سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آپلود عکس
دشمن در میدان تیر ماست
جمعه 93/3/9 ساعت 9:41 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

دشمن هر کجا که باشد زیر دید و در میدان تیر ماست

جانشین فرمانده کل سپاه در خطبه‌های پیش از خطبه‌های نمازجمعه تهران گفت: دشمن هر کجا که باشد، زیر دید و در میدان تیر ماست و در صورت اقدام، بدون ملاحظه مورد اصابت قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران، سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه تهران در آستانه سوم شعبان روز میلاد امام حسین(ع) و روز پاسدار ضمن تبریک این روز  گفت: فرا رسیدن ایام پاسدار و جانباز را نیز به پیشگاه همه عزیزان به ویژه جانبازان سرافراز و فداکار و دلاور میهن اسلامی و همکاران عزیز و ارزشمندم در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

وی در ادامه با بیان اینکه در آستانه برگزاری مراسم بیست‌ و پنجمین سالگرد ارتحال امام راحل عظیم‌الشأن هستیم ادامه داد: این امام بزرگوار توانست بعثت مجددی را برای اسلام عزیز در عصر حاضر ایجاد کند، سالروز ارتحال این بزرگوار را به محضر همه عزیزان و مردم تسلیت عرض می‌کنیم.
 
سردار سلامی تصریح کرد: هنگامی که امام بزرگوار ما مشعل فروزان یک انقلاب بزرگ را به دست گرفت و ندای وحیانی آزادی انسانها از اسارت طاغوت را سر داد و آن زمان که نظام موازنه قوای دو قطبی دوران جنگ سرد را در هم فرو پاشید و علم استقلال و آزادی ملت مسلمان ایران را به احتزار درآورد، قدرتهای شیطانی ظهور یک قدرت جدید به نام اسلام و پایه‌های اساسی یک تمدن جدید را احساس کردند.
 
وی در ادامه بیان کرد: تمدنی که مفاهیم آزادی و عدالت و انسانیت و اخلاق و کرامت انسانی را به عنوان منشور اصلی تمدن خود به جهان بشریت عرضه کرد. از آن هنگام که نظم کهن توسط انقلاب بزرگ اسلامی امام فرو ریخت و زمینه‌های پیدایش یک نظم جدید براساس یک اندیشه و تفکر الهی آغاز شد، همه قدرتهای مستکبر عالم در یک صف‌بندی فشرده و منسجم دست در دست هم دادند.

سخنران پیش از خطبه‌های نمازجمعه تهران افزود: آنها در رؤیاهای راهبردی خود، در آرزوهای بلندشان و در کرانه‌های توهمات و خیالاتشان خشکاندن ریشه‌های استقلال این کشور و شکست دادن این انقلاب بزرگ و شکست دادن ملت مسلمان ایران را در سر می‌پروراندند.
 
جانشین فرمانده کل سپاه با بیان این مطلب که این آرزوها و رؤیاها فقط در فضای ذهن و در عالم خیال آنها باقی نماند، اظهارداشت: آنها آرزوهایشان را از صفحه ذهن و دلهایشان به میدان عمل منتقل کردند، در همان ابتدای طفولیت انقلاب ما و در نخستین روزها و ماه‌های میلاد این پدیده نورانی و فرخنده، همه قدرت‌های بزرگ عالم، حتی قدرت‌هایی که در دوران جنگ سرد علیه یکدیگر صف‌آرایی کرده بودند، یعنی آمریکا و شوروی سابق، با هم متحد شدند.
 
سردار سلامی ادامه داد: در همان ابتدا از هر فرصتی برای توطئه‌ با مقیاس جهانی علیه انقلاب و نظام و ملت ما استفاده کردند، حضرت امام راحل عظیم‌الشأن با ژرف‌نگری و با بهره‌برداری از اندیشه‌های الهی و با استفاده از شناخت عمیق سنت‌های الهی و شناخت عمیق زوایای پنهان ذهن دشمنان بزرگمان و به یک اعجاز و شاهکار عظیم دست زدند.
 
وی با بیان اینکه دشمن در برابر ایمان نیروهای ما بسیار کوچک است، تاکید کرد: دشمن هر کجا که باشد، زیر دید و در میدان تیر ماست و در صورت اقدام، بدون ملاحظه مورد اصابت قرار می‌گیرد.
 
