سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آپلود عکس
قابلیت های جهانی ایران
چهارشنبه 92/11/23 ساعت 1:9 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
کارشناسان امنیتی آمریکا:
ایران قدرتمندترین کشور منطقه است/ ناوها در اقیانوس اطلس نمایانگر قابلیت‌های جهانی ایران است

تحلیلگران امنیتی و نظامی آمریکا در واکنش به اعزام ناوهای ایران به مرزهای آبی آمریکا تصریح کردند این مسئله نمایانگر آرزوها و قابلیت‌های جهانی تهران است و ایران قدرتمندترین کشور منطقه به حساب می‌آید.

خبرگزاری فارس: ایران قدرتمندترین کشور منطقه است/ ناوها در اقیانوس اطلس نمایانگر قابلیت‌های جهانی ایران است

 

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه آمریکایی «یو اس ای تودی»، «کریس هارمر» تحلیلگر موسسه مطالعات جنگ و طراح نظامی سابق نیروی دریایی آمریکا در خلیج فارس اعلام کرد که یکی از این دو کشتی ایران یک کشتی باری نظامی است که در گذشته به چین سفر داشته است و مظنون به حمل محموله تسلیحات ایران به سودان در چندین سفری که به آن کشور داشته، می‌باشد.

هارمر تصریح کرد در حالیکه این کشتی‌ها تهدید تاکتیکی برای آمریکا به شمار نمی آیند، اما ایران احتمالاً از آن برای تقویت رابطه با ونزوئلا استفاده می‌کند و این نشان می‌دهد که ایرانی‌ها آرزوها و قابلیت‌های جهانی دارند.

ناخدا یکم «افشین رضایی حداد» فرمانده ناوگان نظامی شمال ایران چند روز پیش اعلام کرد که یک ناو ایران به سمت اقیانوس اطلس و در نزدیکی مرزهای آمریکا حرکت کرده است.

روز گذشته در برخی رسانه‌های اعلام شد که این اقدام ایران در واکنش به حضور نظامی آمریکا در خلیج فارس است و «گری سیمور» مشاور سابق اوباما در زمینه کنترل تسلیحات، سلاح‌های کشتار جمعی و تروریسم اعلام کرد که ایران به طور مداوم با حضور نظامی آمریکا در خلیج فارس مخالف بوده است.

وی افزود موضع ایران این است که نباید هیچ پایگاه نظامی یا نیروی نظامی کشورهایی که جزء خلیج فارس نیستند در خلیج فارس وجود داشته باشد.

سیمور سپس تصریح کرد: آنها این مسئله را می‌گویند چون اگر هیچ قدرت بیرونی در خلیج (فارس) نباشد، ایران قدرتمند‌ترین نیرو در منطقه است بنابراین به نفع آنها است که تقاضا کنند هیچ نیروی خارجی در خلیج (فارس) نباشد.

«مایکل کانل»، مدیر مطالعات ایران در مرکز تحلیل‌های نیروی دریایی که تحقیقات و تحلیل‌هایی را برای دولت‌آمریکا انجام می‌دهد، گفت که دکترین نظامی ایران بر اساس جنگ نامتقارن است و بر استراتژی چندلایه تکیه دارد که انواع بسیاری از سلاح‌ها با فناوری پایین و تمایل برای پذیرش تلفات را به کار می‌گیرد.

کانل در ارزیابی از دکترین نیروی دریایی ایران نوشت، در خلیج فارس، ایران امیدوار است که دهها زیردریایی کوچک، موشک‌های زمینی و سکوهای پرتاب و قایق‌های تندرو به کار برد، و این یک استراتژی است که با هدف سردرگم کردن و غلبه بر دشمن با استفاده از فناوری برتر و قدرت شلیک استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: این کشتی‌ها که از اطلس عبور می‌کنند یک ناوشکن ایرانی است که به اندازه یک ناوچه آمریکایی است و مجهز به موشک‌های ضدناو کروز و یک کشتی لجستیکی است. ...


فارس نیوز

 




 
موضوعات
لینک دوستان
دیگر موارد


بازدید امروز: 50
بازدید دیروز: 326
کل بازدیدها: 1327113