سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آپلود عکس
عناوین مهم دفاع
جمعه 92/9/8 ساعت 4:21 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

عناوین مهم دفاعی هفته

دیدار فرماندهان نداجا با رهبری، اهدای اعضای بدن یک ارتشی+عکس، شرایط تعویق موعد اعزام به خدمت، گزارش عملکرد 100 روزه دولت در حوزه دفاعی، جدیدترین رادار آرایه‌فازی نداجا رونمایی شد از مهمترین عناوین دفاعی این هفته است.
به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق، شرح مهمترین عناوین دفاعی این هفته به شرح زیر است.

دیدار فرماندهان نداجا با رهبری



در آستانه هفتم آذر روز نیروی دریایی ارتش، فرماندهان این نیرو فردا با حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا دیدار خواهند کرد.

توصیه سردارکاظمینی برای رهایی‌از تحریم

فرمانده سپاه محمد رسول‌الله(ص) گفت: در بحث تحریم‌ها برای رهایی از آن باید علم را در کشور توسعه دهیم و آن را به ثروت تبدیل کنیم.

خرید سنگین تسلیحاتی عربستان از روسیه

روسیه از فروش تسلیحات نظامی این کشور به عربستان به ارزش 12 میلیارد دلار خبر داد.

اهدای اعضای بدن یک ارتشی+عکس

طی یک اقدام خدا پسندانه و انسان دوستانه اعضای بدن یکی از کارکنان بنیاد تعاون ارتش که در یک حادثه رانندگی دچار مرگ مغزی شده بود توسط خانواده اش به بیماران نیازمند اهدا شد.

افتتاح 500 مهد قرآنی توسط بسیج

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در حاشیه همایش طلایه‌داران ایثار، 500 مهد قرآنی بسیج را به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح کرد.

صفوی: آمریکایی‌ها می‌دانند ایران وزنه سنگین منطقه است?

دستار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا گفت: امروز اندیشه، تفکر و فرهنگ بسیجی از مرزهای جغرافیایی بسیج ایران فراتر رفته و سوار بر امواج بیداری اسلامی به مسلمانان جهان رسیده است.

شرایط تعویق موعد اعزام به خدمت

تغییر در تاریخ اعزام به خدمت سربازی از مواردی است که همواره مورد پرسش مشمولان و خانواده‌های آنان قرار می‌گیرد و حتی سبب شده برخی از آنان به دلیل بی‌اطلاعی از شرایط و نحوه اقدام آن وارد غیبت نیز شده و در موعد مقرر برای اعزام به خدمت سربازی مراجعه نکنند،‌ اما چه مواردی سبب می‌شود تا مشمولان مجاز به تعویق موعد اعزام خود به خدمت سربازی باشند؟

گزارش عملکرد 100 روزه دولت در حوزه دفاعی

تلاش برای توسعه و فعال سازی دپیلماسی نظامی و دفاعی و نیز ارتقای دانش و توان فناوری دفاعی جمهوری اسلامی ایران، جهت گیری عام وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از ابتدای آغاز به کار دولت تدبیر و امید بوده است.

سقوط بالگرد ناجا در سراوان

یک فروند بالگرد نیروی انتظامی در شهرستان سراوان در زمان برگشت از ماموریت به دلیل نقص فنی در حومه این شهر سقوط کرد.

یک سمت ورزشی برای سردار عراقی

جانشین نیروی زمینی سپاه که پیش از این ریاست هیئت پهلوانی و زورخانه‌ای سپاه را بر عهده داشت، به عنوان رئیس هیئت پهلوانی و زورخانه‌ای نیروهای مسلح منصوب شد.

تولید اولین موتور دیزل دریایی ایران در1393

سردار علی فدوی گفت: در این حوزه، پیشرفت های بسیاری حاصل شده است و تا پایان سال 1392 یا حداکثر سال 1393 ، اولین موتور دیزل دریایی که سقف تکنولوژی دنیا به لحاظ موتور است، در سازمان دریایی وزارت دفاع تولید خواهد شد.

ایران سومین دارنده تکنولوژی موشک‌های بالستیک

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: زمانی که ایران به برکت تلاش افرادی نظیر شهید شهریاری به توانمندی غنی‌سازی 20 درصدی دست پیدا کرد، مواضع غربی‌هادر برابر ایران، از جایگاه آمرانه و مغرورانه‌ به خواهش و التماس تغییر کرد.

