سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آپلود عکس
طراحی بالهای هواپیما ایرانی
جمعه 92/4/14 ساعت 2:8 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

پایان طراحی بال‌های هواپیما ایرانی تا پایان سال

رییس پارک علم و فناوری فارس از پایان یافتن مرحله طراحی مهندسی بال های پروژه ملی هواپیمای 150 نفره تا پایان امسال خبر داد.

به گزار مشرق به نقل از ایسنا، دکتر سیداحمد فاضل‌زاده گفت: پروژه‌ی هواپیمای مسافربری 150 نفره، یکی از طرح‌های کلان ملی است. این طرح با همکاری دانشگاه‌های صنعتی شریف، صنعتی امیرکبیر، علم و صنعت، صنعتی اصفهان و پارک علم و فناوری فارس در حال انجام است.

وی ادامه داد: هدف از اجرای این پروژه دستیابی به دانش طراحی، ساخت، تعمیرات و در مجموع بومی‌سازی صنعت این نوع هواپیما در کشور است.

به گفته فاضل‌زاده، به دلیل تخصص متخصصان در شیراز در زمینه بال هواپیما، طراحی و ساخت بالهای این هواپیما به پارک علم و فناوری فارس محول شده است. تیم طراحی بال متشکل از 30 نفر از متخصصان زبده پارک علم و فناوری فارس است.

رییس پارک علم و فناوری فارس خاطرنشان کرد: این طرح از سال گذشته آغاز و مرحله طراحی مفهومی بال‌ها تا پایان امسال تکمیل می‌شود.

فاضل زاده در بخش دیگری از گفت‌وگو در خصوص پارک علم و فناوری فارس اظهار کرد: در حال حاضر 210 شرکت در حوزه‌های نفت، گاز و پتروشیمی، صنایع پتروشیمی، کشاورزی، منابع طبیعی و فناوری در این پارک فعالیت دارند.

وی افزود: پارک علم و فناوری فارس در مهر ماه سال 93 میزبان کنفرانس سه روزه پارک‌های علم و فناوری آسیا است. این کنفرانس هر سال به همت انجمن پارک‌های آسیا برگزار می‌شود.

به گفته وی، هدف از برگزاری این کنفرانس،‌ برگزاری کارگاه‌های آموزشی، ارائه سخنرانی‌های تخصصی و تبادل اطلاعات، فناوری‌های جدید و دستاوردها بین پارک‌های علم و فناوری آسیا است.

فاضل‌زاده در پایان در خصوص حمایت از پارک‌های علم و فناوری تصریح کرد: پارک‌های علم و فناوری باید تحت حمایتی ملی از لحاظ بودجه قرار گیرند. بودجه‌ای که در حال حاضر به پارک‌ها داده می‌شود، دو تا سه درصد بودجه کل وزارت علوم است که پاسخگوی ظرفیت فناوری کشور نیست.

منبع: مشرق نیوز



برچسب‌ها: ایران ابرقدرت

 
موضوعات
لینک دوستان
دیگر موارد


بازدید امروز: 41
بازدید دیروز: 132
کل بازدیدها: 1329579