سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آپلود عکس
سوخو 30
جمعه 95/12/13 ساعت 10:0 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

فلاحت پیشه: جنگنده های سوخو 30 در چند روز آینده به ایران تحویل می شود

طبق اخبار و اطلاعات رسیده مقدمات لازم برای واگذاری جنگنده سوخو مدل sm به کشورمان فراهم شده و در روزهای آینده باید منتظر تحویل این جنگنده به ایران باشیم.
به گزارش مشرق، طبق اخبار و اطلاعات رسیده مقدمات لازم برای واگذاری جنگنده سوخو مدل sm به کشورمان فراهم شده و در روزهای آینده باید منتظر تحویل این جنگنده به ایران باشیم.

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه عضو کمیسیون امنیت ملی در گفت وگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان با تایید خبر فوق اظهارکرد: تعاملات میان ایران و روسیه در طی سال‎های گذشته در موضوعات مختلف از جمله رویکردهای نظامی گسترش یافته است به گونه‎ای که ما درباب واردات تجهیزات نظامی اقدامات بسیاری را انجام دادیم.

وی افزود: خریداری جنگنده‎ها و ادوات نظامی در دنیای امروزی امری بدیهی و روشن است از این رو برطبق قراردادها و صحبت‎های صورت گرفته میان ایران و روسیه مقرر شده است که ایران چند فروند جنگنده سوخو مدل sm از روسیه خریداری کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: ورود جنگنده‌های سوخو به کشورمان بدون شک در راستای پیشرفت صنایع دفاعی کشورمان به خصوص در بعد هوایی تاثیر بسزایی خواهد داشت.

فلاحت‎پیشه با بیان اینکه ایران ظرفیت استفاده از جنگنده‎ها را به منظور تقویت بنیه دفاعی خود دارد تاکید کرد: در دنیای امروز و با توجه به تهدیداتی که در قبال کشورمان وجود دارد دست‌یابی به پیشرفته‌ترین تجهیزات دفاعی امری لازم و ضروری است و ما نباید از آن غافل شویم.

وی خاطرنشان کرد: جنگنده سوخو قابلیت‎های زیادی را دارد که بدون شک در پیشبرد اهداف دفاعی کشورمان تاثیرگذار خواهد بود.
منبع: میزان 


برچسب‌ها: هواپیمای جنگنده

سامانه موشکی ایرانی
جمعه 95/12/13 ساعت 10:0 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

سامانه موشکی باور 373 تست شد

جانشین وزیر دفاع گفت: کار روی سامانه موشکی باور 373 (اس 300 ایرانی) مرتباً در حال انجام است و تست‌هایی هم روی آن انجام و این آزمایشات تا زمان تحویل این سامانه، ادامه دارد.
به گزارش مشرق، امیر حاتمی جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح درباره تست سامانه پدافندی باور 373 روی موشک بالستیک، گفت:همه کارهای دفاعی از جمله کار بروی این سامانه موشکی، طبق برنامه مصوب خودشان پیش می‌روند و آنجایی که لازم باشد اطلاع رسانی می‌شود.

وی افزود: کار روی سامانه موشکی باور 373 مرتباً در حال انجام است و تست‌هایی هم روی آن انجام و این آزمایشات تا زمان تحویل این سامانه به یگان‌های بهره‌بردار، با قوت و قدرت ادامه خواهد داشت.

براساس این گزارش، سامانه موشکی باور 373 اولین بار در 31 مرداد ماه سال جاری و همزمان با روز صنعت دفاعی و با حضور حجت الاسلام روحانی رئیس جمهور و وزیر دفاع رونمایی شده بود.
منبع: تسنیم
 


برچسب‌ها: موشکپدافند هوایی

حفاظت مقتدرانه
پنج شنبه 95/12/12 ساعت 11:16 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
مشرق گزارش می‌دهد؛

تاکتیک مهم و جدید ارتش برای حفاظت مقتدرانه از مرزهای ایران/ پای «کورنت ایرانی» به دفاع از سواحل باز شد +عکس

با توجه به اینکه قبلا اعلام شده دهلاویه توانایی هدف قرار دادن بالگردها را نیز دارد، از اینرو مانند خانواده موشک‌های توفان، تندر و توسن، این سلاح را نیز باید موشکی چند منظوره محسوب کرد.
به گزارش سرویس دفاع و امنیت مشرق، دفاع از خطوط ساحلی یکی از مسائل مهم و استراتژیک برای کشورهای دارای دسترسی به دریا به شمار می رود چراکه تهدیدات مختلفی در بحث دفاع ساحلی وجود دارد که بایستی از طریق ابزار گوناگون با آنها برخورد کرد.
 
