سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آپلود عکس
علیه آزمایشهای موشکی ایران
چهارشنبه 92/4/26 ساعت 12:58 صبح | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

روسیه و چین مانع اجماع شورای امنیت علیه آزمایش‌های موشکی ایران شدند

مسکو و پکن با مخالفت با گزارشی که در آن ادعا شده بود آزمایش‌های موشکی ایران نقض تحریم‌های شورای امنیت بوده، اجماع شورای امنیت بر سر آن را بر هم زدند.

خبرگزاری فارس: روسیه و چین مانع اجماع شورای امنیت علیه آزمایش‌های موشکی ایران شدند

به گزارش خبرگزاری فارس، روسیه و چین با حمایت از ایران، مانع از اجماع شورای امنیت سازمان ملل بر سر گزارش نوشته شده توسط هیئتی از کارشناسان شدند که در آن ادعا شده بود آزمایش موشکی تهران در سال گذشته نقض تحریم‌های شورای امنیت بوده است.

«گری کویینلن» نماینده استرالیا در سازمان ملل که ریاست کمیته نظارت بر تحریم‌های ایران را بر عهده دارد مشخص نکرده چه کشورهایی با این گزارش مخالفت کرده‌اند. با این حال، دیپلمات‌های شورای امنیت بدون افشای نام به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته‌اند روسیه قاطعانه‌ترین مخالفت را با این گزارش ابراز کرده و چین هم از روسیه حمایت کرده است.

آقای کویینلن به شورای امنیت گفت که تعدادی از کشورهای عضو این شورا با دیدگاه این هیئت کارشناسی موافقند که پرتاب موشک‌های شهاب 1 و شهاب 3 در یک مانور در جولای سال 2012 «مصداق نقض آشکار» تحریم‌ها بوده است و بنابراین «تمامی کشورهای عضو سازمان ملل باید تلاش‌هایشان برای وضع تحریم‌هایی در ارتباط با پرتاب این موشک‌ها علیه ایران را دو چندان کنند.»

شورای امنیت سازمان ملل، بر پایه ادعاهای آمریکا و هم‌پیمانانش که ایران را به پیگیری اهداف نظامی در برنامه هسته‌ایش متهم می‌کنند تا کنون چهار دور تحریم علیه ایران وضع کرده‌اند.

ایران یکی از امضاکنندگان متعهد پیمان منع گسترش تسلیحات اتمی (ان‌پی‌تی) و یکی از اعضای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است که تصریح می‌کنند این کشور از حق استفاده از فن‌آوری هسته‌ای برای دستیابی به اهداف صلح‌آمیز برخوردار است.

افزون بر این نمایندگان آژانس بین المللی انرژی اتمی چندین بار از تاسیسات اتمی ایران بازدید کرده‌اند، اما هیچ مدرکی دال بر انحراف در برنامه هسته ای ایران نیافته‌اند.

فارس نیوز



برچسب‌ها: ایران ابرقدرت

 
موضوعات
لینک دوستان
دیگر موارد


بازدید امروز: 123
بازدید دیروز: 115
کل بازدیدها: 1329273