سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آپلود عکس
پاسخ منفی
دوشنبه 91/8/8 ساعت 7:4 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

روزنامه صهیونیستی معاریو خبر داد
پاسخ منفی ایران به دست درازشده کاخ سفید

روزنامه صهیونیستی معاریو از پیشنهاد دولت آمریکا به ایران برای برقراری روابط دیپلماتیک میان واشنگتن و تهران خبر داد و نوشت: ایران این پیشنهاد را رد کرده است.
معاریو در شماره دیروز خود از پیشنهاد باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا برای برقراری مجدد روابط کامل دیپلماتیک با ایران خبر داد و نوشت: این بسته مشوق های دیپلماتیک اوباما به ایران شامل تأسیس سفارتخانه در تهران و واشنگتن بوده اما ایران آن را رد کرده است.
معاریو ادامه داد: درخواست اوباما برای برقراری مجدد روابط آمریکا با ایران به عنوان بخشی از پیشنهاد این کشور جهت برگزاری مذاکرات مستقیم هسته ای با جمهوری اسلامی ایران مطرح شده است.
این روزنامه صهیونیستی به نقل از منابع آگاه غربی که رابطه نزدیکی با دولت آمریکا دارند نوشت: ایران پیشنهاد «دست دیپلماتیک» کاخ سفید که مدت زمان کوتاهی بعد از شروع ریاست اوباما در سال 2008 به سوی ایران دراز شده بود را رد کرد.
اوایل ماه جاری میلادی نیز گزارش هایی از تماس های محرمانه آمریکا و ایران با هدف مذاکرات مستقیم درباره برنامه هسته ای تهران منتشر شده است که هم کاخ سفید و هم ایران صحت چنین گزارش هایی را رد کرده اند، با این حال معاریو مدعی دیدار یک ساعته «ویلیام برنز» معاون وزیر امور خارجه آمریکا با دکتر «سعید جلیلی» مذاکره کننده ارشد هسته ای کشورمان در حاشیه مذاکرات 1+5 سال 2009 و یک دیدار دیگر بین مقامات ایرانی و آمریکایی شده است.
معاریو همچنین مدعی شد: گزارش ها نشان می دهد که واشنگتن پیشنهاد همکاری های امنیتی با ایران، پرواز های مستقیم میان دو کشور و همچنین ارائه ویزا به ایرانیانی که تمایل به سفر به آمریکا دارند را مطرح کرده است.
این روزنامه صهیونیستی نوشت: اگر این گزارش ها صحت داشته باشد می تواند منجر به تغییر بنیادی سیاست آمریکا در قبال ایران شود.
شایعاتی که
مصرف داخلی دارد
از سوی دیگر رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس انتشار شایعه مذاکره مستقیم ایران و آمریکا را در راستای مصرف داخلی برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دانست.
علاءالدین بروجردی نماینده مردم بروجرد و رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به جنگ روانی وسیع رسانه های آمریکایی مبنی بر آغاز مذاکرات ایران و آمریکا پس از انتخابات این کشور گفت: با توجه به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تلاش کاندیداهای مطرح از دو حزب جمهوری خواه و دموکرات بر جلب هر چه بیشتر آرا متمرکز شده است.
وی افزود: از این رو دولت فعلی آمریکا نیز به دنبال ارائه دستاوردهای بزرگ به خصوص در حوزه سیاست خارجی و مهم ترین مسئله آن ایران است.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این شرایط خبر مذاکره با ایران به عنوان اصلی ترین قدرت معارض با این کشور و مجبور کردن نظام جمهوری اسلامی برای آمدن پای مذاکره می تواند یک موفقیت بزرگ برای دولت اوباما محسوب شود.
بروجردی به فارس گفت: چنین اخباری بیشتر مصرف داخلی برای خود آمریکایی ها دارد و در عین حال القای موفق بودن سیاست تحریم است.


کیهان



برچسب‌ها: ایران ابرقدرت

 
موضوعات
لینک دوستان
دیگر موارد


بازدید امروز: 98
بازدید دیروز: 135
کل بازدیدها: 1329888