جغرافیا و تهدیدات متفاوت؛ پاسخ های متفاوت
 
یکی از مهم ترین بحث ها در مسئله دفاع ساحلی؛ یکی مسئله نوع سواحل و جغرافیای منطقه مورد نظر و از طرف دیگر نوع تهدیدات پیش روی کشور مورد نظر است که بایستی بر اساس آن سیستم دفاع ساحلی شکل بگیرد. موشک های کروز ضد شناور که روی پرتابگرهای متحرک سوار شده اند یکی از گزینه های محبوب برای بسیاری از کشورها به شمار می آید و اکثر موشک های ضد کشتی دنیا دارای مدل های ساحل پرتاب هستند.
 
کشوری مثل آمریکا به دلیل داشتن سواحل بسیار طولانی در کنار دو اقیانوس و همچنین دارا بودن حجم زیادی از شناورهای رزمی و ناوهای هواپیمابر بیشتر از ترکیب شناورها و پوشش هوایی برای دفاع از سواحل خود بهره می برد. در کشوری مثل چین، انبوهی از پرتابگرهای ساحل به دریا، شناورها به همراه پوشش جنگنده های زمین پایه و موشک های سطح به هوای حاضر در خشکی عملیات دفاع ساحلی را بر عهده دارند.
 
موشک 
پرتابگر موشک کروز ضد کشتی RBS-15 ساخت سوئد
 
موشک
توپ 130 میلی متری خودکششی روس در نقش دفاع ساحلی
 
در روسیه علاوه بر تسلیحات معمول مثل موشک های ضد کشتی، از سامانه توپ متحرک 130 میلی متری نیز برای امر دفاع ساحلی استفاده می شود. در عین حال نسل جدیدی از موشک های ضد کشتی ساحل به دریا نیز در این کشور توسعه پیدا کرده و در بخش های مختلف خط ساحلی روسیه مستقر شده است.
 
موشک های ضد زره؛ پاسخی متفاوت برای تهدیدات خاص دریایی
 
همه تهدیدات دریا پایه در حقیقت شناورهای بزرگ و سنگین به حساب نمی آیند و در بسیاری از موارد می توان تهدید را به شکل قایق های کوچک یا شناورهای آبی خاکی حاوی نیروهای تهاجمی دشمن فرض کرد.
 
در بسیاری از موارد موشک های کروز ضد کشتی که سلاح اصلی برای بحث دفاع سلاحی محسوب می شوند اصولا نه توان قفل بر روی این اهداف کوچک را دارند و از طرفی اصولا بهای تمام شده یک تیر موشک کروز بسیار بیشتر از بهای این گونه اهداف کوچک به شمار می آید. اما در عین حال این شناورهای کوچک نیز تهدید بزرگی هستند و بایستی با آنها به مقابله پرداخت.
 
استفاده از موشک های ضد زره برای این منظور یکی از گزینه های خاص برای این بخش است. موشک های ضد زره مثل تاو یا کورنت و گونه های "شلیک کن – فراموش کن" با قابلیت حمله عمودی مثل سری اسپایک یا جاولین از جمله این موشک ها هستند.
 
کره جنوبی یکی از کشورهایی است که سالهاست به حالتی از جنگ سرد و رقابت تسلیحاتی با همسایه شمالی خود وارد شده است. کره شمالی برای نابود کردن پرتابگرهای راکتی و قبضه های توپ کره شمالی، موشک های مدل Spike NLOS با برد 25 کیلومتر را تهیه کرده است. در بخش دریایی نیز قرار است بالگردهای AW159  نیروی دریایی این کشور به همین موشک ها مجهز شده و به مقابله با شناورهای کوچک و لندینگ کرافت ها در صورت نزدیک شدن به سواحل این کشور درگیر شوند.
 
