سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آپلود عکس
میز کار تجهیزات فضایی
جمعه 92/9/22 ساعت 8:20 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

 

ساخت میز کار تجهیزات فضایی توسط پژوهشگران کشور

پژوهشگران کشور موفق به ثبت اختراع میز کار تجهیزات فضایی با قابلیت حمل و نقل و نگهداری مدل پرتابی محموله مخابراتی ماهواره ژئو شدند.
 به گزارش مشرق به نقل از مهر، "میز کار تمیز پنج درجه آزادی" مخصوص تست، حمل و نقل و نگهداری مدل پرتابی محموله مخابراتی ماهواره ژئو  توسط پژوهشگران پژوهشکده فناوری ارتباطات مرکز تحقیقات مخابرات ایران طراحی و موفق به ثبت اختراع شد.

مراحل ارزیابی و ثبت این اثر به عنوان یک اختراع در سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران و اداره ثبت اختراعات با شماره ثبت 81083 به انجام رسید.

این میز کار یا ترولی قابلیت توانایی نگهداری و حمل محصول فضایی تا وزن 50 کیلوگرم، مکانیزم غیرفعال به صورت کاملا بالانس، توانایی چرخاندن محصول فضایی بین مثبت و منفی 60 درجه، حرکت خطی محصول فضایی تا 60 سانتی متر در راستای افق و 50 سانتی متر در راستای عمود، قرارگرفتن دستگاهها و ادوات مورد نیاز برای انجام عملیات و آزمایشهای لازم بر روی ترولی و رعایت الزامات ایمنی و تمیزی مربوط به پروژه های فضایی برای کار در اتاقهای تمیز تا کلاس 10000 را دارا است.

از آنجا که ساخت محصولات فضایی دارای پیچیدگیها و حساسیتهای ویژه ای است، تجهیزاتی که برای اجرای عملیات پروژه در کنار آنها ساخته می شود به تجهیزات پشتیبان زمینی یا GSE معروف هستند که میز کار یکی از مهمترین تجهیزات پشتیبان زمینی مکانیکی(MGSE) در این نوع پروژه ها است.

وجود میز کاری که بتوان به طور ایمن محصول فضایی را روی آن نصب کرد و عملیات را درون اتاق تمیز به انجام رساند می تواند تاثیر بسزایی در اجرای این پروژه ها داشته باشد.
منبع: خبرگزاری فارس

 



برچسب‌ها: دستاورد جدید

 
موضوعات
لینک دوستان
دیگر موارد


بازدید امروز: 200
بازدید دیروز: 229
کل بازدیدها: 1327717