سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آپلود عکس
فرار
جمعه 91/8/19 ساعت 6:40 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
وزیر دفاع: اقدام به هنگام نیروهای مسلح منجر به فرار پهپاد آمریکایی شد

خبرگزاری فارس: وزیر دفاع خبر برخورد نیروهای مسلح با هواپیمای ناشناس در خلیج فارس را تایید کرد.

خبرگزاری فارس: وزیر دفاع: اقدام به هنگام نیروهای مسلح منجر به فرار پهپاد آمریکایی شد

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری فارس، سردار احمد وحیدی وزیر دفاع گفت: هفته گذشته یک فروند هواپیمای ناشناس به فضای فوقانی دریای سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در منطقه خلیج فارس وارد شد که با اقدام به هنگام هوشمندانه و قاطع نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران مجبور به فرار گردید.

وی افزود: این تجربه و نیز سوابق قبلی حاکی از آن است که جمهوری اسلامی ایران با هوشیاری لازم، همه تحرکات را به طور دقیق رصد موده و با اقتدار موثر، اقدام‌هایی قاطع، لازم و به موقع را معمول خواهد کرد.

سردار وحیدی تاکید کرد: همچنین جمهوری اسلامی ایران با استفاده از همه ظرفیت‌های ذی‌ربط از جمله مراجع ذی صلاح بین المللی موضوع را در دست پیگیری دارد.

منبع: فارس نیوز



برچسب‌ها: ایران ابرقدرت

کوکر 1
چهارشنبه 91/8/17 ساعت 2:20 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
تصویر پهپاد عمود پرواز ایرانی/ تست موفقیت آمیز پرواز "کوکر1"
نخستین پهپاد عمود پرواز دنیا که با نام تجاری "کوکر1" توسط محققان کشورمان ساخته شده، تست آزمایشی پروازی خود را با موفقیت پشت سر گذاشت و قرار است فاز نخست آن در آذرماه در کیش رونمایی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، کوکر 1 (Koker 1) اولین پهپاد عمود پرواز دنیا محسوب می شود که برای عملیات امداد و نجات، شناسایی و کنترل تصویری حریم دریایی و زمینی توسط متخصصان و نخبگان کشور طراحی و پیاده سازی شده است.

دانش فنی و سازه این هواپیمای بدون سرنشین عمود پرواز کاملا بومی بوده و فناوری آن جزء پهپادهای فوق پیشرفته دنیا با سازه بسیار سبک به شمار می رود.

کوکر 1 مجهز به چهار موتور کم صدا، رادار چند منظوره، سیستم ثابت سازی اپتیکی دوربرد و سیستم ارتباط ماهواره ای برای تبادل اطلاعات مجهز شده است که قابلیت رادار گریزی و عملیات تصویر برداری و پرواز مداوم 3 ساعته تا شعاع عملیاتی 170 کیلومتری و تا ارتفاع  12 هزار پا را در شرایط آب و هوایی مختلف و در روز و شب را دارد؛ در همین حال حرکت در نزدیکترین سطح زمین و حتی بر روی آب از توانمندی های ویژه پهپاد عمود پرواز کوکر1 است.

تصویر نمونه آزمایشی پهپاد کوکر1 که روز عید غدیر به پرواز درآمد

تست پروازی این پرنده هدایت پذیر از دور فوق پیشرفته در روز عید غدیر خم در حضور مسئولان ارشد صنایع هوا فضا و سازمان پدافند غیرعامل با موفقیت انجام شد و قرار است نمونه نهایی آن در آذرماه طی مراسمی رونمایی شود.

بهره مندی از انرژی خورشیدی جهت تداوم پرواز، سیستم ناوبری هوشمند، قابلیت بازیابی با چتر نجات، ارتباط ماهواره ای (جی پی اس)، خلبان و نشست و برخاست خودکار با امکان تصویربرداری برلحظه توسط فناوری اسکات، از دیگر امتیازات کوکر1 است.

