سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آپلود عکس
اطلس مصور دریایی
سه شنبه 92/9/5 ساعت 2:50 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

رونمایی از اطلس مصور دریایی در اصفهان

نخستین اطلس مصور دریایی ایران امروز در دانشگاه صنعتی مالک اشتر شاهین شهر اصفهان رونمایی شد.
به گزارش مشرق، رئیس مجتمع دانشگاهی علوم وفناوریهای زیردریایی این دانشگاه و تهیه کننده این اطلس دریایی گفت: این دایره المعارف تخصصی شامل 15 هزار واژه تخصصی و مهندسی در زمینه کشتی سازی، حقوق دریایی و بیمه دریایی ،مهندسی کشتی فراساحل، اقیانوس و دریانوردی و اقیانوس شناسی است.

دکتر عرب یار محمدی گفت: نخستین اطلس مصور دریایی درمدت هفت سال تلاش پژوهشگران تهیه وتدوین شده ودر دسترس متخصصان وپژوهشگران علوم دریایی قرارگرفته است.

وی افزود: واژه های گردآوری شده دراین اطلس با توضیح و عکس کافی منتشر شده درحالیکه اطلس های قبلی چنین ویژگی نداشتند.

منبع: مشرق نیوز



برچسب‌ها: دستاورد جدید

دیدار فرماندهان نداجا با رهبر انقلاب
یکشنبه 92/9/3 ساعت 3:13 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

 

تصاویر/ دیدار فرماندهان نداجا بارهبر انقلاب

جمعی از فرماندهان نیروی دریایی ارتش ظهر امروز با فرمانده معظم کل قوا دیدار کردند.
منبع: مشرق نیوز

 



برچسب‌ها: نیروی دریائی

رزمایش ولایت 92
یکشنبه 92/9/3 ساعت 3:9 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

برگزاری رزمایش"ولایت92" در دی

فرمانده نیروی دریایی ارتش از برگزاری رزمایش بزرگ دریایی«ولایت 92» در دی ماه سال جاری خبر داد و گفت: رزمایش امسال در عرصه دریاهای آزاد و شمال اقیانوش هند تا مدار 10 درجه برگزار می‌شود.
به گزارش مشرق به نقل از تسنیم،  امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از برگزاری رزمایش بزرگ دریایی«ولایت 92» از دی‌ماه سال جاری خبر داد و گفت: ان‌شالله رزمایش امسال نیروی دریایی ارتش، در صورت تصویب سلسله مراتب در عرصه دریاهای آزاد و شمال اقیانوس هند تا مدار 10 درجه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه رزمایش‌ها اهمیت فراوانی در جهت آماده و به روز نگه داشتن توان رزمی و دفاعی هر نیرویی دارد، تاکید کرد: ما در طول سال‌های گذشته و با برگزاری رزمایش‌های مختلف تجارب ارزشمندی را کسب کرده‌ایم و ان‌شالله در رزمایش امسال نیز جدیدترین دستاوردهای خود را محک خواهیم زد.

*تست جدیدترین موشک‌های ساحل به دریا در رزمایش امسال

فرمانده نیروی دریایی ارتش در خصوص نوع تجهیزات به کار گرفته در رزمایش امسال نیز، افزود: جدیدترین موشک‌‌های دریایی را در این رزمایش تست خواهیم کرد و علاوه بر آن قطعا سلاح‌های جدیدی که می‌تواند در میدان رزم واقعی به کارمان بیاید را نیز در این رزمایش به بهره‌بردای خواهیم رساند.

*حضور پررنگ یگان‌های پهپادی در رزمایش ولایت 92

دریادار سیاری با بیان اینکه تمامی یگان‌های نیروی دریایی از جمله ناوشکن‌ها، ناوهای موشک‌انداز و پشتیبان، زیردریایی، بالگردها، ساحلی(موشک‌های ساحل به دریا)، تیپ‌های تفنگدار و تیپ‌های عملیات ویژه و غواصان نیرو دریایی در رزمایش ولایت 92 حاضر خواهند بود، خاطرنشان کرد: متناسب با اهداف مورد نیاز از این یگان‌ها استفاده خواهیم کرد.

