سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آپلود عکس
موتور هواپیمای 100نفره
سه شنبه 92/3/14 ساعت 2:7 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

آغاز طراحی‌ مقدماتی موتور هواپیمای 100نفره

رئیس دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه علم و صنعت با اشاره به آخرین وضعیت اجرای بخش موتور پروژه کلان هواپیمای 100 تا 10 نفره گفت: طراحی‌های مقدماتی و فاز اولیه توربوفن سبک این موتور اجرایی شده است.

به گزارش مشرق، توسعه فناوری‌های کلیدی هواپیمای 100 تا 150 نفره از جمله پروژه‌های کلانی است که از سوی شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف) تعریف شده است.  در این پروژه دانشگاه صنعتی امیرکبیر به عنوان دانشگاه محوری تعیین شده است و دانشگاه‌های علم و صنعت، صنعتی اصفهان و پارک علم و فناوری فارس به عنوان دانشگاه‌های محوری انتخاب شدند.
 
این پروژه از سوی دانشگاه صنعتی امیرکبیر به بخش‌های مختلف تقسیم و بخش موتور آن به دانشگاه علم و صنعت وگذار شد.
 
دکتر رضا تقوی- رئیس دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه علم و صنعت در گفتگو با مهر، با اشاره به جزئیات طرح کلان توسعه فناوری‌های کلیدی هواپیمای مسافربری 100 تا 150 نفره گفت: بخش موتور این هواپیما به دانشگاه علم و صنعت واگذار شده است.
 
وی با بیان اینکه برای اجرای این پروژه فازهای مختلفی تعریف شده است، اظهار داشت: بر اساس برنامه زمان بندی شده تا یک سال آینده فاز طراحی‌های مفهومی و مقدماتی موتور در دستور کار قرار دارد.
 
تقوی از آغاز طراحی‌های مقدماتی موتور هواپیمای 100 تا 150 نفره خبر داد و یادآور شد: تاکنون پیشرفت‌های خوبی در این زمینه کسب شده ضمن آنکه فاز اولیه توربوفن سبک نیز به اتمام رسیده و تحلیل عملکرد و بهینه‌سازی‌های مربوط به آن نیز انجام شده است.
 
رئیس دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه علم و صنعت ابزار امیدواری کرد که با ایجاد زیرساخت‌های لازم و سرمایه گذاری مناسب ظرف چند سال آینده به نتایج خوبی نائل شوند.
 
تقوی با بیان اینکه در این پروژه با سایر دانشگاه‌ها همکاری خواهد شد، خاطرنشان کرد: در طراحی و ساخت موتور این هواپیما دانشگاه علم و صنعت به عنوان دانشگاه محوری انتخاب شده است و برای انجام آن برخی از دانشگاه ها نیز همکاری خواهند داشت.

منبع: مشرق نیوز



برچسب‌ها: ایران ابرقدرت

تلاش دانشمندان ایرانی
دوشنبه 92/3/13 ساعت 1:45 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
وزارت بهداشت خبر داد
تلاش دانشمندان ایرانی برای ساخت واکسن هپاتیت B با فناوری نانو

محققان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با همکاری کارشناسان مرکز تحقیقات دارویی لایدن آمستردام و انستیتو واکسن هلند در قالب یک طرح تحقیقاتی به بررسی ساخت واکسن هپاتیت B حاوی نانوذرات پلیمری پرداختند.

خبرگزاری فارس: تلاش دانشمندان ایرانی برای ساخت واکسن هپاتیت B با فناوری نانو

به گزارش خبرگزاری فارس، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، محسن تفقدی، سرپرست گروه محققان و معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ‌نانوذرات استفاده شده در این تحقیقات، ‏کیتوزان و تری متیل کیتوزان است که روش تولید آن ساده بوده، در صنایع دارویی و تولید واکسن کابرد دارد. این ‏واکسن می‌تواند برای پیشگیری از ابتلا به بیماری هپاتیت ‏B‏ به کار رود.‏


تفقدی خاطر نشان کرد: ‌بسیاری از واکسن‌های معمول از طریق تزریق داخل عضلانی یا زیرپوستی استفاده می‌شوند. ‏اگر چه این واکسیناسیون پاسخ ایمنی قوی و مقاوم سیستم را در پی دارد، اما به دلیل اشکالاتی در ارتباط با تجویز تزریقی ‏مانند درد پس از تزریق و عدم ایمنی مخاطی، محققان به دنبال توسعه راهبرد‌های غیرتهاجمی ایمن‌سازی هستند. از ‏این رو، روش‌های ایمن ‌سازی مخاطی به ویژه تجویز از راه بینی از اهمیت خاصی برخوردار است.


معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: ‌در این راستا در این طرح تحقیقاتی نانو ذرات پلیمری کیتوزان و تری ‏متیل کیتوزان به عنوان حامل/ایمنی واکسن هپاتیت ‏B‏ مورد بررسی قرار گرفت.


تفقدی با اشاره به اینکه در این طرح پژوهشگران با محصور کردن واکسن هپاتیت ‏B‏ درون این نانوذرات پلیمری ‏به دنبال افزایش پاسخ ایمنی و دستیابی به واکسنی بودند که علاوه‌ بر تزریق، با تجویز از راه بینی نیز ایجاد ایمنی ‏کند، خاطر نشان کرد: ‌برای این منظور نانو ذرات کیتوزان و تری متیل کیتوزان حاوی آنتی ژن با ابعاد و بار سطحی مناسب تهیه و سپس خصوصیات مختلف آنها از جمله اثر آنها بر روی ‏سلول‌های زنده، اثر آنها بر روی اتصالات بین سلولی و اثرگذاری آنها بر سلول‌های ایمنی ارزیابی شد.


وی افزود: ‌در مطالعات درون تن، ‏فرمولاسیون‌های مختلف این نانو ذرات در دوزهای مختلف از راه بینی و تزریقی در موش آزمایش شدند و پاسخ‌های ایمنی شامل عیار آنتی بادی‌ها و سایتوکاین‌های ‏مختلف مورد بررسی قرار گرفت که نتایج به دست آمده حاکی از اثربخشی مناسب این نانوذرات در افزایش پاسخ ایمنی و ‏مخاطی بود.


معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار امیدواری کرد:‌ با تکمیل مطالعات بالینی و تایید نتایج در ‏انسان، گامی به سمت تجویز مخاطی واکسن‌ها و حذف تزریق برداشته خواهد شد. همچنین با ایجاد آنتی بادی‌های ‏محافظتی در ترشحات مخاطی، محافظت موثرتری علیه بیماری‌های وارده از راه مخاط ایجاد خواهد شد.


نتایج به دست آمده حاکی از اثربخشی مناسب این نانوذرات در مجله Vaccine (جلد 30، شماره 36، ماه آگوست سال 2012) منتشر شده است.

منبع: فارس نیوز




برچسب‌ها: علمی

تعمیرات جنگنده های میگ 29 و اف 5
یکشنبه 92/3/12 ساعت 9:55 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
امیر خلبان روزخوش:

پایگاه دوم شکاری با تعمیرات اساسی جنگنده‌های میگ 29 و اف 5 در اوج آمادگی قرار دارد

فرمانده پایگاه دوم شکاری ارتش گفت: با در نظر گرفتن موقعیت راهبردی و حساس جغرافیایی کشور و منطقه، نیروهای مسلح همواره باید در آمادگی کامل عملیاتی باشند و پایگاه دوم با انجام تعمیرات اساسی بسیار مؤثر در هواپیماهای میگ 29 و اف 5 در آمادگی کامل است.

به گزارش حوزه دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، امیر خلبان "مسعود روزخوش" فرمانده پایگاه دوم شکاری شهید فکوری با اشاره به فعالیت‌های این پایگاه در بازآماد هواپیماهای جنگنده اعلام کرد: پایگاه دوم با انجام تعمیرات اساسی بسیار مؤثر در هواپیماهای میگ 29 و اف 5 و همچنین ساخت قطعات مختلف هواپیما، در آمادگی کامل است و به جرأت می‌توان گفت این آمادگی مورد قبول فرماندهی معظم کل قوا (مد ظله العالی) و فرماندهی نیروی هوایی ارتش است.

وی با اشاره به اهمیت همتاسازی در ارتش گفت: همواره در بُعد آموزش، نگهداری، آماد و دیگر زمینه‌ها، بحث همتاسازی سرلوحه امور اجرایی پایگاه شهید فکوری بوده است.

