سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آپلود عکس
بی نظیر هستیم
چهارشنبه 92/6/20 ساعت 12:21 صبح | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

سردار دهقان: در ساخت انواع موشک‌های بالستیک در منطقه بی‌نظیر هستیم


سردار دهقان تاکید کرد: ما در طراحی و ساخت انواع موشک‌های بالستیک، سطحی و ضدزیرسطحی همچنین موشک‌های زمین به هوا و هوا به هوا در منطقه بی‌نظیر هستیم.
سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در گفتگوی زنده تلویزیونی با اشاره به اوضاع منطقه خصوصا سوریه گفت: آمریکایی‌ها پس از سقوط امپراتوری بریتانیای کبیر در نیم قرن گذشته، تلاش مستمری برای اعمال یک هژمونی و یا تسلط سیاسی، نظامی و اقتصادی بر گستره جهان داشته‌اند.
وی منطقه خاورمیانه‌ را یکی از نقاط مهم برای تضمین این هژمونی دانست و تصریح کرد: سلطه آمریکا در منطقه با هدف تأمین امنیت اسرائیل و تأمین تداوم جریان امن انرژی از منطقه به سایر کشورها دنبال می‌شود و این امری است که از سالیان گذشته مدنظر آمریکایی‌ها بوده است.
سردار دهقان تأکید کرد: آمریکایی‌ها به دنبال این هستند که توان جریان محور مقاومت را تحلیل دهند به گونه‌ای که قادر به پیشبرد اهداف خود در منطقه به معنای جلوگیری از تجاوزگری و سوداجویی آمریکا و اسرائیل نباشند و آن را از بین ببرند.
وی درخصوص تلاش آمریکا برای حمله نظامی به سوریه نیز گفت: آمریکایی‌ها تلاش بسیاری کردند تا قطعنامه‌ای را از شورای امنیت با اجماع‌سازی بین کشورهای عربی منطقه و کشورهای اروپایی بگیرند تا فضایی را فراهم کنند که بتوانند وارد عرصه اینچنینی شوند که تاکنون اقدام برای آنان میسر نبوده است.
وزیر دفاع در پاسخ به این پرسش که چرا سرنوشت سوریه برای ایران اینقدر مهم است، گفت: به علت محور مقاومت و قضیه فلسطین که یک قضیه اسلامی است و امام راحل نیز این را می‌فرمودند.
وی به نقش سوریه در محور مقاومت اشاره کرد و افزود: سوریه در زمان حال و گذشته یکی از کشورهایی بوده که همواره خود را در سنگر مقاومت و مقابل رژیم صهیونیستی و دفاع از ملت فلسطین قرار داده و در این میدان حضور داشته است.
سردار دهقان درپاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه پس حمایت ایران به دلیل حضور سوریه در محور مقاومت است، اظهار کرد: ما اساسا به دلیل محور مقاومت و قضیه فلسطین با سوریه همراهی می‌کنیم و دلیل دیگری هم ندارد.
وزیر دفاع درپاسخ به این سوال که واکنش محور مقاومت در صورت حمله آمریکا به سوریه چه خواهد بود، گفت: هر واکنشی در قبال یک کنش اتفاق می‌افتد و باید دید اقدام نظامی در سوریه با چه ابعاد، هدف و منظوری صورت می‌گیرد که به طور طبیعی نظام سوریه و کشورهای حامی آن متناسب با آن، واکنش نشان خواهند داد.
وی درخصوص رتبه کشورمان در موضوعات فناوری فضایی گفت: ما در جهان جزو 10 کشور دارای این فناوری هستیم که البته تمام این دانش با اتکا به توان داخلی به دست آمده و توانمندی خود را در حوزه فضایی و پرتاب و ساخت ماهواره‌ها ثابت کرده‌ایم و می‌توانیم هر زمان که لازم باشد این پرتاب را انجام دهیم.
سردار دهقان در حوزه توانمندی موشکی نیز گفت: ما در طراحی و ساخت انواع موشک‌های بالستیک، سطحی و ضد زیرسطحی همچنین موشک‌های زمین به هوا و هوا به هوا در منطقه بی‌نظیر هستیم و کسی توانمندی ما را ندارد.
وی با بیان اینکه ما برای ساخت موشک با هر برد، هیچ محدودیتی نداریم، ادامه داد: البته نگاه ما یک نگاه تهاجمی نیست و آنچه می‌سازیم براساس دکترین دفاعی است تا اگر کسی فکر حماقت‌آمیز تجاوز به ایران به سرش زد بتوانیم پاسخ آن را بدهیم.
وزیر دفاع در بخش دیگری از سخنان خود درخصوص موضوع قرارداد S300 با روسیه نیز گفت: برای من سوال است که چطور یک ابرقدرت سابق و یک قدرت جهانی، قرارداد حقوقی منعقد شده بین‌المللی را اجرا نمی‌کند.
دهقان ادامه داد: ما قراردادی بستیم و تعهدات خود را هم نسبت به آن انجام دادیم اما روسها به بهانه قطعنامه 1929 شورای امنیت آن را اجرا نمی‌کنند در حالی که این قطعنامه شامل حال قراردادهای قبل از آن نمی‌شود.
وی گفت: ما نیرو فرستادیم و آموزش دیدند، در داخل سازمان و یگان ایجاد کردیم، آیا اینها قابل دیدن نیست؟ بهانه‌های روسها هیچ جنبه حقوقی ندارد و در عرف جهانی نیز قابل قبول نیست.
وزیر دفاع به روسها توصیه کرد که خود را باور کنند و خیلی به دنبال آمریکا نباشند و در عین حال گفت: آنها قراردادی بستند، بیایند و آن را اجرایی کنند.
دهقان درخصوص وضعیت ساخت زیردریایی فاتح نیز گفت: کار ساخت این زیردریایی تمام شده و آماده به آب‌اندازی است و برای رونمایی آن نیز منتظر فرصت مناسب هستیم.

منبع: روزنامه کیهان



برچسب‌ها: ایران ابرقدرت

 
موضوعات
لینک دوستان
دیگر موارد


بازدید امروز: 130
بازدید دیروز: 115
کل بازدیدها: 1329280