سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آپلود عکس
خبرهای دفاعی دی ماه 91 - 3
شنبه 92/1/10 ساعت 8:44 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

قسمت سوم

چه پهپادهای آمریکایی دیگری ممکن است در اختیار ایران باشند؟ + فیلم و تصاویر
در پی اعلام نیروی هوایی ارتش مبنی بر شکار دو پهپاد پیشرفته دیگر آمریکایی، باشگاه خبرنگاران در گزارش قبلی خود یکی از پهپادهای آمریکایی مستقر در منطقه را مورد بررسی قرار داد و در گزارش دوم خود قصد دارد گونه‌ای دیگر از این پهپادها را مورد بررسی قرار دهد.

سپاه پاسداران مستحکم‌‌ترین‌ دژ دشمن را منهدم کرد
عملیات‌ کربلای 5 به‌ لحاظ‌ مقاومت‌ و جنگندگی‌ نیروهای‌ ایران‌ در شرایط‌ بسیار مشکل‌ و پیچیدگی‌ دژهای‌ مستحکم‌ دشمن، یکی‌ از بزرگترین‌ نبردهای‌ تمام‌ دوران‌ جنگ‌ تحمیلی‌ محسوب‌ می‌شود و فرمانده معظم کل قوا از آن به عنوان "شبیه‌ترین حادثه دفاع مقدس به واقعه عاشورا" یاد کرده‌اند.

علت افزایش ‌بی‌سابقه فروش سلاح‌های پیشرفته آلمان و فرانسه به عربستان چیست؟

اخیرا،کشورهای اروپایی از جمله آلمان و فرانسه قراردادهای تسلیحاتی جدیدی با کشورهای حاشیه خلیج فارس بویژه عربستان منعقد کرده‌اند. به گفته کارشناسان، یکی از دلایل عمده ارسال سلاح‌های پیشرفته به عربستان، نفوذ بالای ایران در منطقه دانسته شده است.

ساخت فیلم سینمایی آواز پَرِ جبرئیل در وزارت دفاع کلید خورد

ساخت فیلم سینمایی آواز پَرِ جبرئیل با حضور جانشین وزیر دفاع در بیمارستان شهید چمران وزارت دفاع کلید خورد.

روایت جانشین وزیر دفاع از چگونگی ساخت اولین موشک ایران در زیر بمباران دشمن
جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه در دی و بهمن سال 1366 حملات دشمن به شهرهای ایران به اوج خود رسید، گفت: شهید اسلامی یکی از متخصصین صنعت دفاعی بود که ‌ با تلاشی بی‌وقفه و‌‌ با اعتقاد قلبی در یک شرایط کاملا خطرناک و سخت دشمن اولین موشک سوخت جامد مرکب ساخت ایران را با موفقیت، با برد بیش از 170 کیلومتر تست کرد.

نظر رهبر انقلاب درباره عملیات غرورآفرین "کربلای 5"

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: تنها راهکاری که به ذهن‌مان خطور کرد این بود که اگر امام(ره) وقت ملاقاتی به رزمندگان بدهند آنها تجدید قوا شده و معجزه‌ای رخ خواهد داد، لذا بعد از موافقت با آن ملاقات شور و شعف خاصی در عملیات ایجاد شد و سنگرهای دشمن یکی پس از دیگری فتح شدند.

ادعاهای مهندسی شده علیه سپاه محکوم به شکست است

مسئول روابط عمومی کل سپاه در واکنش به ادعاهای مطرح شده پیرامون دخالت سپاه در انتخابات گفت: ادعاهای مهندسی شده پیرامون دخالت سپاه در انتخابات محکوم به شکست است.

ارائه پیشنهاد چندین کشور به متخصصان ایرانی برای "اورهال هواپیما"
مدیر مجتمع اورهال "میگ 29 " پایگاه یکم شکاری مهرآباد گفت: وجود تحریم‌ها فرصتی را برای خودکفایی کشور به وجود آورد و امروز به جایگاهی رسیده‌ایم که پیشنهادهایی برای "اورهال هواپیما" از چندین کشور جهان داریم.

