سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آپلود عکس
ظرفیت ایران
دوشنبه 93/2/8 ساعت 11:42 صبح | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
سردار سلامی:

ایران ظرفیت محدود کردن تنفس قدرت‌های بزرگ را دارد/ اقتدار علمی راه مصون شدن از فشارهای دشمن

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه کشورهای دارای استعداد ایجاد تمدن در جهان دارای یک نظام فکری سیاسی مستقل با قابلیت نفوذ در ورای مرزهای جغرافیایی خودشان هستند، گفت: این کشورها می‌توانند مدل‌های توزیع قدرت را به هم بزنند و تنفس قدرت‌های بزرگ را محدود و یا حتی مسدود کنند.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه در پنجمین جشنواره علمی تحقیقاتی علوم پزشکی سپاه جشنواره باقرالعلوم (ع) که در مسجد جامع بقیه الله اعظم در حال برگزاری است اظهار داشت: قدرت‌های بزرگ برای کشورهایی که ظرفیت ساخت تمدن را در جهان دارند نسخه متفاوت می‌پیچند.  
 
وی افزود: کشورهای دارای استعداد ایجاد تمدن در جهان دارای یک نظام فکری سیاسی مستقل با قابلیت نفوذ در ورای مرزهای جغرافیایی خودشان هستند.
 
سردار سلامی تصریح کرد: این کشورها می‌توانند مدل‌های توزیع قدرت را به هم بزنند و صورت بندی سیاسی را متحول کرده و تنفس قدرت‌های بزرگ را محدود و یا حتی مسدود کنند.
 
جانشین فرمانده کل سپاه گفت: ایران دارای چنین ظرفیت و استعدادی است و جهان ایران را به عنوان یک منظومه تمدن می‌شناسد و این کشور در گذشته صاحب تمدنی جهانی بوده است.  
 
وی افزود: هنر بزرگ انقلاب فرهنگی ما این بود که قدرت تفکر استراتژیک را به عرصه تولید نقشه جامع پیشرفت کشورها بازگرداند.
 
سردار سلامی اظهار داشت: آن چه نظام سلطه مثل آمریکا برای کشورهایی مثل ایران تدارک دیده بودند و در آرزوی راهبردی خود ترسیم کرده بودند این بود که این گونه کشورها را به نقشه ژئوپولتیک خود اضافه کنند که با پیروزی انقلاب اسلامی نقشه آن‌ها شکست خورد.
 
جانشین فرمانده کل سپاه تصریح کرد: اغلب دانشمندان جهان انسان‌های مذهبی بوده‌اند و نظم خاصی در جهان وجود دارد که باید به کشف علل و روابط آن پرداخت لذا هیچ چیزی تصادفی نیست تصادف یک مفهوم ذهنی است و ما وقتی علت‌ها را نمی‌شناسیم از تصادف صحبت می‌کنیم.
 
وی گفت: ما نیازمند این هستیم که در علم تکیه بر دین داشته باشیم و این به یک اندیشمند اسلامی این جرات را می‌دهد که از قوه وهم و خیال خود در راستای علم بهره بگیرد زیرا همه آسمان‌ها و زمین در تسخیر دین و خداوند متعال هستند.
 
سردار سلامی افزود: راه اصلی قدرتمند شدن و مصون شدن ما از فشارهای دشمن دستیابی به اقتدار علمی است هر گاه در تولید تفکر و علم از دشمن مستقل شدیم به استقلال واقعی رسیده‌ایم.
 
وی اظهار داشت: با تحقیقات و مجاهدت عالمانه و ایجاد فضای جهانی برای تحقیق و پژوهش می‌توانیم به آن چه که شایسته در شان ملت ایران است برسیم و باید میدان‌های علم و دانش را از انحصار دشمن خارج کرده و از آن‌ها سبقت بگیریم.
 
جانشین فرمانده کل سپاه تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله به جوانان ما این امکان را می‌دهد که مشی تحقیق و نوآوری و خلاقیت را تمرین کنند تا ان شالله آینده را بسازند.  
 
وی خاطر نشان کرد: هر واقعیتی در بیرون بازتاب واقعیتی در درون است و هر ملتی آن گونه عمل می‌کند که می‌اندیشد و هر ملتی آنقدر بزرگ است که ذهنش بزرگ است.


منبع: باشگاه خبرنگاران



برچسب‌ها: ایران ابرقدرت

 
موضوعات
لینک دوستان
دیگر موارد


بازدید امروز: 27
بازدید دیروز: 132
کل بازدیدها: 1329565