موشک 
 شلیک موشک اسپایک توسط کره جنوبی
 
 موشک
بالگرد AW159 ارتش کره جنوبی
 
کشور فنلاند هم از جمله کشورهایی است که از این تاکتیک استفاده می کند. این کشور کوچک در منطقه بالتیک در قاره اروپا دارای خطوط ساحلی است و از طرف دیگری دارای نیروی دریایی بزرگی نیست.
 
موشک 
پرتابگر موشک اسپایک ارتش فنلاند
 
یکی از راه های دفاعی فنلاندی ها برای دفاع از سواحل کشورشان، استفاده از موشک های ضد زره اسپایک در مدل ER با برد 8 کیلومتر برای نقش ضد کشتی استفاده می کند.
 
دهلاویه سلاح جدید تفنگداران نیروی دریایی ارتش
 
اما در جریان رزمایش ولایت 95 نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از موشک ضد زره دهلاویه در نقش ضد شناور استفاده شد. این موشک در حقیقت یک سلاح ضد زره است که چند سال پیش توسط وزارت دفاع به تولید انبوه رسیده و پیش از این نیز به نیروی زمینی ارتش تحویل شده بود. این موشک با برد حدودا 5 کیلومتر و هدایت لیزری می تواند اهداف کوچک سطحی را نابود کند.
 
موشک 
آزمایش موشک دهلاویه در رزمایش اخیر نداجا
 
به گفته مسئولان کشورمان، میزان نفوذ این موشک در زره های واکنشگر در بالاترین حد موشک های ضد زره جهان است. نگاهی به فهرست این تسلیحات عدد 1200 تا 1250 میلیمتر را نشان می دهد. در اینصورت هیچ یک از تانک های ساخته شده در دنیا نمی تواند در برابر دهلاویه با این میزان نفوذ مقاومت کند و این موضوع در خصوص اکثر شناورهای سبک دنیا نیز صدق می کند.
 
با توجه به اینکه قبلا اعلام شده دهلاویه توانایی هدف قرار دادن بالگردها را نیز دارد، از اینرو مانند خانواده موشک های توفان، تندر و توسن، این سلاح را نیز باید موشکی چند منظوره محسوب کرد و در عین حال، عدم استفاده از هدایت سیمی و استفاده از یک پیشران راکتی مفروض، برد بالاتری را برای دهلاویه در مقایسه با نسل های قبلی موشک های ضد زره ایران را فراهم خواهد کرد.
 
البته با توجه به محدودیت های تسلیحات هدایت لیزری در محیط های پر از رطوبت که احتمال ابری شدن و بروز طوفان نیز در آن بالا است، می توان از موشک هدایت اپتیکی مثل سری طوفان نیز استفاده کرد. در حقیقت با اضافه شدن این نوع سلاح ها، لایه ای جدید، مهم و پر کاربرد به لایه های دفاعی ساحلی کشور در کنار موشک های ضد کشتی، شناورهای سبک و سنگین و پهپادها اضافه می شود.  


برچسب‌ها: موشکدستاورد جدید

قاهر ایرانی
چهارشنبه 95/12/11 ساعت 11:29 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

عکس/ «قاهر» ایرانی جزء جنگنده های برتر جهان

خبرگزاری اسپونیک روسیه در گزارشی به معرفی جنگنده های در حال توسعه و عملیاتی نسل 5 جهان پرداخته است. در این گزارش، طرح جنگنده قاهر 313 نیز به عنوان یک جنگنده نسل 5 اعلام و در این عین حال اشاره شده است که برخی از کارشناسان، نسبت به وجود این جنگنده ابراز تردید کرده اند.
عکس/ قاهرمنبع: مشرق نیوز


برچسب‌ها: هواپیمای جنگنده

اژدر والفجر
چهارشنبه 95/12/11 ساعت 11:26 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

شلیک اژدر والفجر در رزمایش ولایت 95

والفجر جدیدترین اژدر نیروی دریایی ارتش برای اولین بار با موفقیت از زیردریایی غدیر شلیک شد.
به گزارش مشرق، در روز پایانی رزمایش بزرگ دریایی ولایت 95، زیردریایی های اعزامی به منطقه عمومی رزمایش و مستقر در فاصله 100 کیلومتری از ساحل با بهره گیری از سامانه های شناسایی نسبت به کشف و رهگیری اهداف شناور سطحی اقدام و با شلیک اژدرهای ضد سطحی عملیات انهدام یگانهای شناور هدف را با موفقیت انجام دادند.

