سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آپلود عکس
ناوچه پیکان در سمنان
جمعه 91/7/14 ساعت 12:37 صبح | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

امیر دریادار حبیب‏‌الله سیاری:

ناوچه موشک‏‌انداز پیکان در سمنان شبیه‏‌سازی می‏‌شود

 

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از پارک موزه دفاع مقدس استان سمنان دیدن کرد و این مراسم یک خبر ویژه داشت و آن هم، شبیه‏‌سازی ناوچه موشک‏‌انداز پیکان در سمنان بود .

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‏‌های دفاع مقدس استان سمنان در حاشیه بازدید امیر دریادار حبیب‏‌الله سیاری، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از بخش‏های مختلف و طراحی شده برای پارک موزه دفاع مقدس استان سمنان در این زمینه اظهار داشت: یادآوری خاطرات سال‏های جنگ به شیوه‏‌های هنرمندانه و قابل توجه یکی از وظایف اصلی مسئولان در راستای ترویج اهداف و ارزش‏‌های دفاع مقدس است.

وی ادامه داد: امیر دریادار شهید محمدابراهیم همتی که در سال‏های جنگ تحمیلی فرماندهی ناوچه پیکان را بر عهده داشت، از دل کویر برخاست و از سمنان راهی جبهه‌‏های نبرد علیه باطل شد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‏های دفاع مقدس استان سمنان اضافه کرد: به همین خاطر، در راستای گرامیداشت یاد و خاطره این شهید والامقام در استان کارهای قابل توجهی انجام شده و قرار است بخشی از توانمندی‏ها و رشادت‏های وی در پارک موزه دفاع مقدس سمنان به نمایش گذاشته شود.

احسانی ادامه داد: در این پارک، دریاچه‌‏ای شبیه خلیج فارس طراحی شده که در آن، ناوچه موشک‏‌انداز پیکان نیز شبیه‏‌سازی می‏‌شود.

وی با اشاره به توفیقات سردار همتی در جریان انجام موفقیت‌‏آمیز عملیات «مروارید» اظهار داشت: رشادت‏‌های زیادی در عملیات مختلف نیروی دریایی در سال‏های دفاع مقدس به وقوع پیوسته است، اما باید به طور ویژه به عملیات مروارید پرداخت.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‏های دفاع مقدس استان سمنان در این زمینه بیشتر توضیح داد و گفت: در طول سال‏های متعدد اجرای عملیات مروارید، بیش از 12 فروند از شناورهای نیروی دریایی عراق و رژیم متجاوز بعثی منهدم شد.

احسانی یادآور شد: همچنین سه فروند از شناورهای عراق در آن سال‏ها خسارات و صدمات کلی دید و این شناورها در حقیقت شامل دو سوم نیروی دریایی عراق بود.

وی تصریح کرد: دلاورمردی‏‌های شهید همتی برای همیشه به یادگار ماند و باقی‌مانده شناورهای نیروی دریایی عراق تا پایان جنگ هیچ‏گاه جرأت نکردند که فراتر از دهانه «خور عبدالله» و اطراف جزیره «بوبیان» به عبور و مرور بپردازند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‏‌های دفاع مقدس استان سمنان با بیان این عملیات مروارید علاوه بر توفیقات دریایی، در هوا نیز به موفقیت‏‌های شگرفی دست یافت، گفت: در این عملیات، 11 فروند از هواپیماهای جنگنده نیروی هوایی عراق سرنگون شد.

احسانی در ادامه اظهار داشت: به منظور ایجاد زیرساخت‌‏های مورد نیاز و نیز طراحی و اجرای ناوچه پیکان، بیش از 12 میلیارد ریال اعتبار باید به پارک موزه دفاع مقدس استان سمنان اختصاص یابد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به همراه مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‏‌های دفاع مقدس استان سمنان و شماری از مسئولان استانی در جریان روند پیشرفت و اقدامات صورت گرفته در پارک موزه دفاع مقدس استان سمنان قرار گرفت.

منبع: سایت ارتش جمهوری اسلامی ایران

 



 
موضوعات
لینک دوستان
دیگر موارد


بازدید امروز: 101
بازدید دیروز: 141
کل بازدیدها: 1328545