سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آپلود عکس
اخبار دفاعی بهمن 91 - 1
سه شنبه 92/1/13 ساعت 8:0 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

از شهادت 2 تن از سرداران سپاه تا رونمایی ناوشکن پیشرفته "جماران 2"

حوزه دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران در اسفندماه 1391، اخبار مختلفی را پی‌گیری کرد که در این گزارش به مهم‌ترین آن‌ها می‌پردازیم.

به گزارش خبرنگار دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، مهم‌ترین اخبار اسفندماه 1391 در این حوزه به‌ شرح زیر است:

چه کسانی "حاج حسن شاطری" را به شهادت رساندند؟
فرماندهان رژیم صهیونیستی، او را بهتر از ما می‌شناختند، هر زمان که در مرز فلسطین اشغالی و لبنان چشمشان به "مسجد قدس" می‌افتاد که شبیه به بیت‌المقدس در دل "پارک بسیار زیبای ایرانیان" بنا شده است، داغشان تازه می‌شد و همین بود که به دنبال انتقام از معمار آن بودند.

رونمایی از زیردریایی جدید و دستاوردهای نوین راداری
وزیر دفاع از رونمایی زیردریایی جدید و دستاوردهای نوین راداری در ماه‌های آتی خبر داد و با اشاره به شهادت سردار شاطری گفت: تروریسم در عرصه‌های مختلف چه تروریسم پهپادی و چه غیر آن از سوی آمریکا و مزدوران آن دیده می‌شود.
 
تولید رادارهای کشف ماهواره در آینده نزدیک
وزیر دفاع با اشاره به پیشرفت‌های راداری جمهوری اسلامی ایران گفت: تولید رادارهای ما در آینده به برد بالای هزار و 3 هزار کیلومتر می‌رسد که بر اساس کشف ماهواره‌ها و همچنین سایر دستاوردها خواهد بود.
 
شهادت یکی دیگر از جانبازان و فرماندهان دفاع مقدس
امیر سرتیپ علیرضا سنجابی از فرماندهان سرافراز دوران دفاع مقدس و از همرزمان "شهید سپهبد علی صیاد شیرازی" که سال‌ها رنج بیماری‌های ناشی از تنفس گازهای شیمیایی را متحمل شده بود، روز گذشته در تهران به شهادت رسید.

تشکیل اتاق‌ فکر پدافند غیرعامل متشکل از اساتید و نخبگان 6 دانشگاه کشور
فرمانده دانشگاه جامع امام حسین(ع) از تشکیل اتاق فکر پدافند غیرعامل متشکل از اساتید و نخبگان 6 دانشگاه مطرح کشور خبر داد.

برگزاری رزمایش "پیامبر اعظم 8" در شرق کشور
فرمانده نیروی زمینی سپاه از برگزاری رزمایش گسترده این نیرو با نام "پیامبر اعظم 8" در منطقه شرق کشور خبر داد و گفت: تجهیزات جدیدی که وارد سازمان نیروی زمینی سپاه شده، اعم از تجهیزات جنگ الکترونیکی، مخابرات و تجهیزات انفرادی در این رزمایش به کار گرفته می‌شود.
 
رونمایی از موشک‌های هوا به هوا، هوا به زمین و بمب‌های جدید

وزیر دفاع با اشاره به رونمایی از تجهیزات جدید نیروهای مسلح گفت:‌ در آینده نزدیک از موشک‌های هوا به هوا و هوا به زمین و بمب‌های جدیدی که از هواگردها پرتاب می‌شود رونمایی خواهیم کرد.
 
استقرار یگان‌های نیروی زمینی سپاه پاسداران در منطقه رزمایش "پیامبر اعظم 8"

سردار سرخیلی در آستانه آغاز رزمایش "پیامبر اعظم (ص) 8" از استقرار یگا‌ن های نیروی زمینی سپاه پاسداران در منطقه رزمایش خبر داد.
 
ویژگی خاص جنگنده "قاهر 313"

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه ارتقای توانمندی نظامی ایران برای دفاع از مرزها و منابع و منافع خود بوده، گفت: دنیا و همسایگان ما می‌دانند که کشورمان قصد تعرّض و تجاوز به هیچ ملت و مملکتی را ندارد.
 
بدترین رویداد برای نیروی زمینی سپاه در سال‌ جاری چه بود؟

بدترین رویداد برای نیروی زمینی سپاه در سال جاری و برجسته‌ترین اقدامات این نیرو از نگاه فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران در این گفتگو مورد بررسی قرار گرفت.
 
حزب‌الله لبنان الگوی جهانی جنگ‌های چریکی و نامنظم است

مشاور عالی فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: حزب‌الله لبنان، امروز باعث همبستگی ملی و حل اختلافات موجود میان گروه‌ها در تشکیل دولت و مجلس لبنان شده و الگوی جهانی جنگ‌های چریکی و نامنظم در مقابل نیروی کلاسیک صهیونیست‌هاست.

رزمایش پیامبر اعظم(ص) 8 نیروی زمینی سپاه آغاز شد

سخنگوی رزمایش پیامبر اعظم(ص) 8 از آغاز رزمایش نیروی زمینی سپاه در منطقه سیرجان خبر داد.

امتیاز ویژه حزب‌الله اطاعت از ولایت است

نماینده حزب‌الله لبنان در ایران در مراسم یادبود "شهید مغنیه" گفت: اطاعت از امام راحل و در حال حاضر اطاعت از ولایت، بدون هیچ شکی امتیاز ویژه حزب‌الله محسوب می‌شود.
 