روزخوش با تأکید بر اینکه بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، تمام مراحل آموزش و تربیت خلبانی در داخل کشور و با استفاده از استاد خلبانان ایرانی انجام می­‌گیرد، افزود: بنده هم آموزش در داخل کشور و هم آموزش در خارج از کشور را تجربه کرده‌ام و به جرأت می‌توانم بگویم هیچ استادی دلسوزتر از هموطن خود ما نمی‌تواند باشد.

وی خاطرنشان کرد: شاید برخی کشورها تجهیزات بیشتری در بُعد آموزش داشته باشند، ولی در بُعد تربیت، به هیچ وجه دلسوزی استاد هموطن را ندارند در حالی که در داخل، تمام ریزه‌کاری‌ها حتی با آموزش و تمرین‌های بیش از اندازه تعلیم داده می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران



برچسب‌ها: نیروی هوایی

ناوگروههای ارتش در اقیانوسها
یکشنبه 92/3/12 ساعت 9:52 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
دریادار سیاری خبر داد

افزایش حضور ناوگروه‌های ارتش در اقیانوس‌ها

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: در سال 92 شاهد حضور گسترده‌تر و دورتر ناوگروه‌های این نیرو در سایر اقیانوس‌های دنیا خواهیم بود.

به گزارش حوزه دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، امیر دریادار "حبیب‌الله سیاری" فرمانده نیروی دریایی ارتش در آیین استقبال از ناو گروه بیست و پنجم نداجا ضمن خیر مقدم به کارکنان این ناوگروه گفت: ما برای اولین بار در سفرهای دریانوردی از ناوهای پشتیبانی رزمی استفاده کردیم و شاهد بودیم که در ناوگروه بیست و پنجم نیروی دریایی ناو جمهوری اسلامی ایران لارک این مأموریت را با موفقیت سپری کرد، البته این نشان‌دهنده این است که ما می‌توانیم با استفاده از ناوهای مشابه دیگر در آب‌های آزاد و بین‌المللی حضور یابیم.

وی تصریح کرد: در راستای اجرایی کردن تدابیر فرماندهی معظم کل قوا که می‌فرمایند «مظهر اقتدار ملت ایران در دریاها شما کارکنان نیروی دریایی هستید»، ان‌شاءالله در سال 92 شاهد حضور گسترده‌تر و دورتر ناوگروه‌های این نیرو در سایر اقیانوس‌های دنیا خواهیم بود و پرچم پرافتخار کشورمان را در هر جایی که نامش آب‌های آزاد است به اهتزاز در می‌آوریم و نشان می‌دهیم که ملت ما ملتی بزرگ و نظام ما نظامی توانمند است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه خطر دزدی دریایی امنیت اقتصادی و تجاری ما را در آب‌های آزاد تهدید می‌کند، افزود: از مهم‌ترین اقداماتی که ناوگروه‌های ما تاکنون انجام داده‌اند مبارزه با پدیده شوم تروریسم دریایی، حفظ اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و به اهتزاز درآوردن پرچم سرفراز کشورمان در آب‌های آزاد و بین‌المللی است و همین اقدامات مجموعه افتخاراتی را نصیب کارکنان ولایتمدار نیروی دریایی ارتش ساخته است.

دریادار سیاری در ادامه خاطرنشان کرد: شما عزیزان موفق شدید در مدت 60 روز دریانوردی امنیت کامل منطقه را برقرار و کلیه اهداف از پیش تعیین شده را محقق کنید.

وی در پایان اظهار داشت:همه عزیزان بایستی آماده اجرای مأموریت‌های بعدی باشند چرا که آمادگی رزمی ما باید یک آمادگی لحظه ای باشد و البته ما هر لحظه با هر چه که در دست داریم آماده مقابله با هر نوع خطری که کشور و نظام ما را در آب‌های آزاد تهدید می‌کند، هستیم.

در ابتدای این مراسم نیز حجت‌الاسلام والمسلمین "عباس محمدحسنی" رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی دریایی ارتش با بیان روایتی از پیامبر اکرم (ص) گفت: پیامبر گرامی اسلام (ص) فضیلت یک روز مرزبانی در راه خدا را از کل دنیا با ارزش‌تر می‌دانند و یقین بدانید آن روزی که پرده‌ها کنار بروند مجاهدان در راه خدا که همه ظرفیتشان را در این راه خرج کرده‌اند در زمره انبیا قرار خواهند گرفت.