 وی در ادامه تأکید کرد: امام (ره) برای مقابله با این صف‌آرایی دشمنان، به عنوان یک معجزه ذهنی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج مستضعفان را تشکیل دادند، آینده‌نگری امام بزرگ در تشکیل نهادی به نام سپاه پاسداران، آن روزها چندان قابل کشف نبود اما وقتی زمان گذشت و حقایق آشکار شد، عالم متوجه شد که این چه نورانیت و درخششی در فضای ذهن یک رهبر الهی، یک رهبر روحانی و یک مرجع عالیقدر است که می‌تواند از پیش فرمول مسدود کردن راه غلبه مستکبران بر مسلمانان و شکست دادن دنیای استکبار را کشف کند.
 
جانشین فرمانده کل سپاه در ادامه سخنانش با بیان اینکه سپاه در نخستین روزهای تولدش با قدرت‌های بزرگ درگیر شد، گفت: سپاه در روزهای نخست با درگیری‌های همه‌جانبه‌ای که معمولاً فراتر از دامنه تحمل سیستم‌های دفاعی عادی جهان است، مواجه شد.
 
سردار سلامی ادامه داد: سپاه در آن روزها با توطئه‌های تجزیه‌طلبانه در مرزهای غرب، جنوب و جنوب‌شرق کشور و ترکمن‌‌صحرا مواجه شد که البته همزمان با یک جنگ خارجی با دنباله جهانی نیز مواجه بود اما سپاه در حالی که هنوز نهالی نورس بود و تجربه اداره کردن جنگهای بزرگ را نداشت، در کنار ارتش وارد یک نبرد جهانی شد.
 
وی همچنین تصریح کرد: مردم سپاه را در آغوش مهر خود گرفتند و به سپاه اعتماد کردند جوانان خود را در اختیار سپاه قرار دادند تا سپاه آنها را در میدان آزمونی سخت به جهادی نابرابر در برابر دشمنان خدا هدایت و مدیریت کند، جوانان ما شهید می‌شدند و مردم با صبر، نجابت و شکیبایی جنازه فرزندانشان را به خدا می‌سپردند و باز هم از سپاه در جنگ حمایت می‌کردند.
 
جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه ارتش و سپاه توانستند مرزهای میهن اسلامی را آزاد کنند، اظهار داشت: وقتی امام این استعداد عظیم را در سپاه دید، در سال 64 با فرمان مبارکش سپاه را به دریا و آسمان برد تا قبل از آن ما فقط دارای قدرت زمینی بودیم پاسداران در زمین می‌درخشیدند و به عمق جبهه دشمن هجوم می‌بردند و سرزمین‌های غصب شده را فتح می‌کردند اما امام این فاتحان زمین را به فاتحان دریا و فاتحان آسمان تبدیل کرد.
 
سردارسلامی تصریح کرد: در همان ابتدا وقتی نیروی دریایی سپاه با قایق‌های کوچک اما مردانی بزرگ شکل گرفت اولین بار در مقابل ناوهای بزرگ و غول‌پیکر آمریکا جنگید، آمریکایی‌ها داستان نفتکش بریچتون که توسط ناوهای جنگی اسکورت می‌شد و کشتی سی اُویل سیتی، ساموئل بیرابرتز و برخورد سپاه و ارتش با ناوهای جنگی خود را در دریا دید.
 
وی افزود: بیژن کرد و شهیدانی همنام آن در دریا اولین بار آثار ظهور قدرت دریایی سپاه را به دشمنی جهانی به نام آمریکا نشان دادند، آنجا برای اولین بار ما موازنه دریایی را با آمریکا برقرار کردیم و اجازه ندادیم جبهه جدید دریایی بتواند مسیر غلبه‌ای بر منافع حیاتی ملت ایران بگشاید.
 
جانشین فرمانده کل سپاه همچنین اظهار داشت: زمانی که دشمن جنگ شهرها و موشک‌باران شهرهای ما را آغاز کرد ما هیچ موشکی نداشتیم، مردی به نام حسن تهرانی‌مقدم، جوانی گمنام با تعدادی از یاران خود به صحنه آمد و از هیچ موشک به وجود آورد، جنگ شهرها به نفع ما به شکلی متوازن پایان یافت و این نقطه شروع جدیدی بود برای اینکه سپاه به ارتفاع و تراز جدیدی از قدرت در جهان دست یابد.
 
