سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آپلود عکس
رونمایی از زیردریایی فاتح
یکشنبه 92/5/27 ساعت 2:59 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
دریادار سیاری در جمع خبرنگاران خبر داد

برگزاری رزمایش ولایت 92 در نیمه دوم امسال/ احتمال رونمایی از زیردریایی فاتح در این رزمایش

فرمانده نیروی دریایی ارتش از برگزاری رزمایش ولایت 92 در نیمه دوم سال جاری خبر داد و گفت: این رزمایش در نیمه دوم سال برگزار می‌شود، اما تاریخ دقیق آن بستگی به شرایط دارد.

به گزارش حوزه  دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، امیر دریادار "حبیب‌الله سیاری" فرمانده نیروی دریایی ارتش در حاشیه مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره سراسری حدیث ارتش در جمع خبرنگاران درباره زمان برگزاری رزمایش ولایت 92 تصریح کرد: این رزمایش در نیمه دوم سال برگزار خواهد شد، اما تاریخ دقیق آن بستگی به شرایط دارد که بعداً معلوم خواهد شد و  این رزمایش در محدوده زمانی که رزمایش ولایت 90 و 91 برگزار شدند، در آب‌های آزاد برگزار خواهد شد.
 
وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه زیر دریایی " فاتح" چه زمانی به آب انداخته می‌شود، گفت: این زیردریایی در آینده نزدیک رونمایی می‌شود، اما زمان دقیق آن معلوم نیست و امیدواریم در رزمایش ولایت 92 به آب انداخته شود، البته با قطعیت نمی‌توانم این را بگویم.
 
فرمانده نیروی دریایی ارتش در پاسخ به سؤالی دیگر تصریح کرد: موشک‌انداز "کلاس کمان" ان‌شاءالله در سال 93 رونمایی خواهد شد.

امیر سیاری درباره سفر فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری آذربایجان به ایران اظهار داشت: فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری آذربایجان درخواست کرده که سفرش به ایران به دلیل مشکلاتی که دارد، به تعویق بیفتد.
 
وی درباره اینکه آیا قرار است رزمایش مشترکی با این کشور برگزار کنید، افزود: اجازه بدهید فرمانده نیروی دریایی آذربایجان به ایران سفر کند و با هم صحبت‌هایی داشته باشیم و بعد از آن مشخص خواهد شد.
 
فرمانده نیروی دریایی ارتش در پاسخ به این سوال که چه وظایفی برای پایگاه نظامی "پسابندر" وجود دارد، گفت: اقتدار نیروی دریایی راهبردی در سواحل جنوب شرق کشور برای جمهوری اسلامی حائز اهمیت است، چرا که این سواحل بر آب‌های آزاد و اقیانوس‌ها مشرف بوده و مهم‌ترین سواحل جمهوری اسلامی ایران قلمداد می‌شود، بنابراین باید پایگاه‌هایی را در این منطقه داشته باشیم.
 
دریادار سیاری گفت: منطقه سوم "کنارک"، پایگاه دریایی "رأس میدان" و پایگاه دریایی "پسابندر" در این منطقه تعریف شدند و هر کدام برابر شرح وظایف سازمانی باید در این سواحل تشکیل شده و به تجهیزات مورد نیاز مجهز شوند تا بتوانند گشت‌های دریایی کنترل آب‌های سرزمینی منطقه نظارت آب‌های آزاد و حضور در آب‌های آزاد را تأمین کنند.
 
وی اظهار داشت: امیدواریم حرکتی که در جهت ساماندهی سواحل جنوب شرق و یا همان " مکران" آغاز شده، با سرعت به پیش برود که باعث می‌شود مسأله‌ای که فرمانده معظم کل قوا در مورد گنج و ذخیره خواندن سواحل دریای عمان و یا مکران و حضور در دریای عمان را فرمودند، جامه عمل بپوشانیم و سواحل کشور توسعه پیدا کرده و آباد شوند.
 
فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به اینکه همه شهرهای مهم جهان در کنار دریاها قرار دارند، گفت: امیدوارم ما نیز بتوانیم سواحل خود را آن‌قدر آباد کنیم که نهایت بهره را از نعمت‌های خدادادی ببریم.

باشگاه خبرنگاران




 
موضوعات
لینک دوستان
دیگر موارد


بازدید امروز: 156
بازدید دیروز: 265
کل بازدیدها: 1328171