سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آپلود عکس
نیروی دریایی سپاه
جمعه 93/1/8 ساعت 7:30 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
مهم‌ترین عناوین خبری حوزه دفاعی- امنیتی در آبان92؛

دیدار دریاردار "فدوی" از مجموعه "جنگال" نیروی دریایی سپاه/ تحلیل نیویورکر از شخصیت "سردار قاسم سلیمانی"/ دستگیری اعضای تیم ترور دادستان زابل

مهم‌ترین عناوین خبری حوزه دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران در آبان ماه سالی که گذشت را در گزارش زیر بخوانید.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران، مهم‌ترین اخبار آبان ماه 1392 در این حوزه به‌ شرح زیر است:


پدافند غیرعامل تهدیدات سایبری دشمن را نابود کرده است


رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با تاکید بر اینکه این پدافند به عنوان یک عنصر بازدارنده جایگاه اساسی در کشور دارد، گفت:‌ این عنصر امروزه تهدیدات سایبری دشمن را با شکست مواجه کرده است.


اورهال رادارهای"نبو" و "کاستا" توسط قرارگاه پدافند هوایی ارتش

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) گفت: رادارهای"نبو" و "کاستا" به دست افسران جوان این قرارگاه، اورهال می‌شود.


تحقیقات و تولیدات متناسب با تأمین نیازهای ‌اولویت‌دار مود توجه وزارت دفاع است

 
وزیر دفاع گفت: تحقیقات و تولیدات متناسب با تأمین نیازهای ‌اولویت‌دار نیروهای مسلح در حوزه صنعت ‌مورد توجه وزارت دفاع است.


فرماندهان باید نقش پررنگ‌تری در انتخاب، تربیت و آموزش اساتید و مربیان داشته باشند


رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: فرماندهان باید نقش پررنگ‌تری در انتخاب و تربیت و آموزش اساتید و مربیان، گردش مشاغل آنان در صف و ستاد به منظور انتقال آخرین یافته‌ها از مراکز آموزش به یگان‌های عملیاتی و همچنین انتقال تجربیات یگان‌های عملیاتی به مراکز آموزشی، نیاز معنوی و مادی اساتید و مربیان و ... توجه ویژه داشته باشند.


وزارت اطلاعات باید بسترهای امنیت را تامین کند و زمینه‌های ضد امنیتی را کاهش دهد

مراسم تودیع و معارفه روسای قدیم و جدید سازمان اطلاعات تهران صبح شنبه 4/8/92 با حضور وزیر اطلاعات، استاندار تهران و اعضای شورای تامین استان برگزار شد.


دیدار دریاردار "فدوی" از مجموعه "جنگال" نیروی دریایی سپاه
 

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: باید همه مدیران ما با بهره‌گیری از ظرفیت همه نیروها، ابتکار و خلاقیت را بیش از پیش به میدان بیاورند و با تعمیق نگرش، برنامه های دراز مدت و راهبردهای بلند و وسیع را با قوت و قاطعیت دنبال کنند.


منطق وزیر امور خارجه آمریکا منطق فریبکاری است

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح خطاب به دولت‌مردان آمریکا گفت: بازگشت به منطق آزادی و برابری انسان‌ها و حرکت در چارچوب قوانین حقوق بین‌الملل کشورها، راه درستی است که باید انتخاب کنید.



تحلیل نیویورکر از شخصیت "سردار قاسم سلیمانی"

نشریه نیویورکر در مقاله‌ای بلند به قلم دکستر فیلکینز، به بررسی نقش فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تحولات خاورمیانه و نیز ویژگی‌های شخصی سردار قاسم سلیمانی از زبان مأمورین سیا و سایر مقامات کشورها پرداخته و وی را یکی از تأثیرگذارترین چهره‌های خاورمیانه معرفی می‌کند.


وزیر دفاع بر گسترش همکاری‌های دفاعی میان ایران و روسیه تأکید کرد

حسین دهقان با تأکید بر گسترش همکاری‌های دفاعی میان ایران و روسیه، آن را عامل مهمی در جهت تحکیم ثبات و امنیت در منطقه و جهان دانست.


دیدار فرمانده نیروی دریایی قزاقستان با امیر سیاری


فرمانده نیروی دریایی قزاقستان در راس یک هیئت نظامی پس از مراسم استقبال رسمی با فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفتگو کرد.


باید تهدیدات احتمالی را رصد و برای مقابله سناریوهای مختلف تدوین کرد

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا گفت: در این برهه زمانی و با توجه به شرایط کنونی، نیاز است که مجموعه‌ای متصدی پایش و رصد کردن تهدیدات و اقدامات دشمنان و اقدامات لازم در جهت مقابله با تهدیدات اتخاذ شود.


توافق نیروی دریایی ایران و قزاقستان در مبارزه با تروریسم/بازدید هیئت قزاقستانی از دانشگاه علوم دریایی نوشهر

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: رژیم حقوقی دریای خزر بر این تاکید دارد که امنیت منطقه باید به وسیله کشورهای همسایه حفظ شود و نیازی به حضور دیگران نیست.


