سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آپلود عکس
مالک اشتر نیروهای مسلح
پنج شنبه 92/4/27 ساعت 3:7 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
امیر پوردستان در همایش شهید سپهبد صیاد شیرازی و هوانیروز:

صیاد شیرازی «مالک اشتر» نیروهای مسلح بود

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به اینکه شهید سپهبد صیاد شیرازی مانند مالک اشتر حضرت علی (ع) برای مقام معظم رهبری بود، گفت: رهبر معظم انقلاب که زودتر از خانواده شهید صیاد شیرازی بر سر مزار ایشان حاضر شده بودند، گفتند که دلم برای صیادم تنگ شده است.

به گزارش خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش در همایش شهید سپهبد صیاد شیرازی و هوانیروز اظهار داشت: شهید صیاد شیرازی یکی از مردانی بود که هراس به دل دشمن انداخت و با نفس گرم حضرت امام خمینی (ره) به مالک اشتر نیروهای نظامی تبدیل شده بود.

وی افزود: مقام معظم رهبری درباره شهید سپهبد صیاد شیرازی مطالبی را می‌فرماید که مانند مطالب مولا علی (ع) درباره مالک اشتر است که مولا فرمود شما چه می‌دانید مالک که بود او یک کوه دست نیافتنی، سنگی سخت و ستبر، بلند و رفیع بود که هیچ پرنده ای نمی‌توانست در بالای آن پرواز کند و چنین وصفی را نیز فرزند برومند مولا علی (ع) یعنی رهبر معظم انقلاب درباره شهیدصیاد شیرازی داشته‌اند.

امیر پوردستان تصریح کرد: مقام معظم رهبری درباره شهید صیاد شیرازی فرمودند سرزمین‌های داغ خوزستان شاهد فداکاری‌های این فرمانده مصمم و شجاع بوده و برای بندگان صالح خدا این عشق الهی بسیار بالاست و مسائل دیگر حقیر تر از آن است که در دل نورانی شایستگان خللی ایجاد کند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: رهبر معظم انقلاب در برابر تابوت شهید صیاد شیرازی به رسم احترام تابوت ایشان را بوسیدند و اولین نفری بودند که در فردای آن روز در بالای سر مزار شهید صیاد شیرازی حاضر شدند که با تعجب خانواده ایشان روبرو شدند که مقام معظم رهبری فرمودند دلم برای صیادم تنگ شده است این یعنی همان عاقبت به خیری که با ولایتمداری حاصل می‌شود.

امیر پوردستان درباره مجموعه هوانیروز گفت: بعد از پیروزی انقلاب و اخراج مستشاران آمریکایی خیلی‌ها احساس کردند مجموعه هوانیروز دیگر نمی‌تواند خود را پیدا کند و تسلیم می‌شود اما با اعتماد به نفسی که حضرت امام خمینی (ره) دادند مجموعه هوانیروز توانست خیلی زود خود را بازیابی کرده و بالگردها را باز و عملیاتی کنند.

وی افزود: پس از ناامنی‌های وسیع در کردستان از اولین یگان‌هایی که در دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی وارد عمل شد هوانیروز بود و در همان ماه های اولیه 44 شهید را تقدیم کرد که نشان از پاد در رکابی، ولایتمداری، آمادگی، خدمتگذار و فداکاری این یگان دارد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش اظهار داشت: در دوران جنگ و دفاع مقدس شاهد بودیم که در روزهای آغازین که ضربه سختی به لشگر 92 زرهی اهواز و لشگر 81 زرهی کرمانشاه خورده بود و آن‌ها از عده و عده کافی برخوردار نبودند به همین دلیل 12 لشگر بعثی‌ها به کشور تجاوز کردند اما آنچه این هجوم را سد کرد حضور قهرمانانه خلبانان هوانیروز مانند پرندگان بر بالای بعثی‌ها بود که جلوی پیشروی دشمن را گرفت و این حضور در هشت سال دفاع مقدس ادامه داشت.

وی تصریح کرد: حضور هوانیروز در امدادرسانی‌ها مانند زلزله بم، طبس و منجیل و سیلاب و آب‌گرفتگی در مازندران و گلستان از دیگر اقدامات این یگان بود.

امیر پوردستان با بیان اینکه نقطه عطف هوانیروز در طول دوران انقلاب عملیات مرساد بود، گفت: در پایان جنگ نیروهای زخم خورده و در غربت قرار گرفته در کنار رژیم بعثی یعنی همان منافقین که از ظرفیت عملیاتی بالایی برخوردار بودند و توسط بعثی‌ها حمایت می‌شدند تا چند صد کیلومتر یعنی تا نزدیکی کرمانشاه رخنه ایجاد کرده بودند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش افزود: در مقابله با این وضعیت پیوند مقدسی شکل گرفت و برطبق آیه قرآنی دو لولو که یکی دریای معنویت، تدین، ولایتمداری به نام شهید بزگوار صیاد شیرازی و دیگری دریای شجاعت و تخصص بود به هم پیوستند و نتیجه‌اش اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بود که نیروهای مسلح اقتدار، صلابت و تمامیت ارضی کشور را حفظ کردند و با نشان دادن صلابت خود به دشمنان شکستی دیگر را بر آن‌ها وارد کردند.


منبع: باشگاه خبرنگاران



برچسب‌ها: شهدا

 
موضوعات
لینک دوستان
دیگر موارد


بازدید امروز: 175
بازدید دیروز: 185
کل بازدیدها: 1325041