سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آپلود عکس
اقدام نظامی
یکشنبه 91/7/16 ساعت 9:0 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

سرلشکر جعفری در نشست خبری:


اقدام نظامی علیه توان هسته‌ای ایران پیامدهای خسارت‌باری برای متجاوزین دارد
سپاه نیوز: فرمانده کل سپاه با اشاره به تهدیدات اخیر صهیونیست‌ها مبنی بر حمله به ایران گفت:هرگونه اقدام نظامی علیه توان هسته‌ای ایران تبعات و پیامدهای خسارت‌بار و نگران‌کننده‌ای را برای متجاوزان به همراه دارد.
به گزارش خبرنگار سپاه نیوز، سردار سرلشکر محمد علی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز در نشست خبری که در سالروز فرمان حضرت امام خمینی(ره) مبنی بر تشکیل نیروهای سه گانه سپاه برگزار شد در جمع خبرنگاران به سوالات آنان پیرامون مسائل داخلی و خارجی ،توانمندی‌ها و دستاوردهای سپاه،تهدیدات و نیز مسائل روز پاسخ گفت.
سرلشکر جعفری ضمن محکوم کردن اقدام موهن به پیامبر گرامی اسلام اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران هرگز با جنگ ،خشونت و تهدید متوقف نمی شود بلکه این حرکات همواره موجب استمرار انقلاب اسلامی خواهد شد.
فرمانده کل سپاه ضمن پاسداشت هفته دفاع مقدس اعلام داشت: دنیا تجربه کرد که جنگ علیه ایران به ضد خودشان تبدیل شد و بهترین فرصت برای صدور ارزش‌های انقلاب اسلامی ایران فراهم گردید و پیام انقلاب اسلامی مبنی بر ایستادگی و مقاومت در مقابل استکبار به جهانیان رسانده شد .
وی در آستانه هفته دفاع مقدس ضمن تبریک این هفته اعلام داشت: شهدا با نثار جان خود باعث استمرار انقلاب اسلامی شدند.
سرلشکر جعفری ضمن اشاره به فرمان تاریخی حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر تشکیل نیروهای هوایی، دریایی و زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: امروز سپاه پس از 27 سال از این فرمان تاریخی در اوج قدرت خود قرار دارد که مجهزترین و پیشرفته‌ترین سلاح‌ها را در اختیار دارد.
فرمانده کل سپاه با اشاره به تجربه سپاه از جنگ‌های اخیر منطقه تصریح کرد: امروز آمادگی بسیار خوبی در مقابله با تهدیدات نرم افزاری در مجموعه سپاه وجود دارد.
فرمانده کل سپاه ضمن اشاره به اقدامات ساختاری در سپاه پاسداران اعلام داشت: در زمان رهبری حضرت آیت‌‌الله خامنه‌ای از آنجایی که تهدیدات دشمنان جدی بود با اضافه شدن دو نیروی جدید به نام‌های نیروی قدس و نیروی مقاومت بسیج مجموع نیروهای فعال در سپاه به 5 نیرو ارتقاء یافت تا برای این تهدیدات آمادگی لازم فراهم گردد.
وی ادامه داد: سپاه با فراهم نمودن زمینه‌ها و ارتقاء ساختاری خود آمادگی خود را برای مقابله با هر نوع تهدید ایجاد کرده است و البته دشمنان ما نیز بر این آمادگی اشراف دارند و این مهم‌ترین دلیل برای بازدارندگی دشمنان است.
سرلشکر جعفری در بخش دوم سخنانش در پاسخ به سوالی مبنی بر علل و عوامل تهدیدات اخیر رژیم صهیونیستی بر علیه ایران و آخرین وضعیت آمادگی سپاه در این خصوص گفت: اسرائیل اکنون به آخر خط رسیده و با توجه به هراس این رژیم غاصب از اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران و توسعه بیداری اسلامی در منطقه و جهان چاره‌ای جز تهدید و فشار نظامی بر علیه ایران نمی‌بیند و شدت نگرانی‌ها از آینده سبب شده است تا آمریکا را برای اقدام نظامی علیه ایران و روند غنی سازی با خود همراه کند.