سیاست‌های کلی خودکفایی دفاعی و امنیتی کشور ابلاغ شد
سیاست‌های کلی خودکفایی دفاعی و امنیتی که پیش‌نویس آن در شورای مجمع تشخیص مصلحت نظام تهیه شده بود، از سوی مقام معظم رهبری پس از تأیید، ابلاغ شد.

آیا "پهپاد" نارنجی آمریکا در اختیار ایران است؟ + فیلم و تصاویر

"باشگاه خبرنگاران" در گزارش‌های قبلی خود "پهپادهای آمریکایی" مستقر در منطقه را که ممکن است در اختیار ایران باشد را مورد بررسی قرار داد. در این گزارش به "پهپاد نارنجی" آمریکا که چند روز پیش در سواحل جزایر فیلیپین یافت شد خواهد پرداخت.

"نیروی قدس" تکنولوژی خود را در اختیار مقاومت قرار می‌دهد

معاون فرهنگی و تبلیغات سپاه پاسداران با اشاره به الگو و مدل "نیروی قدس سپاه" در حمایت از مقاومت ضدصهیونیستی گفت: نیروهای مقاومت اسلامی از ما تکنولوژی می‌خواهند و این نیرو نیز تکنولوژی خود را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد.

آزمایش موفقیت‌آمیز سلاح‌های جدید یگان‌های ارتش و سپاه در رزمایش‌های اخیر
رئیس سازمان بسیج مستضعفین رزمایش‌های ولایت 91 و پیامبر اعظم7 را رزمایش‌هایی اقتدارآمیز خواند و گفت: به برادران خود در ارتش و سپاه پاسداران تبریک می‌گوییم که نمایی از توانمندی نیروهای مسلح ایران را در رزمایش‌های خود به جهانیان نشان دادند.

خودکفایی کشور در ساخت قطعات الکترونیک سیستم‌های اویرنیک، هیدرولیک و بالابر هواپیما
مدیر مجتمع اورهال هواپیمای C130 پایگاه یکم شکار مهرآباد گفت: کلیه قطعات الکترونیک سیستم‌های اویرنیک و قطعات سیستم‌های هیدرولیک سیستم‌های بالابر در کشور تعمیر می‌شود و به طور قطع می‌توان گفت جمهوری اسلامی ایران در خاورمیانه حرف اول را در اورهال این هواپیما می‌زند.

پنجمین تمرین تاکتیکی جنگ نوین در منطقه یکم نیروی دریایی سپاه برگزار شد
پنجمین تمرین تاکتیکی جنگ نوین منطقه یکم ندسا (نیروی دریایی سپاه) با حضور متخصصان، کارشناسان و کارکنان منطقه برگزار شد.

تلاش شبانه‌روزی بسیجیان در اقدام عملیاتی علیه ناهنجاری فرهنگی

معاون فرهنگی و تبلیغات نمایندگی ولی فقیه سپاه با اشاره به کارهای عمیق و عملیاتی بسیج در مقابله با جنگ نرم و ناهنجاری‌های فرهنگی گفت: بسیج با اقدام عملی در این زمینه، کارهای فرهنگی مختلفی را به پیش می‌برد.

دیدار سرلشکر سلیمانی با مقامات مصری تکذیب شد/ واکنش به ادعای نقض حریم هوایی ایران
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران ضمن اعلام خبر بازدید اعضا نیروهای مسلح کشورهای اسلامی از دستاوردهای دفاعی ایران در حاشیه نخستین دوره مسابقات قرآن نیروهای مسلح کشورهای اسلامی، خبر دیدار سرلشکر سلیمانی با مقامات اخوان المسلمین مصر را تکذیب کرد.

آیا "روباه دریا" حریف "مین‌های دریایی" ایران می‌شود؟ + تصاویر و فیلم
در گزارش‌های قبلی باشگاه خبرنگاران، به پهپادهایی اشاره شد که همگی پرواز می‌کردند، اما پهپادهایی نیز وجود دارند که وظیفه آن‌ها شناسایی مین‌های دریایی و عواملی است که در زیر آب وجود دارند.