وی خطاب به کارکنان نیروی دریایی ارتش افزود : کار شما به واسطه سختی‌هایی که جهاد در دریا دارد ارزشمند تر از کار همه عزیزان مرزبان دیگر است و به همین دلیل است که شما در چشم ملت هر روز از روز دیگر عزیزترید و دشمنان این ملت به خاطر حضور مقتدرانه شما در عرصه آب‌های آزاد و بین‌المللی و حراست از ارزش‌های اسلامی و الهی هر روز که می‌گذرد ذلیل‌ترند و در آینده ذلیل‌تر خواهند بود، چرا که حرکت کلی جهان به سمت حاکمیت الهی است.

محمدحسنی در ادامه خاطر نشان کرد: امروز دور، دور اسلام است و جور مستکبران در حال افول و پایان است. آن‌ها چه بخواهند و چه نخواهند پیام اسلام به گوش جهانیان خواهد رسید و یکی از راه‌ها و دلایل رسیدن این پیام حضور شکوهمند نیروی دریایی راهبردی ارتش در آبهای آزاد است.

رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی دریایی ارتش تصریح کرد: ملت ما به شما افتخار و برای شما دعا می‌کند. امام و رهبر ما و همه ملت وقتی این حضور ارزشمند شما در دریاها را می‌بینند با افتخار به وجود همه شما دعا می‌کنند. ما هم بایستی به حال کسانی که حضور مجاهدانه دریادلان ما در آبهای آزاد را تثبیت کرده‌اند دعا کنیم.

وی در پایان اذعان داشت: دشمنان ما باید به خانه‌هایشان برگردند چرا که آن‌ها حق دخالت در امور ما و در امور منطقه را ندارند. دنیا بداند ملت ایران ملتی زنده است، چون راهشان راه حسین (ع) است و راه نیروهای مسلح ما به ویژه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران راه حسین (ع) است.

منبع: باشگاه خبرنگاران



برچسب‌ها: نیروی دریائی

جاسوسی و تروریستی وابسته به اسراییل
یکشنبه 92/3/12 ساعت 9:43 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
از سوی وزارت اطلاعات
شبکه جاسوسی و تروریستی وابسته به اسراییل منهدم شد

یک شبکه تروریستی و جاسوسی که مأمور به اقدامات خرابکارانه در روز انتخابات 24 خرداد بود توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) کشف و متلاشی شد.

خبرگزاری فارس: شبکه جاسوسی و تروریستی وابسته به اسراییل منهدم شد

به گزارش خبرگزاری فارس، روابط عمومی وزارت اطلاعات با صدور اطلاعیه‌ای از شناسایی و بازداشت اعضای یک شبکه ترویستی مأمور به اقدامات خرابکارانه در روز انتخابات 24 خرداد خبر داد.

متن این اطلاعیه به شرح ذیل است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

به استحضار ملت شریف ایران می رساند که سربازان گمنام امام زمان (عج) در پی سرنخ یابی از یک شبکه ی خرابکاری وابسته به دشمنان ایران و اسلام و پس از جمع آوری های دقیق و همه جانبه ی اطلاعاتی و گستردن تورهای ضد جاسوسی و ضد تروریستی، موفق به شناسایی و بازداشت کلیّه اعضای آن شبک? خیانت‌پیشه شدند.

سرشبکه این گروه از چند سال پیش به استخدام سازمان جاسوسی یکی از وابسته ترین و مرتجع ترین کشورهای عربی منطقه درآمده بود؛ کشوری که در هیچ‌یک از ابعاد سیاسی، نظامی، اقتصادی، اطلاعاتی و فرهنگی، قابلیت کوچکترین هماوردی با ایران مستقل و مقتدر و همیشه سرافراز را نداشته و از ابتدا قابل پیش بینی بود که به نیابت از کارفرمایان غربی - صهیونیستیِ حاکمانش، پا به این عرصه خطرناک گذاشته است؛ به ویژه آنکه در سال‌های اخیر، روز به روز وابستگی های آن کشور به رژیم صهیونیستی آشکارتر و حضور رژیم جعلی اشغالگر در این کشور، گسترده‌تر و همه جانبه تر شده است.