برنامه دولت برای اعزام انسان به فضا

رئیس سامانه‌های فضانوردی سازمان فضایی ایران در حالی از امکان پذیر بودن اجرای پروژه اعزام فضانورد ایرانی به فضا خبر می‌داد که به گفته وی دولت بودجه‌ای بالغ بر 145 میلیارد تومان برای اجرای این پروژه در بودجه سال 92 اختصاص داده ولی به دلیل شرایط سخت کشور این بودجه محقق نشده است.

توقیف شناورهای سعودی در آب‌های جنوب کشور

فرمانده دریابانی استان بوشهر از توقیف دو شناور متجاوز متعلق به کشور عربستان سعودی در آب‌های ایران خبر داد.

ایران در بین 15 کشور پیشتاز در عرصه فضایی

عضو هیئت علمی گروه حقوق هوافضا ایران را جزو 15 کشور پیشتاز در عرصه فضایی دانست.

جدیدترین رادار آرایه‌فازی نداجا رونمایی شد +عکس

جدیدترین رادار آرایه‌فازی نیروی دریایی ارتش با نام «عصر» توسط جانشین فرمانده کل ارتش رونمایی شد.

قابلیت دوگانه جدیدترین رادار ایرانی

فرمانده نیروی دریایی ارتش در تشریح ویژگی‌های رادار عصر گفت: این رادار هم در سواحل قابل استفاده است و هم بر روی شناورها نصب می‌شود.

افتتاح چند پروژه سازمان بهداشت و درمان نداجا

در آستانه هفتم آذر - روز نیروی دریایی ارتش - چندین پروژه عمرانی اداره بهداشت و درمان این نیرو صبح امروز با حضور امیر دریادار سیاری افتتاح شد.

ویژگی جدیدترین رادار نداجا

رادار «عصر» می‌تواند اهداف با سطح مقطع راداری 4 متر را در فاصله حدود 200 کیلومتری، دریافت، کشف و شناسایی کند.

نقدی:راه مقابله با تهاجم فرهنگی را پیدا کرده‌ایم

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: ما راه خود را همچون جنگ تحمیلی پیدا کرده‌ایم؛ ما در جنگ فرهنگی خیلی از راه‌ها را نمی‌دانستیم اما امروز به برکت اخلاص بسیجیان این راه‌ها را یافتیم و باید استمرار داشته باشد.

برنامه سپاه برای معرفی نیروهای سه‌گانه در قالب کتاب

مسئول روابط عمومی کل سپاه پاسداران، تدوین کتاب «خاکی از جنس آسمان» را با هدف ایجاد یک منبع و رفرنس برای محققان جوان در معرفی بسیج دانست.

برتری‌های ناو خلیج فارس بر جماران

ناو آموزشی رزمی خلیج فارس در مقایسه با ناوشکن جماران به لحاظ اندازه، بزرگتر بوده و از تعداد پرسنل بیشتری نیز برخوردار است.

افزایش توان نداجا با الحاق زیردریایی فاتح

وزیر دفاع گفت: با الحاق زیردریایی پیشرفته فاتح در آینده به ناوگان دریایی ارتش، وزارت دفاع گام دیگری در توسعه توان عملیاتی این نیروی راهبردی برخواهد داشت.

واکنش صدرالسادات به طرح سربازی دختران

رئیس سازمان نظام وظیفه عمومی ارتباط میان کاهش زاد و ولد و خدمت سربازی را دارای تردید دانست و ضمن اعلام خبر 8 درصدی جمعیت متاهلین سرباز، بحث سربازی دختران را تنها در حد یک ایده عنوان کرد.

طرح بسیج برای دو برابر کردن تولید محصولات کشاورزی/ رویکرد بسیج در امر به‌معروف و نهی از منکر ایجابی است

رییس سازمان بسیج ...

جینز دیفنس: «صیاد 2» شبیه پاتریوت است/ برنامه دفاع هوایی ایران سر درگم کننده است

تحلیلگر این نشریه تاکید کرده است: سامانه "صیاد-"2 " می تواند به یک رقیب برای سامانه رعد تبدیل شود که در رژه نظامی 21 سپتامبر 2012 ایران به نمایش درآمد اما از محفظه‎هایی پرتاب شد که مشابه نوع مورد استفاده توسط سامانه دفاع هوایی پاتریوت است.

منبع: مشرق نیوز



برچسب‌ها: ایران ابرقدرت

 
موضوعات
لینک دوستان
دیگر موارد


بازدید امروز: 245
بازدید دیروز: 233
کل بازدیدها: 1327995