سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آپلود عکس
حمله اسرائیل و ایران
دوشنبه 92/3/6 ساعت 2:17 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
رئیس سابق ستاد اطلاعاتی ارتش رژیم صهیونیستی:

اسرائیل در صورت حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران با بمباران موشکی سهمگینی مواجه خواهد شد

"عاموس یادلین" رئیس سابق ستاد اطلاعاتی ارتش رژیم صهیونیستی نسبت به هرگونه اشتباه این رژیم در قبال ایران هشدار داد.
به گزارش سرویس بین‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از رادیو رژیم صهیونیستی:"عاموس یادلین" در اظهاراتی گفت در صورتیکه اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای ایران حمله کند با بمباران موشکی سهمگین ایران مواجه خواهد شد.


وی در ادامه گفت در صورت بروز چنین حادثه‌ای میزان پرتاب موشک به سرزمین‌های اشغالی دو تا سه برابر بیشتر از جنگ اول خلیج فارس خواهد شد.

"عاموس یادلین" این اظهارات را در خلال نشستی در مرکز پژوهش‌های امنیت ملی رژیم صهیونیستی بیان کرد.
منبع: باشگاه خبرنگاران


برچسب‌ها: ایران ابرقدرت

جدیدترین دستاوردهای وزارت دفاع
یکشنبه 92/3/5 ساعت 7:46 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
امیر عزتی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

جدیدترین دستاوردهای وزارت دفاع در روز "صنعت دفاعی" رونمایی می‌شود

معاون هماهنگ‌کننده وزارت دفاع از رونمایی جدیدترین دستاوردهای دفاعی کشور در روز صنعت دفاعی (31 مرداد ماه) خبر داد.

امیر سرتیپ "نصرالله عزتی" در گفتگو با خبرنگار دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، با تأکید بر توان کشورمان در زمینه ساخت و تولید فناوری‌های نظامی اظهار داشت: معمولاً هر ماه به مناسبت‌های مختلف، رونمایی از تجهیزات و افتتاح پروژه‌های مختلف توسط وزیر دفاع انجام می‌شود.

معاون هماهنگ‌کننده وزارت دفاع افزود: در مراسم پنجمین جشنواره جوان سرباز جدیدترین تجهیزات رزم انفرادی و سرباز اعم از لباس، سلاح، کلاه و تجهیزات مخابراتی مطابق با آخرین فناوری‌ها به نمایش درآمد که در آینده نزدیک همه نیروهای مسلح کشور به این تجهیزات مجهز خواهند شد.

امیر عزتی تصریح کرد: ان‌شاءالله در روز صنعت دفاعی (31 مرداد ماه) نیز از جدیدترین دستاوردهای دفاعی رونمایی خواهیم کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران



برچسب‌ها: دستاورد جدید

درهم کوبیدن دشمن متخاصم
یکشنبه 92/3/5 ساعت 7:44 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
سردار وحیدی:

دشمن متخاصم را با حجم انبوه موشک در هم می‌کوبیم

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: قدرت و حجم بالای آتش موشکی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در شرایط تهدید قادر است با حجم انبوه موشک، دشمن متخاصم را در هم بکوبد.

به گزارش حوزه دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، سردار "احمد وحیدی" در حاشیه مراسم تحویل انبوه سکوی پرتاب (لانچر) موشک‌های دوربرد زمین به زمین توسط سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع به نیروی هوافضای سپاه، طی سخنانی با پاسداشت حماسه فتح خرمشهر و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عظیم‌الشأن عملیات پیروز بیت‌المقدس گفت: به حول و قوه الهی و تلاش و همت فرزندان رشید ملت ایران در سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع، امروز شاهد تحویل انبوه سکوی پرتاب موشک‌های دوربرد زمین به زمین هستیم.