سردار سلامی با بیان اینکه سپاه در متن ملت رشد کرد و بلندقامت شد، گفت: سپاه دشمن را شناخت و راه‌های نفوذ بر ضعف‌ها و قوت‌های دشمن را آموخت و سرانجام این نهال جوانی که به دست امام در سرزمین احساس و ایمان و باور مردم کاشته شد، امروز به یک درخت‌زار مستحکم و شجره‌ای طیبه تبدیل شده است که دیگر هیچ قدرتی هرچند بزرگ نمی‌تواند ارتفاع این شجره طیبه را مشاهده کند.
 
وی ادامه داد: خداوند، ملت، ارتش و سپاه ما را از دل سختی‌ها عبور داد جهاد فی‌سبیل‌الله در دستور کار سپاهیان پاسدار انقلاب اسلامی قرار گرفت و آنها توانستند در هر نقطه‌ای که دشمن حضور می‌یابد، چه در جغرافیاهای نزدیک و چه در مناطق دوردست با الهام‌بخشی به همه ظرفیت‌هایی که هوادار انقلاب اسلامی است، سیاستهای دشمن را در بلاد اسلامی مدفون کند.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه هنر سپاه متوقف کردن دشمن در توهمات و آرزوهایش بوده است، تصریح کرد: شما می‌بینید آن ظرفیت‌هایی که از سپاه الهام گرفته‌اند توانستند ارتش‌های به ظاهر قدرتمند جهان را در شرق مدیترانه متوقف کنند، آنها توانسته‌اند سناریوها و استراتژی‌های دشمن را در سرزمین‌های اسلامی ناکام بگذارند.
 
سردار سلامی در ادامه بیان کرد: سپاه توانسته است با متوقف کردن آرزوهای دشمن در بلاد اسلامی ظرفیت عظیمی برای دیپلماسی و سیاست خارجی ما بسازد که مردان مدافع ما در سنگر دفاع از دستاوردهای این ملت در عرصه دیپلماسی و سیاست خارجی می‌توانند با تکیه بر قدرت ایجاد شده توسط سپاه در مقابل دشمنان بزرگ و صف‌آرایی جهانی فشرده آنها با اطمینان خاطر، بایستند و یک گام عقب‌نشینی نکنند.
 
وی افزود: هنوز برادران پاسدار شما در مناطق شمال غرب کشور و در درون صخره‌های سخت از امنیت مرزها دفاع می‌کنند و هنوز پاسداران شهید می‌شوند، برادران ما در سرماهای چند درجه زیر صفر هنوز منجمد می‌شوند، آنها برای باز کردن راه‌های مرزی گاه با استفاده از دستگاه‌های مهندسی از صخره‌های سخت سقوط می‌کنند و جنازه‌هایشان زیر هزاران کیلوگرم بلدوزر و لودر مدفون می‌شود.
 
جانشین فرمانده کل سپاه گفت: امروز وقتی به نقاط مرزی غرب کشور نگاه می‌کنیم، نمادهای برجسته دژهای مستحکم امنیت این کشور را می‌بینیم که مانند ستاره‌ای در روی زمین می‌درخشد. پاسداران با مردم مأنوسند و هرکجا مصیبتی و دردی به وجود آید، آنها اولین کسانی هستند که با خیل بسیجیان و ارتشیان کاهش‌دهنده آلام مردم هستند.
 
سردار سلامی ادامه داد:‌ آنها امروز توانسته‌اند در دریا قدرتی عظیم را به وجود آورند که هم‌تراز تأثیرگذاری بر یک قدرت دریایی جهانی است، آنها توانسته‌اند دل دریا را بشکافند و از مرزهای آبی حراست کنند و اجازه ندهند دشمنان بزرگ نگاهی خیانت‌کارانه به آبهای سرزمین‌مان بیندازند.
 
