سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آپلود عکس
موشک های کروز در دام سماوات
دوشنبه 92/1/12 ساعت 12:4 صبح | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

موشک‌های کروز در دام سامانه پدافندی "سماوات"

این توپ پدافند هوایی 35میلی‌متری، قادر است اهداف مختلف هوایی اعم از هواپیما، بالگرد و موشک‌های کروز را مورد شناسایی و هدف قرار دهد.

به گزارش خبرنگار دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، توپ پدافند هوایی 35میلی‌متری "سماوات" مجهز به سامانه کنترل آتش و سیستم‌های راداری پیشرفته در ردیف جنگ‌افزارهای برد کوتاه بوده و با حجم آتش بسیار بالای خود قادر است اهداف مختلف هوایی اعم از هواپیما، بالگرد و انواع موشک‌ها را هدف قرار دهد.

 
عدم امکان تامین این سامانه از سوی کشورهای صاحب تکنولوژی، متخصصان وزارت دفاع را مصمم کرد با تکیه بر استعداد و خلاقیت‌های خود در مدت زمان کوتاهی نمونه آزمایشی آن را تولید و پس از انجام موفق تست‌های عملکردی و راه‌اندازی خط تولید انبوه این محصول پدافندی است.
 
سرعت، دقت و کیفیت، سه مولفه مهم در راه‌اندازی خط تولید این محصول محسوب می‌شود.

این توپ پدافند هوایی 35 میلی‌متری در ارتفاع پایین و به صورت هوشمند، موشک‌های کروز را مورد شناسایی و هدف قرار می‌دهد و آنها را تا برد 4 کیلومتری منهدم می‌سازد.

جمهوری اسلامی ایران در روز افتتاح این جنگ‌افزار در سال 86 جزو چهار کشوری بود که فناوری این نوع توپ را در اختیار داشت؛ طراحی و ساخت "توپ سماوات" در مدت زمانی بسیار کوتاه، بر اساس شرایط بومی ایران و با کار شبانه‌روزی تحقق یافته است.

توپ سماوات دارای نواخت تیر بالا بوده و در دقیقه می تواند 1100 تیر را شلیک کند.

این توپ تلفیقی از فعالیت 3 مجموعه وزارت دفاع است و شرکت صاایران، بخش الکترونیکی و کنترل آتش؛ سازمان هوافضا بخش مهندسی و سازمان صنایع دفاع نیز کارهای مکانیکی این طرح را بر عهده داشته‌اند.
 
دستیابی جمهوری اسلامی ایران به فناوری توپ پدافندی سماوات به‌عنوان یکی از چهار کشور دارنده این فناوری و علی‌رغم تلاش غرب برای در موضع ضعف قرار دادن نیروهای مسلح و توان دفاعی کشورمان بار دیگر توانست توانمندی متخصصان ایرانی حوزه دفاع کشور را با وجود تمام تحریم‌ها از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون به نمایش بگذارد.
منبع: باشگاه خبرنگاران


برچسب‌ها: پدافند هوایی

 
موضوعات
لینک دوستان
دیگر موارد


بازدید امروز: 84
بازدید دیروز: 650
کل بازدیدها: 1326821