سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آپلود عکس
اخبار دفاعی ایران 1
چهارشنبه 92/1/7 ساعت 9:0 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

دستیابی به جزئیات جدید " پهپاد RQ170 " / موشک های سپاه 35 پایگاه آمریکا را منهدم کرد

حوزه دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، در تیر ماه 1391، اخبار مختلفی را پی‌گیری کرد که در این گزارش به مهم‌ترین آن‌ها می‌پردازیم.

به گزارش خبرنگار دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، مهم‌ترین اخبار تیر ماه 1391 در این حوزه به‌ این ترتیب است:

وزیر دفاع ایران را بهتر بشناسیم
"سردار وحیدی" وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، در سال 1337 در شیراز متولد شد.

نیروی هوایی ایران جزو 10 نیروی هوایی برتر جهان است
معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی ارتش گفت: به طور قطع امروز نیروی هوایی ایران قوی ترین نیروی هوایی منطقه و جزو 10 نیروی هوایی برتر جهان است.

اگر شرایط اقتضا کند پیکر خود را برای دفاع از ولایت تکه‌تکه خواهیم کرد

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به مذاکرات ایران و 5+1 گفت: همه بدانند که باید برای دفاع از حریم ولایت، عاشقانه مثل اصحاب عاشورا ایستاده ایم و اگر شرایط اقتضا کند پیکر خود را نیز در این راه تکه تکه خواهیم کرد.

کسی که سپاه را تخریب کند"نفهم سیاسی" است
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: کسی که به ساحت سپاه تعرض کرده و یا سپاه را تخریب کند نادان و نفهم سیاسی است چرا که مسئولیت حفاظت از کل دستاوردهای انقلاب برعهده سپاه است.

سردار سلامی: می توانیم تمامی اهداف متحرک را به صورت صد در صد مورد هدف قرار دهیم

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: می توانیم تمامی اهداف متحرک را با استفاده از موشک های بالستیک به صورت صد در صد مورد هدف قرار دهیم.

برنامه‌ای برای اجرای رزمایش مشترک با چین و روسیه نداریم
فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: برنامه رزمایش‌های نیروی دریایی را معمولاً از طریق رسانه‌ها اعلام می‌کنیم و تا به حال برنامه ای برای برگزاری رزمایش مشترک با چین و روسیه نداشته‌ایم.

رونمایی از دستاورد جدید در حوزه دفاع زمینی
فرمانده نیروی زمینی ارتش در حاشیه مراسم تجلیل از جانبازان در جمع خبرنگاران از رونمایی دستاوردی جدید در حوزه دفاع زمینی در آغازین روز هفته دفاع مقدس خبر داد.

ماجرای درگیری تکاوران ارتش با دزدان دریایی در مدار 7 درجه
ناخدا سلیمانی، دوباره سعی کرد کارلوس و افرادش را متقاعد به ترک کشتی کند اما آنها به شدت مقاومت کردند و در نهایت دستور حمله صادر شد.

درگیری ارتش با دزدان دریایی در دریای سرخ
معاون عملیات نیروی دریایی ارتش این بار از حماسه آفرینی ناوگروه رزمی و محافظین این نیرو در دریای سرخ خبر داد.

نقش اساسی سپاه در خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان
فرمانده نیروی زمینی سپاه، نقش این نهاد را در خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان بسیار اساسی خواند و افزود: در مقاطع مختلف طرح‌های متفاوتی از سوی سپاه برای مقابله با توطئه‌های دشمنان اجرا شده است.

عملکرد خوب بسیجیان عامل خنثی شدن توطئه‌های داخلی و خارجی

فرمانده کل سپاه عملکرد خوب بسیجیان را نقطه عطف تثبیت نظام مقدس اسلامی و موجب خنثی شدن توطئه‌های داخلی و خارجی دانست.

با تدبیر رهبری بسیج سازندگی خلاء جهاد سازندگی را پُر کرد
نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به عملکرد نادرست مجلس ششم در خصوص ادغام جهاد سازندگی با وزارت کشور گفت: بسیج سازندگی با تدبیر رهبر معظم انقلاب، خلاء جهاد سازندگی را پُر کرد.