وی اضافه کرد: تحویل انبوه سکوی پرتاب علاوه بر اینکه تجلی اقتدار و خودکفایی جمهوری اسلامی ایران در طراحی و ساخت این سامانه راهبردی به شمار می‌رود، نشانگر قدرت و حجم بالای آتش موشکی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است که در شرایط تهدید قادرند با حجم انبوه موشک، به طور همزمان دشمن متخاصم را در هم کوبند.

سردار وحیدی، این اقدام وزارت دفاع را که با همکاری نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شکل گرفته، لبیک عملی به فرمان فرمانده معظم کل قوا امام خامنه‌ای (دام عزه) دانست.

وی با اشاره به انجام این پروژه خاطرنشان کرد: این اقدام وزارت دفاع که با همکاری نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انجام شده است، لبیک عملی به فرمان فرمانده معظم کل قوا امام خامنه‌ای (دام عزه) است.

وزیر دفاع در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه «قدرت دشمن‌کوب موشکی جمهوری اسلامی ایران تنها بخشی از اقتدار دفاعی کشورمان محسوب می‌شود»، تصریح کرد: همه این توانمندی‌ها به منظور دفاع از صلح و تحقق بازدارندگی مؤثر انجام می‌شود.

وحیدی از مراسم صبح امروز به عنوان رزمایش آمادگی نیروهای مسلح برای دفاع از تمامیت ارضی کشور یاد کرد و افزود: جنگ تحمیلی صدام و حامیانش علیه ایران اسلامی به ما آموخت که اگر آماده، قدرتمند و مهیای دفاع نباشیم، دشمن مقاصد شوم خود را عملی خواهد کرد و اگر آماده، قدرتمند و مهیای دفاع باشیم، هرگونه اقدام خصمانه از سوی دشمنان ملت ایران، سلب خواهد شد.

وی تأکید کرد: امروز به حمدالله وزارت دفاع با راهبرد محوری «خودباوری»، «تلاش»، «خودکفایی»، انواع سلاح و سامانه‌های نظامی را در حوزه‌های هوافضا، دریایی، هوایی، زمینی، الکترونیک و اپتیک به طور کاملاً بومی طراحی و تولید می‌کند، این توانمندی و تسلیحات پیشرفته در کنار قدرت ایمان، شجاعت و آمادگی یگان‌های عملیاتی نیروهای مسلح، آمادگی بسیار مطلوب و بالایی را ایجاد کرده به طوری که می‌توانیم با قاطعیت ادعا و اعلام کنیم که امروز فاصله آمادگی رزمی - عملیاتی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در مقایسه با آغازین روزهای جنگ تحمیلی از زمین تا آسمان است.

وزیر دفاع در ادامه گفت: این خودکفایی و قدرت دفاعی و آمادگی مثال‌زدنی، مرهون خون شهیدان، تجارب ارزشمند دفاع مقدس و پایبندی کامل نیروهای مسلح به آرمان‌های امام شهیدان و شهیدان انقلاب اسلامی است.

وحیدی در پایان با قدردانی و تشکر از متخصصان و کارکنان اقتدارآفرین سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع و نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، تأکید کرد: ایران اسلامی با هیچ‌کس سر جنگ ندارد و آغازکننده هیچ جنگ و درگیری نخواهد بود، اما به هیچ‌کس نیز اجازه تجاوز و اقدام خصمانه را نخواهد داد و با اقتدار خصم متجاوز را در هم کوبیده، آنان را از اقدام خود پشیمان خواهد کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران



برچسب‌ها: ایران ابرقدرت

سکوی پرتاب موشکهای دوربرد زمین به زمین
یکشنبه 92/3/5 ساعت 2:9 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
با حضور سرداران وحیدی و حاجی‌زاده صورت گرفت
تحویل انبوه سکوی پرتاب موشک‌های دوربرد زمین به زمین به سپاه

وزارت دفاع، انبوهی از سکوهای پرتاب موشک‌های دوربرد زمین به زمین را به نیروی هوافضای سپاه تحویل داد.

