آپلود عکس
پاسخ مهلک از ایران
پنج شنبه 93/3/1 ساعت 3:8 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
امیر پوردستان در مراسم تجلیل از خانواده شهدا و ایثارگران به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر؛

هرگونه اقدام احتمالی دشمن با پاسخی مهلک روبرو خواهد شد

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: ملت ایران مطمئن باشند نیروهای مسلح هیچگاه غافلگیر نخواهند شد و تهدیدات دشمن و اقدام احتمالی آنان با پاسخی مهلک روبرو خواهد شد.
به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران؛ امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش در مراسم تجلیل از خانواده معظم شهدا و ایثارگران و صبحگاه مشترک یگان‌های نمونه دژبان ارتش جمهوری اسلامی ایران که با حضور فرماندهان و مسئولان عالی رتبه نظامی، خانواده معظم شهدا و ایثارگران به مناسبت سوم خردادماه سالروز عملیات غرورآفرین بیت المقدس و حماسه آزادسازی خرمشهر در میدان صبحگاه فرماندهی دژبان آجا برگزار شد، اظهار داشت: آزادسازی خرمشهر قهرمان در کارنامه رزمندگان اسلام جایگاه ویژه‌ای دارد.  
 وی افزود: عملیات بیت المقدس ویژگی‌های منحصر به فردی داشت که آن را از سایر عملیات 8 ساله رزمندگان متمایز می‌کند.  
 
امیر پوردستان تصریح کرد: استقلال، عظمت و آبروی نظام اسلامی مدیون خون شهدا و ایثار جانبازان و رزمندگان است.  
 
فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: بعد از عملیات فتح‌المبین در شمال خوزستان که در ششم فروردین 1361 موجب آزادسازی مناطق مختلفی از ایران اسلامی شد، مانور بزرگ نیروهای عملیاتی و جابجایی گسترده رزمندگان از شمال خوزستان به جنوب اجرا شد که این مانور یکی از ویژگی‌های مهم عملیات بیت المقدس بود.  
 
وی افزود: کار‌شناسان نظامی می‌دانند که چنین جابجایی گسترده در جنگ چه اهمیتی و چه مشکلاتی دارد، اما رزمندگان اسلام با روحیه عالی خود تجهیزات و ادوات زرهی و سلاح‌ها را از شمال خوزستان به جنوب آن منتقل و در دهم اردیبهشت 1361 عملیات بزرگ بیت‌المقدس را آغاز کردند.  
 
امیر پوردستان اظهار داشت: این عملیات تا سوم خرداد به طور شبانه روزی و مداوم برگزار شد و مداومت عملیات یکی دیگر از ویژگی‌های عملیات بیت‌المقدس است، زیرا رزمندگان اسلام 24 روز نخوابیدند، 24 روز جنگیدند، 24 روز شهید دادند و 24 روز با‌‌ همان اراده روز اول مقاومت کردند و ایستادند تا توانستند خرمشهر را آزاد کنند.  
 
فرمانده نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: عملیات عبور از رودخانه کارون و نصب پل‌های مهندسی با تلاش نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران و جهاد سازندگی یکی دیگر از ویژگی‌های منحصر به فرد عملیات بیت‌المقدس بوده و نصب 5 پل عظیم زیر آتش گسترده دشمن و تلاطم رودخانه کارون بسیار مهم و با ارزش بود.  
 
وی گفت: گستردگی اسرای بعثی، وسعت عملیات و ابعاد بین‌المللی این عملیات از دیگر ویژگی‌های بیت المقدس بود و در این عملیات دنیا به توان نظامی و قابلیت‌های عملیاتی رزمندگان ایران اسلامی اعتراف کرد و فهمید که هرچه عرصه را بر ایرانی تنگ کند، جوانان این مرز و بوم غیور‌تر و با اراده‌تر می‌شوند.  
 
امیر پوردستان افزود: بهترین سخن و جمله از حضرت امام خمینی (ره) درباره خرمشهر بود که فرمودند؛ خرمشهر را خدا آزاد کرد.  
 
فرمانده نیروی زمینی ارتش اظهار داشت: آنقدر عرصه بر صدام تنگ شده بود، که علنا اعلام عجز و ناتوانی کرده و به صورت یکطرفه آتش بس اعلام کرد.  
 
وی تصریح کرد: تجربیات بدست آمده دفاع مقدس بسیار گرانبهاست و ارتش جمهوری اسلامی ایران با تجربه‌ای که در 8 سال دفاع مقدس داشته و تجربه‌هایی که در عرصه بین المللی مشاهده کرده، از جمله جنگ اول و دوم خلیج فارس و جنگ افغانستان و عراق، توانست چهره اصلی دشمن را در تهدیداتش بشناسد و استراتژیست‌های خود را بکار ببندد تا بتواند در فضای ناهمتراز جنگ به راحتی به مقابله با دشمن بپردازد.  
 
امیر پوردستان گفت: همه ظرفیت‌های خود را متناسب با این فضا بکار بسته‌ایم و با تدوین دکترین عملیاتی، دکترین تاکتیکی و دکترین طراحی و ساخت سلاح‌های مورد نیاز توانسته‌ایم بر هر تهدیدی فائق شویم.  
 
فرمانده نیروی زمینی ارتش افزود: ملت ایران مطمئن باشند نیروهای مسلح هیچگاه غافلگیر نخواهند شد و تهدیدات دشمن و اقدام احتمالی آنان با پاسخی مهلک روبرو خواهد شد. و در همین جا اعلام می‌کنم همه تحرکات در حاشیه مرز‌ها، منطقه و فرامنطقه توسط کار‌شناسان نظامی جمهوری اسلامی ایران رصد می‌شود و براساس همه تهدیدات آمادگی لازم را داریم.  
 
وی اظهار داشت: تقویت بنیه‌های اعتقادی نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران مهم‌ترین کاری است که در ارتش انجام می‌شود و این‌‌ همان رمز پیروزی ما در 8 سال دفاع مقدس است.  
 
گفتنی است؛ فرمانده نیروی زمینی ارتش از برگزاری رزمایش‌های حیدر کرار و بیت المقدس در کاشان و اصفهان در دوم خرداد خبر داد و خاطرنشان کرد: در این رزمایش‌ها براساس فضای ناهمتراز جدید‌ترین سلاح‌های ساخته شده مرکز تحقیقات و خودکفایی نزاجا آزمایش خواهد شد و این رزمایش‌ها رزمایش موشکی نیز هست.

منبع: باشگاه خبرنگاران



برچسب‌ها: ایران ابرقدرت

 
موضوعات
لینک دوستان
دیگر موارد


بازدید امروز: 61
بازدید دیروز: 117
کل بازدیدها: 1329716