کوکر1 هم اکنون در مراحل آزمایشات ساخت پروازی اولیه است و قرار است 21 تا 24 آذرماه در نمایشگاه هوایی کیش رونمایی و در دهه فجر انقلاب اسلامی بصورت محصول تجاری شده به سازمانهای مربوطه ارائه شود.

تصویر سه بعدی نهایی پهپاد کوکر1

به گزارش مهر، نام کوکر از نام پرنده زیبای ایرانی اخذ شده و دپارتمان هوافضای تیم تحقیقاتی گروه توسعه ارتباطات سامان یکی از شرکتهای مستقر در پارک علم و فناوری مازندران موفق به ساخت این پهپاد عمود پرواز دنیا شده است.

این تیم تحقیقاتی پیش از این موفق به ساخت نمونه پروازی پهپاد "لیکو" با قابلیت رادار گریزی شده بود.
منبع: خبرگزاری مهر



منطقه نازعات
دوشنبه 91/8/15 ساعت 9:25 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
گزارش فارس از جدیدترین منطقه دریایی سپاه در خلیج فارس
«نازعات» دژ دفاعی‌ تنگه‌ هرمز تحت کنترل ویژه سپاه

خبرگزاری فارس: پنجمین منطقه دریایی سپاه، قرار است از نقطه انتهایی جزیره قشم به اضافه منطقه جزایر نازعات تا غرب جزیره کیش را تحت کنترل خود قرار دهد.

خبرگزاری فارس: «نازعات» دژ دفاعی‌ تنگه‌ هرمز تحت کنترل ویژه سپاه

به گزارش گروه امنیتی دفاعی خبرگزاری فارس، روز گذشته جدیدترین منطقه دریایی سپاه پاسداران به نام «امام محمد باقر(ع)» در غرب تنگه هرمز و در سواحل خلیج فارس در بندرلنگه افتتاح شد.

پنجمین منطقه دریایی سپاه آنطور که از سوی فرمانده نیروی دریایی اعلام شد، قرار است از نقطه انتهایی جزیره قشم به اضافه منطقه جزایر نازعات تا غرب جزیره کیش را تحت کنترل خود قرار دهد و در حقیقت این مناطق، محدوده عملیاتی جدیدترین منطقه دریایی سپاه خواهد بود.

مناطقی که در گذشته در کنترل و حفاظت منطقه یکم دریایی سپاه (بندرعباس) قرار داشت اما اهمیت این مناطق و جزایر موجود در آن که به مجموعه جزایر نازعات معروف هستند، ایجاب می‌کرد تا با تشکیل یک منطقه دریایی مستقل، کنترل و نظارت بر این مناطق، تخصصی‌تر دنبال شود.

محدوده عملیاتی منطقه پنجم دریایی سپاه در خلیج فارس

با این تفکیک، تامین امنیت تنگه هرمز که ماموریتی کاملا دریایی است، به عهده منطقه یکم گذاشته شد و منطقه پنجم نیز به صورت مستقل، مسئول تامین امنیت جزایر نازعات خواهد بود.

* منطقه نازعات به کجا گفته می‌شود؟

جزایر نازعات به مجموعه چهار جزیره مهم تنب بزرگ، تنب کوچک، ابوموسی و جزیره سیری گفته می‌شود.

تنب‌ بزرگ‌ با وسعت‌ حدود 11 کیلومتر مربع‌ در جنوب‌ جزیره‌ قشم‌ واقع‌ شده‌ که‌ از جنوب‌ به‌ جزیره‌ ابوموسی،‌ از شرق‌ به‌ عمان‌ و از غرب‌ به‌ تنب‌ کوچک‌ ختم‌ می‌شود.

فاصله‌ این‌ جزیره‌ تا قشم‌ 31 تا تنب‌ کوچک‌ 12 تا ابوموسی‌ 50 و تا جزیره‌ الحمراء در راس‌ الخیمه‌ 82 کیلومتر است‌.

