سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آپلود عکس
بهانه موشکهای ایرانی
دوشنبه 92/9/11 ساعت 11:21 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

حمله به توافق با ایران به بهانه موشکهای ایرانی+ عکس

رسانه های غربی بار دیگر موج جدیدی از حملات خود علیه ایران را در قالب خطر برخورداری کشورمان از توانایی موشکی در دستور کار قرار داده اند.

گروه جنگ نرم مشرق- پایگاه خبری تحلیلی واشنگتن فری بیکن هفته گذشته در چندین گزارش نسبت به توانایی موشکی ایران به کشورهای غربی اخطار داد. این پایگاه در جدیدترین مطالب خود از قول فرماندهان و استراتژیست‌های آمریکایی خطر توانایی موشکی ایران را که در حال همکاری با کره شمالی دانسته شده گوشزد کرد.


این پایگاه خبری آورده است: «همکاری موشکی ایران و کره شمالی، توافق ژنو را تضعیف می‌کند.»این گزارش از قول مایک راجرز، رئیس خدمات نظامی کنگره؛ سناتور تگزاس، تد کروز؛ کلود چافین، سخن‌گوی کمیته خدمان نظامی کنگره؛ هنری سوکولسکی رئیس یکی از مراکز آموزشی سیاسی؛ جان بولتون و فرانک گافنی 
در ادامه روند تغییر دادن نگرانی‌های غرب به سمت توانایی‌های موشکی ایران آورده است: بنا به اظهار نظر مقامات آشنا با گزارش‌های اطلاعاتی، چندین گروه تکنیسین از گروه صنعتی شهید همت، که واحدی در تولید موشک‌های سوخت مایع ایران هستند در طول چند ماه گذشته به پیونگ یانگ سفر کردند به طوری که آخرین بار آن در اواخر اکتبر بوده است. این سفرها برای کار کردن روی لانچر راکت‌های 80 تنی که کره شمالی در حال توسعه آن است می‌باشد.

آژانس اطلاعاتی آمریکا باور دارد که این سیستم تقویت کننده برای به موشک‌های دوربرد یا وسایل نقلیه لانچرهای فضایی است که می‌تواند کلاهک‌های هسته‌ای را حمل کند و ممکن است بعدا به ایران صادر شود. 

ارزیابی‌های جدید اطلاعاتی ایالات متحده بر این باور است که هم کره شمالی و هم ایران در انتظارند تا این ظرفیت موشکی برای ضربه به ایالات متحده با کلاهک هسته‌ای در طول دو سال آینده حاصل شود.»

این پایگاه خبری در آخرین اقدام خود از قول خبرگزاری فارس، مصاحبه سردار سلامی درباره توانایی موشکی ایران را منتشر کرده است.

این رسانه آمریکایی با تیتر «ایران اعلام کرد در حال توسعه تکنولوژی موشک‌های بالستیک خود است» آورده است: «یک مقام ارشد نظامی ایرانی روز سه‌شنبه اعلام کرد که ایران در حال توسعه تکنولوژی موشک بالستیک بومی خود است، که نهایتا این توانایی را به آن می‌دهد تا از فواصل بسیار دور کلاهک هسته‌ای را حمل کند. سرتیپ حسین سلامی، که از نخبگان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران است، این خبر را تنها چند روز پس از توافق ایران با غرب برای کنترل برنامه هسته‌ای این کشور اعلام کرد. طبق گزارش فارس نیوز سلامی ادعا کرده است که ایران تنها کشور جهان سومی است که تکنولوژی موشک بالستیک بومی دارد.وی اعلام کرده است که ایران به سرعت در حال توسعه دانش نظامی پیشرفته خود است

این گزارش در پایان نتیجه گیری می کند: ادعای ایران در مورد موشک‌های بالستیک می‌تواند توسعه‌ای عظیم برای کشوری باشد که می‌داند چطور از ماشین آلات نظامی خود علیه همسایگانش استفاده کند.

 

منبع: مشرق نیوز



برچسب‌ها: ایران ابرقدرت

 
موضوعات
لینک دوستان
دیگر موارد


بازدید امروز: 208
بازدید دیروز: 233
کل بازدیدها: 1327958