سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آپلود عکس
بازدارندگی راهبردی
شنبه 91/7/22 ساعت 11:44 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

فرمانده سپاه:


به سطح بازدارندگی راهبردی رسیده‌ایم
سپاه نیوز: فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به افزایش سطح توانمندی‌های نیروهای مسلح کشور گفت: سپاه توان بازدارندگی خود را به سطح «بازدارندگی راهبردی» رسانده است.
به گزارش سپاه نیوز؛ سردار سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری در مراسم صبحگاه مشترک یگانهای نظامی خراسان شمالی که با حضور فرمانده کل قوا حضرت آیت‌الله خامنه‌ای برگزار شد، بر آمادگی نیروهای مسلح کشور بویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد.
وی پیش از سخنان فرمانده کل قوا در این مراسم، با اشاره به توانایی‌های نیروهای مسلح بویژه نیروهای سپاه گفت: سپاه ضمن رصد دائمی تهدیدها، آمادگی دفاعی و بازدارندگی خود را با ترکیب نیروی حرفه‌ای زمینی و بسیج، گسترش برد موشکی و افزایش توان دفاعی و تهاجمی در دریا، بسیار افزایش داده و به سطح بازدارندگی راهبردی رسانده است.
انتهای خبر/05
  

منبع: سپاه نیوز



برچسب‌ها: ایران ابرقدرت

جدیدترین غافلگیری
شنبه 91/7/22 ساعت 1:0 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
گزارش فارس از جدیدترین غافلگیری حزب‌الله برای اسراییل
سایه پهپاد ایرانی حزب الله بر سر دیمونا

خبرگزاری فارس: سیستم عریض و طویل سپر دفاع موشکی اسراییل، در مقابل جدیدترین تست هوایی یک گروه چریکی غافلگیر شده و نمی تواند پرواز این هواپیمای بدون سرنشین را تا وقتی که به نزدیکی شاه‌رگ حیاتی این رژیم رسیده، تشخیص دهد.

خبرگزاری فارس: سایه پهپاد ایرانی حزب الله بر سر دیمونا

به گزارش گروه امنیتی دفاعی خبرگزاری فارس، یک هواپیمای بدون سرنشین وارد فضای سرزمین‌های اشغالی شده و با طی مسیری در حدود 300 کیلومتر و عبور از روی مهمترین مراکز نفتی و نظامی اسراییل، طی سه ساعت، خود را به نزدیکی اصلی ترین مرکز تاسیسات هسته ای این رژیم یعنی نیروگاه دیمونا در عمق صحرای نقب می‌رساند اما این نفوذ تا مدتها از دید رادارهای فوق پیشرفته پنهان بوده و حتی پس از کشف و انهدام نیز تا چند روز، به معمای لاینحل سردمداران این رژیم تبدیل می‌شود.

گرافیکمسیر حرکتی پهپاد ایوب

این مروری کوتاه و اجمالی بود بر جدیدترین سناریوی حزب الله لبنان برای غافلگیری ارتش شکست ناپذیر! صهیونیستی؛ ماجرایی که برای چندمین بار، حیثیت این رژیم را بر سر آنچه که سالها به آن افتخار می‌کرد لکه دار می‌کند: ورود یک شی پرنده به فضای سرزمینی که به گفته منابع نظامی غربی، پیشرفته ترین سامانه‌های راداری و دفاع موشکی با نام «گنبد آهنین» از آن دفاع می کنند.

استتار بخشی از سامانه سپر دفاع موشکی گنبد آهنین

سیستم دفاع ضدموشکی «گنبد آهنین» یک سامانه دفاع زمین به هوای توسعه‌داده‌ شده توسط صنایع دفاعی رافائل اسرائیل برای مقابله با انواع موشک ها و تهدیدات هوایی علیه سرزمین های اشغالی است و بنا بر ادعای فرماندهان ارتش صهیونیستی توانایی تشخیص آن را دارد که کدام موشک به سمت مناطق مسکونی و کدام به سمت مناطق بی‌خطر میرود و از قابلیت درگیری با چندین هدف و شبکه محور بودن چندین سیستم فعال در منطقه که با هم همیشه در حال تبادل اطلاعات می باشند نیز برخوردار است.

اسراییل مدعی است این سیستم تنها در یک ماه توانسته است 80 درصد از 300 راکتی که از غزه به سمت سرزمین اشغالی شلیک شده را مهار کند.