وی از حضور پررنگ یگان‌های پهپادی در رزمایش امسال خبر داد و تصریح کرد: در زمینه ساخت پهپادها پیشرفت خوبی داشته‌ایم و امروز از کمترین برد تا بیشترین برد آن را در اختیار داریم.

*استفاده از پهپاده‌های ساحل‌پایه و دریاپایه

فرمانده نیروی دریایی با بیان اینکه نیروی دریایی ارتش از دو نوع پهپاد"ساحل‌پایه" و"دریاپایه" استفاده می‌کند، اظهار داشت: ما از پهپاد ساحل‌پایه در سواحل استفاده می‌کنیم و در دریاپایه نیز پهپادها توسط ناوشکن‌ها به پرواز در‌می‌آیند.

منبع: مشرق نیوز



برچسب‌ها: رزمایش

رادار \عصر\
شنبه 92/9/2 ساعت 9:53 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

رادار "عصر" چهارشنبه رونمایی می شود

نیروی دریایی ارتش روز چهارشنبه این هفته از رادار آرایه فازی عصر رونمایی می کند.
به گزارش مشرق به نقل از فارس، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، صبح امروز در نشست خبری که به منظور تشریح برنامه‌های روز نیروی دریایی برگزار شد از رونمایی رادار جدید آرایه فازی «عصر» در روز چهارشنبه خبر داد و گفت: افتتاح فاز جدید ساخت ناوشکن سهند نیز در دستور کار قرار دارد.

وی همچنین افزود: ناوهای لاوان و سیرجان، یک فروند بالگرد و یک فروند هواناو ارتقا یافته، روز شنبه و دو فروند ناو موشک‌انداز نیزه و تبرزین نیز در روز یک شنبه نهم و دهم آذرماه به یگان دریایی ارتش الحاق خواهند شد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش همچنین گفت: ناوگروه بعدی نداجا در بهمن ماه به یکی از دو اقیانوس آرام یا اطلس اعزام خواهد شد.

سیاری افزود: اگر قرار باشد این ناوگروه به اقیانوس اطلس برود، مسیر آن از دریای مدیترانه یا جنوب آفریقا خواهد بود.
منبع: مشرق نیوز




رزمایش چریکی
جمعه 92/9/1 ساعت 11:50 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

 رزمایش چریکی جماران

 
منبع: مشرق نیوز



برچسب‌ها: رزمایشبسیج

20 میلیون بسیجی
جمعه 92/9/1 ساعت 11:47 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

اعضای بسیج از مرز 20 میلیون گذشتند

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: تعداد اعضای سازماندهی شده بسیج در مردادماه امسال از مرز 20میلیون نفر عبور کرد.
به گزارش مشرق به نقل از فارس، سردار محمدرضا نقدی رییس سازمان بسیج مستضعفین، به مناسبت هفته بسیج با حضور در نمازجمعه این هفته تهران به عنوان سخنران پیش از خطبه‌ها، ضمن تسلیت ایام مصائب اهل بیت و گرامیداشت فرا رسیدن سالروز تشکیل بسیج مستضعفین اظهار داشت: این تشکل یادگار بزرگ امام راحل و تشکل مخلصان راه ولایت و پیروان اهل بیت (ع) به شمار می‌رود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: این تشکلی است که بنیانگذار آن، او را شجره طیبه نامید و قرآن نیز شجره طیبه را درخت ارزشمندی می داند که ریشه و اصل آن در زمین و شاخ و برگ آن در آسمان‌هاست و هر لحظه ثمرات و میوه‌های شیرینش را نثار عاشقان این مسیر می‌کند.

وی با بیان اینکه ریشه و اصل شجره طیبه بسیج، ولایت است، یادآور شد: شاخ و برگ آن مردم مؤمنند و میوه‌اش عزت، عظمت، سربلندی و تقرب الی‌الله به شمار می‌رود که میوه شیرین آن، همه کرامت‌ها و فضائل انسانی است. خداوند را به خاطر این نعمت بزرگ سپاس می‌گوییم که چنین برکتی را به کشور ما ارزانی داشت.