طرح دعوی علیه مطهری صورت نگرفته است
مسئول روابط عمومی کل سپاه پاسداران در خصوص گزارش‌های مبهمی مبنی بر شکایت سپاه از مطهری، گفت: تصمیم بر آن است که در حال حاضر شکایتی از این نماینده مجلس صورت نگیرد.

سپاه 4 تیم تروریستی را در داخل کشور منهدم کرد
فرمانده نیروی زمینی سپاه از انهدام 4 تیم تروریستی که برای انجام عملیات در داخل کشور تشکیل شده بودند خبر داد.

استراتژی حضور ایران در آب‌های بین‌المللی
وزیر دفاع: ایران باید از منافع ملی خود در آب‌های بین الملی نیز حفاظت و حراست کند. از سوی دیگر حضور ایران در آب‌های بین‌المللی براساس کنوانسیون‌های دریایی و با توجه به حقوق دریایی امری قانونی است.
 
در صورتی که به ایران حمله شود، حمله می‌کنیم

معاون ستاد کل نیروهای مسلح گفت: در صورتی که مورد حمله قرار گیریم اقدام به حمله را در دستور کار خود داریم و حتی در صورت لزوم برای حملات چند جانبه و گسترده برنامه‌ریزی کرده‌ایم.
 
سوریه با سرنگونی هواپیمای ترکیه پاسخ کوبنده‌ای به متجاوزان داد
مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه در خصوص نقض حریم هوایی سوریه توسط هواپیمای ترکیه گفت: ‌اقدام دولت سوریه در سرنگونی این هواپیما پاسخ کوبنده‌ای به متجاوزان بود.
 
امیر پوردستان: کماندوهای ارتش به عنوان سلاحی هوشمند باید در عمق خطوط دشمن نفوذ کنند
فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: در مقابل هرگونه تجاوز دشمن، نیروهای مسلح و ملت ایران با از خودگذشتگی و ایثار از مرزهای خاکی، آبی و هوایی کشور دفاع می‌کنند.
 
اطلاعاتی درباره رادارهای ایران
از جمله رادارهای مهم ایرانی، رادار کاشف است؛ راداری تمام متحرک، میانبرد، در باند S با برد بیشینه 150 کیلومتر و سقف 14هزار متر که عملکرد آن دو بُعدی است.
 
کلاه سبزهای تیپ 65 نوهد، برای تمام ماموریت ها آمادگی دارند
فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: کلاه سبزهای تیپ 65 نوهد جهت انجام هرگونه مأموریتی در آمادگی کامل بسر می برند.
 
توانایی هوانیروز در جنگ‌های ناهمطراز
فرمانده هوانیروز ارتش گفت:‌ به دلیل نقش مهم هوانیروز در جنگ‌های ناهمطراز همواره با ارتقا و بهینه‌سازی تجهیزات، به‌روز رسانی آموزش فنون نظامی و انجام رزمایش برای بالا بردن هرچه بیشتر سطح آمادگی در هوانیروز می‌کوشیم.
 
زمین و شرایط بازى را ما تعیین می‌‏کنیم
فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: در حال حاضر وضعیت به گونه‌ای است که زمین و شرایط بازی را ما تعیین می‌کنیم.
 
امارات و آمریکا در حدی نیستند که بتوانند ادعای ارضی کنند

معاون ستاد کل نیروهای مسلح گفت:حمایت اوباما از رویکرد امارات بر جزایر سه گانه حرکت مضحکی است و دولت آمریکا از این‌گونه تحرکات سخیف و مضحک در دوران ریاست جمهوری اوباما کم نداشته است.
 
ماجرای سرنگونی ایرباس ایرانی فراموش نخواهد شد
معاون ستاد کل نیروهای مسلح گفت: دکترین تهدید در برابر تهدید به ما دیکته می‌کند در برابر حمله، حمله گسترده‌تر انجام شود و برای انجام این کار آمادگی‌های لازم وجود دارد.
 
