سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آپلود عکس
فن آوریهای نوین
پنج شنبه 92/6/14 ساعت 2:37 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
امیر موسوی:

نیروی دریایی با استفاده از فن‌آوری‌های نوین به اهدافش می‌رسد

جانشین فرمانده کل ارتش با بیان اینکه اولویت نیروی دریایی توسعه جغرافیای ماموریت در تمام حوزه‌های کاری است،گفت: نیروی دریایی می‌تواند به وسیله استفاده از فن‌آوری‌های نوین به اهداف خود دست یابد.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران اعزامی به نوشهر، امیر سرتیپ عبدالرحیم موسوی جانشین فرمانده ارتش جمهوری اسلامی ایران عصر امروز چهارشنبه در همایش ملی فناوری های نوین دریایی در دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر گفت: امروز در هر جای کشور بین نیروهای مسلح قدم می گذاریم، در سواحل جنوب و دریای مکران و دیگر مناطق آثار و برکات دانشگاه نوشهر را می توان دید که در آینده افتخارات بیشتری از این دانشگاه را شاهد خواهیم بود. 
 
امیر موسوی اضافه کرد: با ابلاغ نیروی دریایی به راهبردی، وضعیت تغییر کرد و در اهداف راهبردی کشور این تغییر ایجاد شد و توسعه جغرافیای ماموریت در تمام حوزه‌های کاری و ایجاد موازنه بین اهداف راهبردی در اولویت اول قرار گرفت.
 
جانشین فرمانده ارتش افزود:  نقش‌های نظامی، امدادی، صلح‌جویانه، پلیسی و دیپلماسی از نقش‌هایی است که باید نیروی دریایی ارتش آن را ایفا کند و در ماموریت جدید سوخت ارزان و تعیین موقعیت ناوبری در شرایط فعلی بسیار مهم است. ضمن آنکه در این راستا باید قدرت و بینش رانش و دقت و سرعت را نیز مورد اهمیت قرار داد.
 
امیر موسوی اظهارداشت: اگر سند امنیت ملی آمریکا را مورد توجه قرار دهیم، متوجه خواهیم شد که هنوز نظریه آلفردماهان محوریت اصلی این سند را برعهده دارد، این سند به ‌آینده‌نگری نگاه می‌کند و آنچه من به آن تاکید دارم آینده نگری است.

وی  افزود: اگر نیروی دریایی راهبردی ماموریت خود را انجام دهد، به اهداف راهبردی دست پیدا می‌کند و باید از روندها، اقدامات و تصمیمات عبور کند تا به ماموریت خود دست پیدا کند.
 
امیر موسوی اظهار داشت: آینده افراد ، ملت ها و سازمان ها در واقع از تعامل و تقابل روندها، رویدادها و اقدامات و تصمیمات شکل می گیرد که نیروی دریایی با این مشخصات باید به اهداف راهبردی تعیین شده دست پیدا کند.
 
وی اضافه کرد: مدیریت آینده در حوزه دفاعی باید بتواند یک تصویر تقریبا کاملی از صحنه نبردهای آینده و هم‌چنین صنایع دفاعی آینده را ترسیم کند. شناخت فن‌آوری‌های آینده مهم است اما کافی نیست. زیرا ارزیابی و تحلیل تاثیر این فن‌آوری‌ها هم دارای تاثیر ویژه‌ای است. 

 
جانشین فرمانده  کل ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: در عرصه دفاعی تحلیل اثرات نبردهای آینده مسئله مهمی است و نیروی دریایی باید توانایی شناسایی آن دسته از فناوری هایی که تولید می شود را داشته باشد.
 
وی در ادامه اظهارداشت: در این همایش باید چند موضوع را روشن کنیم؛ موضوع اول رویه در تفکر است. باید رویه را روشن کنیم. موضوع دوم عوامل موفقیت‌آفرین است و موضوع سوم این است که باید بخواهیم که آینده چگونه باشد.

 جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در پایان با بیان این که مهم‌ترین عامل موفقیت در فرصت‌ها استفاده از فن‌آوری است، گفت: نیروی دریایی می‌تواند به وسیله استفاده از فن‌آوری‌های نوین به اهداف خود دست یابد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران در پایان این همایش از تعدادی از فرهیختگان دانشگاه امام خمینی (ره) نوشهر تقدیر به عمل آمد.
منبع: باشگاه خبرنگاران


برچسب‌ها: ایران ابرقدرت

 
موضوعات
لینک دوستان
دیگر موارد


بازدید امروز: 50
بازدید دیروز: 132
کل بازدیدها: 1329332