سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آپلود عکس
قدرت دریایی ایران و حضور در اقیانوس آرام
دوشنبه 92/1/19 ساعت 10:0 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

گزارش امریکن اینترپرایز
از قدرت دریایی ایران و حضور در اقیانوس آرام

اندیشکده آمریکایی «امریکن اینترپرایز» (AEI) در گزارشی به بررسی حضور ناوگروه ایران در اقیانوس آرام پرداخت و این امر را نشانه احیای قدرت دریایی ایران دانست.
امریکن اینترپرایز در گزارشی به قلم «مایکل رویین» نوشت: «عبور یک کشتی جنگی ایران از کانال سوئز و ورود آن به دریای مدیترانه در 22 فوریه سال 2011 و حضور ناوهای ایرانی در بنادر سودان یک سال پس از آن موید این حقیقت بوده که نیروی دریایی ایران حوزه عملیاتی خود را گسترش داده است.
در گزارش این اندیشکده آمریکایی آمده است: اکنون ورود نیروی دریایی ایران به اقیانوس آرام کمتر از سه ماه پس از آن انجام می شود که رهبر عالی ایران اعلام کرد که تاکید جدید نیروی دریایی ایران باید بر گسترش حوزه دسترسی خود فراتر از خلیج فارس باشد.
امریکن اینترپرایز در ادامه گزارش خود آورده است: ناوگروه ایران متشکل از یک ناوشکن و یک بالگردبر، بطور نمادین نشان دهنده احیای قدرت دریایی ایران و یک اقدام هشداردهنده محسوب می شود.
در این گزارش به اهداف راهبردی ایران از اعزام ناوگروه های خود به مرزهای فرامنطقه ای اشاره شده و آمده است: اینکه آیا کار بازتامین احتیاجات شناورهای ایران در دریا انجام شود یا نه، می تواند روشنگر توانایی های لجستیک ایران باشد.
همچنین اینکه شناورهای نظامی ایران در چه مناطقی پهلو بگیرند - شاید در پاکستان و میانمار - می تواند همچنین نشان دهنده تلاش های ایران برای توسعه روابط نظامی با آسیا باشد.
 

منبع: کیهان



برچسب‌ها: ایران ابرقدرت

 
موضوعات
لینک دوستان
دیگر موارد


بازدید امروز: 139
بازدید دیروز: 326
کل بازدیدها: 1327202