خبرگزاری فارس: تحویل انبوه سکوی پرتاب موشک‌های دوربرد زمین به زمین به سپاه

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، درهمزمان با خجسته ایام سالگرد عملیات ظفرمند بیت‌المقدس و حماسه جاوید فتح خرمشهر، طی مراسمی با حضور سردار احمد وحیدی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و سردار سرتیپ امیر علی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران، تحویل انبوه سکوی پرتاب (لانچر) موشک‌های دوربرد زمین به زمین توسط سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع به نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صورت گرفت.

سکوهای پرتاب موشکهای دوربرد

در حاشیه این مراسم سردار وحیدی در جمع خبرنگاران طی سخنانی با پاسداشت حماسه فتح خرمشهر و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عظیم‌الشأن عملیات پیروز بیت‌المقدس گفت: به حول و قوه الهی و تلاش و همت فرزندان رشید ملت ایران در سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع امروز شاهد تحویل انبوه سکوی پرتاب موشک‌های دوربرد زمین به زمین هستیم.

وزیر دفاع با بیان اینکه، تحویل انبوه سکوی پرتاب علاوه بر اینکه تجلی اقتدار و خودکفایی جمهوری اسلامی ایران در طراحی و ساخت این سامانه راهبردی به شمار می‌رود، نشانگر قدرت و حجم بالای آتش موشکی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است که در شرایط تهدید قادرند با حجم انبوه موشک، بطور همزمان دشمن متخاصم را در هم کوبند.

از راست: سردار امیرعلی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه، سردار احمد وحیدی وزیر دفاع و سردار سید مهدی فرحی رییس سازمان هوافضای وزارت دفاع

سردار وحیدی،این اقدام وزارت دفاع را که با همکاری نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شکل گرفته، لبیک عملی به فرمان فرمانده معظم کل قوا امام خامنه‌ای (دام عزه) دانست.

وزیر دفاع در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه، قدرت دشمن‌کوب موشکی جمهوری اسلامی ایران تنها بخشی از اقتدار دفاعی کشورمان محسوب می‌شود تصریح کرد، همه این توانمندی‌ها بمنظور دفاع از صلح و تحقق بازدارندگی مؤثر انجام می‌شود.

سردار وحیدی از این برنامه که در خجسته ایام فتح خرمشهر برگزار شد، بعنوان رزمایش آمادگی نیروهای مسلح برای دفاع از تمامیت ارضی کشور یاد کرد و افزود: جنگ تحمیلی صدام و حامیانش علیه ایران اسلامی به ما آموخت که اگر آماده، قدرتمند و مهیای دفاع نباشیم، دشمن مقاصد شوم خود را عملی خواهد کرد و اگر آماده، قدرتمند و مهیای دفاع باشیم، هرگونه اقدام خصمانه از سوی دشمنان ملت ایران، سلب خواهد شد.

وزیر دفاع تأکید کرد: امروز بحمدالله وزارت دفاع با راهبرد محوری «خودباوری»، «تلاش»، «خودکفائی»، انواع سلاح و سامانه‌های نظامی را در حوزه‌های هوافضا، دریایی، هوایی، زمینی، الکترونیک و اپتیک بطور کاملاً بومی طراحی و تولید می‌کند، این توانمندی و تسلیحات پیشرفته در کنار قدرت ایمان، شجاعت و آمادگی یگان‌های عملیاتی نیروهای مسلح، آمادگی بسیار مطلوب و بالایی را ایجاد کرده بطوری که می‌توانیم با قاطعیت ادعا و اعلام کنیم که امروز فاصله آمادگی رزمی – عملیاتی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در مقایسه با آغازین روزهای جنگ تحمیلی از زمین تا آسمان است.

سردار وحیدی گفت: این خودکفایی و قدرت دفاعی و آمادگی مثال‌زدنی مرهون خون شهیدان،تجارب ارزشمند دفاع مقدس و پایبندی کامل نیروهای مسلح به آرمان‌های امام شهیدان و شهیدان انقلاب اسلامی است.