تنب‌ کوچک‌‌ با مساحت‌ 2 تا 2.5 کیلومتر در جنوب‌ بندر لنگه‌ و در غرب‌ تنب‌ بزرگ‌ واقع‌ شده‌ است‌.

فاصله‌ این‌ جزیره‌ تا بندر لنگه‌ 50 کیلومتر تا راس‌ الخیمه‌ 92 کیلومتر و تا تنب‌ بزرگ‌ حدود 13 کیلومتر است‌.

ابوموسی جزیره‌ای در وسط خلیج فارس با مساحتی در حدود 25 کیلومتر مربع است.

فاصله میان جزیره ابوموسی و جزایر تنب به دلیل عمق مناسب آب، تنها مسیر قابل کشتیرانی برای نفتکش‌های بزرگ است.

و در نهایت، جزیره سیری در حدود 72 کیلومتری خط ساحلی ایران در جنوب بندر لنگه و 40 کیلومتری غرب جزیره ابوموسی واقع شده است که از آن در جهت اکتشاف و استخراج نفت نیز بهره‌گیری می‌شود.

سه جزیره اول (تنب بزرگ و کوچک و ابوموسی) از مجموع شش‌ جزایر‌ ایرانی‌ هستند که‌ به‌ جزایر قوسی‌ مشهورند.

اهمیت‌ این‌ جزایر به خاطر موقعیت‌ نظامی‌شان‌ است‌ که‌ به‌ عنوان‌ دژ دفاعی‌ تنگه‌ هرمز قلمداد می‌شوند.

این جزایر به لحاظ نظامی، فوق‌العاده مهم و دارای موقعیت ویژه تدافعی هستند.

جمهوری اسلامی ایران بر تعدادی جزایر برخوردار از موقعیت ممتاز در تنگه هرمز در دهانه خلیج فارس حاکمیت دارد که از آن میان شش جزیره که زنجیره قوسی دفاعی ایران را تشکیل می دهند، اهمیت بیشتری دارند.

از این رو علت نامگذاری این منطقه به «نازعات» شاید همین باشد.

«نازعات» که نام یکی از سوره‌های قرآن کریم است، به آن دسته از فرشتگان مأمور الهی گفته می‌شود که ارواح گنهکاران را با زجر و فشار از اجساد و یا قبرهایشان بیرون می کشند و این حکایت از یک نوع عذاب دردناک می کند که خداوند برای بدکاران و درهم شکستن غرور طغیانگران در حال جان کندن در نظر گرفته است.

شناور موشک انداز در منطقه پنجم دریایی سپاه

از نظر جغرافیایی، خلیج فارس، یک دریای عمیق نیست و عمیق‌ترین قسمت آن نیز که جهت کشتیرانی و به ویژه حمل ونقل کشتی‌های بزرگ مناسب است، تقریبا در محدوده متعلق به ایران واقع شده است.

به علت عمق کم آب در تمام نقاط تنگه هرمز، کشتی‌های بزرگ قادر به عبور نبوده و مجبور هستند از ناحیه محدودی که معادل پانزده کیلومتر است و عمق آب جهت عبور آنها کافی است، حرکت کنند.

در قسمت شمال این معبر، جزایر ایرانی قشم، هرمز و لارک قرار دارند. علاوه براین، در ابتدای این راه عبور، کشتی‌های بزرگ جنگی و نفت‌کش‌ها مجبور هستند از کنار جزایر ایرانی تنب بزرگ و کوچک و ابوموسی عبور کنند.

در واقع می‌توان گفت دو جزیره تنب بزرگ و کوچک به همراه ابوموسی بخشی از سیستم دفاعی و حفاظتی تنگه هرمز و کرانه های جنوبی کشور را تشکیل می دهند و به علاوه موقعیت جغرافیایی آنها در عمق آب های خلیج فارس و همچنین در داخل دو کریدور رفت و برگشت طرح تفکیک تردد بین المللی کشتی ها، آنها را از اهمیت استراتژیک خاصی برخوردار کرده است.