بهره‌برداری از سلاح‌های جدید در رزمایش پیامبر اعظم8/ عملیات پهپادهای انتحاری

سخنگوی رزمایش پیامبر‌اعظم (ص)8 گفت: با تشریح مراحل آغازین رزمایش نیروی زمینی سپاه از بهره برداری جدیدترین سلاح های طراحی شده در سازمان خودکفائی سپاه در این رزمایش خبر داد.

هیچ تضمینی وجود ندارد مشابه انفجارهای سوریه در دیگر کشورها اتفاق نیفتد

معاون ستاد کل نیروهای مسلح گفت: گروه‌های القاعده و سرویس‌هایی که عملیات‌های خود را در راستای منافع آمریکا انجام می‌دهند، به‌زودی محیط عملیات خود را به مکان‌های دیگر تغییر خواهند داد و از این به بعد دردسرهای جدیدی برای آمریکا و اروپا ایجاد می‌شود.

سپاه پاسداران یک فروند پهپاد متجاوز دشمن را به زمین نشاند

سخنگوی رزمایش پیامبر اعظم(ص)8 سپاه از شکار یک فروند پهپاد دشمن در جریان برگزاری این رزمایش خبر داد.
 
بخش‌‌های مختلف طب نظامی در سال 92 توسعه می‌یابد

رئیس اداره بهداشت و درمان ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران گفت: توسعه بخش‌‌های مختلف طب نظامی به تناسب منابع را برای سال آینده پیش‌بینی کرده و ان‌شاءالله مواردی در این زمینه، افتتاح خواهیم داشت.

شهادت یکی از سرداران سپاه در شمال‌غرب کشور

نیروی زمینی سپاه از شهادت سردار سرتیپ دوم پاسدار "سید حمید طباطبائی" در شمال‌غرب کشور خبر داد.
 
مراسم یادبود "شهید رمضان روحی" برگزار شد/ رونمایی از کتاب "هستم تا بگویم" بدون حضور نویسنده‌اش

مراسم یادبود شهید رمضان روحی، عصر امروز با حضور فرمانده نیروی زمینی ارتش برگزار و از کتاب "هستم تا بگویم" که نوشته این شهید است، رونمایی شد.
 
تمرین اصابت گلوله‌های هوشمند/ استفاده از سلاح دوش‌پرتاب 20 میلیمتری

سخنگوی رزمایش پیامبر اعظم(ص) 8، از هجوم به اهداف دوردست در این رزمایش با موشک‌های دوربرد که بردشان از 40 کیلومتر بیشتر است، خبر داد.

برنامه‌مان تولید رادارهای با برد سه هزار کیلومتر است
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: ما برنامه تولید رادارهای برد سه هزار کیلومتر را در دستور کار داریم و طبیعی است که این رادارها می‌توانند هر منطقه‌ای که تا فاصله سه هزار کیلومتری ما باشد را شناسایی کنند.
 
عبور ناوگروه نیروی دریایی ارتش از تنگه مالاکا/ نخستین حضور در اقیانوس آرام

فرمانده نیروی دریایی ارتش از عبور ناوگروه بیست‌وچهارم این نیرو از تنگه مالاکا و ورود این ناوگروه به اقیانوس آرام خبر داد.
 
آغاز مرحله اصلی رزمایش پیامبراعظم(ص) 8

مرحله اصلی و پایانی رزمایش پیامبراعظم(ص)8 نیروی زمینی سپاه با رمز "یا رسول‌الله" در منطقه عمومی زرند کرمان آغاز شد.

پهپادهای نیروی دریایی ایران تهدیدی برای دیگر کشورها محسوب نمی‌شوند
فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: تجهیز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به تجهیزات خاص زیردریایی، پهپاد و انواع موشک‌ها برای هیچ کشوری تهدید محسوب نمی‌شود، بلکه این تجهیزات برای تأمین منافع کشورمان به‌کار گرفته می‌شوند.

رزمایش پیامبر اعظم 8 نشان‌دهنده توانمندی نیروی زمینی سپاه در نبرد واقعی با دشمنان

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: رزمایش پیامبر اعظم(ص)8 اگر چه در مقیاس کوچکی از توانمندی‌های نیروی زمینی سپاه برگزار شده است، اما به خوبی توانسته نمایانگر توانمندی واقعی این نیرو در صحنه نبرد واقعی با دشمنان باشد.

وزارت دفاع خبر برکناری سردار دقیقی از ریاست ساتا را تکذیب کرد
وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اعلام کرد: سردار حسین دقیقی از ریاست ساتا برکنار نشده و همچنان به کار خود ادامه می‌دهد.
 
رزمایش مشترک ارتش و سپاه در سال 92 برگزار می‌شود
معاون ارکان و امور مشترک ستاد کل نیروهای مسلح گفت: رزمایش مشترک ارتش و سپاه، طراحی شده و در سال 92 اجرا می‌شود.
 
شلیک موشک‌های ضدنفر و ضدتانک و گلوله‌های جدید تانک
فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران گفت: موشک‌های ضد نفر و ضدتانک، سلاح‌های سبک، جنگ الکترونیک و گلوله‌های جدید تانک در ادامه رزمایش پیامبر اعظم(ص) 8 مورد ارزیابی و آزمایش قرار گرفتند.

رزمایش پیامبر اعظم(ص)8 نیروی زمینی سپاه پایان یافت

رزمایش گسترده پیامبر اعظم(ص)8 نیروی زمینی سپاه، پس از دستیابی به اهداف تعیین شده، به کار خود پایان داد. ...



برچسب‌ها: ایران ابرقدرت

 
موضوعات
لینک دوستان
دیگر موارد


بازدید امروز: 97
بازدید دیروز: 265
کل بازدیدها: 1328112