وی با بیان اینکه برآورد ما از این گونه تهدیدات این است که اسرائیل در این امر به توفیقی دست نمی‌یابد اظهار داشت: وجود پایگاه‌ها و نیروهای نظامی مختلف آمریکا در منطقه که در تیررس توان موشکی و سایر توانمندی‌های سپاه است و همچنین حمایتی که مسلمانان منطقه و جهان از انقلاب اسلامی و ایران دارند آنها را به بازدارندگی می‌رساند.
فرمانده کل سپاه با تاکید بر اینکه اقدام نظامی علیه توان هسته‌ا‌ی ایران پیامدها و تبعات خسارت‌بار و نگران‌کننده‌ای را برای اسرائیل و آمریکا به همراه دارد گفت: هر چند بخشی از این تهدیدات جنبه عملیات روانی را دارد اما بعید است با مشکلاتی که غرب با آن روبروست همچنین امکانات و فرصت‌هایی که در اختیار جمهوری اسلامی است چنین تهدیدی عملی شود.
وی در پاسخ به سوالی در خصوص اقدامات پیش دستانه ایران در صورت اطلاع از اقدام نظامی بر علیه کشورمان گفت:جمهوری اسلامی ایران با توجه به ظرفیت‌ها و توانی که نسبت به استمرار هر نوع جنگی دارد و همچنین عقبه و دنباله‌ای که ایران در جهان دارد اقدام پیش دستانه را مجاز ندانسته و نیازی به آن ندارد.
سرلشکر جعفری خاطر نشان کرد: امروز آمادگی‌های ما به حدی است که از توانمندی بالایی به لحاظ سرعت و شدت در پاسخ‌گویی برخوردار بوده و دشمنان از این قابلیت‌ها اطلاع داشته که خود تاثیر بازدارندگی مطلوبی را ایجاد می‌کند.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا نیازی به حضور سپاه در کشور سوریه وجود دارد گفت: نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از گذشته با هدف حمایت از ملت‌های مسلمان و نیز شرایط خاصی که لبنان و سوریه با آن روبه رو هستند تعدادی نیرو در این کشورها داشته اما این حضور به منزله حضور نظامی در این کشورها نیست. جمهوری اسلامی ایران این افتخار را دارد که هرگونه کمک فکری ،مستشاری و انتقال تجربه را به سوریه به عنوان عضوی از حلقه مقاومت در برابر رژیم غاصب صهیونیستی انجام دهد و این در حالی است که گروهای دیگر هیچ گونه هراسی از بکارگیری نیروهای نظامی علیه سوریه و مداخله نظامی در این کشور را ندارد.
عضو شورای عالی امنیت ملی افزود: جمهوری اسلامی ایران هر گونه اقدام مداخله‌جویانه نظامی در سوریه را محکوم می‌کند.
سردار جعفری با اشاره به توافق‌نامه‌های امنیتی میان ایران و سوریه، عملی شدن این توافقنامه را وابسته به شرایط دانست و اظهار داشت: این که الان به طور قطع بتوان گفت چنانچه حمله نظامی علیه سوریه انجام بگیرد ایران دست به اقدام نظامی در حمایت از سوریه خواهد زد مشخص نیست.
وی همچنین با اشاره به ...  
دستاوردهای جدید نیروهای سه گانه زمینی،دریایی و هوایی سپاه این توانمندی‌ها را در کنار قابلیت‌های نیروهای سه‌گانه ارتش مطلوب توصیف و تصریح کرد: اکنون سپاه در زمینه توانمندی‌های موشکی به تمامی فن آوری‌های مورد نیاز در برد زیر 2000 کیلومتر رسیده و به لحاظ دقت نیز با تحقیقات در خصوص راکت‌های زلزال با برد 300 کیلومتر دقیق‌سازی آنها به زیر 50 متر رسیده و انبوه این راکت‌ها با دقت‌افزایی زیادی قابل بهره‌برداری است.