دزدان دریایی منافع چه کسانی را تامین می‌کنند؟
فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: در این که دزدان دریایی از جایی حمایت می‌شوند شکی نیست ولی باید بررسی کرد قایق‌های تندرو و سلاح‌های آنها از کجا تأمین می‌شود و منافع این کار به جیب چه کسانی می‌رود.
 
دستیابی به جزئیات جدیدی از پهپاد RQ170

سردار وحیدی تصریح کرد: دستیابی به جزئیات و مسایل فنی RQ170 مسیر طبیعی خود را طی می‌کند که در این راستا دستاوردهای جدیدی بدست آمده است.
 
الحاق شناورهای سطحی و زیرسطحی جدید به نیروی دریایی ایران
فرمانده نیروی دریایی ارتش از الحاق شناورهای سطحی و زیرسطحی جدید در آینده نزدیک به این نیرو خبر داد و افزود: هر روز حضور خود را در آب‌های آزاد، گسترده‌تر می‌کنیم.
 
کدشکنی همه سامانه‌های RQ170 / رونمایی از موشک بالستیک رادارزن

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه از کدشکنی همه سامانه های پهپاد RQ-170، رونمایی از موشک بالستیک رادارزن و استفاده از هواپیماهای جنگنده بمب افکن بدون سرنشین در رزمایش پیامبر اعظم(ص) 7 خبر داد.
 
رژیم صهیونیستی در حدی نیست که بخواهد با ایران درگیر شود
فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران گفت: در صورت کوچکترین تهاجم رژیم صهیونیستی علیه کشورمان،‌ ایران بهانه‌ای دارد تا رژیم صهیونیستی را از نقشه کره زمین محو کند.
 
مرحله مقدماتی رزمایش موشکی پیامبر اعظم(ص) 7 آغاز شد

از اولین ساعات صبح امروز(دوشنبه) مرحله مقدماتی رزمایش موشکی پیامبر اعظم(ص) 7 آغاز شد.
 
حمایت از سوریه امری ضروری است/ باید توان تهاجمی ایران در جنگ سایبری تقویت شود
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: مستکبرانی که آشوبگران سوریه را تجهیز تسلیحاتی می‌کنند، امروز تمام توان خود را برای شکست طرح 6 ماده‌ای کوفی عنان نهاده اند، که البته حمایت مداوم ایران، روسیه و چین باعث جلوگیری از انحراف این طرح شده است.
 
بارش باران موشک‌های بالستیک بر سر پایگاه‌های نظامی شبیه‌سازی شده

با آغاز مرحله اصلی رزمایش پیامبر اعظم(ص) 7، موشک‌های بالستیک، پایگاه‌های نظامی شبیه‌سازی شده هوشمند را مورد اصابت قرار می‌دهند.
 
نیروی هوا فضای سپاه بر لبه تکنولوژی حرکت می‌کند
فرمانده نیروی هوا فضای سپاه پاسداران گفت: این نیرو در حال حاضر در زمینه های آفندی و پدافندی مثل ساخت موشک های زمین به زمین و هواپیماهای بدون سرنشین به نتایج خوبی دست یافته و اکنون بر لبه تکنولوژی نظامی حرکت می‌کند.
 
رزمایش موشکی سپاه پاسخی به بی ادبی سیاسی دشمنان است

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران تصریح کرد: رزمایش پیامبر اعظم(ص) 7، در واقع واکنشی است به کسانی که با بی ادبی سیاسی با ملت ایران حرف می زنند و می گویند گزینه نظامی روی میز است.
 
استفاده از موشک‌هایی با برد 2000 کیلومتر/ آزمایش موشک بالستیک رادارزن در آینده نزدیک
فرمانده نیروی هوا فضای سپاه پاسداران از به‌کارگیری موشک هایی با برد 2000 کیلومتر در رزمایش پیامبر اعظم(ص) 7 و آزمایش موشک بالستیک رادارزن در آینده نزدیک خبر داد.
 