وزیر دفاع در پایان با قدردانی و تشکر از متخصصان و کارکنان اقتدارآفرین سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع و نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بار دیگر تأکید کرد: ایران اسلامی با هیچ‌کس سر جنگ ندارد و آغاز کننده هیچ جنگ و درگیری نخواهد بود، اما به هیچ‌کس نیز اجازه تجاوز و اقدام خصمانه را نخواهد داد و با اقتدار خصم متجاوز را در هم کوبیده، آنان را از اقدام خود پشیمان خواهد کرد.

منبع: فارس نیوز




برچسب‌ها: موشک

موشکهای آماده شلیک
شنبه 92/3/4 ساعت 11:5 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
سردار سلامی در گردهمایی گردان‌های بسیجیان تهران:

هزاران موشک آماده شلیک به حوزه منافع دشمنان در منطقه است

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: اگر روزی یک ژ3 و یا کلاشینکف سلاح نیروهای ما بود، امروز هزاران موشک آماده شلیک به هر هدف دلخواهی به حوزه منافع دشمنان در این منطقه است.

به گزارش خبرنگار دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، سردار "حسین سلامی"، صبح امروز در گردهمایی بسیجیان نواحی سپاه محمد رسول‌الله(ص) که در ستاد سپاه تهران بزرگ برگزار شد، با اشاره به میلاد حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) اظهار داشت: ما می‌توانیم درس‌های فراوانی از سخنان این مرد بزرگ در مقاطع مختلف برای یافتن راه روشن و حرکت صحیح خود بگیریم و خطاب ایشان به نظامیان، این بود که "جمجمه‌های خود را به خدا بسپارید" و ما باید در جنگ‌ها اینگونه حاضر شویم.

وی در ادامه با اشاره به سالروز آزادسازی خرمشهر گفت: مردان بزرگ در امتحان‌های بزرگ شناخته می‌شوند و شهیدانی همچون "محمد جهان‌آرا" و دیگر شهدای دفاع از خرمشهر در عملیات‌های آزادسازی این شهر در این امتحان بزرگ شناخته شدند.

جانشین فرمانده کل سپاه خاطرنشان کرد: ملت ما توانسته در صحنه‌های گوناگون و گردنه‌های خطرناک جنگ مسلحانه، القائات و شبهات فرهنگی از سوی کفار، نفوذ بیگانگان در صحنه‌های سیاسی و... سربلند و پیروز باشند.

سردار سلامی ادامه داد: ملتی که توانسته است اینگونه به پیش برود امروز هم از گردنه‌های سخت تحریم اقتصادی عبور خواهد کرد و طعم شیرین این تحمل‌ها برای ملت قوی ایران، همسان حماسه اقتصادی است.

وی با اشاره به اوضاع پیش آمده در جهان اسلام و اتفاقات منطقه گفت: ما در مسیر مبارزه با استکبار راهی طولانی را طی کردیم و زمانی که به ظاهر، مستکبران در اوج قدرت بودند بر استکبار جهانی غلبه یافتیم و امروز توازن قوا معکوس شده است.

جانشین فرمانده کل سپاه ادامه داد: ما امروز در اوج قدرت هستیم و منحنی قدرت دشمن رو به زوال و نابودی است، این یک واقعیت به دور از احساس و نمایان و مشهود است.

سردار سلامی با اشاره به توانمندی نیروهای مسلح و خودکفا شدن کشور در عرصه‌های مختلف گفت: اگر روزی دشمنان تجهیزات معمولی خود را متکبرانه به ما می‌دادند امروز به برکت انقلاب، ما در صنعت خودکفایی و دیگر صنعت‌های تولیدی در اوج خوداتکایی هستیم.

 وی ادامه داد: اگر روزی یک ژ3 و یا کلاشینکف سلاح نیروهای ما بود، اما امروز هزاران موشک آماده شلیک به هر هدف دلخواهی به حوزه منافع دشمنان در این منطقه است.

