سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آپلود عکس
پدافند هسته ای
پنج شنبه 93/4/5 ساعت 11:48 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

برگزاری رزمایش پدافند هسته ای در اصفهان

استاندار اصفهان با بیان اینکه دو واحد هسته‌ای یو.سی.اف و مرکز نطنز اصفهان از امنیت صددرصدی در ابعاد مختلف برخوردار است، گفت: از برگزاری رزمایش پدافند هسته‌ای بسیار راضی هستم.

به گزارش مشرق به نقل از روابط عمومی استانداری اصفهان، استاندار اصفهان در مورد برگزاری رزمایش هسته‌ای پیامبر اعظم (ص) اظهار کرد: برنامه‌ریزی، کسب آمادگی لازم، آموزش و فراهم کردن تجهیزات و امکانات این رزمایش توسط دستگاه‌های استانی، حاصل یک فعالیت شش ماهه است.

رسول زرگرپور با بیان اینکه دو واحد هسته‌ای یو.سی.اف و مرکز نطنز اصفهان از امنیت صددرصدی در ابعاد مختلف برخوردار است، اظهار کرد: استانداردها، دستورالعمل‌ها و عقل و منطق حکم می‌کند که ما از هر نظر آماده باشیم.

وی افزود: این رزمایش در راستای کسب آمادگی لازم برای برخورد با حوادث بسیار احتمالی که ممکن است در سایت‌های هسته‌ای به وقوع بپیوندد، برای اولین بار در منطقه اصفهان برگزار شد.

زرگرپور عنوان کرد: با وجود دو واحد هسته‌ای در استان اصفهان، نیاز است که این نوع رزمایش به صورت مستمر برگزار گردد تا آمادگی‌های لازم را در این زمینه افزایش یابد.

وی از فعالیت شش ماهه نیروهای برگزار کننده این رزمایش سخن گفت و افزود: با همکاری پدافند غیرعامل کشور و مراکز هسته‌ای اصفهان، برنامه‌ریزی لازم، آمادگی، آموزش و تجهیزات و امکانات برگزاری این رزمایش فراهم شد.

مدیر ارشد استان یادآور شد: رزمایش پیامبر اعظم (ص) با مسئولیت قرارگاه پرتویی رافع برگزار گردید که فرمانده این قرارگاه استاندار است.

وی اظهار کرد: رزمایش در دو بخش عملیات داخل سایت و عملیات خارج از سایت برگزار گردید که پیگیری بخش اول بر عهده نیروهای مستقر در سایت بوده و بخش دوم توسط نیروهای خدماتی و امدادی دستگاه‌های مختلف انجام شد.

زرگرپور تشریح کرد: در جریان برگزاری این رزمایش به صورت فرضی مراکز هسته‌ای مورد تهاجم موشکی قرار گرفته و خساراتی به آن‌ها وارد می‌شود.

وی ادامه داد: در جریان این خسارت‌ها ممکن است تشعشعات پرتویی و شیمیایی به وجود آید که در نهایت دستگاه‌ها بر اساس سناریو و برنامه مشخصی که از قبل تعیین شده است، وارد می‌شوند.

استاندار اصفهان افزود: رفع آلودگی و رسیدگی به وضعیت مصدومین و مجروحین از محورهای فعالیت نیروهای حاضر در این همایش بود.

وی یادآور شد: شب قبل از طریق صدا و سیما برگزاری این رزمایش به مردم منطقه به صورت اطلاعات دقیق اعلام شد و مردم شهر اصفهان نیز در جریان امر قرار گرفتند.

زرگرپور با بیان اینکه این رزمایش با وجود کاستی‌هایی که داشت، بسیار موفقیت‌آمیز بود، تصریح کرد: از برگزاری آن بسیار راضی هستم.

وی افزود: در واقع برگزاری رزمایش به منظور برطرف کردن کاستی‌ها صورت پذیرفت و آمادگی صددرصدی نیروهای عمل کننده برای مواردی که احتمال بسیار کمی جهت وقوع آن وجود دارد، از نتایج آن بود.

استاندار اصفهان ارتقاء توانمندی و ظرفیت نیروهای عمل کننده، هماهنگی کامل بین نیروها و برطرف کردن نقاط ضعف نیروها در صورت وجود را از اهداف برگزاری این رزمایش برشمرد.

وی تصریح کرد: به مردم اطمینان می‌دهم که مراکز هسته‌ای استان اصفهان از استاندارد صددرصدی امنیت برخوردار است و هیچ گونه نگرانی در ارتباط با مسائل هسته‌ای وجود ندارد.

زرگرپور با اشاره به اینکه رزمایش هسته‌ای به دلیل ماهیت موضوع آن، دارای تفاوت‌های زیادی با رزمایش‌های طبیعی همچون زلزله است، خاطرنشان کرد: مدیریت مسائل روانی در کنار مسائل اجرایی، آموزش بسیار خاص نیروهای عمل کننده، نوع عملکرد و فراهم کردن امکانات و تجهیزات ویژه تفاوت رزمایش هسته‌ای با دیگر رزمایش‌هاست.

وی با تشکر از کلیه نیروهای برگزارکننده و همچنین مردم منطقه، ارزیابی نهایی از عملکرد نیروها در این رزمایش را در بهبود عملکرد و شناسایی نقاط ضعف جهت برطرف کردن آن مفید و مؤثر دانست. 

منبع: مشرق نیوز



برچسب‌ها: ایران ابرقدرت

 
موضوعات
لینک دوستان
دیگر موارد


بازدید امروز: 212
بازدید دیروز: 335
کل بازدیدها: 1325671