سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آپلود عکس
لیزر هولمیوم
دوشنبه 92/5/14 ساعت 1:31 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
مدیرکل دفتر توسعه فناروری ها ی سلامت وزارت بهداشت خبرداد:

دستیابی پژوهشگران کشور به تکنولوژی ساخت چند دستگاه تجهیزات پزشکی/ انحصار لیزر هولمیوم شکسته شد

پژوهشگران کشور موفق به دستیابی تکنولوژی ساخت چند دستگاه تجهیزات پزشکی شدند که از جمله این دستگاه ها دستیابی به ساخت لیرز هولمیوم است که تا امروز انحصار ساخت آن در اختیار کشورهای غربی بوده است.

مهدی صابری، مدیر کل دفتر توسعه فناوری های سلامت وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه ساخت چند دستگاه تجهیزات پزشکی وارد فاز صنعتی شده است گفت: یکی از این دستگاه ها تیلور است که مشابه خارجی این دستگاه که الیزاروف نام دارد حدود 30 میلیون تومان قیمت دارد این وسیله برای فیکس کردن استخوان هایی که دچار شکستگی شده بخصوص استخوان های دراز مثل استخوان ران مورد استفاده قرار می گیرد و از حرکت استخوان جلوگیری کند و بتواند استخوان در جایگاه خود جوش بخورد.

 وی با بیان اینکه این وسیله توسط یکی از پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله ساخته شده و وارد فاز صنعتی شده است افزود: حدو د 6 تا 7 دستگاه لیزر نیز توسط پژوهشگاه لیزر ساخته شده است که یکی از مهمترین این لیزرها لیزر ktp است که این لیزر در افرادی که دچار هایپر پلازی پروستات شده و مجاری ادراری آنها مسدود شده است به منظور باز کردن مجاری ادرای مورد استفاده قرار می گیرد.

 وی ادامه داد: لیزر دیگر لیزر هولمیوم است که به عنوان سنگ شکن در کلیه ها و مجاری ادراری مورد استفاده قرار می گیرد که مزیت این لیزر نسبت به نمونه خارجی این است که سنگ ها را کاملا به شکل پودر درآورده تا به طور کامل دفع شوند.

صابری با تاکید بر اینکه لیزرهای دیگر در زمینه جراحی کاربرد دارند خاطرنشان کرد: تکنولوژی ساخت این لیزرها تنها در اختیار کشورهای غربی بوده که هم اکنون با دستیابی پژوهشگران به تکنولوژی ساخت این دستگاه ها انحصار این دستگاه ها شکسته شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران




 
موضوعات
لینک دوستان
دیگر موارد


بازدید امروز: 96
بازدید دیروز: 141
کل بازدیدها: 1328540