سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آپلود عکس
ناوشکن لاوان
پنج شنبه 92/9/14 ساعت 10:0 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

الحاق ناوشکن لاوان به نداجا

فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از الحاق ناوشکن "لاوان" به ناوگان نیروی دریایی در هفته آینده خبر داد.
به گزارش مشرق به نقل از تسنیم، امیر حسیت آزاد در نشستی خبری با تشریح برنامه‌های هفته نیروی دریایی، اظهار کرد: یک فروند ناوشکن بازسازی شده با نام لاوان باحضور مقامات کشوری و لشکری به مجموعه نداجا الحاق می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این ناو با اتمام تعمیرات اساسی مجددا به ناوگان الحاق می شود، تصریح کرد: سال 59، ناو لاوان ساخته شد و به دلایلی، در سال 64 به ناوگان دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران الحاق شد.

امیر آزاد با بیان اینکه عموما در کشورهای مختلف عمر این کلاس از ناوها حدود 15سال است، افزود: این درحالی است که ناو لاوان حدود 30سال است که برای ما کار می‌کند و اکنون نیز با انجام تعمیرات اساسی مجددا به نداجا ملحق می‌شود.

فرمانده منطقه یکم نداجا بیان کرد: این ناو در توسعه جزایری مانند ابوموسی نقش بسزایی داشته و حتی روزگاری توسط همین ناو لاوان قیر موردنیاز برای آسفالت کردن باند فرودگاه ابوموسی تامین شده است.

وی با اشاره به اینکه ماموریت اصلی این ناو جابه‌جایی نیرو و تجهیزات است، گفت: این ناو بیش از 2850 تن وزن دارد و با این وزن قادر است در خشکی (آب‌های کم عمق) پهلو گرفته و مجددا با توان بسیار بالا به دریا باز گردد.

آزاد افزود: سرعت این ناو پیشتیبانی کننده حدود 13 الی 14گره دریایی بوده و در عملیات‌ها و ماموریت‌های مختلف کاربرد دارد.

فرمانده منطقه یکم نداجا بیان کرد: تعمیرات ناو لاوان از سال 89 شروع و اکنون به اتمام رسیده و آزمایشات عملیاتی را پشت سر گذاشته و حتی چند ماموریت نیز انجام داده است.

وی گفت: در تعمیرات این ناو 35 تن ورق دریایی تعویض، 2هزار متر لوله تعمیر و تعویض و 100 قطعه نیز توسط متخصصان دریایی در کارخانجات نداجا طراحی، ساخت و کارگزاری شده است.

آزاد با بیان اینکه در این ناو تجهیزات بومی جدید نیز کار گذاشته شده، اظهار کرد: 1700 قطعه اساسی نیز در ناو لاوان تعویض شده و علاوه بر این‌ها، 27سامانه شامل کنترل، تحرک، تعادل و بالانس تعمیر شده است.

وی با اشاره به الحاق بالگرد‌هایی به نداجا همزمان با هفته نیروی دریایی، گفت: الحاق بالگرد SH3D به نداجا از دیگر برنامه‌های این هفته است.

فرمانده منطقه یکم نداجا دراین باره اظهار کرد: این بالگرد که از بالگردهای مورد استفاده در دفاع مقدس است، توسط صنایع هلی‌کوپترسازی ایران بازسازی شده است.

آزاد با بیان اینکه در بوشهر نیز دو فروند ناوشکن موشک‌انداز به مجموعه نداجا الحاق می شود، تاکید کرد: تا پایان امسال اخبار خوبی از افزایش توان نداجا در هوا منتشر می شود.

وی بیان کرد: روزی در نیروی دریایی بالگرد به میزان کافی وجود داشت اما خلبان نبود که امروز نیز با بومی‌سازی آموزش، هر دو مورد را به اندازه کافی در اختیار داریم.
منبع: مشرق نیوز



برچسب‌ها: نیروی دریائی

 
موضوعات
لینک دوستان
دیگر موارد


بازدید امروز: 180
بازدید دیروز: 257
کل بازدیدها: 1325896