ادامه پیگیری های جهادگران خاموش اطلاعاتی، مُنجر به حصول مستندات مستحکمی از ابعاد مختلف پرونده و نقش نیابتی آن کشور مرتجع منطقه برای صهیونیزم و استکبار غربی شد.

بدین وسیله بخشی از اطلاعات به دست آمده را اعلام می نماید:

1. مدتی پس از استخدام عامل اصلی این پرونده توسط سرویس اطلاعاتی کشور مورد نظر و تعیین دستمزد ثابت برای وی و انجام مأموریت های مختلف، این مزدور از طریق آن سرویس به افسر اطلاعاتی موساد (رژیم صهیونیستی) متصل می شود.

سپس برای فراگیری آموزش های اطلاعاتی و نظامی، به  سرزمین های اشغالی فلسطین اعزام می شود. در آنجا پس از ارزیابی های اطلاعاتی و امنیتی و دریافت آموزش های گوناگون، لیست نیازمندی های اطلاعاتی را از افسران موساد دریافت  می کند و این بار با مأموریت رسمی از طرف موساد، اما با عاملیّت و پادویی سرویس اطلاعاتی کشوری که نقش نیابتی را عهده دار است، راهی ایران می شود!

2. به دستور سرویس اطلاعاتی کارفرما، سرشبکه تروریستی به ملاقات دو تن از سرکرده های فرقه جاسوسی - صهیونیستی بهائیت در یکی از کشورهای شبه قاره هند اعزام شده و ارتباطات و هماهنگی هایی بین آنها ایجاد می شود.

3. متهم اصلی پرونده پس از مدتی جاسوسی، مأموریت می یابد گروهی عملیاتی برای انجام اقدامات تروریستی در کشور، آنهم در مقطع برگزاری انتخابات پیش رو و به ویژه در روز رأی گیری فراهم کند. در اجابت این دستور، گروهی 12 نفره با هدف خرابکاری تشکیل می شود.

4. تیم تروریستی مذکور مقدار معتنابهی سلاح سبک، اعم از کلت کمری و مسلسل دستی تهیه و انبار می نماید.

5. گروه یاد شده پس از آموزش های عملیاتی - تروریستی مورد نیاز و به منظور انجام مانورهای عملیاتی در میادین و صحنه های واقعی، چند هدف مشخص را در یکی از شهرستان‌ها انتخاب و مورد اصابت قرار میدهند.

6. یکی از شیطانی ترین مأموریت های محوله به این شبکه جاسوسی - تروریستی، اختلاف‌افکنی های قومی - مذهبی در سطح کشور بوده است. این شبکه موظف بود در مناطقی از کشور که تنوع قومی و مذهبی وجود دارد، تعدادی از افراد شاخص مذاهب و اقوام را ترور نموده و با انتشار شب‌نامه‌های تفرقه‌افکن در محل، جنایات خود را به دیگر اقوام و مذاهب و یا به برخی نهادهای کشور منتسب نماید.

7. در جریان پایش های اطلاعاتی این وزارت خانه، ارتباطات عامل اصلی پرونده با مرکزی در کشور انگلیس کشف گردید که در گذشته نیز، تعدادی از تروریست‌های وابسته به رژیم صهیونیستی، با همان مرکز ارتباط داشته‌اند. تحقیقات این وزارتخانه پیرامون ماهیت کانون مورد نظر و علت ارتباط هسته های مختلف تروریستی با آن ادامه دارد.

8. ضمن شناسایی و بازداشت اعضای این تیم تروریستی، انبارهای تسلیحات آنها نیز کشف و ضبط گردید. همچنین اسامی، تصاویر و فیلم های گرفته شده از افسران اطلاعاتی بیگانه و سایر اسناد خیانت تیم تروریستی و خباثت کشورهای دخیل در این پرونده، مضبوط است که بنا به اقتضاء، مورد بهره‌برداری یا انتشار قرار خواهند گرفت.

9. در پایان ضمن تشکر بی پایان از همکاری های هموطنان گرانقدر در مراحل مختلف اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی این وزارتخانه پیرامون عوامل این پرونده و تقدیر از مساعدت مرجع محترم قضایی، سربازان گمنام امام زمان (عج) و خادمین خاموش و جانبرکف ایران اسلامی، اطمینان می دهند که با توکل بر حضرت احدیت، همچنان با هوشیاری کامل و صلابت تمام به وظایف خطیر خود عمل خواهند کرد.