* استقرار انبوه تفنگداران دریایی در منطقه پنجم

بنا بر گفته سرلشکر جعفری فرماندهی کل سپاه پاسداران، با توجه به نوع ماموریت منطقه پنجم دریایی سپاه، بیشترین استعداد تفنگداران دریایی سپاه برای دفاع و پدافند در این جزایر مسقر می‌شوند.

تفنگداران دریایی از جمله زبده‌ترین و کارآمدترین نیروهای در اختیار سپاه پاسداران هستند که حضور انبوه آنها در این منطقه دریایی می‌تواند حامل پیام‌های مهمی باشد.

علاوه بر اینها، استفاده از سامانه‌های مدرن و پیشرفته پدافند هوایی در این منطقه نیز می‌تواند توان سپاه پاسداران را در حفاظت از آسمان این جزایر بیش از پیش ارتقا دهد.

تعدادی از شناورهای تندروی سپاه در منطقه پنجم دریایی

از طرف دیگر، سرلشکر جعفری در بخشی از سخنان خود در مراسم افتتاح این منطقه، آن را منطقه‌ای بسیار حساس، استراتژیک و یکی از خطوط مقدم دفاع ایران اسلامی عنوان کرد.

بنابر این استقرار سامانه‌های مدرن موشکی ساحل به دریای سپاه پاسداران در این منطقه می‌تواند در زمان بروز تهدید به عنوان یکی از خطوط مهم و استراتژیک سپاه برای مقابله با دشمن باشد؛ موشک‌هایی که علاوه بر شلیک از ساحل، قابلیت شلیک از روی انواع شناورهای تندرو و سامانه‌های پروازی سپاه را نیز دارند.

* گزارش: محمدمهدی یزدی

منبع: فارس نیوز



برچسب‌ها: ایران ابرقدرت

Iran Enjoying
یکشنبه 91/8/14 ساعت 3:10 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

IRGC Commander: Iran Enjoying Maximum Security, Power

TEHRAN (FNA)- Commander of the Islamic Revolution Guards Corps (IRGC) Major General Mohammad Ali Jafari stressed Iran"s high level military preparedness, and stated that the country"s military might and power has acted as a major deterrent to enemy aggression.



"The trans-regional enemies would have definitely threatened and taken a bold move ( against Iran) if they had witnessed the least weakness. But our might and security is at a level that the enemy does not even dare to pose a military threat (to Iran) in the Persian Gulf waters," Jafari said in a ceremony held to mark the launch of operation of the IRGC"s fifth naval zone in Iran"s Southern port city of Bandar Lengeh Sunday morning


"We have made progress along with the growth and progress of the enemy and (change in) nature of threats," Jafari said, and added, "This rivalry exists and as we move ahead, the significance of military and defense advancement grows in our country


He said the progressive moves and measures adopted by Iran have served as a deterrent to an enemy invasion of Iran


In similar remarks last month, Supreme Leader of the Islamic Revolution Ayatollah Seyed Ali Khamenei described the Iranian Armed Forces" full preparedness as a major deterrent to enemy attacks, and meantime stressed that the country will not step back in case of any foreign aggression


Addressing Iranian military units in Northeastern province of North Khorassan at the time, the Leader lauded Iran"s high military preparedness, and stated, "The only reason the power mongers" motivation for waging war has downgraded or getting weakened is the general readiness of Iranian nation and the defense readiness of the armed forces


Earlier today, the IRGC established a new Navy zone in a bid to boost defensive measures in waters surrounding Iran"s islands in the Persian Gulf


Commander of the IRGC Navy Rear Admiral Ali Fadavi said that the fifth zone operations will cover an area from Qeshm island and Naze"aat Islands region to the western waters of the Kish island
 

 

by: farsnews



برچسب‌ها: English

استقرار در منطقه پنجم
یکشنبه 91/8/14 ساعت 3:5 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
برای حفاظت از جزایر و محدوده تحت کنترل
بیشترین استعداد تفنگداران دریایی سپاه در منطقه پنجم مستقر می‌شود

خبرگزاری فارس: بیشترین استعداد تفنگداران دریایی سپاه در منطقه پنجم دریایی سپاه مستقر می‌شود.