براساس این گزارش، طی این عملیات، اژدر "والفجر" جدیدترین اژدر نیروی دریایی راهبردی ارتش برای اولین بار با موفقیت از زیردریایی غدیر شلیک و هدف شناورش را منهدم کرد.

همچنین در این روز از رزمایش، بالگردهای ضد زیردریایی یگان هوادریای نیروی دریایی راهبردی ارتش در طول گشت زنی با بهره گیری از سامانه های ردگیری زیردریایی ها ،ضمن کشف اهداف زیرسطحی مستقر در محدوده رزمایش با پرتاب اژدرهای بهینه سازی شده توسط جهاد خودکفایی این نیرو نسبت به انهدام آنها اقدام کردند.

همزمان یک فروند بالگرد دریایی که به دو سامانه راکت انداز و مسلسل تجهیز گردیده است نسبت به تیراندازی و پرتاب راکت علیه اهداف شناور اقدام کرد.

در این مرحله از رزمایش انواع پهپادهای ساحل پایه و دریاپایه نیروی دریایی راهبردی ارتش طی عملیات های روزانه و شبانه با اشراف کامل به منطقه عمومی رزمایش از تنگه هرمز، دریای عمان، شمال اقیانوس هند و تنگه باب المندب تا مدار 10 درجه نسبت به شناسایی تمامی یگانهای دشمن فرضی در خارج از آبهای سرزمینی اقدام و اطلاعات کسب شده را در اختیار یگانهای مربوطه قرار دادند.
منبع: فارس 


برچسب‌ها: دستاورد جدیداژدر

دهلاویه
چهارشنبه 95/12/11 ساعت 11:24 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

شلیک جدیدترین موشک کروز ایرانی/ آزمایش موشک ضد شناور دهلاویه توسط نداجا+عکس و فیلم

در دومین روز از رزمایش نیروی دریایی ارتش دو نوع موشک ضد شناور جدید آزمایش شد.
به گزارش سرویس دفاع و امنیت مشرق، در جریان رزمایش بزرگ نیروی دریایی ارتش که با نام ولایت95 در آب‌های جنوب کشور در حال برگزاریست، جدیدترین موشک کروز دریایی ساخت ایران با نام «نصیر» شلیک شد.

سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اعلام این خبر گفت که این موشک توانسته است پس از شلیک با موفقیت به هدف اصابت کند.

وی به میزان بُرد این موشک اشاره‌ای نکرد.

مرحله نهایی رزمایش بزرگ دریایی ولایت 95 از روز گذشته در آب‌های جنوب کشورمان تا مدار 10 درجه و به مساحتی 2 میلیون متر مربع آغاز شده است.
 
تست موشک ضد شناور دهلاویه
 
در دومین روز از مرحله نهایی رزمایش دریایی «ولایت 95» نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران که از شرق تنگه هرمز تا دریای عمان و شمال اقیانوس هند در حال برگزاری است، تیپ‌های تکاوران دریایی و عملیات ویژه نیروی دریایی راهبردی ارتش عملیات‌های دفاع از آب‌های سرزمینی و سواحل مشرف بر دریا را در سواحل مکران با موفقیت اجرا کردند.
 
شلیک جدیدترین موشک کروز ایرانی/ آزمایش موشک ضد شناور دهلاویه توسط نداجا+عکس

بر اساس این گزارش، برای نخستین بار سامانه‌های پرتاب موشک‌های هوشمند دهلاویه مورد آزمایش قرار گرفت و پس از پرتاب، شناورهای هدف را منهدم کردند.
 
   

 

00:0000:3200:32

 

شلیک موفق موشک دهلاویه به سمت هدف دریایی

این موشک‌ها که به‌دست متخصصان داخلی ساخته شده است؛ ضدشناور بوده و به‌صورت لیزری هدایت می‌شوند.    


