سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آپلود عکس
اخبار دفاعی ایران 2
چهارشنبه 92/1/7 ساعت 10:0 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

قسمت دوم
 
اعلام وضعیت آماده‌باش به کلیه یگان‌های پدافند‌هوایی محدوده تمرین تاکتیکی 
در ادامه تمرین تاکتیکی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص)، وضعیت آماده باش به کلیه یگان‌های پدافند هوایی مستقر در محدوده منطقه تمرین تاکتیکی اعلام شد.

شناسایی هواپیمای دشمن فرضی در تمرین تاکتیکی پدافند هوایی 

در ادامه نخستین مرحله از تمرین تاکتیکی قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) هواپیمای شناسایی دشمن فرضی توسط ایستگاه‌های راداری، سایت‌های شنود زمینی و هوایی و شبکه‌ دیده‌بانی بصری هوایی مورد کشف و شناسایی قرار گرفت.

رزمایش قائم(عج) نیروی زمینی ارتش در غرب کشور آغاز شد 
رزمایش قائم (عج) نیروی زمینی ارتش، با هدف ارتقاء توان رزمی و کسب آمادگی دفاعی این نیرو از صبح امروز(دوشنبه) در غرب کشور آغاز شد.

آغاز دومین مرحله تمرین تاکتیکی پدافند هوایی ارتش 
دومین مرحله تمرین تاکتیکی منطقه ای قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) برای کشف تهاجم و مقابله با هواپیماهای دشمن فرضی توسط سامانه راداری در تبریز آغاز شد.

یگان‌های واکنش سریع پدافند هوایی ارتش در مناطق عملیاتی مستقر شدند 

در ادامه دومین مرحله از تمرین تاکتیکی منطقه‌ای قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) یگان‌های واکنش سریع پدافند هوایی نیروهای مسلح به سرعت در مناطق عملیاتی از پیش تعیین شده گسترش یافتند.

اضطراب غیر قابل انکار صهیونیست‌ها نوید آزادی قدس را می‌دهد 

رییس ستاد انتفاضه و قدس گفت: اضطراب غیر قابل انکاری که در رژیم صهیونیستی شاهدیم این نوید را می‌دهد که پیش بینی حضرت امام(ره) تحقق یافته و به یاری خداوند بیت المقدس و قدس عزیز به صاحبان اصلی آن باز خواهد گشت.

واکنش سریع نیروهای مسلح ایران در قبال هرگونه اقدام تعرض‌آمیز به تنگه هرمز
 
معاون ستاد کل نیروهای مسلح گفت: هرگونه اقدام سوء و تعرض‌آمیز به تنگه هرمز با برخورد سریع نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران مواجه خواهد شد.

موشک "خلیج فارس" با سرعت 3000 متر در ثانیه تجسم نابودی ناوهای دشمن 
موشک "خلیج فارس" با سرعت 3 هزار متر در ثانیه و برد 300 کیلومتر دارای یک کلاهک 650 کیلوگرمی، تجسم نابودی ناوهای دشمن است و با بهره‌گیری از پیشران سوخت جامد و سامانه‌های هدف‌گیری و هدایت پیشرفته، در مدت کمتر از چند دقیقه آماده‌ی پرتاب شده و با سرعت 3 ماخ در مدت کوتاهی با زاویه‌ی زیاد‌(بیش از 45 درجه نسبت به افق) و از بالا به کشتی دشمن اصابت می‌کند.

خط مقدم ما سوریه است/ کارکرد ناوهای آمریکا عملیات روانی است
 
رییس شورای قرارگاه راهبردی عمار گفت: الان ما در سوریه درگیر هستیم و خط مقدم ما آنجاست در این جبهه مقابل تمام استکبار ایستاده‌ایم، تلاش استکبار این است که سوریه را با عملیات روانی شکست دهد؛ عملیات روانی یعنی اثرگذاری بر فکر و اراده طرف مقابل به گونه‌ای که خواسته شما را با اراده خودش بدون درگیری انجام دهد.
 
پایدارسازی شبکه راداری کشور علیه جنگ الکترونیک دشمن فرضی 
در ادامه تمرین تاکتیکی پدافند هوایی ارتش، نیروهای پدافندی مستقر در منطقه رزم با اقدام به موقع توانستند اقدامات جنگال دشمن فرضی را خنثی کنند.

