سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آپلود عکس
شاهد 129 قوی تر از هرمس 450
دوشنبه 92/7/29 ساعت 2:39 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
یونایتدپرس گزارش داد

"شاهد 129 "ایرانی از پهپاد صهیونیستی "هرمس450" قوی‌تر و بهتر است

یونایتدپرس گزارش داد: سپاه پاسداران ایران اعلام کرد که در حال ساخت چند مدل هواپیمای بدون سرنشین مانند "شاهد 129" است که قادر به حمله به اهداف هوایی و زمینی است در این صورت، این اقدام پیشرفت مهمی برای صنعت دفاعی جمهوری اسلامی به شمار می‌رود.

به گزارش سرویس بین‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ یونایتدپرس طی گزارشی با پرداختن به ویژگی‌ها و توانمندی‌های پهپاد ایرانی شاهد 129 اذعان داشت: مقامات نظامی ایران در روزهای اخیر گفته‌اند ایران در بخش پهپادی خودکفا شده‌ است؛ پهپاد رزمی "رعد 85" در مرحله تولید اولیه است و "شاهد 129" نیز که در سپتامبر 2012 رونمایی شد به مرحله تولید انبوه رسیده است.

در ادامه گزارش یونایتدپرس آمده است: شاهد 129 دارای شعاع عملیاتی بیش از 1000 مایل است و می‌تواند 24 ساعت در هوا باقی بماند و هشت موشک سدید 1 ساخت داخل را بر روی چهار موشک‌انداز دوقلو که زیر بال هواپیماست حمل کند.

به ادعای وبسایت نظامی آمریکایی دیفنس آپدیت، "شاهد 129" نسخه هدایت‌شونده موشک میان‌برد "زلزال" است.

سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده سپاه پاسدان انقلاب اسلامی، پهپاد شاهد 129 را که بخش هوافضای سپاه ساخته است یک پیشرفت فناوری مهم توصیف کرد.

یونایتدپرس مدعی است: این محصول شباهت فراوانی به پهپاد اسراییلی هرمس 450 دارد که شرکت البیت سیستمز ساخته است. تحلیلگران می‌گویند شاهد 129 از نظر شکل، اندازه، تجهیزات فرود آمدن و عملکرد دقیقا مانند هرمس 450 است.

جزییات سامانه‌های داخلی، ترکیب حس‌گرها، و مشخصات ایستگاه کنترل زمینی شاهد129 اعلام نشده است.

طال عینبار، یک متخصص پهپاد در موسسه مطالعات راهبرد هوافضا در اسراییل موسوم به موسسه فیشر گفت عکس‌های شاهد 129 نشان می‌دهد اندازه و طراحی آن مشابه هرمس 900 تولیدی شرکت البیت سیستمز است، همراه با آن‌چه به نظر یک سامانه شلیک لیزر برای موشک‌های ضدتانک پیشرفته است.

دیفنس آپدیت گفت بر اساس مشخصات عملکردی که ایرانیان ذکر کرده‌اند، شاهد 129 "در مقایسه با پهپاد اسراییلی، دارای پلاتفورم قوی‌تر و ظرفیت حمل مهمات بسیار بیشتری است."

وی افزود: "شکل خارجی این پهپاد نشان‌دهنده پیشرفت مهمی در تولید مواد ترکیبی، نظیر فریم هوایی بزرگ و عناصر سازه‌ای است."

دیفنس آپدیت گفت موشک‌های سدید که بر روی شاهد 129 سوار شده‌اند "از نظر قطر و اندازه محفظه مشابه موشک اسراییلی اسپایک ال‌آر هستند." این موشک، یک موشک دوربرد ضدتانک است که شرکت سامانه‌های دفاعی پیشرفته رافائل آن را ساخته است.

ایران یک پهپاد رادارگریز آرکیو 170 را که شرکت لاکهید مارتین ساخته بود در دسامبر 2011 شکار کرد.

سردار جعفری در 27 سپتامبر 2012 اعلام کرد سپاه با موفقیت نسخه‌ای از آرکیو 170 را با مهندسی معکوس ساخته است.

سرتیپ حسین سلامی، یکی از فرماندهان سپاه ایران در ماه سپتامبر گفت: "همه محفوظات و سامانه‌های رایانه‌ای این هواپیما رمزگشایی شده است و اخبار خوبی در آینده نزدیک، نه فقط درباره آرکیو170 و بهینه‌سازی انجام‌شده بر روی مدل مهندسی معکوس آن که در دیگر حوزه‌های دفاعی مهم منتشر خواهد شد." 

ایران همچنین جزییات طراحی‌های جدید را شامل عکس‌هایی از یک پهپاد شناسایی به نام یسیر منتشر کردند. کارشناسان صهیونیست اذعان کرده اند که این پهپاد نسخه‌برداری از پهپاد اسکن‌ایگل ساخت شرکت اینستیو، وابسته به بوئینگ است. ایران یک پهپاد اسکن‌ایگل را در دسامبر 2012 بر فراز خلیج فارس شکار کرده است.

منبع:  www.yjc.ir




 
موضوعات
لینک دوستان
دیگر موارد


بازدید امروز: 71
بازدید دیروز: 225
کل بازدیدها: 1327359