سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آپلود عکس
نگرانی امریکا
سه شنبه 93/4/17 ساعت 2:56 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

آمریکا نگران پیشرفتهای پهپادی ایران

تحلیل‌گر مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌الملل گفت: این‌که ایران دارای پهپاد است امر تازه‌ای نیست، اما این‌که توانسته خود را به این سطح پیشرفت برساند و جهش بزرگ و روبه‌جلوی این کشور در این فنّاوری آمریکا را نگران کرده است.
به گزارش مشرق، وب‌سایت ایستگاه رادیویی آمریکا "ان.پی.آر." (Npr) با ادعای عملیات پهپادهای ایرانی در خاک عراق نوشت: «پرواز پهپادهای ایرانی به‌منظور کمک به دولت عراق برای مقابله با داعش، مقامات آمریکا را با دردسر مواجه کرده است».

این وب‌سایت با ادعای "ایران قسم خورده است که به دولت شیعی عراق برای مقابله با داعش کمک کند" افزود: «اما پرواز پهپادهای شناسایی ایران بر فراز آسمان عراق، باعث نگرانی آمریکا از پیشرفت ایران شده است».

«آنتونی کوردسمن تحلیل‌گر مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌الملل در این باره می‌گوید: این‌که ایران دارای پهپاد است امر تازه‌ای نیست، اما این‌که توانسته خود را به این سطح پیشرفت برساند و جهش بزرگ و روبه‌جلوی این کشور در این فنّاوری، نگرانی‌های جدیدی را ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: "پیشرفت ایران در فناوری‌های اطلاعاتی و جاسوسی مخصوصاً در پهپادهای نظامی که بتوانند اهداف مشخص را بزنند، برای ارتش آمریکا نگران‌کننده است».

ان.پی.آر. در ادامه این گزارش به نقل از این کارشناس ارشد مسائل استراتژیک نوشت: «پهپادهای ایران می‌تواند نفوذ این کشور را افزایش داده به‌عنوان اهرمی برای به چالش کشیدن آمریکا مورد استفاده قرار گیرد.
ایران با این فناوری پیشرفته، به رقیب جدی برای ما تبدیل شده است».

کوردسمن تصریح می‌کند: «مشکل اصلی آمریکا با پهپادهای ایران، صرفاً قدرت نظامی آن نیست، بلکه فنّاوری پهپاد، به ایران این امکان را می‌دهد که به‌عنوان یک رقیب استراتژیک برای آمریکا در عراق و منطقه به‌حساب آید».

وی با اعتراف به توانمندی ایران در این زمینه مدعی شد: «آنچه ایران با پهپادهای خود در عراق انجام می‌دهد، می‌تواند همان کارها را در کشورهای عرب حاشیه خلیج‌فارس نیز انجام دهد، چراکه ویژگی پهپادها رادار گریز بودن آن‌ها است».

منبع: مشرق نیوز




 
موضوعات
لینک دوستان
دیگر موارد


بازدید امروز: 89
بازدید دیروز: 335
کل بازدیدها: 1325548