سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آپلود عکس
سامانه جدید پدافند هوایی
دوشنبه 92/2/30 ساعت 2:0 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
با حضور سردار وحیدی
خط تولید انبوه سامانه جدید پدافند هوایی «حرز نهم» افتتاح شد

تحرک بالا، موبایل بودن سامانه سلاح و قابلیت بکارگیری در شب از ویژگی‌های سامانه پدافندی حرز نهم است.

خبرگزاری فارس: خط تولید انبوه سامانه جدید پدافند هوایی «حرز نهم» افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، در آستانه ولادت با سعادت امام نهم حضرت جواد‌الائمه (ع) و سالروز حماسه فتح خرمشهر با حضور سردار احمد وحیدی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، خط تولید انبوه سامانه جدید پدافند هوایی با نام «حرز نهم» افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

سردار وحیدی در مراسم بهره‌برداری از این خط تولید طی سخنانی با تبریک اعیاد شریف رجبیه و گرامیداشت حماسه فتح خرمشهر و سالروز عملیات غرورآفرین بیت‌المقدس، اظهار داشت: سامانه پدافند هوایی که به یاد و نام امام نهم حضرت جواد‌الائمه به نام «حرز نهم» نامگذاری شده، به دست متخصصان حماسه آفرین، زبده و کارآمد سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع طراحی و ساخته شده و امروز به مرحله تولید انبوه رسیده، یک سامانه پیچیده پدافندی است که قادر است اهداف مورد نظر را در ارتفاع پست و کوتاه مورد شناسایی و ردیابی قرار داده و بصورت هوشمند و خودکار مورد هدف قرار دهد.

وحیدی، تحرک بالا، موبایل بودن سامانه سلاح و قابلیت بکارگیری در شب را از ویژگی‌های سامانه پدافندی حرز نهم برشمرد و افزود: این سامانه قابلیت اتصال به شبکه پدافند کشور را دارد و قادر است ظرف کمتر از چند دقیقه برای مقابله با تهدیدات آماده و فعال شود.

وزیر دفاع با اشاره به اقتدار دفاعی کشور در مقابله با تهدیدات بیگانگان تصریح کرد: نیروهای مسلح شجاع و سلحشور جمهوری اسلامی ایران با بهره‌گیری از تجارب هشت سال دفاع مقدس و فتوحات بزرگی همچون حماسه فتح خرمشهر و پیشرفت‌های شگرف در حوزه های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، آماده‌اند تحت زعامت و فرماندهی فرمانده معظم کل قوا هرگونه اقدام خصمانه علیه ایران اسلامی را با قاطعیت در هم کوبیده؛ و سرنوشتی بدتر از رژیم صدام را برای آنان رقم زنند.

وی افزود: مدیران، متخصصان، ولایت‌مدار و سخت‌کوش وزارت دفاع نیز با تمسک به مکتب اهل بیت و با الهام از ارزشهای متعالی دفاع مقدس، در تداوم راه امام شهیدان و شهیدان انقلاب اسلامی با شعار راهبردی «خودباوری»، «تلاش»، «خودکفایی» در سالهای پس از جنگ تحمیلی در عرصه علم و فناوری خالق حماسه‌های بزرگ و فتوحات بی‌شماری بوده‌اند.

وحیدی، تولید انواع ماهواره‌بر، موشک‌های کوتاه برد، میان‌برد، دوربرد، سامانه‌های ضد زره، انواع سامانه‌های کروز دریایی و انواع سامانه‌های پدافندی را از جمله این دستاوردهای خیره‌کننده‌ ذکر کرد.

وزیر دفاع در پایان با تشکر و قدردانی از مدیران و کارکنان سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع اعلام کرد: محصولات بسیار مهم دیگری در حوزه پدافندی هوایی و هواپایه در حال ساخت است که انشاالله خبرهای خوش آن را در آینده نزدیک به سمع و نظر ملت شریف ایران خواهیم رساند.

منبع: فارس نیوز




برچسب‌ها: پدافند هوایی

 
موضوعات
لینک دوستان
دیگر موارد


بازدید امروز: 451
بازدید دیروز: 143
کل بازدیدها: 1326537