بخشی از سامانه سپر دفاع موشکی گنبد آهنین

حال این سامانه عریض و طویل دفاع موشکی که می کوشد تا 24 ساعته از امنیت سرزمین هایی که همیشه سایه ترس و مرگ رابر سر شهروندان خود می بیند، دفاع کند، در مقابل جدیدترین تست هوایی یک گروه چریکی غافلگیر شده و نمی تواند پرواز این هواپیمای بدون سرنشین را تا وقتی که به نزدیکی شاه‌رگ حیاتی این رژیم رسیده، تشخیص دهد.

گرافیک عملکرد سامانه سپر دفاع موشکی گنبد آهنین

اگر در گذشته حزب الله لبنان در مقاطع مختلفی همچون جنگ 33 روزه، جنگهای منتهی به آزادسازی جنوب لبنان در سال 2000 و یا در انجام عملیاتهای شناسایی و شنود اطلاعاتی، ضربات بی آبرو کننده‌ای به ارتش اسراییل بزند (مانند ضربان پی در پی حزب الله در جنگ 33روزه به تانک فوق پیشرفته مرکاوا به عنوان ناموس ارتش صهیونیست و یا عملیات شنود اطلاعات جنگنده های ارتش اسراییل) اما این بار با بکارگیری سامانه هوایی و نفوذ به آسمان محافظت شده‌ترین نقطه دنیا، فصل جدیدی از نبرد میان حزب الله و اسراییل را رقم زده است.

دستیابی حزب الله لبنان به عنوان یکی از مهمترین گروههای چریکی دنیا (که استراتژی خود را نبرد با اشغالگران قدس تعریف کرده است) به سامانه های هوایی و توان استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین، می تواند ناگوارترین خبر برای کسانی باشد که روزگاری آرزوی «نیل تا فرات» را در سر می پروراندند.

ماجرا از این قرار بود که پهپاد «ایوب» (که بنام فرمانده شهید حسین ایوب از بنیانگذاران قوای هوایی حزب الله نامگذاری شده) پرواز خود را بر فراز دریای مدیترانه به سوی ساحل جنوبی فلسطین اشغالی آغاز کرد.

گرافیک مسیر حرکتی پهپاد ایوب بر فراز مدیترانه

دو نکته بارز در مسیر پروازی این هواپیمای بدون سرنشین آن است که توانست حریم عملیاتی و حریم هوایی اسرائیل را بدون هیچگونه ردیابی طی کند.

حریم عملیاتی اسرائیل، منطقه‌ نفوذ و سیطره پدافند دفاع هوایی اسرائیل بوده که بالغ بر 150 کیلومتر در عمق دریا است. حریم هوایی، معمولا حریم قانونی هر کشوری است که تا 70 کیلومتر بالای دریا امتداد می‌یابد.

این پهپاد پرواز خود را بر فراز ناوگان‌های حاضر در مرز دریایی فلسطین اشغالی ادامه داد، جایی که ناوگان‌های آمریکا، کشورهای غربی و اسرائیل حضور داشتند که همگی برای دفاع و محافظت از حریم اسرائیل فعالیت می‌کنند.

گرافیک عبور پهپاد ایوب از فراز ناوگان دریایی آمریکا در مدیترانه

پهپاد ایوب توانست بدون شناسایی شدن، تمام ردیاب‌ها و رادارهای اسرائیل را پشت سر گذاشته و حتی پرواز و جمع آوری اطلاعات بر فراز سکوهای نفتی اسرائیل را نیز از دست نداد.

البته حزب الله لبنان به طور دقیق مشخص نکرده است که پهپاد ایوب دقیقا از چه نقطه‌ای وارد سرزمین‌های اشغالی شد و البته سه مسیر پروازی را برای ورود پهپاد به سرزمین اشغالی مشخص کرده است.

سه مسیر محتمل از ورود پهپاد ایوب به داخل سرزمین های اشغالی

این پهپاد توانست از سامانه دفاع موشکی «گنبد آهنین» که در سرتاسر مرز نوار غزه مستقر شده بدون شناسایی عبور و توانست بر فراز مهمترین پایگاه‌های نظامی اسرائیل پرواز کرده و عملیات شناسایی خود را انجام دهد.

در مرحله آخر از این جدیدترین سناریوی حزب‌الله، پهپاد ایوب توانست خود را تا نزدیکی سایت هسته‌ای دیمونا در عمق صحرای نقب برساند و در این منطقه بود که وجود آن شناسایی شد.

گرافیک پهپاد ایوب در نزدیک سایت هسته ای دیمونا

بر اساس اعتراف صهیونیست‌ها، شناسایی این پهپاد توسط رادارها نبوده و توسط دیده‌بان‌ها و از طریق چشم انجام شده است.

گرافیک عبور پهپاد ایوب از فراز سپر دفاع موشکی گنبد آهنین

با اعلام این خبر و سخنرانی سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان، مهر بطلانی بر برخی اظهارنظرها زده شد که مدعی شدند این پهپاد، ساخته صنایع نظامی روسیه بود که احتمالا در اختیار کشورهای همسایه اسراییل قرار گرفته است.

