سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آپلود عکس
اسکادای ایرانی
یکشنبه 93/4/8 ساعت 3:2 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

بکارگیری "اسکادای بومی" در تاسیسات کشور

رئیس سازمان پدافند غیرعامل از عملیاتی شدن 5 محصول امنیتی بومی شامل سوئیچ، مسیریاب (روتر)، موتور جستجو، ضدبدافزار بومی و مرکز عملیات امنیت شبکه (SOC) خبر داد و گفت: تا پایان سال این محصولات در تاسیسات اصلی و حساس کشور به کار گرفته می شوند.

به گزارش مشرق، سردار غلامرضا جلالی حمایت از تولید زیرساختهای اساسی فضای سایبر کشور را از جمله برنامه های سازمان پدافند غیرعامل برشمرد و گفت: طی چند ماه اخیر 36 محصول امنیتی ساخت داخل گواهی تائیدیه کارکردی و امنیتی از سازمان پدافند غیرعامل دریافت کردند.

وی با بیان اینکه یکی از این محصولات، اسکادای بومی است، افزود: هم اکنون سیستم اسکادای بومی که کنترل و هدایت شبکه های اصلی و حساس کشور را برعهده دارد در 5 حوزه نصب شده و مورد استفاده قرار گرفته است.

سردار جلالی با اظهار امیدواری از اینکه این محصول به عنوان نسخه اول رشد کیفی و نهایی داشته باشد گفت: اسکادای بومی هم اکنون در حوزه های زیرساختی گاز و برق کشور نصب شده و برای سایر سیستم های اصلی نیز به زودی ارتقا می یابد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل گفت: تولید محصولاتی مانند سوئیچ بومی، روتر بومی، موتور جستجوی بومی و ضدبدافزار بومی نیز در دستور کار قرار دارند که تا پایان سال به محصول نهایی تبدیل خواهند شد.

وی با بیان اینکه تولید مرکز عملیات امنیت شبکه (SOC ) نیز در دستور کار قرار گرفته است ادامه داد: تاکنون 3 نسخه از این محصول تولید شده و در حال تست است که پس از رفع ضعفها و اشکالات، قابل استفاده در زیرساختهای اصلی کشور خواهد بود.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل با تاکید براینکه این سازمان، امور اجرایی را بر اساس پروژه های مدنظر و شاخص های مورد مطالبه واگذار می کند ادامه داد: محصولات بومی که از مرحله طراحی تا اجرا در داخل کشور تولید شود و منبع اولیه آن نیز در اختیار خودمان باشد مورد حمایت سازمان پدافند غیرعامل قرار می گیرد.

وی گفت: برای مثال اسکادای ملی توسط 3 شرکت دانش بنیان که به معنای واقعی این محصول را تولید کرده بودند در قالب یک کنسرسیوم ملی و با افزودن بخش امنیتی، به اجرا درآمد که هم اکنون نیز این محصول کاملا بومی، در بخش کنترل و هدایت شبکه خط لوله اتیلن غرب به کار گرفته شده است.

منبع: مشرق نیوز



برچسب‌ها: ایران ابرقدرت

 
موضوعات
لینک دوستان
دیگر موارد


بازدید امروز: 291
بازدید دیروز: 258
کل بازدیدها: 1325415