سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آپلود عکس
خبرهای دفاعی دی ماه 91 - 1
شنبه 92/1/10 ساعت 8:47 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

از تجهیز یگان‌های نیروی دریایی به سامانه‌های جنگ الکترونیک تا انهدام مستحکم‌‌ترین‌ دژ دشمن توسط سپاه

حوزه دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران در دی‌ماه 1391، اخبار مختلفی را پی‌گیری کرد که در این گزارش به مهم‌ترین آن‌ها می‌پردازیم.

به گزارش خبرنگار دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، مهم‌ترین اخبار دی‌ماه 1391 در این حوزه به‌ شرح زیر است:

پرندگان پنهانکار ایرانی چگونه به مصاف دشمن می‌روند
با پایان جنگ تحمیلی هشت ساله، فرصت و سرمایه کافی برای توسعه پرنده‌های بی‌سرنشین‌ در کشور، بیش از پیش فراهم شد و علاوه بر طراحی نمونه‌های جدیدتر، سامانه‌های ارتباطی، هدایت و ناوبری بهتری نیز ساخته شد و با به‌کارگیری آنها کارایی پهپادهای ایرانی بسیار بیشتر شد.

ایران قدرت اول اورهال هواپیماهای سنگین و فوق سنگین منطقه/ راه‌اندازی پرواز تهران ـ نجف هواپیمایی ساها

رئیس شرکت هواپیمایی ساها از برنامه‌ریزی این شرکت برای راه‌اندازی پرواز به عتبات عالیات خبر داد و گفت: اولویت اول ما شهرها و کشورهای مذهبی بوده و در آینده ان‌شاء‌الله پرواز تهران- نجف را راه‌اندازی خواهیم کرد.

دستاوردهای جدید فضایی همزمان با روز فضا رونمایی می‌شود/ دستاوردهای جدید ایران در حوزه پهپاد
وزیر دفاع از رونمایی دستاوردهای جدید فضایی همزمان با روز فضا خبر داد و گفت: در حوزه پهپاد، صاحب سبک هستیم و به دستاوردهای بسیار ارزنده‌ای در زمینه ساخت پرنده‌های بدون سرنشین رسیده‌ایم.

سپاه پاسداران 20 توطئه هواپیمایی را خنثی کرد/ مدال شجاعت رهبری به دو مامور حفاظت پرواز

سرهنگ موسوی با بیان اینکه اولین کشور در زمینه امنیت پرواز هستیم، گفت: تاکنون 20 اقدام به هواپیماربایی را خنثی کرده‌ایم.

آغاز رزمایش ولایت 91 از 8 دی ماه/ به‌کارگیری جدیدترین سلاح‌ها و تاکتیک‌های نیروی دریایی
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اعلام خبر آغاز رزمایش ولایت 91 از 8 دی ماه گفت: در این رزمایش از جدیدترین سلاح‌ها و تاکتیک‌های نیروی دریایی استفاده خواهد شد.

جزئیات برگزاری رزمایش ایران در تنگه هرمز
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از به‌کارگیری زیردریایی سنگین طارق در رزمایش ولایت91 خبر داد و گفت: در طول رزمایش اجازه نخواهیم داد که نیروهای کشورهای دیگر به منطقه رزمایش وارد شوند.

ناو روسی به‌منظور ارتقا سطح روابط دو کشور در ایران حضور یافته است
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: حضور ناو روسی در آب‌های جمهوری اسلامی ایران در راستای ارتقا روابط میان دو کشور ایران و روسیه است.

رزمایش فجر 91 نیروی دریایی سپاه پاسداران برگزار شد
رزمایش دریایی فجر 91 با حضور جانشین فرمانده کل سپاه در حدفاصل میدان مشترک گازی ایران و قطر برگزار شد.

ایران در ردیف معدود کشورهای سازنده سیمیلاتور پروازی در جهان

رئیس شرکت هواپیمایی ساها گفت: ساخت شبیه ساز پروازی در دنیا توسط تعداد کمی از کشورها انجام می‌شود؛ تکنولوژی ساخت شبیه‌ساز پرواز بسیار پیچیده‌تر از فناوری ساخت هواپیما است که به‌حمدالله این فناوری، امروز در ایران اسلامی وجود است.

تمام توان نیروی دریایی را در رزمایش تخصصی ولایت 91 به‌کار می‌گیریم

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به استفاده از همه توان نیروی دریایی در رزمایش تخصصی ولایت 91 گفت: ما هر توانی اعم از موشکی، زیر دریایی، سطحی و پروازی را در این رزمایش به کار می‌گیریم.

سامانه موشکی "پاتریوت" چیست و چگونه عمل‌ می‌کند؟ + فیلم و تصویر
سامانه موشکی "پاتریوت" توسط شرکت آمریکایی Raytheon ساخته شده است و برای نخستین‌بار در سال1991 برای دفاع از عربستان‌سعودی و رژیم صهیونیستی در جنگ خلیج‌فارس به‌کار گرفته شد.

