سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آپلود عکس
ناکامی دشمنان
پنج شنبه 92/1/1 ساعت 1:0 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
امیر دادرس در جمع خبرنگاران عنوان کرد
معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به خودکفایی کشور در ساخت تجهیزات دفاعی گفت: اگر دشمنان ما آسمان ایران را خالی می‌دیدند و نظارت مقتدرانه جمهوری اسلامی ایران وجود نداشت ممکن بود که در صدد سوء استفاده از این موضوع باشند، اما خوشبختانه اقتدار پدافندی کشورمان در مقابل آنها ایستاده است.

به گزارشخبرنگار دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، امیر "محمدحسین دادرس"، صبح امروز در حاشیه مراسم دانش‌آموختگی دانشجویان دوره‌های بیست و دوم و ششم حرفه‌ای دافوس در جمع خبرنگاران درباره شکار پهپادهای دشمن اظهار داشت: کشور ما کشور بزرگی است و دشمنان بزرگی هم دارد و از آن‌جا که آنها سعی می‌کنند از هر جایی به کشورمان ورود پیدا کنند این یک موفقیت برای نظام جمهوری اسلامی ایران است که پهپادها با آن سطح مقطع‌های کوچک راداری را کشف، یا ساقط کرده و یا به آن اخطار می‌دهیم.

وی افزود: الحمدالله پدافند امروز قابلیت‌های عظیمی دارد که ان‌شاءالله در روزهای آینده محصولات دفاعی برجسته خود را معرفی خواهد کرد.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش با اشاره به از کار انداختن GPSها و ردیابی پهپادها تصریح کرد: در مجموع پدافند کشور در کنترل یک‌پارچه ارتش  است که از وجود عزیزان سپاه نیز بهره می‌برد و بسیار خوب در صحنه ظاهر شده است.

دادرس گفت: هر لحظه ممکن است دشمنان به ایران اسلامی که به‌عنوان یک کشور بسیار بزرگ و قدرتمند از لحاظ ژئوپلوتیک شناخته می‌شود، نزدیک شوند تا توانمندی‌های ما را بسنجند، اما به‌حمدالله به نظر نمی‌رسد که بتوانند این توانایی‌ها را کشف کنند و جای نگرانی نیست.

وی افزود: اگر دشمنان ما آسمان ایران را خالی می‌دیدند و نظارت مقتدرانه جمهوری اسلامی ایران وجود نداشت ممکن بود که در صدد سوء استفاده از این موضوع باشند، اما خوشبختانه اقتدار پدافندی کشورمان در مقابل آنها ایستاده است.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش درباره جزئیات هواپیمای جنگنده "قاهر 313" اظهار داشت: جزئیات جنگنده قاهر را وزارت دفاع در خرداد ماه برای معرفی بیشتر این جنگنده اعلام می‌کند.

دادرس در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبنی بر اینکه تجهیزات جدید در حوزه نظامی تا چه حد به آمادگی نیروهای مسلح برای مقابله با تهدیدات احتمالی دشمن کمک خواهد کرد، گفت: اگر چه در صنعت تجهیزات و حتی نیازهای معیشتی نوعی وابستگی به بیرون داریم اما خوشبختانه در عرصه نظامی هیچ‌گونه وابستگی نداریم.

وی افزود: دنیا باور کرده است که کشورمان درسال‌های اخیر مهمات خود را از کشورهای دیگر نمی‌خرد و انواع موشک‌های زمین به زمین، زمین به هوا، زمین به دریا و نیز وسایل شناور از جمله زیردریایی‌ها، کشتی‌های بزرگ و ناوها را خودمان تولید می‌کنیم و سلاح‌های مدرن را می‌سازیم.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش تصریح کرد: هیچ کشوری به ما وسایل و تجهیزات بالگرد نمی‌دهد و سالهاست که تحریم هستیم، اما شما می‌بینید که وقتی رژه انجام می‌شود صدها بالگرد ساخت کشورمان به نمایش درمی‌آید.

دادرس اظهار داشت: هدایت هوشیارانه و بی‌بدیل فرماندهی معظم کل قوا که از چند وقت پیش ما را ملزم کردند تا نیازهای نظامی خود را از کشورهای دیگر تهیه نکنیم، موجب قطع وابستگی در این حوزه شده است.

وی افزود: امروز ما اصلا واردات نظامی نداریم و این یعنی قدرت؛ وگرنه هواپیماهایی را که از دور از کار می‌اندازند را شکار نمی‌کردیم.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش درباره ساخت ناوشکن‌های جدید نیروی دریایی تصریح کرد: به علت این‌که اطلاعات این تجهیزات برای نظام محفوظ بماند و از سوءاستفاده دشمن جلوگیری شود اطلاعات آن را اعلام نمی‌کنیم، اما تیم‌های بسیار قوی از کارخانجات عظیم نیروی دریایی و وزارت دفاع با یکدیگر در این پروژه‌ها کارهای بزرگی می‌کنند که بخشی از آن رسانه‌ای خواهد شد.

دادرس با اشاره به اخباری جدید به عنوان عیدی برای ملت ایران اظهار داشت: در روز 22 بهمن کمر استکبار توسط ملت ایران شکست و سیلی به صورت دشمن نواخته شد، این خبری است برای دشمنان تا به خود بیایند و بدانند که امروز واردات نظامی ما صفر است. ما فهمیده‌ایم که اگر تحریم باعث بروز مشکلاتی می شود، اما در نهایت صعود بیشتری را برای ما به همراه خواهد داشت.

وی در پایان با اشاره به رونمایی از رادارهای "سپهر" و "آرش" در سال آینده گفت: این رادارها قابلیت‌های نظامی ما را افزایش می‌دهند.

باشگاه خبرنگاران



برچسب‌ها: پدافند هوایی

 
موضوعات
لینک دوستان
دیگر موارد


بازدید امروز: 403
بازدید دیروز: 143
کل بازدیدها: 1326489