تشریح عملیات کربلای 5 و عوامل پیروزی ایران/ عملیات مخابراتی در جنگ 33 روزه

فرماندهان سابق لشکر 10سیدالشهدا و تیپ حضرت زهرا(س) با اشاره به برنامه‌های دومین یادواره شهدای این تیپ و گردان‌های این لشکر به ابعاد مختلف عملیات "کربلای 5" و "والفجر 8" پرداختند.

اقدامات فاوای ارتش جمهوری اسلامی ایران در دوران دفاع مقدس
معاون فاوای ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اقدامات این رسته در دوران دفاع مقدس گفت: 533 شهید، 7 جاویدالاثر، 30 آزاده و بیش از 1400 جانباز، مبیّن حضور مؤثر فاوا در دوران دفاع مقدس بوده است.

تجهیز تمامی یگان‌های نیروی زمینی ارتش به بی‌سیم‌های جهش فرکانس/ رونمایی از سامانه کنترل آتش EFSC3

فرمانده نیروی زمینی ارتش از رونمایی سامانه کنترل آتش EFSC3 و تانک بهینه‌سازی شده ذوالفقار در دهه فجر خبر داد و گفت: یکی از عرصه‌هایی که امروز روی آن کار می‌کنیم سیستم‌های جهش فراکنس است که پیشرفت‌های خوبی را در آن داشته‌ایم و تمامی یگان‌ها نیز به آن مجهز شده‌اند.

فتح سوسنگرد مرهون کار مخابراتی مقام معظم رهبری است
رئیس هیئت معارف جنگ شهید سپهبد صیاد شیرازی گفت: فتح سوسنگرد بعد از فرماندهی حضرت امام خمینی(ره)، مرهون کار مخابراتی حضرت آقا است.

ایران قدرت اصلی تأمین‌کننده امنیت خلیج فارس است
دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا گفت: ایران قدرت اصلی تأمین‌کننده امنیت خلیج فارس و امنیت صدور انرژی این منطقه به جهان است.

شرایط استخدام در وزارت اطلاعات چیست؟
تأمین کادر و امکانات مورد نیاز این وزارتخانه، حتی‌المقدور از طریق انتقال کارکنان ذی‌صلاح و امکاناتی که در اختیار سایر نهادها و ارگان‌ها است، انجام خواهد گرفت.

سرلشکر جعفری: هر گونه تهدید دشمن را سرسختانه پاسخ می‌دهیم
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر آمادگی کامل نیروهای مسلح در برابر تهدیدات دشمن گفت: در مقابل هر گونه تهدیدی از سوی دشمنان، واکنش‌های سرسختانه پیش بینی کرده‌ایم.

جاسوس اعزامی CIA چگونه در دام اطلاعاتی ایران گرفتار شد؟ + تصاویرو فیلم
مستند "شکارچی در دام" روایتی است که در آن سربازان گمنانم امام زمان(عج) بار دیگر قدرت خود را به رخ دشمنان قسم خورده کشیده و جاسوس اعزامی سیا را به دام انداختند.

گزارش تصویری از مراحل شکار جاسوس اعزامی سیا در ایران
متی‌والوک جاسوس اعزامی سرویس اطلاعاتی امریکا(CIA) در حالی در دام سربازان گمنان زمان(عج) گرفتار شد که از مدت‌ها قبل تحت‌نظر بود.

"ذوالفقار 4" جدیدترین دستاورد نیروی زمینی ارتش
یکی از دستاوردهای بزرگ جهاد خودکفایی نیروی زمینی ارتش، ساخت تانک ذوالفقار به عنوان عنصر اصلی نبرد زمینی است که هر روز نسخه جدیدی از آن طراحی و تولید می‌شود.

آیا شما هم در معرض حملات سایبری هستید؟ + فیلم

حملات سایبری طبقه یا مجموعه‌هایی از تکنیک‌ها شامل جمع آوری، انتقال، حفاظت، ممانعت از دسترسی، ایجاد اغتشاش و افت کیفیت در اطلاعات است که از طریق آن یکی از طرفین درگیر بر دشمنان خود به مزیتی چشمگیر دست یافته و آن را حفظ می‌کند.