وی در ادامه با بیان اینکه قدرت دریایی امروز سپاه با گذشته‌ قابل قیاس نیست، گفت: سپاهیان توانسته‌اند با هدایت‌های رهبری عظیم‌الشأن انقلابمان و با افق‌های بلندی که ایشان برای قدرت دفاعی ما ترسیم کرده‌اند، دل آسمان را بشکافند، قدرت ما را فضایی کنند و هر نقطه‌ای از پایگاه‌های دشمن را با هر حجمی که بخواهند مورد اصابت قرار می‌دهند.

جانشین فرمانده کل سپاه در بخش دیگری از سخنانش به بازدید رهبر معظم انقلاب از دستاوردهای هوا فضای سپاه اشاره کرد و گفت:‌ بازدید رهبری از نمایشگاه‌ دستاوردهای تحقیقاتی نیروی هوا فضای سپاه بیانگر این بود  که ما در عصر تحریم پیشرفته‌تر شده‌ایم؛ البته ما نتوانستیم همه آن دستاوردها را نشان دهیم زیرا نگران بودیم از اینکه دشمنان قدرت عظیم متراکم و انباشته شده ما را ببینند و از این بابت از ملت عزیزمان عذرخواهی می‌کنیم.
 
سردار سلامی ادامه داد: ما امروز به قدرتی رسیده‌ایم که هرکجا دشمن حضور داشته باشد در زیر دید و میدان تیرماست، ما در هر نقطه‌ای می‌توانیم منافع حیاتی دشمن را اگر نیت سوء داشته باشد بدون هیچ ملاحظه‌ای مورد اصابت قرار دهیم و این قدرت امروز از یک میدان جاذبه و تأثیر فوق‌العاده‌ای برخوردار است.
 
وی افزود: دشمن این واقعیتها را می‌داند، می‌داند که ما فقط تهدید نمی‌کنیم و بلوف نمی‌زنیم، ما صاحب قدرت شده‌ایم. ما بیش از 500 گردان امام حسین(ع)، سازماندهی شده از مردم را در اختیار داریم صدها گردان حرفه‌ای نیروی زمینی سپاه آماده‌اند تا در هر رزمی درس‌هایی فراموش نشدنی به دشمنان اسلام و ایران بدهند.
 
جانشین فرمانده کل سپاه اظهار داشت: موشکهای ما انباشته هستند، پدافندهای ما می‌توانند هواپیماهای دشمن را در هر ارتفاعی ساقط کنند، پهپادهای ما هزاران کیلومتر می‌توانند دشمن را شناسایی کنند، نیروی عظیم ملت ما به اذن خدا و تحت فرمان رهبر عظیم‌الشأنمان راه‌های غلبه دشمن را بسته‌اند، ما مسیر جهاد را یاد گرفته‌ایم.
 
سردار سلامی ادامه داد: ما می‌دانیم قدرت دشمن هرچه مهیب و به ظاهر شکوهمند به نظر بیاید اما در میدان عمل در مقابل قدرت ایمان الهی رزمندگانمان بسیار کوچک است، ما آموخته‌ایم که هیچ قدرتی فراتر از قدرت خداوند نیست و امروز این قدرت قادر است در مقابل همه گزینه‌های ممکن دشمن در موفق‌ترین شکل عمل کند.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: آخرین پیام بنده به عنوان یک پاسدار کوچک از جامعه پاسداران و بسیجیان و ملت مسلمان ایران به مردان عرصه دفاع دیپلماتیک و سیاسی ما این است که در میدان دفاع از دستاوردهای انقلاب عظیم و منافع حیاتی ملت ایران و جهاد هسته‌ای به ثمرنشسته، کاملاً در کسوت یک دفاع مقدس مردانه و شجاعانه آنگونه که شأن ملت ایران است بایستید ما آنقدر قدرت انباشته و متراکم کرده‌ایم که همه گزینه‌های دشمن هم اگر همزمان اتفاق بیفتد، جزء شکست و حقارت و عقب‌نشینی و فرار برای دشمنان ایران و اسلام چیز دیگری به دنبال نخواهد داشت.   منبع: باشگاه خبرنگاران



برچسب‌ها: ایران ابرقدرت

 
موضوعات
لینک دوستان
دیگر موارد


بازدید امروز: 70
بازدید دیروز: 233
کل بازدیدها: 1327820