همچنین به دشمنان غدار دین و ملت، اعم از قدرت‌های استکباری تا برخی کشورهای مُرتجع و وابسته ی منطقه یادآوری می کند که چشمان بیدار ایران اسلامی، هیچ‌گاه عملکرد خائنانه آنها را از نظر دور نخواهد داشت و رذالت‌های آنها را فراموش نخواهد کرد و در عین حال هشدار می دهد که در صورت ورود به حریم «خطوط قرمز» نظام مقدس جمهوری اسلامی، تقاص سختی در انتظارشان خواهد بود.

فارس نیوز




برچسب‌ها: وزارت اطلاعات

میدان موازنه قوا در جهان
چهارشنبه 92/3/8 ساعت 11:44 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
سردار سلامی:

میدان موازنه قوا در جهان با رقابت راهبردی ایران و آمریکا توصیف می‌شود

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: میدان موازنه قوا در جهان با رقابت راهبردی جمهوری اسلامی ایران و ایالات متحده آمریکا توصیف می‌شود؛ این در حالی است که در گذشته، میدان موازنه قوا در رقابت آمریکا و شوروی توصیف می‌شد.

به گزارش حوزه دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، سردار "حسین سلامی" جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران در همایش نهضت روشنگری که با حضور پایوران سپاه فجر استان فارس و یگان‌هایی از نیروی هوایی و دریایی سپاه در این استان برگزار شد، امام(ره) را بیدارکننده عالم از خواب غفلت دانست و گفت: امام خمینی(ره) مسیر بشریت را برای قرن‌ها باز گذاشت و اسلام را دوباره تجدید حیات داد و بعثت مجددی در حیات اسلام رقم زد و مسلمانان عالم را از خواب غفلت بیدار کرد.

وی افزود: حضرت امام خمینی(ره) توانست منطق اسلام را در زیباترین عبارات به همه جهان معرفی کند و قدرت‌های بزرگ را در بی منطقی به شکست بکشاند.

سردار سلامی با بیان این مطلب که حضرت امام(ره) نظم ساخته شده قدرت‌های بزرگ را فرونشاند، تصریح کرد: امام راحل توانست یک جنگ بزرگ را علیه صف‌بندی جهانی در زیباترین شکل به انتها برساند و سرانجام با قلبی مطمئن و دلی آرام محضر حق تعالی را درک کند.

جانشین فرمانده کل سپاه بیان داشت: اگر خداوند حضرت امام خمینی(ره) را از ما گرفت به ما رهبری عنایت کرد که در اندیشه، ژرفای تفکر، آینده‌نگری، قدرت و نفوذ در دنیای ذهن دشمن، قدرت ذهن خوانی دشمن، روح وارستگی، فداکاری، شجاعت، خردمندی و عقلانیت، اسلام شناسی و منطق، به انفعال کشاندن دشمن، رأفت و مهربانی و قدرت الهام‌بخشی برای همه عالم اسلام نمونه است و این خود مائده الهی و از عنایات خاصه حضرت حق تعالی است.

وی با بیان اینکه امروز توازن قوا در جهان تغییر کرده است، تصریح کرد: میدان موازنه قوا در جهان با رقابت راهبردی جمهوری اسلامی ایران و ایالات متحده آمریکا توصیف می‌شود که این در حالی است که در گذشته میدان موازنه قوا در رقابت آمریکا و شوروی توصیف می‌شد.

سردار سلامی با بیان این مطلب که ما همه تحولات را رصد می‌کنیم، گفت: امروز دشمن به ناکامی و عدم توفیق رسیده است و ایران در تمام صحنه‌ها پیروز آشکار بوده و همه روندها و استراتژی که دشمن برای مدیریت بر تحول اسلام طراحی کرده است را با انتقال روح مقاومت با ناکامی مواجه کرده است.

جانشین فرمانده کل سپاه با توجه به نزدیک شدن به انتخابات 24 خرداد افزود: انتخابات برای ما یک رخداد سیاسی داخلی نیست، بلکه یک عملیات در یک مجموعه جنگ عملیاتی است و امروز نبرد در اندیشه و باورهای ماست.