خبرگزاری فارس: بیشترین استعداد تفنگداران دریایی سپاه در منطقه پنجم مستقر می‌شود

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، با توجه به افتتاح منطقه پنجم دریایی سپاه برای دفاع از جزایر نازعات و پدافند این جزایر، بیشترین استعداد تفنگداران دریایی سپاه در این منطقه مستقر می‌شوند.

این درحالیست که حوزه عملیاتی منطقه پنجم دریایی سپاه با نام امام محمد باقر(ع) از نقطه انتهایی جزیره قشم به اضافه منطقه جزایر نازعات تا غرب جزیره کیش را شامل می‌شود.

این منطقه جدید صبح امروز با حضور سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه راه‌اندازی شد و رسما آغاز به کار کرد.

سرلشکر جعفری در این مراسم تاکید کرد: منطقه پنجم دریایی سپاه منطقه‌ای بسیار حساس، استراتژیک و یکی از خطوط مقدم دفاع از ایران اسلامی است.

دریادار علی عظمایی که پیش از این جانشین فرمانده منطقه یکم دریایی سپاه را برعهده داشت، بعنوان فرمانده منطقه پنجم منصوب شده است.

منبع: فارس نیوز

 



برچسب‌ها: ایران ابرقدرت

تمرین رزم
شنبه 91/8/13 ساعت 11:18 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
طی اردوی سه روزه در منطقه عمومی رودان صورت گرفت
تمرین رزم یگان موشکی ساحل به دریای سپاه در سواحل خلیج فارس

خبرگزاری فارس: اردوی تخصصی و تمرینات رزمی تیم‌های خوداتکایی موشکی ساحل به دریای نیروی دریایی سپاه به مدت سه روز در منطقه عمومی رودان در استان هرمزگان با دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده، برگزار شد.

خبرگزاری فارس: تمرین رزم یگان موشکی ساحل به دریای سپاه در سواحل خلیج فارس

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی نیروی دریایی سپاه، نفرات شرکت کننده از واحدهای تخصصی موشکی ساحل به دریای سپاه پاسداران در قالب 4 گردان رزمی و به مدت سه روز ضمن تمرین وضعیت و زندگی در شرایط اردویی، با به نمایش گذاشتن توان رزم، میزان آمادگی های عملیاتی خود را در وضعیت های جنگی مورد سنجش و ارزیابی قرار دادند.

سردار زارع فرمانده مجموعه موشکی عاصف نیروی دریایی سپاه در حاشیه برپایی این اردو،‌ گفت: با توجه به مأموریت مجموعه موشکی ساحل به دریای نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آماده سازی و اجرای عملیات موشکی و همچنین نگه‌داری و تمرینات تخصصی، اردوی خود را با هدف تداعی شدن یک وضعیت جنگی و اردویی بر پا کردیم.

وی افزود: علاوه بر اهدافی که در سطح تخصصی به دنبال آن بودیم، ارزیابی توان رزم در بعد آمادگی‌های انفرادی و توجه به آموزش‌هایی که در طول سال به این نیروها داده می‌شود، بخش دیگری از برنامه های اردوی صحرایی بود.

زارع تصریح کرد: کسب تجربه زندگی واحدهای تخصصی در شرایط سخت به همراه انتقال تجربیات گذشته کمک می‌کند تا در مرحله اصلی کارمان موفق‌تر عمل کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به ماهیت عملکرد یگان‌های ساحل به دریا، آشنایی با تاکتیک‌های جابجایی، واکنش سریع و اصول رزمی و دفاعی در خشکی نیز بخشی از قابلیت‌هایی است که باید در تمرینات و فاز اجرایی مورد ارزیابی قرار می‌گرفت.