فرمانده کل سپاه همچنین با اشاره به پیشرفت‌های مطلوب حوزه پدافند و سیستم‌های راداری اعلام کرد: سامانه پدافند هوایی رعد با توانمندی بالا ،برد بیش از 50 کیلومتر و ارتفاع نزدیک به 70 هزار پا اخیراً به نتیجه رسیده و در حال تولید انبوه است که می‌تواند موجب ارتقاء سیستم پدافند هوایی ما در برابر تهدیدات احتمالی گردد.
سرلشکر جعفری پهپاد "شاهد 129 "را از دستاوردهای اخیر سپاه در زمینه پرنده‌های بدون سرنشین عنوان و تصریح کرد: این پهپاد با قابلیت شناسایی و ماموریت رزمی در خط تولید قرار گرفته و می‌تواند در عملیات‌های نظامی با سوار شدن موشک سدید بر روی این پهپاد اهداف مورد نظر را به صورت دقیق مورد اصابت قرار دهد.
وی با بیان اینکه اینگونه فن‌آوری‌های پیشرفته به کمک سرمایه انسانی معنوی و معتقد توان منحصربه فردی را در سپاه ایجاد کرده است اظهار داشت: ظهور و بروز انگیزه‌های قوی و معنویت در دوران دفاع مقدس نیز این عامل برتری را به همه جهانیان به اثبات رساند.
فرمانده کل سپاه با محکوم کردن توهین به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص) این اقدام را موجب جریحه دار شدن احساسات مسلمانان دانست و اظهار داشت: هر چند این توهین مجوزی برای کشتن افراد نمی‌شود اما نکته با اهمیت این است که هیچگاه مسلمانان، پیروان سایر ادیان الهی را مورد اهانت قرار نمی‌دهند.
اینگونه توهین‌ها اقدامات هدفمند و با برنامه‌ایست که به طور قطع نتایج معکوس داده و موجب اثبات حقانیت اسلام و انقلاب اسلامی می‌شود.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به اتفاقاتی که در سوریه در حال رخ دادن است آیا نیازی به حضور نظامی در این کشور می‌رود گفت: با وجود حضور بیش از 50 هزار نیروی مردمی سوریه در کنار ارتش این کشور و دفاع و ایستادگی آنان در برابر هجمه‌ای که با حمایت کشورهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای در حال وقوع است ما بعید می‌دانیم با این ظرفیت قابل توجه و حمایت مردمی نیازی به حضور در این کشور باشد.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار آسوشیتدپرس مبنی بر اینکه در صورت بروز حمله یکجانبه از سوی اسرائیل به ایران پاسخ ایران به این حمله چگونه خواهد بود گفت: اسرائیل که موجودیت و هستی خود را امروز در مخاطره می‌بیند با تصور اینکه اقدام نظامی رفع کننده این بحران‌هاست از تهدید نظامی بر علیه ایران استفاده می‌کند، تصور ما این است که اسرائیل بدون اجازه آمریکا دست به حمله نخواهد زد به این دلیل که نتایجی را برایشان به همراه نداشته و نیز در صورت وقوع جنگ اگر سازمانها و نهادهای بین المللی نتوانند اقدام به موقعی را انجام دهند جمهوری اسلامی ایران در خصوص برخی تعهداتش تجدیدنظر خواهد کرد.
سرلشکر جعفری افزود: اسرائیل کوچک‌تر از آن است که به تنهایی جرات حمله به ایران را داشته باشد و در صورتی که این اقدام جنون‌آمیز صورت پذیرد با توجه به وسعت کم و آسیب‌پذیری زیادی که در مقابل هجم انبوه موشک‌های ایران دارد بعید است دیگر اسرائیل باقی بماند.
فرمانده کل سپاه با اشاره به مانور نظامی آمریکا در منطقه اظهار داشت: ما اشراف کاملی بر توانمندی‌های آمریکا داریم اما آنچه از اهمیت بالاتری برخوردار است میزان آسیب‌پذیری این توانمندی است.
وی خاطر نشان کرد: با توجه به وضعیت جغرافیای طبیعی و انسانی ایران امکان حمله گسترده زمینی به ایران به دلیل وقوع شکست قطعی متجاوزان در برآورد ما وجود ندارد. در مورد حملات محدود، اثرات اینگونه حملات کم اما پاسخگویی ما با توجه به پایگاه‌های آمریکا در اطراف ایران پاسخگویی مناسبی است.