سرتیپ پاسدار غلامحسین غیب‌پرور نیز با بیان اینکه مردم ایران اسلامی همیشه حماسه‌ساز بودند، گفت: مردم ما از آغاز نهضت امام روح الله حماسه‌ساز بوده‌اند و این حماسه‌سازی به واسطه مکتب اسلام و قرآن است.

منبع: باشگاه خبرنگاران



برچسب‌ها: ایران ابرقدرت

سامانه هوشمند انحراف موشک
سه شنبه 92/3/7 ساعت 2:45 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
امیر حیدری در گفت‌وگو با فارس خبر داد
نصب سامانه هوشمند انحراف موشک بر روی ادوات زرهی ارتش

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: یکی از ویژگی‌های تانک‌های ذوالفقار بدنه واکنشی هوشمند و ضد زره بودن آن‌ها در مقابل موشک‌هاست و این سیستم از امسال روی کلیه ادوات زرهی نیروی زمینی ارتش نصب می‌شود.

خبرگزاری فارس: نصب سامانه هوشمند انحراف موشک بر روی ادوات زرهی ارتش

امیر کیومرث حیدری جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش در گفتگو با خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، با اشاره به طراحی و ساخت نسل‌های جدید تانک ذوالفقار و ویژگی‌های آن در خصوص انحراف موشک‌های دشمن گفت: یکی از ویژگی‌های تانک‌های ذوالفقار بدنه واکنشی آن‌ها است.

وی افزود: بدنه واکنشی یعنی بخشی از بدنه در مقابل موشک‌هایی که به سمت تانک می‌آید هوشمند است و اگر موشک از این مرز عبور و به بدنه اصابت کرد، بدنه واکنشی می‌تواند اصابت موشک را بی‌اثر کند.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش در ادامه تصریح کرد: این سیستم از امسال روی کلیه ادوات زرهی نیروی زمینی ارتش نصب می‌شود.

حیدری همچنین با اشاره به توسعه یگان موشکی نیروی زمینی ارتش اظهار داشت: این توسعه از لحاظ تجهیزاتی است و در این راستا از وزارت دفاع در تجهیز یگان موشکی نیروی زمینی ارتش کمک گرفته شده است.

فارس نیوز



برچسب‌ها: دستاورد جدید

توان مقابله با ایران اسلامی
دوشنبه 92/3/6 ساعت 2:24 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
سردار حاجی‌زاده:

هیچ قدرتی در جهان توان مقابله با ایران اسلامی را ندارد

فرمانده هوافضای سپاه گفت: امروز در بهترین شرایط بازدارندگی نظامی قرار داریم و هیچ قدرتی در جهان توان مقابله و صدمه به ایران اسلامی را ندارد.

به گزارش حوزه دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، سردار سرتیپ "امیرعلی حاجی‌زاده" فرمانده  نیروی هوافضای سپاه پاسداران،  در حاشیه مراسم تحویل انبوه سکوهای پرتاب موشک‌های دوربرد زمین به زمین به سپاه اظهار داشت: تهدیدات دشمنان انقلاب اسلامی، درس قدرتمندی در برابر دشمنان را برای دفاع از ملت و دستاوردهای انقلاب اسلامی به ما آموخت.

وی با بیان اینکه همواره شاهد پایمال شدن حقوق کشورهای ضعیف توسط نظام سلطه بوده‌ایم، افزود: با بهره‌گیری از تجارب ارزنده دوران دفاع مقدس توانسته‌ایم در زمینه تولید انواع مختلف موشک‌ها و تجهیزات جانبی آن‌ها شاهد فتح قله‌های موفقیت باشیم.

فرمانده هوافضای سپاه با تأکید بر اینکه تحویل انبوه موشک‌ها و سکوهای پرتاب آن‌ها امروز برای ما امری عادی و تکراری شده است، خاطرنشان کرد: تحویل انبوه سکوهای پرتاب موشک‌های دوربرد زمین به زمین به نیروی هوافضای سپاه به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر تنها بهانه‌ای برای تقدیر و تشکر از زحمات حماسه‌سازان و اقتدارآفرینان نیروی هوافضای سپاه و سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح کشور است.