جانشین فرمانده کل سپاه در ادامه با اشاره به نزدیک شدن زمان برگزاری انتخابات و خلق حماسه سیاسی تأکید کرد: امروز در کلان‌شهری مثل تهران که نقطه تحولات منطقه و مرکز مقاومت اسلامی علیه استکبار و انتشار امواج بیداری اسلامی است باید همانند عملیات بیت‌المقدس، فتحی دیگر را برای ناامید کردن دشمن و امیدآفرینی در دل ملت با خلق حماسه‌ای بزرگ به وجود آورد.

سردار سلامی خطاب به نیروهای بسیجی حاضر در میدان صبحگاه گفت: شما می‌توانید با کلام بصیر خود در دل‌ها و قلب‌های مؤمنان نفوذ کرده و آن‌ها را برای انتخاب رئیس‌جمهوری انقلابی، مطیع امر ولایت، با تفکری در چهارچوب تفکرات ولی امر مسلمین، دلسوز محرومین و مستضعفین، کارآمد، مقاوم و شجاع آماده و آگاه کنید.

وی در پایان این گردهمایی از خانواده‌های شهدا و ایثارگران حاضر، با اهدای لوح تقدیر قدردانی به عمل آورد.

باشگاه خبرنگاران




دستگیری عناصر مرتبط با منافقین
شنبه 92/3/4 ساعت 12:38 صبح | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
یک مقام امنیتی خبر داد
دستگیری عناصر مرتبط با منافقین توسط وزارت اطلاعات

یک مقام امنیتی از بازداشت چند مهره مرتبط با گروهک منافقین که برای ایجاد اخلال در روند برگزاری انتخابات مأموریت داشتند، خبر داد.

خبرگزاری فارس: دستگیری عناصر مرتبط با منافقین توسط وزارت اطلاعات

به گزارش خبرگزاری فارس، یک مقام امنیتی اعلام کرد: به‌دنبال شناسایی اعضای فعال چند تشکل مرتبط با گروهک منافقین و با انجام چند عملیات برق‌آسا و همزمان در تهران و چند شهر دیگر این تشکل‌ها مورد ضربه قرار گرفتند.

وی افزود: تشکل‌های شناسایی‌ شده با استفاده از اسامی و عناوین متعدد و فریب‌کارانه فعالیت می‌کردند اما تعداد قابل توجهی از آنها، سابقه ارتباط یا عضویت در گروهک تروریستی منافقین و تعدادی نیز به جرم همکاری با آن گروهک، سابقه محکومیت و زندان دارند.

این مقام امنیتی اظهار داشت: دو نفر از عناصر بازداشت‌شده، اخیراً به منظور انتقال دستورالعمل‌های حلقه خارج به داخل و هماهنگ‌سازی عناصر و تشکل‌های داخلی جهت اخلال در روند برگزاری انتخابات، وارد کشور شده بودند که با هوشیاری سربازان گمنام امام زمان (عج) پس از ورود و چند روز تعقیب، بازداشت شدند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: تعداد زیادی از دیگر عناصر این تشکل‌ها نیز شناسایی و احضار و پس از اقدامات مقتضی و اخذ تضمین‌های لازم از آنان مرخص شدند که در روزهای آینده و پس از برخورد با سایر مرتبطین این تشکل‌ها، اطلاعات بیشتری به صورت رسمی در اختیار افکار عمومی قرار خواهد گرفت.

فارس نیوز




برچسب‌ها: وزارت اطلاعات

انهدام هواپیما و موشکهای کروز
پنج شنبه 92/3/2 ساعت 1:43 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
امیر اسماعیلی مطرح کرد
قابلیت انهدام هواپیماها و موشک­های کروز توسط سامانه پدافندی «حرز نهم»

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم­الانبیا(ص) گفت: سامانه جدید پدافندی حرز نهم می‌تواند خیلی از هواپیماها و موشک­های کروز که قابلیت شیرجه برروی اهداف حساس و حیاتی دارند، را نابود کند.

