سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آپلود عکس
بازداشت یک جاسوس
سه شنبه 92/5/15 ساعت 2:19 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

بازداشت یک جاسوس توسط وزارت اطلاعات

رییس دادگاه انقلاب کرمان گفت: با اشراف کامل اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان (عج) و تلاش شبانه‌روزی ماموران اداره کل اطلاعات استان، یک جاسوس در کرمان دستگیر و در حال محاکمه است.

به گزارش مشرق به نقل از ایسنا، سالاری رییس دادگاه انقلاب کرمان اظهار کرد: هیچ اقدام ضدامنیتی از چشم تیزبین ماموران اطلاعاتی و سربازان گمنام امام زمان دور نمی‌ماند و هر کس به هر نحوی قصد همکاری با دشمنان نظام اسلامی را داشته باشد، شناسایی و دستگیر خواهد شد.

وی با اشاره به دستگیری فردی که در گذشته به کسب و کار تجارت در کشورهای جنوب شرق آسیا مبادرت داشته به جرم جاسوسی، بیان کرد: این فرد در آخرین سفر تفریحی به تایلند، یکسری اطلاعات کشور را از طریق تماس با افسر اطلاعاتی سفارت اسرائیل در کشور تایلند به او تحویل داده است.

سالاری اظهار کرد: این فرد در مرتبه دوم قصد داشته با جمع آوری یکسری اطلاعات اقتصادی، جغرافیایی و حتی یکسری اطلاعات از حوزه معادن استان، این اطلاعات را برای رابط خود ارسال کند که در این امر ناموفق بوده و دستگیر شده است.

رییس دادگاه انقلاب کرمان خاطرنشان کرد: هم‌وطنانی که قصد سفر به خارج از کشور دارند باید مدنظر داشته باشند که شاید در تور ماموران اطلاعاتی و جاسوسان دشمن قرار بگیرند و ناخواسته به دشمن کمک کنند.

سالاری تاکید کرد: افشا و انتقال هرگونه اطلاعات به افراد خارجی و سایر افراد در دیگر کشورها شروع یک خطای محرز است و در یک نگاه کلی شاید اطلاعاتی که منتقل می‌شود برای خود فرد چندان دارای اهمیت نباشد، اما همین اطلاعات ساده و پیش پا افتاده برای یک افسر اطلاعاتی دشمن حکم اطلاعات کاربردی و ارزشمند را داشته باشد.

وی یادآور شد: فرد دستگیر شده در ابتدای کار بوده و هنوز نتوانسته بود برای مرحله دوم اطلاعات را ارسال کند، اما آنچه واضح است این جاسوس آگاهانه و داوطلبانه دست به این اقدام زده است و به زودی محاکمه به سزای عمل خود خواهد رسید.

مشرق نیوز



برچسب‌ها: وزارت اطلاعات

 
موضوعات
لینک دوستان
دیگر موارد


بازدید امروز: 50
بازدید دیروز: 163
کل بازدیدها: 1328657