وی در پایان با تأکید بر ارتقای سطح آمادگی‌های نظامی نیروهای مسلح برای مقابله با تهدیدات احتمالی دشمنان علیه انقلاب اسلامی تصریح کرد: امروز در بهترین شرایط بازدارندگی نظامی قرار داریم و هیچ قدرتی در جهان توان مقابله و صدمه به ایران اسلامی را ندارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران



برچسب‌ها: ایران ابرقدرت

نجات کارکنان یک لنج ایرانی
دوشنبه 92/3/6 ساعت 2:22 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
دریادار دوم جره خبر داد

نجات کارکنان یک لنج ایرانی توسط نیروی دریایی ارتش

معاون عملیات نیروی دریایی ارتش از نجات کارکنان یک لنج ایرانی در بندر کنارک، توسط این نیرو خبر داد.

به گزارش حوزه دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، دریاداردوم "سیاوش جره" معاون عملیات نیروی دریایی ارتش با اعلام این خبر گفت: یک فروند لنج به نام ابوذر در 30 مایلی جنوب غرب بندر کنارک به دلیل بروز حریق در قسمت موتورخانه دچار حادثه شده و درخواست کمک کرد.

 بنا بر گزارش روابط عمومی نیروی دریایی ارتش؛ وی افزود: به محض وصول خبر و با توجه به اضطراری بودن وضعیت لنج، ناو جمهوری اسلامی ایران "چیرو" در کوتاه‌ترین زمان به منظور امدادرسانی، از منطقه سوم دریایی به مقصد موقعیت لنچ ابوذر اعزام شد.

دریادار دوم جره تصریح کرد: کارکنان نیروی دریایی ارتش پس از حضور در موقعیت این لنج، با درایت و عملکرد به موقع توانستند مجموع 9 نفر خدمه آن را نجات دهند.

معاون عملیات نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه لنج ابوذر بر اثر شدت حریق در قسمت خن (بخش زیرین موتورخانه) و سرایت به کل لنج به طور کامل سوخته بود، اذعان داشت: کلیه خدمه لنج را پس از انجام اقدامات اولیه درمانی به شناور اداره بنادر و کشتیرانی تحویل دادیم.

باشگاه خبرنگاران



برچسب‌ها: نیروی دریائی

رزمایش دفاع همهجانبه
دوشنبه 92/3/6 ساعت 2:20 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

رزمایش دفاع همه‌جانبه از جزایر تنب بزرگ و کوچک برگزار شد

رزمایش دفاع همه‌جانبه از جزایر تنب بزرگ و تنب کوچک توسط نیروی دریایی سپاه برگزار شد.

به گزارش حوزه دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، رزمایش دفاع همه‌جانبه از جزایر تنب بزرگ و تنب کوچک، با هدف تقویت آمادگی دفاعی و ارتقای توان رزم واحدهای مختلف عملیاتی نیروی دریایی سپاه برگزار شد.

در این رزمایش که تحت عنوان دفاع مستحکم و به مدت چهار روز پیگیری شد، گروه‌های مختلف رزمی، توانمندی‌های خود را در دفاع از جزایر به نمایش گذاشته و به ارزیابی کارآیی و قابلیت‌های خود پرداختند.

بنا بر گزارش روابط عمومی سپاه پاسداران؛ بهره‌گیری از ظرفیت واحدهای پدافندی، دفاع ضد هوایی، تشکیل حلقه‌های چند لایه دفاعی، ارزیابی تحرک واحدهای شناوری، سطحی و زیرسطحی، آزمایش و اجرای سریال‌های مختلف واحدهای جنگال در جنگ الکترونیک، ارزیابی قابلیت‌های مختلف ادوات و تجهیزات نظامی و دفاعی الحاقی به سازمان رزم دریایی از جمله مراحلی بود که طی چهار روز برگزاری این رزمایش با موفقیت به اجرا گذاشته شد.

استخراج نتایج حاصل از کارکرد واحدهای مختلف عمل‌کننده در این رزمایش، در تقویت ساختار دفاعی جزایر مؤثر خواهد بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران



برچسب‌ها: رزمایش

<      1   2   3   4   5      >
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
 
موضوعات
لینک دوستان
دیگر موارد


بازدید امروز: 228
بازدید دیروز: 335
کل بازدیدها: 1325687