خبرگزاری فارس: قابلیت انهدام هواپیماها و موشک­های کروز توسط سامانه پدافندی «حرز نهم»

به گزارش خبرگزاری فارس، امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم­الانبیا(ص)، با اشاره به سامانه جدید پدافندی حرز نهم که به­تازگی توسط وزیر دفاع رونمایی شده است، گفت: این سامانه یک سامانه موشکی ارتفاع پست است و همچنین قابلیت­هایی شبیه سامانه یا زهرا3 را دارد.

وی افزود: این سامانه می­تواند خیلی از هواپیماها و موشک­های کروز که قابلیت شیرجه برروی اهداف حساس و حیاتی را دارند را نابود کند.

اسماعیلی در ادامه در خصوص سالروز فتح خرمشهر ‌گفت: در عملیات بیت­المقدس بیش از 50 فروند از هواپیماها و سه فروند از بالگردهای عراق توسط پدافند هوایی ارتش منهدم شدند.

وی با اشاره به نقش پدافند هوایی در آزادسازی خرمشهر افزود: در عملیات غرورآفرین بیت­المقدس، تمامی نیروهای مسلح اعم از سپاه، ارتش، بسیج و نیروهای مردمی شرکت داشتند و نقش آفرینی کردند.

اسماعیلی گفت: در عملیات آزادسازی خرمشهر، پدافند هوایی توانست آن چیزی را که فرماندهان به شکل تمرین و تاکتیک طراحی کرده بودند، در صحنه عمل به­طور موفق اجرا کند.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم­الانبیا(ص)‌ با بیان این­­که عراقی­ها با این باور غلط رسیده بودند که خرمشهر جزوی از خاک کشورشان است، تصریح کرد : خرمشهر برای عراقی­ها حکم حیثیتی داشت و اصلاً دوست نداشتند این شهر را که غصب کرده بودند از دست بدهند.

اسماعیلی در پایان ادامه داد: اما با یک اقدام هماهنگ و انسجام بسیار بالا، عملیات بیت­المقدس در بین نیروها اول درک و سپس به نحو احسن اجرا شد.

منبع: فارس نیوز




برچسب‌ها: پدافند هوایی

عدم توانایی دشمن جهت اخلال در سامانه موشکی
چهارشنبه 92/3/1 ساعت 1:37 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
سردار وحیدی در جمع خبرنگاران:
دشمن توانایی اخلال در سامانه موشکی «حرز نهم» را ندارد

وزیر دفاع با اشاره به سامانه موشکی «حرز نهم» گفت: دشمن توانایی ایجاد اخلال بر روی این سامانه پدافندی را ندارد.

خبرگزاری فارس: دشمن توانایی اخلال در سامانه موشکی «حرز نهم» را ندارد

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، سردار احمد وحیدی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در پنجمین جشنواره جوان سرباز در جمع خبرنگاران گفت: مردم قدرتمندانه و هوشمندانه در صحنه انتخابات حضور خواهند داشت و وزارت دفاع در کنار مردم به خوبی به وظایف خود عمل می‌کند.

وی افزود:‌ فصل دیگری از تاریخ انقلاب در انتخابات رقم می‌خورد.

وزیر دفاع با اشاره به 5 دستاورد جدید این وزارتخانه اظهار داشت: همه این تجهیزات آماده است و بنا به درخواست نیروهای مختلف در اختیارشان قرار می‌گیرد.

وحیدی با اشاره به نزدیک شدن به پایان عمر دولت دهم اظهار داشت: بسیاری از طرح‌های تحقیقاتی که وزارت دفاع شروع کرده بازتابش در سالهای آینده نشان داده خواهد شد.

وزیر دفاع با اشاره به سامانه پدافند هوایی «حرز نهم» گفت: این سامانه موشکی، در برد کوتاه و به صورت پسیو عمل می کند.