برچسب‌ها: موشکدستاورد جدید

موشک دهلاویه
چهارشنبه 95/12/11 ساعت 11:22 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

آزمایش موشک ضد شناور دهلاویه توسط نداجا

موشک‌های ضدشناور و هدایت لیزری "دهلاویه" برای نخستین بار رونمایی شدند.
به گزارش مشرق، در دومین روز از مرحله نهایی رزمایش دریایی «ولایت 95» نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران که از شرق تنگه هرمز تا دریای عمان و شمال اقیانوس هند در حال برگزاری است، تیپ‌های تکاوران دریایی و عملیات ویژه نیروی دریایی راهبردی ارتش عملیات‌های دفاع از آب‌های سرزمینی و سواحل مشرف بر دریا را در سواحل مکران با موفقیت اجرا کردند.

بر اساس این گزارش، برای نخستین بار سامانه‌های پرتاب موشک‌های هوشمند دهلاویه مورد آزمایش قرار گرفت و پس از پرتاب، شناورهای هدف را منهدم کردند.

این موشک‌ها که به‌دست متخصصان داخلی ساخته شده است؛ ضدشناور بوده و به‌صورت لیزری هدایت می‌شوند.
منبع: تسنیم 


برچسب‌ها: موشکدستاورد جدید

جدیدترین موشک کروز
چهارشنبه 95/12/11 ساعت 11:20 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

شلیک جدیدترین موشک کروز ایرانی

جدیدترین موشک کروز دریایی ایران با نام «نصیر» در جریان رزمایش نیروی دریایی ارتش شلیک شد.
به گزارش مشرق، در جریان رزمایش بزرگ نیروی دریایی ارتش که با نام ولایت95 در آب‌های جنوب کشور در حال برگزاریست، جدیدترین موشک کروز دریایی ساخت ایران با نام «نصیر» شلیک شد.

سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اعلام این خبر گفت که این موشک توانسته است پس از شلیک با موفقیت به هدف اصابت کند.

وی به میزان بُرد این موشک اشاره‌ای نکرد.


برچسب‌ها: موشکدستاورد جدید

ساخت ایران
یکشنبه 95/12/8 ساعت 9:26 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
دریادار سیاری در «نگاه یک»:

پیشرفته‌ترین ناوشکن ساخت ایران بزودی الحاق خواهد شد/ یکشنبه؛ مرحله نهایی رزمایش دریایی «ولایت95»/ ناوگروه‌های ارتش به چین، روسیه و ترکیه می‌روند

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: ناوشکن جدید «سهند» که پیشرفته‌ترین ناوشکن ما خواهد بود، بزودی به ناوگان دریایی الحاق خواهد شد.
پیشرفته‌ترین ناوشکن ساخت ایران بزودی الحاق خواهد شد/ فردا؛ مرحله نهایی رزمایش دریایی «ولایت95»/ در طول سال 25 رزمایش تخصصی داریمبه گزارش مشرق، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور در برنامه زنده تلویزیونی «نگاه یک» که برای اولین بار از روی ناوشکن جدید نداجا با نام «سهند» پخش شد، با اشاره به روند ساخت ناوشکن در نیروی دریایی ارتش، اظهار داشت: ناوشکن جدید «سهند» که پیشرفته ترین ناوشکن ما خواهد بود، بزودی به ناوگان دریایی الحاق خواهد شد.

سیاری افزود: ناوشکن های ما طوری ساخته می‌شوند که هم امکان دفاع و هم تهاجم علیه اهداف هوایی، سطحی و زیرسطحی را داشته باشد و بالگردی که ناو «سهند» حمل خواهد کرد، بزرگتر از جماران است.

وی درخصوص برخی جوسازی های خارجی درخصوص ساخت تجهیزات دریایی در داخل ایران تصریح کرد: وقتی ناوشکن جماران را ساختیم، عده ای گفتند مهندسی معکوس است درحالیکه جماران متفاوت از ناوهای موجود در ایران بود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: توانمندی ما به حدی است که اکنون ناوگروه 44 ما متشکل از ناوشکن الوند و ناو لجستیک بوشهر، صد و پنجاهمین روز دریانوردی خود را در آب های آزاد پشت سر می‌گذارد که 11 روز دیگر به کشور باز می‌گردد.

سیاری افزود: ناوگروه 45 یا به سمت چین می‌رود یا پاکستان و هندوستان و عمان.

وی درخصوص اهمیت توجه به توان نظامی نیز تاکید کرد: امروز اگر جایی در جهان مورد هجوم تروریست‌ها قرار می‌گیرد، بدلیل این است که توان دفاعی مناسبی نداشته‌اند.