سرلشکر جعفری درادامه در خصوص توانایی سپرهای دفاع موشکی در برابر توان موشکی ایران گفت: با وجود توانمندی موشکی و پدافندی جمهوری اسلامی ایران این سپرها در مقابل انبوه موشک‌های ما کارایی خود را از دست خواهند داد.
وی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی براینکه آیا پس از حادثه ملارد توان موشکی سپاه دچار تحلیل شده است خاطر نشان کرد: در این اتفاق بخشی از توان تحقیقاتی موشک‌های ماهواره‌بر دچار حادثه شد و روند تحقیقات حدود 6 ماه به تعویق افتاد.اما این کار استمرار یافت و با تجربه‌های به دست آمده اقدامات تحقیقاتی در این خصوص با قوت بیشتر در حال ادامه است.
فرمانده کل سپاه افزود: در حوزه موشک‌های دفاعی با وجود دستیابی ایران به برد 2000 کیلومتری موشک‌ها نیازی به تحقیقات بیشتر نیست و حادثه ملارد در حوزه سوخت جامد موشک‌های ماهواره‌بر بود.
وی پیرامون مسدود شدن تنگه هرمز در صورت بروز حمله احتمالی به ایران اظهار داشت: اگر جنگی در منطقه رخ دهد که طرفی ایران و طرف دیگر آمریکا و غرب باشند طبیعی است که بحث تنگه هرمز خود به خود مطرح شده و صدور انرژی دچار خدشه می‌شود.
سرلشکر جعفری عمده مشکل آمریکا و اسرائیل را ایران اسلامی دانست و گفت: این کشور اسلامی یک انقلاب اسلامی را در ظرف خود جای داده است و دشمنان می‌دانند اقدامات ایران در موضوع انرژی صلح‌آمیز هسته‌‌ای ارتقاء توانمندی و دانش کشورمان در تولید برق و توان هسته‌ای غیر نظامی خواهد بود و به همین خاطر به موضوعی غیرقابل تحمل برای آمریکا و اسرائیل تبدیل شده و این دلیل اصلی مخالفت با ایران می‌باشد.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر کشف تعدادی سلاح در زمان برگزاری اجلاس غیرمتعهدها گفت: در طی مدت برگزاری اجلاس، 113 قبضه سلاح توسط پست‌های ایست و بازرسی کشف شد البته اثبات این موضوع که این سلاح‌ها با هدف برهم زدن اجلاس بوده یا خیر هنوز مشخص نشده است.
فرمانده کل سپاه همچنین در خصوص شائبه تهدید به ترور نخست‌وزیر هند نیز گفت: این موضوع به طور قطع به اثبات نرسیده است؛ فردی تلاش می‌کرد در زمان اسکورت مقامات هندی با خودرو وارد این اسکورت شود که وی اظهار داشته به دلیل عجله زیاد قصد سبقت از تیم اسکورت را داشته که با توجه به حجم زیاد میهمانان اجلاس عدم تعهد این حادثه اتفاق کوچکی بود.
سرلشکر جعفری با اشاره به آخرین وضعیت پهپاد جاسوسی آمریکا که توسط سپاه به اختیار گرفته شد اظهار داشت: تمامی اطلاعات این پهپاد تخلیه شده و مدارک مستندی به دست آمده که این پرنده بدون سرنشین با دنبال کردن اهدافی خاص در ایران به جاسوسی می‌پرداخته است.
وی در پاسخ به سوالی در خصوص ارسال پیامی از سوی آمریکا با این محتوا که حمله اسرائیل به ایران ربطی به آنان ندارد این موضوع را تکذیب کرد و گفت: در صورت بروز هرگونه حمله احتمالی از سوی اسرائیل این اقدام را هماهنگ با آمریکا تلقی کرده و به طور قطع به آنها پاسخ مناسب را خواهیم داد.
