سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آپلود عکس
بالاترین سطح فناوری
دوشنبه 92/8/13 ساعت 12:57 صبح | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )


فرمانده نیروی دریایی ارتش:
ایران ‌دنبال بستن تنگه هرمز نیست‌/بالاترین سطح فناوری دریایی جهان را داریم

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه ما به دنبال بستن تنگه هرمز نیستیم، گفت: ما به اندازه‌ای اقتدار داریم که بحث برقراری امنیت تنگه هرمز را مطرح کردیم.

خبرگزاری فارس: ایران ‌دنبال بستن تنگه هرمز نیست‌/بالاترین سطح فناوری دریایی جهان را داریم

 

به گزارش خبرگزاری فارس از بابلسر، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران امشب در پایان برنامه ققنوس اقیانوس در دانشگاه مازندران به سئوالات چند تن از دانشجویان این دانشگاه پاسخ داد.

دریادار سیاری در پاسخ به سئوالی درباره سطح فناوری نیروهای دریایی کشور گفت: بالاترین سطح فناوری در جهان در نیروهای دریایی و بخش ساخت زیر دریایی‌ها است و ما هم‌اکنون این توانایی را داریم.

وی افزود: با توجه به این مقوله مشخص است که اگر به قدرت دریایی توجه کنیم سطح فناوری ما نیز بالا می‌رود و لازمه بالا رفتن این سطح نیز وجود زیرساخت‌های لازم است که ایجاد این زیرساخت‌ها برعهده دانشگاه‌ها است.

دریادار سیاری افزود: هم‌اکنون تنها نیم درصد از دانشجویان کشور در رشته‌های مرتبط با علوم دریایی تحصیل می‌کنند که این یک ضعف است و به علوم و فنون دریایی آسیب می‌رساند و لازم است دانشگاه‌ها و دانشجویان به این موضوع دقت کنند.

دریادار سیاری در پاسخ به سئوال دیگری درباره مدت زمان لازم برای بستن تنگه هرمز گفت: ما به دنبال بستن تنگه هرمز نیستیم و ما به اندازه‌ای اقتدار داریم که بحث برقراری امنیت تنگه هرمز را مطرح کردیم و کسی که بتواند امنیت این تنگه را برقرار کند می‌تواند در کمترین زمان ممکن این تنگه را ببند ولی همانطور که گفته شد ما به دنبال بستن این تنگه نیستیم.

فرمانده نیروی دریایی در پاسخ به سئوال دیگری درباره اینکه آیا دانشجویان نیز می‌توانند با حضور در مراکز دریایی از نزدیک شاهد توانمندی‌های نیروهای دریایی کشور باشند، از این پیشنهاد استقبال کرد و به دانشجویان قول مساعد داد.

منبع: فارس نیوز



برچسب‌ها: نیروی دریائی

 
موضوعات
لینک دوستان
دیگر موارد


بازدید امروز: 72
بازدید دیروز: 132
کل بازدیدها: 1329354