سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آپلود عکس
طرح پهپاد پیل سوختی
شنبه 92/4/1 ساعت 12:47 صبح | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

موفقیت طرح پهپاد پیل سوختی در دانشگاه سیستان و بلوچستان

اجرای طرح و رونمایی پهپاد پیل سوختی دانشگاه سیستان و بلوچستان در حال حاضر اثر چشمگیری در این دانشگاه بر جای گذاشته است.

به گزارش مشرق به نقل از باشگاه خبرنگاران، دکتر سید فرید خلیفه لو مدیر روابط عمومی دانشگاه سیستان و بلوچستان اعلام کرد: موفقیت دانشگاه سیستان و بلوچستان  در رابطه با طرح های بر گزیده در جشنواره دستاوردهای  ستاد انرژی های نودر سال جاری در حضور رئیس جمهور، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزیر محترم نیرو و سایر مقامات عالی کشور و اساتید دانشگاهی و متخصصان صنعتی بسیاربا اهمییت و شایان ذکراست.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار باشگاه خبرنگاران در رابطه با طراحی وویژگی های  این پهپاد متذکر شد :این پروژه دانشگاهی برای اولین بار در ایران انجام شده و هواپیمای بدون سرنشین هیبرید پیل سوختی هیدروژنی  با باتری لیتیومی از جنس کامپوزیت کربن ، علاوه بر سبکی ،از استحکام قابل ملاحظه ای بر خوردار است. این هواپیما هفت و نیم کیلوگرم وزن داشته و وزن آن در هنگام برخاستن پانزده کیلو گرم است و نیز طول بال  آن سه متر و طول هواپیما دو مترمی باشد.

وی افزود : گفتنی است که از مزیتهای  این هواپیمای بی سرنشین کم صدابودن ، عدم آلودگی و راحتی کار با آن نسبت به هواپیمای احتراق داخلی است اما عیب اصلی آن مدت پرواز کم آن بوده که با استفاده از پیل های سوختی به عنوان منبع تامین توان ،این عیب نیز تا حدودزیادی بر طرف می شود .

خلیفه لو خاطر نشان کرد: انواع سنسورها و دوربین ها قابل نصب بر روی این پهپاد است و به غیر ازهواشناسی  ، مصارف نظامی ، ماموریتهای زیست محیطی برای مثال ابعاد تخریب جنگل ها ،حجم زباله ها در اطراف شهر و کنار سواحل و رودخانه ها و مهاجرت پرندگان رانیز می تواند رصد کند.

مشرق نیوز



برچسب‌ها: دستاورد جدید

 
موضوعات
لینک دوستان
دیگر موارد


بازدید امروز: 197
بازدید دیروز: 163
کل بازدیدها: 1328804