریان زلزله طبس در پیش از انقلاب اشاره کرد و گفت: زمانی که بردن نام امام خمینی(ره) 10 سال زندان داشت، پزشکان کشور با محوریت شهید رهنمون ذیل نام حضرت امام(ره)، اردوگاهی تشکیل داده و به کمک زلزله زدگان شتافتند.

وی تصریح کرد: نسل امروز جامعه پزشکی ایران باید به گذشته خود افتخار کند؛ چرا که در درون این جامعه، جوشش‌های انقلابی و ایثارگرانه مشهود بود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه، خدمات جامعه پزشکی در دفاع مقدس را کاری بسیار بزرگ دانست و گفت: به فرمایش مرحوم آیت‌الله مشکینی، اگر تمام عمر برای این توفیقات سجده کنیم، کم است.

فیروزآبادی همچنین به اقدامات جامعه پزشکی در کمک رسانی به محرومان در سراسر دنیا اشاره کرد و افزود: جامعه پزشکی از دستان بلند انقلاب در دفاع از مستضعفین جهان غافل نماند و شربت شفابخش خود را نصیب محرومانی در کشورهایی نظیر لبنان، بوسنی، افغانستان، پاکستان و برخی کشورهای مسلمان دیگر کرد.

وی همچنین گفت که هر سال، حجاج بیت‌الله الحرام از حضور مجاهدانه جامعه پزشکی در مراسم حج بهره‌مند شده و از آن به نیکی یاد می‌کنند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اظهار داشت: ما باید تلاش کنیم تا فرهنگ جهاد و ایثار در جامعه پزشکی همچنان پر نشاط و زنده به پیش رفته و ابعاد شخصیتی شهدای این عرصه به مردم معرفی شود.

سرلشکر فیروزآبادی تصریح کرد: تجارب دفاع مقدس که در ارتقای جامعه پزشکی موثر بوده، همچنان جای کار دارد و دانشمندان ما باید در حوزه پزشکی پیشبرنده تدابیر حضرت آقا در تولید علم و جنبش نرم‌افزاری باشند.

وی ضمن تقدیر از سپاه و بسیج برای ایجاد جایزه ملی شهید رهنمون گفت: وقتی گزارش این جایزه به عرض مقام معظم رهبری رسید، ایشان فرمودند «کار خوبی است، انجام دهند»؛ این یعنی سفارش عملی نایب امام زمان (عج) که انشاءلله برکات معنوی به همراه خواهد داشت.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در حاشیه این مراسم نیز با حضور در جمع خبرنگاران به رزمایش اخیر نیروی زمینی سپاه با نام پیامبر اعظم 8 اشاره کرد و گفت: این رزمایش رزمایش خوب و موفقی بود که به همه اهداف خود دست پیدا کرد.

گفتنی است؛ همایش نخستین جایزه ملی شهید رهنمون عصر امروز پنجشنبه در بیمارستان صحرایی خاتم‌الانبیاء(ص) واقع در محل شهادت دکتر محمدعلی رهنمون در منطقه جفیر، سه راهی فتح، برگزار شد.

منبع: فارس نیوز



برچسب‌ها: رزمایش

 
موضوعات
لینک دوستان
دیگر موارد


بازدید امروز: 122
بازدید دیروز: 227
کل بازدیدها: 1326065