تمرین تاکتیکی پدافند هوایی ارتش پایان یافت 
با سرنگونی چندین فروند هواپیمای بدون سرنشین و رادار گریز دشمن فرضی توسط سامانه‌های توپخانه‌ای، آخرین مرحله از تمرین تاکتیکی منطقه‌ای قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) به پایان رسید.

بستن تنگه هرمز برای ما یک امکان است/ تولیدات سینمایی ارشاد بسترساز بی‌بند‌و‌باری در جامعه 
مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: هر کشوری حق دارد از تمامیت و استقلال منافع و ارزش‌های حیاتی خود دفاع کرده و در این مسیر از ابزارهای موجود بهره ببرد که در این زمینه، تنگه هرمز هم برای ما یک امکان است.

ارتش جمهوری اسلامی ایران الگویی برای ارتش کشورهای مسلمان است 
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران تنها ارتش در دنیا است که در فرماندهی آن نائب امام زمان(عج) حضور دارد، افزود: این ارتش، با تجربه حضور در 8 سال دفاع مقدس الگوی ارزشمندی برای کشورهای مسلمان جهان شده است.

کودتای آمریکایی در پایگاه شهید نوژه "کودتای نقاب" نام گرفت 
معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی ارتش گفت: کودتای آمریکایی در پایگاه شهید نوژه "کودتای نقاب" نام گرفت.
 
نیروی دریایی ارتش عنصر یاری‌دهنده ناوگان تجاری کشورهای فرا منطقه ای 
معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی ارتش گفت: امروز حضور نیروی دریایی ارتش در خلیج عدن نه تنها باعث تامین امنیت کشور است بلکه به یک عنصر کمکی برای ناوگان تجاری کشورهای فرا منطقه ای تبدیل شده است.

شبکه‌ جاسوسی‌ آمریکا گروه‌های جهادی بحرین را در اختیار شکنجه‌گران وهابی قرار می‌دهد 
رئیس سازمان بسیج مستضعفین در پیامی تاکید کرد: ملت بحرین امروز مقابل تمام جهان زورگو و سلطه‌گر به رهبری آمریکای جنایتکار ایستاده است و نه آل سعود.

موشک " حوت " پایان امپراطوری ناوهای هواپیمابر غول پیکر 
شاید در نگاه اول به نظر برسد که هیچ جنگنده یا شناوری جرات نزدیک شدن به ناوهای آمریکایی حاضر در منطقه را به دلیل آتش زا بودن نداشته باشند ولی موشک " حوت " با اقتدار کامل امپراطوری ناو ها را از بین برده است و می تواندخسارتی بالغ بر چهار میلیارد و پانصد میلیون دلار بر آمریکا وارد کند.

بیداری اسلامی با تشکیل مقاومت آغاز شد 
فرمانده سپاه محمد رسول الله گفت: بیداری اسلامی با تشکیل حزب‌الله ومقاومت آغاز شد و سردار احمد متوسلیان ادامه دهنده راه شهید چمران بود.

اعلام آمادگی سپاه برای ایستادگی در برابر هرگونه تهدید علیه نظام 
فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: اگر تهدیدی بر ضد نظام مقدس جمهوری اسلامی وجود داشته باشد نیروهای مسلح بویژه نیروی زمینی با تمام قدرت در برابر آن ایستادگی خواهند کرد.
 
نخستین هجوم سراسری ایران در "عملیات رمضان" 
هدف اصلى جمهوری اسلامی ایران از انجام این هجوم سراسری وادار کردن جامعه بین المللى به تنبیه متجاوز بود تا از این رهگذر خدشه ای به ماهیت انقلاب اسلامى وارد نشود.

موشک "قیام-1" استثنایی ترین موشک ایران 
موشک بالستیک "قیام" به علت عدم وجود بالک، ایران را در زمره کشورهای پیشرفته در صنایع نظامی قرار داده است؛ برد قیام 800 کیلومتر بوده و کلاهکی به جرم 746 کیلوگرم را حمل می‌کند در حالیکه موشک شهاب‌ 2 با کلاهک 750 کیلوگرمی 500 کیلومتر برد دارد.