سرلشکر جعفری با اشاره به برگزاری رزمایش‌های آمریکا در منطقه، برگزاری این رزمایش‌ها را عمدتاً دارای اهداف دفاعی عنوان و تصریح کرد: آمریکا با برگزاری اینگونه رزمایش‌ها می‌خواهد این اطمینان را به متحدان خود بدهد که آماده هرگونه مقابله در برابر تهدیدات منطقه خلیج‌فارس و تنگه هرمز می‌باشد اما به طور قطع اگر حادثه‌ای به وقوع بپیوندد آمریکا توانایی ایجاد امنیت در خلیج‌فارس و تنگه هرمز را نداشته و ما براین باوریم که ارتقاء هرچه بیشتر امنیت منطقه با خروج نیروهای فرامنطقه‌ای فراهم می‌شود.
فرمانده کل سپاه درگیری ایران و اسرائیل را به منزله تقابل دنیای اسلام و دنیای کفر خواند و اظهار داشت: در صورت بروز هرگونه درگیری میان ایران و اسرائیل مسلمانان زیادی در اقصی نقاط جهان با احساس تکلیف آرام نخواهند نشست و به وظیفه خود در خصوص مبارزه با کفر عمل خواهند کرد.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار لس‌آنجلس تایمز پیرامون پایبندی ایران به تعهدات بین‌المللی در صورت ناتوانی نهادهای بین‌المللی در جلوگیری از حمله رژیم غاصب صهیونیستی به ایران اظهار داشت: برآورد بنده این است که در صورت حمله اسرائیل به ایران شرایط پایبندی کشورمان به تعهدات بین‌الملی مانند ان پی تی دچار تغییر خواهد شد البته این به آن معنا نیست که ساخت سلاح‌های هسته‌ای مطرح شود به این دلیل که بنابر احکام شرعی و به فرموده رهبر معظم انقلاب استفاده از این سلاح‌ها حرام است.
سردار جعفری در ادامه با اشاره به انتخابات سال آینده ریاست جمهوری و تدابیر سپاه در این خصوص تصریح کرد:فتنه 88 نعمتی برای انقلاب اسلامی ایران بود که بزرگترین اثر آن صدور پیام 9 دی مبنی بر قدردانی از ارزش رهبری در هدایت ایران اسلامی بود که به سراسر جهان صادر شد.
وی افزود: تاثیر دیگر فتنه 88 رشد بسیار چشمگیر سیاسی و جهش قابل توجه مردم در شناخت دوست و دشمن بود که بعد از دوران فتنه 88 ما مشکلات دوران قبل را نداریم.
فرمانده کل سپاه افزود: اتفاق دیگر گرایش مردم به سمت اصول و ارزش‌های اسلام بود که این اتفاق اثر خود را در انتخابات مجلس گذاشت و با توجه به این وقایع ما احساس تهدید سیاسی در ابعاد داخلی نمی‌کنیم و با توجه به رشد چشمگیر هوشمندی مردم شاید دیگر نیازی به روشن‌گری سپاه نباشد.
سرلشکر جعفری در خصوص وضعیت اصلاح طلبان برای حضور در انتخابات آتی ریاست جمهوری آنان را دارای سطوح مختلفی خواند و افزود:برخی تندروی‌ها از جانب سران اصلاحات نیز مورد انتقاد واقع شده و تندروی را آفت شکاف می‌دانند در صورتیکه اصلاح‌طلبان دست از تندروی بردارند می‌توانند در رقابت سالم قرار بگیرند.
وی مهمترین عامل برقراری امنیت منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز را اهمیت انتقال انرژی از این منطقه دانست و تصریح کرد: با توجه به اینکه قیمت انرژی جهان به شدت به امنیت منطقه خلیج‌فارس مربوط می‌شود این عوامل به خودی خود امنیت‌آور است.
سردار جعفری در ادامه افزود: برآورد ما اینست که امروز خلیج فارس و تنگه هرمز امن‌ترین زمان تاریخی خود را می‌گذرانند و تهدیدی بر علیه این منطقه احساس نمی‌شود هرچند ممکن است در آینده با اهداف مهم‌تری این امنیت به خطر بیفتد.