منبع: فارس نیوز



برچسب‌ها: موشک

تاب مقاومت
پنج شنبه 91/8/11 ساعت 8:1 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
سردار جزایری در گفتگو با فارس:
هیچ گنبد آهنینی در برابر نیروی‌های مسلح ایران تاب مقاومت ندارد

خبرگزاری فارس: معاون ستاد کل نیروهای مسلح در رابطه با نفوذ پهپاد حزب الله به آسمان فلسطین اشغالی و گذشتن از گنبد آهنین اسرائیل، گفت: هیچ گنبد آهنینی در جهان وجود ندارد که نتوانیم از آن عبور کنیم.

خبرگزاری فارس: هیچ گنبد آهنینی در برابر نیروی‌های مسلح ایران تاب مقاومت ندارد

سردار سیدمسعود جزایری معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، در رابطه با تحولات سوریه و آینده درگیری‌های این کشور، گفت: سوریه در مرز موفقیت‌های روزافزون مقاومت است و از یک طرف موضوع سوریه همانطور که بارها جمهوری اسلامی ایران هم عنوان کرد راه حل نظامی ندارد و از طرف دیگر به لحاظ نظامی دولت سوریه و جبهه مقاومت دست برتر را دارد.

وی افزود: متاسفانه دشمنان ملت و دولت سوریه و دشمنان مقاومت نمی‌خواهند آرامش در این منطقه حاکم باشد و لذا مشاهده می‌کنیم با هر شکلی که بتوانند سعی می‌کنند فرصت مصالحه را از کسانی که به دنبال برقراری صلح و آرامش هستند، بگیرند.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح در رابطه با نفوذ پهپاد حزب الله به آسمان فلسطینی اشغالی و گذشتن از گنبد آهنین اسرائیل، تاکید کرد: هیچ گنبد آهنینی در جهان وجود ندارد که نتوانیم از آن عبور کنیم. آنچه راجع به این گنبد گفته می‌شود بیشتر در حد شعار و عملیات روانی است. تلاش‌های اطلاعاتی ایران نسبت به دشمن روز به روز در یک حالت رو به جلو قرار دارد و در این زمینه خوشبختانه اطلاعات نظامی ما اطلاعات قابل توجهی است.

جزایری در پاسخ به این سؤال که ایران چطور پاسخ تهدیدات اسرائیل را می‌دهد، بیان داشت: تهدیدات رژیم صهیونیستی را بایستی در چارچوب عملیات روانی تلقی کرد علت آن هم این است که اسرائیلی‌های غاصب توانمندی برخورد نظامی با جمهوری اسلامی ایران را ندارند. اشغالگران در یک سرزمین تنگ و محدود قرار دارند و آسیب پذیری‌های بسیار جدی دارند و هرگونه اشتباهی که توسط صهیونیست‌ها صورت بگیرد ممکن است به نابودی کل اشغالگران بیانجامد، به نظر من غاصبان قدس بیش از دیگران به این نکته واقف‌اند.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح در پایان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر وحدت بین قوا، اظهار داشت: امیدواریم از این به بعد به این موضوع توجه بیشتری شود. مردم ایران حقیقتا به دنبال این وحدت هستند و بیش از مسئولین و سران قوا به این نکته توجه دارند. رسانه‌ها می‌توانند در این زمینه نقش اساسی داشته باشند،از یک طرف از ورود و بروز اخبار و گزارشات تنش زا جلوگیری و از طرف دیگر به همدلی و همکاری و وحدت تشویق کنند. اما اگر کسی اصرار بر وحدت شکنی داشته باشد باید در برابر پیش گاه رهبری و مردم افشا شود.

 

منبع: فارس نیوز



سومین قدرت برتر
پنج شنبه 91/8/11 ساعت 7:58 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
معاون اطلاعات سازمان پدافند غیرعامل کل کشور:
ایران جزو 3 قدرت برتر دنیا در حوزه سایبر است

خبرگزاری فارس: معاون اطلاعات سازمان پدافند غیر عامل کل کشور گفت: ایران جزو سه قدرت برتر دنیا در حوزه سایبر است

خبرگزاری فارس: ایران جزو 3 قدرت برتر دنیا در حوزه سایبر است

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان‌رضوی، حسن قبولیان در مراسم غبار روبی گلزار شهدای گمنام با اعلام این مطلب افزود: ایالات متحده آمریکا و روسیه برترین جایگاه جهان را به لحاظ قدرت سایبری در اختیار دارند. 