رونمایی محصولات وزارت دفاع در دهه فجر/ خط تولید پهپادهای پیشرفته ایرانی

سردار وحیدی از برنامه ریزی وزارت دفاع برای گسترش حوزه قطعه‌سازی در صنعت هوایی کشور خبر داد.

رزمایش دریایی ولایت 91 آغاز شد
رزمایش بزرگ دریایی ولایت 91 با اعلام رمز «یا حسین(ع)» از محدوده شرق تنگه هرمز تا مدار 18 درجه شمالی آغاز شد.

آخرین جزئیات رزمایش تخصصی ولایت 91/ حضور در خلیج عدن، شمال اقیانوس هند، باب‌المندب و دریای سرخ
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ضمن تشریح روش‌های به کار گرفته شده در رزمایش تخصصی ولایت 91 گفت: همه حرکت‌ها و تجهیزات این رزمایش نسبت به سال‌های گذشته تفاوت دارد.

تمرین انواع تیراندازی در روز دوم رزمایش تخصصی ولایت 91
فرمانده نیروی دریایی ارتش از استقرار انواع زیردریایی، ناوشکن و ناو موشک‌انداز در مناطق عملیاتی رزمایش ولایت 91 خبر داد و گفت: امروز به تمرین انواع مختلف تیراندازی می‌پردازیم.

9 دی ریشه در مکتب عاشورا دارد

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ضمن گرامیداشت سالروز حماسه 9 دی گفت: حماسه 9 دی از ایام الله است که درس‌های بسیاری داشت و باید در حفظ دستاوردهای آن بکوشیم.

رونمایی از ماهواره‌های جدید در ایام الله دهه فجر/ حضور کشورهای فرا منطقه‌ای در خلیج فارس قابل توجیه نیست
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از رونمایی چند ماهواره جدید ایرانی، همزمان با ایام الله دهه فجر خبر داد.

تسلط نیروهای مردمی بر اوضاع سوریه
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح حماسه 9 دی را عروج پرجوش مردمی در دفاع از امام(ره)، انقلاب اسلامی، ارزش‌های دینی و مبارزه با استکبار دانست و با اشاره به تحولات سوریه گفت: نیروهای مردمی سوریه، امروز مسلط بر اوضاع بوده و کشور را در اختیار دارند، ولی کشورهای همسایه با حمایت برخی دولت‌های منطقه، اوضاع را کمی سخت کردند.

عملیات موفقیت‌آمیز زیردریایی‌های سبک و سنگین در عمق دریا انجام شد

همزمان با دومین روز از رزمایش دریایی ولایت 91، زیردریایی‌های سبک و کیلوکلاس نیروی خودی پس از خروج از ساحل، با نفوذ به عمق دریا و ورود به آب‌های فرامنطقه‌ای، مواضع نیروی مهاجم را شناسایی و عملیات خود را آغاز کردند.

خطر فتنه 88 از جنگ 8 ساله بیشتر بود

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خطر فتنه 88 را بیش از جنگ تحمیلی هشت ساله دانست و گفت: در این فتنه همگی بسیج شده بودند تا از حربه‌های مختلف برای تضعیف انقلاب اسلامی استفاده کنند. 

ورود بسیج به سوریه جنگ این کشور را به قدس خواهد کشاند
رئیس سازمان بسیج مستضعفین ضمن تکذیب ورود نیروهای سپاه به سوریه گفت: اگر چنین اجازه‌ای به بسیج داده شود این جنگ در سوریه ختم نخواهد شد و تا قدس پیش خواهد رفت.

ایران تنها کشور توانمند در اورهال جنگنده‌های F4 "کرش شده"

مدیر بخش اورهال جنگنده F4 گفت: حتی کشورهای سازنده جنگنده‌های F4 که قادر به اورهال و تعمیرات آن هستند توانایی بازسازی هواپیماهای crash (جنگنده‌های ساقط شده) را ندارند.

مقابله با جنگ سایبری نیروهای نارنجی/ اجرای عملیات هواناو‌های بومی
همزمان با سومین روز از رزمایش تخصصی دریایی ولایت 91 هواناو‌های تولید داخل به اجرای تاکتیک‌ها و عملیات‌های دفاع ساحلی پرداختند و گروه دفاع سایبری نیروی خودی نیز، هکرهای نیروهای مهاجم را که قصد تخریب سامانه‌های پردازشگر و حافظه شبکه رایانه‌ای را داشتند شناسایی و خنثی کردند.

نقش نیروهای واکنش سریع هوا دریا در رزمایش تخصصی ولایت 91
فرمانده یگان هوا دریای نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه نیروهای واکنش سریع هوا دریا با پدیده‌های شومی مانند دزدی دریایی مقابله می‌کند، گفت: استفاده از نیروهای زبده تکاوران و نیروهای عملیات ویژه در رزمایش با تمهیدات لازم و موفقیت کامل انجام شد. ...



برچسب‌ها: ایران ابرقدرت

 
موضوعات
لینک دوستان
دیگر موارد


بازدید امروز: 129
بازدید دیروز: 265
کل بازدیدها: 1328144