وحیدی تأکید کرد: این سامانه همه اهداف را در برد 10 کیلومتری و ارتفاع 5 کیلومتری هدف قرار می‌دهد و یک محصول پیچیده و ارزنده است.

وزیر دفاع در پایان خاطرنشان کرد: این سامانه به دلیل اینکه از نوع پسیو است، دشمن نمی‌تواند بر روی آن اخلال ایجاد کند.

فارس نیوز




برچسب‌ها: موشک

سلاحها، مهمات و لباس استتار جدید ایرانی
چهارشنبه 92/3/1 ساعت 12:16 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
با حضور سردار وحیدی صورت گرفت
رونمایی از سلاح‌ها، مهمات و لباس استتار/ تشریح ویژگی‌ها

وزیر دفاع از 5 دستاورد جدید سلاح انفرادی سرباز، سلاح تک‌تیرانداز مرصاد، تپانچه ساعد، مهمات نافذ و لباس استتار در مقابل دوربین‌‌های دید در شب رونمایی کرد.

 

خبرگزاری فارس: رونمایی از سلاح‌ها، مهمات و لباس استتار/ تشریح ویژگی‌ها


به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، صبح امروز و در پنجمین جشنواره جوان سرباز 5 محصول و دستاورد وزارت دفاع در حوزه تسلیحات و تجهیزات رزم انفرادی با حضور وزیر دفاع و محمد عباسی وزیر ورزش و جوانان  رونمایی شد.

این محصولات پس از رونمایی توسط سردار وحیدی وزیر دفاع و تولید انبوه جهت بهره‌برداری از انجام ماموریت‌های محوله در اختیار یگان‌های رزم نیروهای مسلح قرار می‌گیرد.

* سلاح انفرادی سرباز

سلاح انفرادی جدید نیروهای مسلح به نام سرباز به منظور بهره‌گیری از حداکثر توانایی‌های سلاح کلاش و افزایش بهره‌برداری سلاح مذکور در موقعیت‌های مختلف رزمی ساخته شده است. امکان نصب انواع تجیهزات جانبی استاندارد، قابلیت استفاده از قنداق تلسکوپی، تجهیزات کمکی نشانه‌روی از قبیل نشانه‌گر نوری و لیزری، تجهیزات کمکی دفاع شهری از قبیل انواع پروژکتور و قابلیت نصب دوپایه و دوربین به منظور بالابردن بهتر در تیراندازی از ویژگی‌های سلاح سرباز است.

* سلاح تک‌تیرانداز مرصاد

سلاح تک‌تیرانداز مرصاد به علت نیاز یگان‌های تک تیرانداز به سلاح سبک و دقیق، کالیبر کوچک بوده است. این سلاح می‌تواند ماموریت‌های تک تیراندازی از قبیل از کار انداختن نفرات، تجهیزات الکترونیکی،‌منابع سوخت و سایر اهداف مهم دشمن را در شرایط مختلف عملیاتی مورد هدف قرار دهد. این سلاح قابلیت نصب انواع دوربین دید در شب را دارد.

* تپانچه ساعد

این تپانچه به منظور پاسخ‌دهی به نیازهای عملیاتی نیروهای مسلح طراحی و آماده تولید انبوه شده است. وزن سبک، ظرفیت بالای خشاب، عمر دوام بالا در تیراندازی،‌افزایش دقت تیرانداز، قابلیت نصب انواع تجهیزات استاندارد از قبیل پوینتر و چراغ قوه، ضامن مکانیکی برای افراد راست دست وچپ دست، ظرفیت خشاب 15 تیر، و بهبود ارگونومی، سلاح بدون تغییر در وزن کلی از مزیت‌های تپانچه سائد به شمار می‌رود.