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم پرداختن به حوزه پدافند غیرعامل به عنوان یکی از اصلی‌ترین اولویت‌های کشور گفت: پدافند غیرعامل با هدف مقابله با تهدیدات دشمن، در حوزه‌هایی از قبیل سایبر، زیرساخت‌های اساسی و سرمایه‌های انسانی ورود پیدا می‌کند.

حسین رجبی، دبیر شورای پدافند غیرعامل خراسان‌رضوی هم در این مراسم گفت: در هفته پدافند غیر عامل بیش از 100 همایش، رزمایش، مانور و جلسات تخصصی در استان برگزار شده است.

وی با اشاره به تلاش‌های استان در این حوزه اظهار داشت: خراسان‌رضوی در اجرای پدافند غیرعامل رتبه نخست کشور را احراز کرده است.

این مراسم در جبل‌النور کوهسنگی مشهد برگزار شد.

 

اخبارمرتبط : 

 



برچسب‌ها: ایران ابرقدرت

رجز نخوانید
دوشنبه 91/8/8 ساعت 7:5 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

دولت انگلیس خطاب به اسرائیل؛ علیه ایران رجز نخوانید 

انگلیس اخیراً سرجان سایرز، رئیس ام آی-6 را به منظور توجیه نتانیاهو برای توقف رجزخوانی های اسرائیل علیه ایران به تل آویو فرستاده است.
گوردون داف از کهنه سربازان نیروی دریایی آمریکا در جنگ ویتنام و سردبیر ارشد نشریه «ویتران تودی» در گزارشی تحلیلی با اعلام این موضوع، از درماندگی رژیم صهیونیستی در مقابل ایران خبر داد و تهدیدهای تل آویو را طبل توخالی خواند.
داف در گزارش خود از مخالفت جدی انگلیس با هرگونه حمله اسرائیل به ایران خبر داده و درباره محدودیت های نظامی تل آویو برای یک عملیات نظامی می نویسد؛ این گونه طرح ریزی شده است که حمله اسرائیل از آذربایجان انجام شود اما تلاش های دیپلماتیک از سوی تهران «این در را برای حمله اسرائیل بسته است.» پرواز مستقیم از روی عربستان سعودی تنها انتخابی است که برای اسرائیل باقی می ماند. هر راه دیگری، ترکیه و عراق با 4500مایل «پرواز بر آب های آزاد» غیرممکن است.
ترکیه در مذاکرات اخیر خود با ایران، این کشور را در تلاش خود برای پایان دادن به بن بست هسته ای حمایت کرده است و نمی خواهد به عنوان «راه صاف کن» توسعه طلبی اسرائیل علیه اسلام دیده شود.
عراق هم اخیراً با ایران مذاکره داشته است و با یک دستور 4 میلیارد دلاری برای سلاح های روسی پیشرفته به توانایی های دفاع هوایی خود افزوده است، هم دفاع هوایی و هم هواپیماهای جنگی پیشرفته.
داف افزوده است؛ سامانه های موشکی که ایران در اختیار دارد برای پایین آوردن هرگونه هواپیمای اسرائیلی یا دیگر هواپیماها، حتی موشک های بالستیک یا کروز که از فاصله صدها متری به ایران نزدیک می شوند کاملاً کارآمد هستند.
داف در پایان خاطر نشان می کند ایران به دلیل تبحر در جنگ نامتقارن ضربات بسیار سختی به آمریکا و اسرائیل وارد خواهد کرد و هیچکس خواهان چنین منازعه ای نیست.