باید برای اسلامی کردن جامعه و دولت تلاش کرد
 
فرمانده بسیج وزارتخانه ها و ادارات گفت: امروز در مرحله اسلامی کردن دولت و جامعه هستیم و باید تمام تلاش ها را در این زمینه به کار گیریم.

ایران قواعد نبرد را در خلیج فارس و تنگه هرمز تعریف می‌کند 
فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به احتمال درگیری با دشمنان فرامنطقه‌ای در خلیج‌فارس گفت: اگر قرار باشد در منطقه امنیتی وجود داشته باشد و تنها برای ایران نباشد برای هیچ کس وجود نخواهد داشت.

در آستانه فتح خیمه معاویه‌ هستیم
 
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با بیان اینکه شرایط ما اکنون شرایط حساسی است، گفت: ما در آستانه فتح خیمه معاویه‌ایم و به سمت ظهور امام زمان(عج) پیش می رویم. مردم ما باید بیش از گذشته صبر و استقامت داشته باشند.
 
دشمن از محتوای انقلاب اسلامی در هراس است 
مسئول روابط عمومی کل سپاه گفت: گفتمان انقلاب اسلامی امروز از مرزهای جغرافیایی ایران و کشور اسلامی عبور کرده و به عنوان گفتمان جدید و منطبق با فطرت آحاد بشریت در صحنه بین‌الملل حضوری زنده و پویا دارد.

نیروی دریایی سپاه در کنار ارتش امنیت خلیج فارس را تامین می کند 
معاون بازرسی فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: این نیرو همه تحرکات نیروهای آمریکایی و حامیانش را نه تنها در خلیج فارس بلکه از زمانی که از دریای کارائیب به سمت دریای عمان و خلیج فارس حرکت می کنند تحت کنترل سامانه های جمع آوری اطلاعات خود دارد و بطور مداوم آنها را رصد می کند.

التماس یک‌ساله آمریکا به ایران برای اعلام علائم در عملیات‌های نظامی 
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه دشمنان، همواره از عزت خدادادی و الهی ملت ایران و رزمندگان نیروی دریایی سپاه در هراسند گفت: بیش از یک سال است آنها به ما التماس می‌کنند که علائمتان را برای زمان عملیات نظامی به ما بگویید.

به هر تهدید پاسخی مناسب خواهیم داد 
فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در جهت تامین امنیت منطقه تلاش می کند؛ افزود: به دنبال بر هم زدن امنیت منطقه نیستیم اما در مقابل هر گونه تهدیدی پاسخ مناسب را می دهیم.

ضربه پشیمان‌کننده سوریه به متعرضان به خاک این کشور 
کارشناس مسائل سیاسی ـ نظامی گفت: سوریه یا نیروهای حزب‌الله لبنان که با اسرائیل درگیر هستند، می‌توانند ضربات پشیمان‌کننده‌‌ای را به مهاجمان سوریه بخصوص رژیم صهیونیستی وارد کنند.

بستن تنگه هرمز مستلزم دستور فرمانده کل قوا است 
رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: ما طرح بستن تنگه هرمز را داریم ولی اجرای آن مستلزم تدبیر و دستور فرمانده معظم کل قوا است.

از آمریکا برای انجام حملات سایبری شکایت می‌کنیم
 
معاون حقوقی- پارلمانی سپاه پاسداران گفت: در عرصه بین المللی، اقدامات حقوقی در رابطه با حملات و تهدیدات سایبری آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه کشورمان را دستور کار خود قرار داده ایم.
 
در اختیار داشتن کنترل و امنیت منطقه توسط جمهوری اسلامی ایران 

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: امنیت منطقه در زیر سایه اقتدار جمهوری اسلامی ایران برقرار است و کشوری که کنترل و امنیت در منطقه را در اختیار دارد هر کاری می تواند انجام دهد.

ایران قادر به کنترل کامل تنگه هرمز است 
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: اگر کسی بخواهد در امنیت تنگه هرمز خللی ایجاد کند ما قادر به کنترل کامل آن هستیم.

رئیس ‌جدید اداره عقیدتی سیاسی سازمان صنایع دفاع منصوب ‌شد‌ 
طی حکمی از سوی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد‌باقر ابراهیمی به سمت ریاست اداره عقیدتی سیاسی سازمان صنایع دفاع منصوب شد.