سردار نقدی با تأکید بر اینکه در طول 34 سالی که از عمر با برکت این تشکل می‌گذرد، هر روز مردم ما از میوه‌های شیرین آن بهره‌مند بوده‌اند، افزود: این درخت تناور هر روز رشد زیادی کرده است و هر لحظه به اهداف و آرمان‌های بلند خود نزدیک‌تر می‌شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین یادآور شد: همیشه بهترین وصف‌ها را از امام راحل و امام حاضر در مورد بسیج شنیده‌ایم و هیچ نهاد و تشکل و مجموعه‌ای به اندازه‌ای که ولی امر از او تجلیل کردند، مورد تجلیل واقع نشده است و در همین هفته دیدیم که مجمع بزرگ فرماندهان بسیج سراسر کشور در محضر مقام معظم رهبری حضور یافتند و ایشان بیانات بلندی در وصف بسیج فرمودند و آن را مظهر عظمت ملت عنوان کردند که موجب امید و اعتماد مردم و ترس و هراس دشمن است.

سردار نقدی گفت: آرزوی بزرگ امام خمینی (ره) تشکیل ارتش 20 میلیونی بود که امروز محقق شده است؛ در مرداد ماه امسال ما از مرز 20 میلیون بسیجی سازمان‌ یافته عبور کردیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: همه مردم ایران بسیجی هستند و آن طور که مقام معظم رهبری فرمودند، همه دلدادگان به این نظام و انقلاب و کسانی که پاسداری از ارزش‌های الهی را وظیفه خود می‌دانند، بسیجی‌اند اما از این تعداد، آنچه که ما توانستیم با شماره ملی مشخص، برای برنامه‌های معینی که در دستور کار نظام قرار دارد، سازماندهی کنیم، بیش از 20میلیون نفر است.

سردار نقدی تصریح کرد: در برابر چنین نیروی عظیم، با ایمان و اعتقاد که خداوند متعال در قرآن کریم وعده داده است که یک نفر آنها برابر 10نفر از دشمن است، سخن از تهدید نظامی یک بیان مضحک است. با چنین نیرویی هیچ حجتی برای عقب‌نشینی، سازش و کوتاه آمدن در برابر دشمن وجود ندارد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: وقتی که چنین پشتوانه عظیم انسانی با این عمق ایمان و معنویت در این کشور وجود دارد، همانگونه که ولی امرمان فرمودند، هیچ کس حق ندارد سر سوزنی از منافع نظام عقب‌نشینی کند و باید راه را با صلابت ادامه دهیم.

وی با تأکید بر اینکه این نظام از اساس با ظلم و استکبار مخالف است، اظهار داشت: اساس این نظام بر مبارزه مستمر با ظلم و استکبار گذاشته شده و هیچگاه نظام اسلامی با مستکبران سر سازش و دوستی نخواهد داشت.

سردار نقدی تصریح کرد: مبارزه ما با استکبار چه در جنگ و چه در دیپلماسی و چه در همه عرصه‌ها، ادامه دارد و همانطور که امام راحلمان فرمودند تا بانگ «لا الی الله و محمد رسول الله» در جهان طنین نیفکندو تا ظلم و شرک و کفر است، مبارزه هست و تا مبارزه هست، ما هستیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین یادآور شد: تا این بیانات نورانی روبروی ماست، کسی حق ندارد قدمی از این مبارزه کوتاه بیاید؛ مسائل دیپلماسی به جای خود و مبارزه با ظلم و استکبار هم بجای خود. مسائل هسته‌ای همه مسائل ملت ما نیست.

وی اضافه کرد: شاید کسی بیان کند این نیروی عظیم دفاعی و این نیروهای جان بر کف، امروز که جنگی نیست و ما در تحریم و  تهاجم فرهنگی هستیم، این به کار نمی‌آید، اما بنده می‌خواهم بگویم این نیرو، نیروی همه میدان‌ها و همه عرصه‌هاست.
مشرق نیوز



برچسب‌ها: بسیج

<      1   2   3   4   5      
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
 
موضوعات
لینک دوستان
دیگر موارد


بازدید امروز: 18
بازدید دیروز: 257
کل بازدیدها: 1325734