* مهمات نافذ

تاکنون در کشور ما مهمات نافذ با کالیبر بزرگ تولید شده است که به منظور شلیک موثر و نفوذ در انواع زره‌های سخت از قبیل بالگردهای مهاجم و خودروهای زرهی و نفربرها مهمات نافذ طراحی و ساخته شده است.

این مهمات به سادگی از تمامی جلیقه‌های ضدگلوله موجود عبور کرده و با قدرت بالای تخریب امنیت را از یگان‌های عملیاتی دشمن سلب می‌کند.

* لباس استتار در مقابل دوربین‌های اشعه مادون قرمز

یکی از تهدیدهای نیروهای رزمنده رویت توسط دوربین‌های دید در شب (مادون قرمز) است. این لباس همان لباس رزم متداول است و بدون اینکه خواص مطلوب خود و استتار مرئی از دست بدهد، در آن قابلیت استتار در برابر دوربین‌های دید در شب ایجاد شده است. این لباس در طرح‌های استتار کویری، جنگلی و شهری قابل ارائه است این لباس می‌توان خصوصیات آنتی باکتریال را اضافه کرد.

منبع: فارس نیوز




برچسب‌ها: دستاورد جدید

حجم انبوه موشک بالستیک
چهارشنبه 92/3/1 ساعت 2:24 صبح | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
سردار وحیدی در جمع خبرنگاران:

حجم‌ انبوهی از موشک‌های بالستیک هفته آینده تحویل نیروهای مسلح می‌شود

وزیر دفاع، افتتاح مرکز مراقبت فضایی را از برنامه‌های وزارت دفاع در هفته آتی برشمرد و از تحویل حجم انبوهی از موشک‌های بالستیک به نیروهای مسلح در هفته آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، سردار "احمد وحیدی" وزیر دفاع، صبح امروز در حاشیه بیست و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم نیروهای مسلح در پاسخ به این سوال که با توجه به نزدیک شدن به روز سوم خرداد آخرین دستاوردی که از نیروهای مسلح رونمایی شده چیست، گفت: ما افتتاح دوش پرتاب‌ها و سامانه پدافند هوایی را در روز گذشته داشتیم. سلسله پروژه‌هایی نیز در دست داریم که در روز سوم خرداد افتتاح خواهند شد.

وی که در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، افزود: علاوه بر افتتاح سامانه پدافند هوایی که در روز سوم خرداد با نام «پسیو» خواهیم داشت، در هفته آینده نیز تحویل حجم انبوهی از موشک‌های مختلف و به خصوص موشک‌های بالستیک را به نیروهای مسلح در دستور کار داریم.

وزیر دفاع، افتتاح مرکز مراقبت فضایی را از دیگر برنامه‌های وزارت دفاع در هفته آتی برشمرد.

سردار وحیدی همچنین درباره سوریه و تحریم‌هایی که علیه این کشور اعمال می‌شود، بیان کرد: سوریه امروز با اقتدار ملی خود و اتکا بر حمایت‌های مردمی و همچنین توان ارتش و ملت خود در حال مقابله با عملیات‌های تروریستی است؛ طبیعتا این مسئله چیزی نیست که مورد قبول اتحاد غرب و برخی کشورهای مرتجع بوده باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: هماهنگی که امروز بین برخی کشورهای سلطه‌گر غربی و رژیم صهیونیستی و همین‌طور مرتجعین وجود دارد به این دلیل است که نمی‌خواهند استقلال سوریه اتفاق بیافتد و عجیب است که کاملا روشن و واضح از جریانات تروریستی دفاع می‌کنند، اما سوریه و ملت آن توانسته‌اند برمشکلات فائق بیایند و به نظر من مدت زیادی طول نخواهد کشید که عملیات‌های تروریستی در سوریه خاتمه یابد.

باشگاه خبرنگاران



برچسب‌ها: موشک

<      1   2   3   4   5      >
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
 
موضوعات
لینک دوستان
دیگر موارد


بازدید امروز: 200
بازدید دیروز: 335
کل بازدیدها: 1325659