دبیر کل حزب الله لبنان اعلام کرد که این پهپاد با استفاده از فناوری جمهوری اسلامی ایران و مونتاژ متخصصان حزب الله ساخته و بکارگیری شده است.

جمهوری اسلامی ایران در سالهای اخیر با سرمایه گذاری در حوزه هواپیماهای بدون سرنشین و با استفاده از برخی تجربیات اولیه در ایام دفاع مقدس، به عنوان قطب این صنعت در خاورمیانه و یکی از معدود کشورهای ساخت این تکنولوژی در دنیا شناخته می شود.

جمهوری اسلامی ایران البته در دو سال گذشته نشان داد نه تنها در ساخت پهپادهای شناسایی و جنگنده با دستیابی به سامانه هایی نظیر صاعقه، مهاجر، ابابیل، کرار و شاهد 129 بلکه در زمینه مقابله با پیشرفته ترین پرنده های بدون سرنشین آمریکایی نظیر آنچه در حوزه مقابله با پهپاد جاسوسی RQ170 رخ داد نیز به پیشرفتهای شگرفی دست یافته که حتی در مخیله دشمنان این نظام نیز نمی گنجد.

برای نمونه پهپاد شاهد 129 به عنوان جدیدترین هواپیمای بدون سرنشین در اختیار نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، یک هواپیمای راهبردی با قابلیت مداومت پردازی 24 ساعته و قادر به اجرای ماموریت‌های مراقبت، شناسایی و انحراف اهداف با بمب و موشک است که می‌تواند در فاصله 1700 تا 2هزارکیلومتری پایگاه خود به انجام مأموریت بپردازد.

جدیدترین پهپاد سپاه با نام شاهد 129

بنابراین نباید چندان تعجب کرد که جمهوری اسلامی ایران با در اختیار گذاشتن نمونه ای از دستاوردهای خود در عرصه هواپیماهای بدون سرنشین به حزب الله لبنان (به عنوان بازوی قدرتمند ایران در زیر گوش اسراییل)، علاوه بر مخابره پیامی مهم برای قسم خورده ترین دشمن خود، بار دیگر این نکته را یاد آورد شود که در نوبت بعدی، پهپاد نفوذی شاید مجهز به موشک هایی باشد که براحتی شاهرگ حیاتی اسراییل را در 40 کیلومتر مورد هدف قرار دهد.

نمایی از نیروگاه هسته ای دیمونا

انتهای پیام/

اخبارمرتبط :  
منبع: فارس نیوز




افشاگری سیدحسن
جمعه 91/7/21 ساعت 2:50 صبح | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
افشاگری سید حسن نصرالله درباره عملیات هوایی بی‎سابقه در اسرائیل/
پهپاد ایرانی را حزب‌الله لبنان به نزدیک تاسیسات اتمی اسرائیل فرستاد/ منتظر غافلگیری‎های بیشتری باشند

دبیرکل حزب‌الله لبنان در یک افشاگری کم سابقه از یک عملیات پیچیده در عمق خاک اسرائیل با استفاده از پهپاد ایرانی پرده برداشت.

به گزارش رجانیوز، سید حسن نصرالله با اعلام عملیات منحصر به فرد هواپیمای شناسایی مقاومت در داخل اراضی اشغالی، تأکید کرد که این پهپاد ایرانی بوده و در لبنان توسط مقاومت مونتاژ شده است.

 

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "سید حسن نصرالله" امروز در سخنانی برای برعهده گرفتن مسئولیت نفوذ هواپیمای شناسایی به اراضی اشغالی، تأکید کرد: این هواپیما که در مسیر مشخصی پرواز کرد، ایرانی بود و نه روس؛ و جوانان حزب الله آن را مونتاژ کردند. 

پرواز هواپیمای شناسایی بر فراز دیمونا 

سید حسن نصرالله نفوذ هواپیمای مقاومت لبنان به اراضی اشغالی را عملیاتی منحصر به فرد توصیف کرد و گفت:  مقاومت لبنان هواپیمای شناسایی پیشرفته ای را از داخل اراضی لبنان به سوی دریا فرستاد؛ این هواپیما پس از پرواز صدها کیلومتر بر فراز دریا از جنوب فلسطین وارد اراضی  اشغالی شد، و قبل از شناسایی شدن از سوی نیروی هوایی دشمن، بر فراز بسیاری از پایگاه های مهم این رژیم از جمله تأسیسات اتمی "دیمونا" پرواز کرد.

سید حسن نصرالله تأکید کرد: ادامه مطلب...



