سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آپلود عکس
چنگال \شاهین\ ایرانی
دوشنبه 92/4/3 ساعت 6:57 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

اسارت پرنده‌های دشمن در چنگال "شاهین" ایرانی

برد این سامانه پدافندی پیشرفته بیش از 40 کیلومتر بوده و قادر است هواپیماها و بالگردهای دشمن را به صورت هوشمند و با سرعت مافوق صوت تعقیب کرده و مورد هدف قرار دهد.
به گزارش خبرنگار دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، سامانه پدافندی پیشرفته "شاهین" بیش از 40 کیلومتر برد داشته و می‌تواند هواپیماها و بالگردهای دشمن را با سرعت مافوق صوت به صورت هوشمند تعقیب کرده و مورد هدف قرار دهد. 

خط تولید این سامانه موشک پیشرفته زمین به هوای میان‌برد، شانزدهم خردادماه 86 با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به بهره‌برداری رسید.

تحقیقات، ساخت و تولید این موشک پدافندی که شامل موشک، رادارهای جستجو و تعقیب هدف، شبکه‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری و سکوهای پرتاب است، کاملاً بومی و با استفاده از ظرفیت‌ها و امکانات داخلی کشور توسط متخصصان سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع انجام گرفته است.
 
پروژه تولید سامانه پدافندی زمین به هوای شاهین یکی از مهم‌ترین و پیچیده‌ترین پروژه‌هایی بود که تا آن زمان در انقلاب اسلامی در صنعت دفاعی کشور صورت گرفته بود.
 
مقاوم بودن در مقابل جنگ الکترونیک(جنگال)، توانایی در رهگیری اهداف سریع و حجم بسیار بالای ترکش در لحظه برخورد با هدف را می‌توان از برجستگی‌های این سامانه موشکی برشمرد.
 
سامانه پدافندی شاهین نقش بسزایی در تقویت دفاع منطقه‌ای و نقطه‌ای دارد که امروزه به عنوان روشی مدرن در دفاع از حریم هوایی مطرح است و وجود این سامانه موشکی پدافندی، نیروهای مسلح کشورمان را در این حوزه توانمند می‌کند.
 
راه‌اندازی این خط تولید نقطه عطفی در طراحی و ساخت سامانه‌های پدافند هوایی برد متوسط محسوب شده و تولید این موشک پیچیده و پیشرفته که از هزاران قطعه تشکیل شده است به طور بی‌سابقه‌ای ناکارآمدی تحریم‌ها علیه ایران را به اثبات رساند.
 
با توجه به درایت و هوشیاری مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) و تأکیدات ایشان بر حفظ آمادگی پدافندی، بهره‌برداری از این سامانه قدرتمند می‌تواند گامی مؤثر در رسیدن به این مهم باشد.
 منبع: باشگاه خبرنگاران


برچسب‌ها: پدافند هوایی

 
موضوعات
لینک دوستان
دیگر موارد


بازدید امروز: 49
بازدید دیروز: 165
کل بازدیدها: 1328229