سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آپلود عکس
رونمایی از 5 رادیودارو
دوشنبه 92/1/19 ساعت 11:0 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور خبر داد
رونمایی از 5 رادیودارو تا پایان فروردین

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری گفت: پنج رادیودارو تا پایان فروردین ماه رونمایی می شود.
«نسرین سلطانخواه» دیروز در حاشیه مراسم دیدار نوروزی همکاران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بنیاد ملی نخبگان خاطرنشان کرد: هشت دارو در کشور تا پایان دولت دهم رونمایی می شود. این داروها در راستای اجرای طرح کلان تولید داروهای وارداتی با نظارت و مجوز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تولید شده اند.
وی افزود: تاکنون 16 دارو در قالب طرح کلان تولید داروهای وارداتی رونمایی شده است. این داروها با نظارت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تولید شده بودند که تولید آن در کشور ادامه دارد.
سلطانخواه از برگزاری نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران (ایران لب) در اردیبهشت ماه امسال خبر داد و گفت: این نمایشگاه 16 تا 20 اردیبهشت ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از شرکت کنندگان و خریداران در این نمایشگاه حمایت های ویژه ای را به عمل خواهد آورد.
به گفته وی هدف از برگزاری این نمایشگاه معرفی توانمندی های کشور در زمینه تولید مواد و ساخت تجهیزات آزمایشگاهی در کشور، بررسی امکان تبادل فناوری و هم افزایی با سازندگان دیگر، بازارسازی برای عرضه مواد و تجهیزات آزمایشگاهی و همچنین هدفمندسازی حمایت های دولتی به تولیدات داخلی و شرکتهای دانش بنیان است.
سلطانخواه افزود: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در مرحله ساخت این تجهیزات آزمایشگاهی از شرکت های دانش بنیان حمایت های مالی به عمل آورده است و در مرحله دوم از خریداران این محصولات نیز حمایت می کند.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری ابراز امیدواری کرد که نمایشگاه ایران لب به عنوان مرجعی برای برآورده کردن نیازهای تجهیزاتی آزمایشگاه های تحقیقاتی به طور متوالی برگزار شود.
گفتنی است رادیوداروها توسط متخصصان سازمان انرژی اتمی تولید می شوند و در تشخیص و درمان بیماری های صعب العلاج از جمله سرطان کاربرد دارند.
 

منبع: کیهان



برچسب‌ها: علمی

 
موضوعات
لینک دوستان
دیگر موارد


بازدید امروز: 38
بازدید دیروز: 258
کل بازدیدها: 1325162