سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آپلود عکس
زیردریایی های ساخت ایران مشکل امریکا
چهارشنبه 91/12/16 ساعت 3:37 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
ژنرال بازنشسته آمریکا :

زیردریایی های ساخت ایران به بزرگترین مشکل آمریکا تبدیل شده اند

"کریستوفر هارمر" ژنرال بازنشسته آمریکا اذعان کرد ، تشخیص و رهگیری زیردریایی های کوچک ایران برای نیروی دریایی آمریکا بسیار سخت تر از تشخیص و رهگیری زیردریایی های بزرگ و پیشرفته اتمی روسیه است.

به گزارشسرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از سایت آمریکایی مینی پست ؛ موضوع حضور زیردریایی های کوچک در ناوگان دریایی ایران طی 5 سال گذشته ، برای نیروی دریایی آمریکا به یک کابوس تمام عیار تبدیل شده است زیرا اگر ایران تصمیم به بستن تنگه هرمز بگیرد ، آمریکا قادر به مقابله با این زیردریایی های کوچک نخواهد بود .
 
"کریستوفر هارمر" ژنرال بازنشسته آمریکا که در بین سالهای 2008 تا 2009 مدیر عملیاتهای آینده ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در بحرین بوده است ،اظهار داشت : زیر دریایی های کوچک ایران به دردسر بزرگی برای ما تبدیل شده اند.
 
وی درادامه اذعان کرد : زیر دریایی های کوچک ایران برای ما تهدید هستند، زیرا هم رهگیری و تشخیص آنها برای ما سخت است وهم آنها می توانند از خلیج فارس تا دریای عرب پراکنده شوند و در کمین ناوگان ما بنشینند.
 
حتی ، برای نیروی دریایی آمریکا رهگیری زیردریایی های اتمی بزرگ روسی بسیار آسانتر از رهگیری زیر دریایی های کوچک ایرانی در آبهای کم عمق است .
ایران در حال حاضر 19 زیر دریایی از این نوع را در اختیار دارند و سالی هم به طور متوسط 4 فروند تولید می کنند که از نظر استراتژیک "حیرت انگیز" است.
 
وی در پایان سخنانش افزود :  نیروی دریایی ایران از غواصان آموزش دیده بسیار زبده ای برخوردار است که عرصه را برای ناوگان آمریکا تنگ کرده اند .

منبع: باشگاه خبرنگاران



 
موضوعات
لینک دوستان
دیگر موارد


بازدید امروز: 138
بازدید دیروز: 326
کل بازدیدها: 1327201