دریادار سیاری درباره رزمایش بزرگ دریایی «ولایت95» نیز که هم اکنون در حال برگزاری است، گفت: مرحله نهایی این رزمایش فردا (یکشنبه) خواهد بود.

وی افزود: ما در طول سال نزدیک به 25 رزمایش تخصصی داریم که مجموع آنها در رزمایش ولایت95 اجرا می‌شود که شامل تنگه هرمز تا دریای عمان و شمال اقیانوس هند (تا مدار 10درجه) خواهد بود که چیزی حدود 2میلیون کیلومتر مربع است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه مردم با ملاحظه رزمایش، احساس آرامش بیشتری خواهند داشت، افزود: اگرچه برخی از کشورها پروژه ایران هراسی را دنبال می‌کنند اما این درست نیست و تمام توان نظامی ما برای دفاع از خودمان است.

دریادار سیاری با تاکید بر اینکه یکی از اهداف مهم ما مقابله با تروریسم دریایی است، گفت: دشمنان علاقه مند نیستند که ما توانمند باشیم و اهداف انقلاب را دنبال کنیم و می‌خواهند ما تسلیم شویم.

وی افزود: سازمان کشتیرانی جهانی برای ما تقدیرنامه فرستاده و اعلام کرده که ایران امنیت را برای کشتی‌های جهان در خلیج عدن فراهم کرده است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش درپاسخ به سوالی درباره حضور کشورهای فرامنطقه‌ای در آبهای خلیج فارس، گفت: آنها نه تنها یک رزمایش بلکه رزمایش های متعددی انجام داده اند.

سیاری اضافه کرد: ما حتی به برخی کشتی های تجاری همین کشورها هم کمک کرده ایم و کشورهای منطقه هم می‌دانند که توان ما علیه آنها نیست.

وی خاطرنشان کرد: ناوگروه های ما تا امروز 3850 کشتی را اسکورت کرده‌اند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش درخصوص سختی کار در گرمای بندرعباس در فصول گرم، اظهار داشت: رهبری فرمودند زمانی به بندرعباس می آیم (برای بازدید) که اوج گرما باشد و ما دیدیم که ایشان اول مرداد آمدند و دستاوردهای فرزندان خود را دیدند.

دریادار سیاری گفت: در برنامه ششم، برنامه‌های خوبی برای توسعه سواحل مکران دیده شده و دولت هم در این زمینه برنامه دارد.

وی تصریح کرد: در سال آینده در همین زمان، ناوشکن جدیدی در آب‌های جنوب خواهیم داشت.

فرمانده نیروی دریایی همچنین گفت: اعزام ناوگروه‌ها به سمت قزاقستان، ترکمنستان و ترکیه در آینده نزدیک را در دستور کار داریم.
منبع: فارس
 



خودروهای انتحاری
چهارشنبه 95/12/4 ساعت 10:10 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

تمرین مقابله با خودروهای انتحاری توسط سپاه

عملیات مقابله با خودروهای انتحاری و تروریستی توسط یگان‌های رزمی نیروهای زمینی سپاه در شرق کشور تمرین شد.
به گزارش مشرق، در آخرین روز از رزمایش پیامبر اعظم (ص) 11 نیروی زمینی سپاه که در شرق کشور در حال برگزاری است یگان‌های حاضر در این رزمایش در یک عملیات شبیه‌سازی شده مقابله با خودروهای انتحاری گروه‌های تکفیری را تمرین کردند.

بنا بر این گزارش، در این عملیات 5 خودروی انتحاری در پوشش خودروهای مردمی اقدام به ورود از مرز کرده که سه خودرو در مواجهه با کمین نیروهای سپاه پاسداران منهدم شدند. یکی از این خودروها توانست خود را در نزدیکی یکی از مقرهای دیده‌بانی منفجر کند و خودروی پنجم نیز به وسیله آرپی‌چی توسط یکی از یگان‌های عمل‌کننده از نیروهای صابرین مورد اصابت قرار گرفت. رزمایش زمینی پیامبر اعظم (ص) 11 امروز به پایان می‌رسد.


منبع: فارس  


برچسب‌ها: ایران ابرقدرت

<      1   2   3      >
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
 
موضوعات
لینک دوستان
دیگر موارد


بازدید امروز: 32
بازدید دیروز: 233
کل بازدیدها: 1327782