بمباران اهداف توسط هواپیماهای بدون سرنشین/ پایان مرحله اصلی رزمایش پیامبر اعظم(ص) 7
دومین روز رزمایش پیامبر اعظم(ص) 7 با پرتاب انواع موشک های دور برد میان برد و کوتاه برد از اقصی نقاط کشور به سوی اهداف مورد نظر و بمباران پایگاه‌های شبیه‌سازی شده توسط هواپیماهای بمب‌افکن بدون سرنشین، پایان رسید.
 
نجات نفتکش ایرانی در تنگه باب المندب توسط ارتش
جانشین نیروی دریایی ارتش در مراسم صبحگاه ستاد نیروی دریایی ارتش از نجات یک فروند نفتکش ایرانی توسط نیروی دریایی ارتش در تنگه باب المندب خبر داد.
 
انهدام 35 پایگاه‌ آمریکا در اولین دقایق حمله به ایران توسط موشک‌های سپاه
فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: 35 پایگاه آمریکایی در اطراف ایران هستند که همگی در تیررس موشک‌های ما قرار دارند که اگر حمله ای به کشور صورت گیرد تمام این پایگاه‌ها را کاملاً منهدم می‌کنیم.
 
موشک خلیج فارس به سمت هدف دریایی شلیک شد
در آخرین مرحله از رزمایش موشکی پیامبر اعظم(ص) 7، موشک خلیج فارس به سمت هدف دریایی مشخص شلیک شد.
 
در روز واقعه موشک‌های سپاه همچون صاعقه بر سر دشمنان فرود خواهد آمد
فرمانده نیروی هوافضای سپاه با تاکید بر آمادگی فراگیر ملت ایران و عدم تسلیم برابر زورگویی‌ها و فشارهای مختلف دشمنان گفت: ما به هر تهدیدی پاسخ قاطع، کوبنده و پشیمان‌کننده می‌دهیم و در روز واقعه موشک‌های سپاه همچون صاعقه بر سر دشمنان فرود خواهد آمد.
 
موشک "شهاب 3" کلیدواژه مرگ رژیم صهیونیستی
این موشک‌ها که در انوع میان برد و دوربرد ساخته شده اند، می توانند به راحتی اهداف خود را مورد اصابت قرار دهند و شاید همین ویژگی بود که نام شهاب 3 را به عنوان کلید واژه مرگ برای رژیم صهیونیستی در جهان جا انداخت.
 
افتتاح خط تولید و تحویل انبوه سامانه ضد زره دهلاویه
سردار وحیدی در مراسم افتتاح خط تولید سامانه ضد زره دهلاویه گفت: موشک دهلاویه یکی از پیشرفته‌ترین موشک‌های ضد زره است که برای انهدام انواع تانک‌های پیشرفته مجهز به زره واکنشگر طراحی شده است.
 
نجات کشتی تجاری سنگاپوری از چنگ دزدان دریایی توسط ناوگروه ارتش
بیستمین ناوگروه نیروی دریایی ارتش، یک فروند کشتی تجاری سنگاپوری را در دریای سرخ از چنگ دزدان دریایی نجات داد.

اگر منافع کشور تهدید شود تنگه هرمز را می‌بندیم 
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: برای بستن تنگه هرمز طرح داریم، چرا که یک فرد نظامی باید برای هر موضوع، طرحی داشته باشد اما مبادرت به انجام این کار نخواهیم کرد مگر اینکه منافع کشور به خطر بیفتد.

تمرین تاکتیکی پدافند هوایی ارتش در شمال‌غرب کشور آغاز شد 
تمرین تاکتیکی قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران در شمال غرب کشور با رمز یامهدی ادرکنی(عج) آغاز شد. ...


باشگاه خبرنگاران



برچسب‌ها: ایران ابرقدرت

 
موضوعات
لینک دوستان
دیگر موارد


بازدید امروز: 70
بازدید دیروز: 141
کل بازدیدها: 1328514