کیهان



برچسب‌ها: ایران ابرقدرت

پاسخ منفی
دوشنبه 91/8/8 ساعت 7:4 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

روزنامه صهیونیستی معاریو خبر داد
پاسخ منفی ایران به دست درازشده کاخ سفید

روزنامه صهیونیستی معاریو از پیشنهاد دولت آمریکا به ایران برای برقراری روابط دیپلماتیک میان واشنگتن و تهران خبر داد و نوشت: ایران این پیشنهاد را رد کرده است.
معاریو در شماره دیروز خود از پیشنهاد باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا برای برقراری مجدد روابط کامل دیپلماتیک با ایران خبر داد و نوشت: این بسته مشوق های دیپلماتیک اوباما به ایران شامل تأسیس سفارتخانه در تهران و واشنگتن بوده اما ایران آن را رد کرده است.
معاریو ادامه داد: درخواست اوباما برای برقراری مجدد روابط آمریکا با ایران به عنوان بخشی از پیشنهاد این کشور جهت برگزاری مذاکرات مستقیم هسته ای با جمهوری اسلامی ایران مطرح شده است.
این روزنامه صهیونیستی به نقل از منابع آگاه غربی که رابطه نزدیکی با دولت آمریکا دارند نوشت: ایران پیشنهاد «دست دیپلماتیک» کاخ سفید که مدت زمان کوتاهی بعد از شروع ریاست اوباما در سال 2008 به سوی ایران دراز شده بود را رد کرد.
اوایل ماه جاری میلادی نیز گزارش هایی از تماس های محرمانه آمریکا و ایران با هدف مذاکرات مستقیم درباره برنامه هسته ای تهران منتشر شده است که هم کاخ سفید و هم ایران صحت چنین گزارش هایی را رد کرده اند، با این حال معاریو مدعی دیدار یک ساعته «ویلیام برنز» معاون وزیر امور خارجه آمریکا با دکتر «سعید جلیلی» مذاکره کننده ارشد هسته ای کشورمان در حاشیه مذاکرات 1+5 سال 2009 و یک دیدار دیگر بین مقامات ایرانی و آمریکایی شده است.
معاریو همچنین مدعی شد: گزارش ها نشان می دهد که واشنگتن پیشنهاد همکاری های امنیتی با ایران، پرواز های مستقیم میان دو کشور و همچنین ارائه ویزا به ایرانیانی که تمایل به سفر به آمریکا دارند را مطرح کرده است.
این روزنامه صهیونیستی نوشت: اگر این گزارش ها صحت داشته باشد می تواند منجر به تغییر بنیادی سیاست آمریکا در قبال ایران شود.
شایعاتی که
مصرف داخلی دارد
از سوی دیگر رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس انتشار شایعه مذاکره مستقیم ایران و آمریکا را در راستای مصرف داخلی برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دانست.
علاءالدین بروجردی نماینده مردم بروجرد و رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به جنگ روانی وسیع رسانه های آمریکایی مبنی بر آغاز مذاکرات ایران و آمریکا پس از انتخابات این کشور گفت: با توجه به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تلاش کاندیداهای مطرح از دو حزب جمهوری خواه و دموکرات بر جلب هر چه بیشتر آرا متمرکز شده است.
وی افزود: از این رو دولت فعلی آمریکا نیز به دنبال ارائه دستاوردهای بزرگ به خصوص در حوزه سیاست خارجی و مهم ترین مسئله آن ایران است.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این شرایط خبر مذاکره با ایران به عنوان اصلی ترین قدرت معارض با این کشور و مجبور کردن نظام جمهوری اسلامی برای آمدن پای مذاکره می تواند یک موفقیت بزرگ برای دولت اوباما محسوب شود.
بروجردی به فارس گفت: چنین اخباری بیشتر مصرف داخلی برای خود آمریکایی ها دارد و در عین حال القای موفق بودن سیاست تحریم است.


کیهان



برچسب‌ها: ایران ابرقدرت

<      1   2   3      >
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
 
موضوعات
لینک دوستان
دیگر موارد


بازدید امروز: 79
بازدید دیروز: 233
کل بازدیدها: 1327829