بیست و ششمین یادواره شهدای کربلای 5 برگزار شد

بیست و ششمین یادواره شهدای کربلای 5، شب گذشته با حضور معاون حقوقی و پارلمانی سپاه پاسداران برگزار شد.

تحریف سخنان نماینده ولی فقیه در سپاه از سوی بی‌بی‌سی
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: هفته گذشته بی‌بی‌سی بخشی از سخنان بنده را که راجع به مهندسی معقول در برابر اقدامات دشمن در حوزه جغرافیای ایران بود، تحریف کرده و به انتخابات ربط داد.

پهپاد نامرئی آمریکا در اختیار نیروهای نظامی ایران است؟ + فیلم و تصاویر
بوم‌رنگ، اولین پهپاد نیمه‌نامرئی جهان است که در سال 2006 به تولید انبوه رسید. این پهپاد شباهت زیادی به بوم‌رنگ داشته و در شدیدترین شرایط آب و هوایی قادر به پرواز است.

نسل جدید "خودروی تاکتیکی نینوا" را بهتر بشناسید
"خودروی تاکتیکی نینوا" قابلیت‌های نیروی زمینی ارتش را برای ورود به عرصه ناهمطراز در دفاع زمینی افزایش می‌دهد.

پیشکسوتان لشکر 10 سیدالشهدا(ع) تجلیل شدند
در دومین یادواره شهدای تیپ حضرت زهرا(س) به مناسبت سالگرد عملیات‌های کربلای 5، والفجر 8 و بیت‌المقدس 2 از پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت تجلیل به عمل آمد.

مین‌های دریایی ایران چگونه ناوهای هواپیمابر آمریکا را نابود می‌کنند + فیلم لحظه انفجار مین
بسیاری از موسسات و کارشناسان غربی، "مین‌های هوشمند" دریایی ایران را یکی از بزرگ‌ترین تهدیدات برای نیروی آمریکا دانسته و اذعان دارند که آمریکا توانایی مقابله با این مین‌های غول‌پیکر را ندارد.

دلیل ادامه جنگ، پس از فتح خرمشهر/ عملیاتی که بیش از 3.5 میلیون گلوله در آن شلیک شد

فرمانده اسبق لشکر 10 سید‌الشهدا(ع) با اشاره به اینکه عملیات کربلای 5 موجب پذیرش خواسته‌های ایران در قطعنامه 598 شد، گفت: وحدت، اعتقادات و تبعیت از ولایت، عوامل پیروزی ملت ایران بوده و مقاومت حزب‌الله لبنان علیه اسرائیل نیز به برکت خون شهدای دفاع مقدّس است.

سپاه در انتخابات از هیچ فردی حمایت نمی‌کند
معاون هماهنگ‌کننده نمایندگی ولی فقیه در سپاه گفت: سپاه هیچ‌گاه از هیچ فردی در انتخابات حمایت نکرده و نمی‌کند و نقش سپاه در انتخابات و دیگر عرصه‌ها پاسداری از دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

با درایت رهبر انقلاب، طرح حمله نظامی آمریکا به ایران ناکام ماند

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: بعد از عملیات 11 سپتامر، هدف آمریکایی‌ها حمله به افغانستان، عراق و ایران بود که به علت رهبری بسیار حکیمانه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای و اتحاد ملت ایران، موفق به عملی کردن اهداف خود نشدند.

نیروهای مسلح کشور آماده‌اند و انگشتان سربازها روی ماشه سلاح‌هایشان است
فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: دشمن وقتی بداند نیروهای مسلح ما آماده و انگشتان سربازها روی ماشه سلاح‌هایشان است، جرأت تهدید و تعدی به مرز و بوم ایران اسلامی را به خود راه نمی‌دهد.

منبع: باشگاه خبرنگاران



برچسب‌ها: ایران ابرقدرت

 
موضوعات
لینک دوستان
دیگر موارد


بازدید امروز: 90
بازدید دیروز: 141
کل بازدیدها: 1328534