برخی می‌گویند با تغییر دیپلماسی تهدیدها خنثی می‌شود

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: برخی می‌گویند با تغییر دیپلماسی اصل تهدید خنثی می‌شود از نظر من این ساده اندیشی و خوش‌بینی است و دشمنان ما بسیار پیچیده عمل می‌کنند یا به اصطلاح در باغ سبز نشان می‌دهند؛ آمریکایی‌ها باید اعتمادسازی کنند و در عمل به ما حسن نیت خود را نشان دهند، زیرا ما تمامی کارهایمان زیر نظر ماهواره‌ها و هواپیماهای جاسوسی آن‌هاست.


انتظار رهبری از پدافند غیرعامل مصونیت کشور در برابر تهدیدات است

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور در دومین همایش پدافند ملی غیرعامل گفت: انتظار رهبر انقلاب از پدافند غیرعامل این بوده است که کشور در برابر طیف وسیعی از تهدیدات آسیب‌ناپذیر باشد و این موضوع تکلیف بسیار سنگین و اساسی است که بر عهده نیروهای پدافند غیرعامل است و امیدواریم از پس آن برآییم.


در مقابل گرگ‌‌ها رعایت اصل مخفی ‌کاری و حفظ روحیه جنگی ضروری است

معاون ستادکل نیروهای مسلح گفت: زمانی که در مقابل گرگ‌‌ها قرار داریم رعایت اصل مخفی‌کاری، حفظ روحیه جنگی و حفاظت از داشته‌ها بسیار ضرورت دارد.


امیر حاتمی جانشین وزیر دفاع شد

وزیر دفاع در حکمی امیر سرتیپ امیر حاتمی را به سمت جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح منصوب کرد.


ملت ایران با تحریم تسلیم نمی‌شود/استانداردسازی‌های دوگانه قدرت‌ها را نمی‌پذیریم

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: انقلاب اسلامی ایران نظام شاهنشاهی 2500 ساله را واژگون و یک نظام الهی را جایگزین کرد و نظام سلطه را به مبارزه طلبید و هنوز هم این جنگ بین ایران و نظام سلطه ادامه دارد.


سردار شریف حضور گردان‌های ایرانی در سوریه را تکذیب کرد

مسئول روابط عمومی کل سپاه، اظهارات یک نماینده مجلس مبنی بر حضور گردان‌های ایرانی در سوریه را به شدت تکذیب کرد.


شکست آمریکا آرزوی بزرگ شهید تهرانی‌مقدم بود/ با مقاومت کوتاه‌مدت مصونیت بلندمدت می‌یابیم

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: شکست آمریکا آرزوی بزرگ و دست‌یافتنی شهید تهرانی‌مقدم بود و رژیم صهیونیستی در نقطه و هدف برای انهدام قرار داشت.


حرکت انقلاب ما در امتداد حرکت عاشورا است/ نبرد با استکبار ادامه دارد

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت:جمهوری اسلامی ایران در امتداد عاشورا و این واقعه عظیم آفرینش حرکت می‌کند و بی‌تردید آرمان‌های نظام نیز آرمان‌های عاشورایی است.


افتتاح خط تولید موشک «صیاد 2» و پایان تحقیقات سامانه پدافندی «تلاش»

با حضور سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، خط تولید موشک پدافند هوایی «صیاد 2» افتتاح و خاتمه تحقیقات سامانه پدافند هوایی «تلاش» اعلام شد.


آنچه که آمریکا به عنوان گزینه نظامی روی میز یاد می‌کند یک بلوف است


معاون ستاد کل نیروهای مسلح گفت: آمریکا می‌داند در صورت کوچکترین اشتباه نظامی در مورد ایران بیشترین خسارات تاریخی را به چشم خود خواهد دید و آنچه که آمریکایی‌ها به عنوان گزینه نظامی روی میز از آن یاد می‌کنند یک بلوف است؛ آنها از توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران مطلع هستند.


دستگیری اعضای تیم ترور دادستان زابل

روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه از دستگیری اعضای تیم ترور دادستان زابل خبر داد.


امروز دولت آمریکا در رأس استکبار است/ در جزییات این مذاکرات مداخله نمی‌کنیم

رهبر معظم انقلاب فرمودند: من در جزییات مذاکرات مداخله نمی‌کنم اما خطوط قرمزی وجود دارد که باید رعایت شوند و مسئولان هم موظف به رعایت این خطوط قرمز هستند و نباید از فضاسازی‌ها و تهدیدهای دشمن هم به خود هراسی راه دهند.

منبع: باشگاه خبرنگاران



برچسب‌ها: ایران ابرقدرت

 
موضوعات
لینک دوستان
دیگر موارد


بازدید امروز: 118
بازدید دیروز: 229
کل بازدیدها: 1327635