استیصال دشمنان از اقتدار موشکی و دریایی سپاه 
فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: امروز اقتدار موشکی و دریایی سپاه برای دشمنان انقلاب قابل تامل نبوده و خود را برابر آن مستأصل می‌بینند.

ناگفته‌هایی از پذیرش قطعنامه توسط امام(ره)/ چه کسانی جام زهر را به امام دادند 
حاج محسن رفیقدوست از سفرش به کره شمالی برای خرید موشک، داستان پررمز و راز پذیرش قطعنامه در تیرماه 1367 از سوی امام خمینی(ره) و ماجرای نوشیدن جام زهر، جریان انحرافی، علت سکوتش در خصوص برخی مسائل و ... می‌گوید.
 
ناوهای هواپیمابر آمریکا آهن پاره‌ای بیش نیستند/ جنگ ما به نقطه سرنوشت‌ساز و حساسی رسیده است 

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه نبرد ما با دشمنان در تمامی ابعاد، مقیاسی جهانی یافته و این بی‌‌سابقه است؛ گفت: پاسداران انقلاب اسلامی از بزرگی ناوهای هواپیمابر آمریکا و دشمنان فرامنطقه‌ای هرگز ترسی به دل راه نداده و این تجهیزات در نگاه آنان، آهن‌پاره‌ای بیش نیست.

ایران نمی‌تواند در برابر کشتار مسلمانان در میانمار بی‌تفاوت باشد 
سردار جزایری با اشاره به کشتار مسلمانان در میانمار، تأکید کرد: وزارت امور خارجه و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، سکوت جوامع را در قبال فجایع میانمار بشکنند.

شرارت‌های آمریکا میزان آمادگی نیروی دریایی سپاه را ارتقاء بخشید 
فرمانده نیروی دریایی سپاه، شرارت‌های آمریکا طی سالیان متمادی در منطقه را از جمله عوامل ارتقای آمادگی‌ها و توان رزم این نیرو دانست.

مردم ایران تحریم‌‌کنندگان را مجازات خواهند کرد 
سردار جزایری با بیان اینکه مردم ایران ابعاد تحریم‌ها را می‌شناسند، تأکید کرد: ملت ایران همواره تهدید را به فرصت تبدیل کرده است.

ایران با انجام فعالیت‌های مثبت به عنوان "معاون پیمان ضابطه‌مند تجارت اسلحه" انتخاب شد 
وزیر دفاع گفت: انتخاب ایران به عنوان "معاون پیمان ضابطه‌مند تجارت اسلحه در سازمان ملل" گفت: این یک معاهده جهانی است که ایران با فعالیت مثبت در این زمینه مانند نفی تبعیض، ارائه مطالب مفید و خوب و رعایت مسایل حقوق بشر به این مقام نائل شده است.

ارتش قدرتمند سوریه آمریکا و رژیم صهیونیستی را ناکام می گذارد 
وزیر دفاع بعدازظهر امروز در گفتگوی تلفنی با سپهبد فهد جاسم فریج گفت: تضعیف ارتش سوریه توسط گروه‌های تروریستی یا هر جریان دیگری خدمت به رژیم صهیونیستی و خیانت به منافع ملت و کشور سوریه است.

سرلشکر فیروزآبادی را بیشتر بشناسیم 
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در سال 1330 در شهر مشهد متولد شد و تحصیلات خود را تا مقطع دکترای پزشکی در این شهر ادامه داد.

جمهوری اسلامی ایران تجهیزات دفاعی کاملی دارد
 
معاون فرهنگی و تبلیغات سپاه گفت: اگر کشوری بخواهد برای ایران تهدیدی ایجاد کند، به طور قطع آسیب سختی به خود و دیگر کشورهای منطقه وارد کرده و باعث ناامنی بیشتر منطقه خواهد شد و نجات یافتن آن کشور از بحران خود ساخته، امکان‌پذیر نیست.

منبع: باشگاه خبرنگاران



برچسب‌ها: ایران ابرقدرت

 
موضوعات
لینک دوستان
دیگر موارد


بازدید امروز: 140
بازدید دیروز: 141
کل بازدیدها: 1328584