فرمانده کل سپاه حضور و تردد نیروهای فرامنطقه‌ای را عامل التهاب امنیت منطقه دانست و اظهار داشت: این حضور شبیه به وجود بنزین در محلی است که همه مراقبند اتفاقی رخ ندهد.
وی همچنین با رد ادعای برخی رسانه‌ها مبنی بر برگزاری رزمایش مشترک میان ایران،روسیه و چین گفت: هرچند جمهوری اسلامی ایران همکاری‌های اطلاعاتی با کشورهای روسیه و چین دارد اما برگزاری مانورهای مشترک در دستور کار نیست.
سرلشکر جعفری تاثیر تحریم‌های آمریکا و غرب بر توان تجهیزاتی سپاه را اندک توصیف و تصریح کرد: در طی سال‌های گذشته سپاه برای مرتفع ساختن نیازهای خود بر توان بومی تکیه کرده و هرچند این تحریم‌ها تا حدودی باعث بروز مشکلات اندکی می شود اما تاثیری بر ارتقاء توانمندی‌های دفاعی جمهوری اسلامی ایران ندارد.
فرمانده کل سپاه در خصوص امنیت منطقه شمالغرب و جنوب شرق نیز اظهار داشت: در جنوب شرق کشور با توجه به اینکه امنیت به مردم و قبائل سپرده شده است باقی مانده گروهک متلاشی شده ریگی نتوانستند اقدام قابل توجهی را انجام دهند و این منطقه از امنیت مردمی مطلوب و پایداری برخوردار است.
وی با بیان اینکه در شمالغرب نیز اقدامات موثری بر علیه پ.ک.ک و پژاک صورت گرفت خاطرنشان کرد: با عملیات‌های گسترده مهندسی نیروی زمینی سپاه و تسلطی که با استقرار در مرز ایجاد شد دیگر زمینه‌های روز خطر و تهدید از پژاک گرفته شد.
سردار جعفری در پاسخ به سوالی مبنی بر اقدامات سپاه در خصوص زلزله اخیر آذربایجان با ابراز تاسف از وقوع این حادثه و تسلیت به بازماندگان آن اظهار داشت: از اولین دقایقی که خبر وقوع زلزله منتشر شد دستوری به سپاه استان مبنی بر به کارگیری تمامی نیروها در امدادرسانی و کمک به زلزله‌زدگان ابلاغ شد و به اذعان مردم اولین نیروهایی که خود را به زلزله‌زدگان رساندند پاسداران و بسیجیان بودند.
فرمانده کل سپاه افزود: بسیج سازندگی نیز ساخت 1800 واحد از منازل زلزله‌زدگان را بر عهده گرفته که عملیات ساخت و ساز این واحدهای مسکونی را گروه‌های جهادی انجام می‌دهند.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اقدامات سپاه در حوزه نوسانات بازار سکه و ارز اظهار داشت: بنا به درخواست رئیس جمهور، سپاه تمامی تلاش خود را برای مشخص کردن عوامل و جریاناتی که در این سیستم اخلال ایجاد کرده‌اند به کار بسته است و در آینده نزدیک امیدواریم اطلاعات مفیدی پیرامون این موضوع در اختیار رئیس جمهور و شورای عالی امنیت ملی قرار دهیم تا برخورد لازم با متخلفان صورت گیرد.
سرلشکر جعفری با اشاره به اهداف آمریکا و اسرائیل از دنبال کردن سناریوی سقوط بشار اسد اظهار داشت: دلیل اینکه غربی‌ها سقوط بشار اسد را دنبال می‌کنند این است که وی در حلقه مقاومت علیه اسرائیل و اهداف آمریکا در منطقه قرار دارد و اینکه بخشی از خاک سوریه در اشغال صهیونیست‌هاست و بشار اسد با کشورهای دشمن با اسرائیل هماهنگ است.اما آنچه بدیهی است اینکه فشارها و تهدیدها بر علیه رژیم حاکم سوریه قطعاً به ضرر اسرائیل و آمریکا خواهد بود.
انتهای خبر/08
   

منبع: سپاه نیوز

 



 
موضوعات
لینک دوستان
دیگر موارد


بازدید امروز: 113
بازدید دیروز: 141
کل بازدیدها: 1328557