نفت ایران
پنج شنبه 91/7/20 ساعت 3:0 صبح | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

  
زمان انتشار خبر : 1391-7-19 21:10
افزایش قیمت نفت ایران

آخرین گزارش اوپک نشان می دهد، قیمت نفت سنگین ایران با افزایش 1.63 دلاری درمقایسه با ماه قبل به بشکه ای حدود111 دلار رسیده است.

افزایش قمیت نفت ایران

سازمان کشورهای تولید کننده نفت (اوپک) اعلام کرد، قیمت نفت سنگین ایران  با افزایش 1.63 دلاری در مقایسه با ماه قبل به 111 دلار در هر بشکه رسیده است.
به گزارش پایگاه اطلاع شبکه خبر، براساس جدیدترین گزارش اوپک میانگین قیمت نفت سنگین ایران در 9 ماه نخست 2012 برابر با 109.69 دلار است که حدود 4 دلار از مدت مشابه پارسال افزایش یافته است.

براساس این گزارش، قیمت سایر نفت‌های اوپک در ماه سپتامبر به ازای هر بشکه به این شرح است : نفت سبک عربستان 111.32دلار ، نفت سبک عراق 109.39 دلار، نفت بونی‌لایت نیجریه 114.06 دلار، ‌سیدر لیبی 112.16 دلار، نفت گیراسول آنگولا 113.14 دلار، نفت سنگین ایران 110.99 دلار، نفت صادراتی کویت 110.02 دلار، نفت مارین قطر 111.17 دلار، نفت مری ونزوئلا 101.84 دلار، نفت موربان امارات 113.57 دلار، نفت اورینت اکوادور 102.81دلار و نفت صحرای الجزایر 112.06.

در همین حال قیمت نفت برنت انگلیس در ماه سپتامبر با 62 سنت کاهش در مقایسه با ماه قبل به 112.86 دلار در هر بشکه رسیده است. همچنین قیمت نفت سبک و شیرین آمریکا نیز در این ماه با 47 سنت کاهش به 94.55 دلار در هر بشکه رسید.

 

منبع: سایت شبکه خبر



برچسب‌ها: نفت

عکس یادگاری
چهارشنبه 91/7/19 ساعت 10:38 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

گزارش المنار از نمایشگاه اخیر تجهیزات نظامی در تهران
پیامی از نوع عکس یادگاری با موشک 16 متری

خبرگزاری فارس: المنار نوشت که مردم ایران با استقبال از نمایشگاه موشکی تهران نشان دادند که هر کدام از آنها در برابر تهدیدات بنیامین نتانیاهو یک موشک هستند.

خبرگزاری فارس: پیامی از نوع عکس یادگاری با موشک 16 متری

به گزارش فارس، «حسن حیدر» تحلیلگر شبکه المنار در گزارشی به بررسی نمایشگاه موشکی تهران همزمان با هفته دفاع مقدس پرداخته است.

دفاع مقدس ایران همچنان ادامه دارد

جمهوری اسلامی ایران ایام سالگرد جنگ تحمیلی را گرامی داشت، جنگی هشت ساله در مرزهای جنوبی و غربی که دشمن آن به ظاهر سربازان عراقی بودند که در زمان دیکتاتور سرنگون شده رژیم بعث، پرچم عراق را در دست داشتند، اما واقعیت این بود که همه دنیا از آمریکا و غرب گرفته تا رژیم‌های عربی همه و همه در کنار سربازان عراقی بودند. اردوگاههای شرق و غرب نظاره‌گر انقلاب نوپای اسلامی و سربازان پابرهنه آن بودند که جز شجاعت و ایمان به حقانیت ایدئولوژی خود، چیز دیگری نداشتند، آنها برای دفاع از ایدئولوژی خود جنگیدند، آن هم در جنگی که نه میان دو همسایه یا دو ملیت که جنگی جهانی علیه اسلام توسط استکبار و زیادی منطقه ای آن بود. بعد از سه دهه همچنان شاهد همان تحرکات قبلی هستیم و ملاحظه می کنیم که همان جنگ با تمام اشکال، جزئیات و اردوگاههایش ادامه دارد، تنها چیزی که فرق کرده، یک سری تغییرات ساده سیاسی ناشی از دگرگونی جمعیتی – ژئوپلتیک در روسیه و چین است.

پیام موشکی ایرانی: دشمن قادر به غافلگیری ایران نیست

این گزارش در ادامه تاکید می کند که موشک‌های شهاب، قدر، سجیل، زلزال و فاتح در تهران به نمایش درآمده اند، این موشک‌ها از نوع موشک‌های اسکاد عراق نیستند که سی سال قبل پایتخت ایران را هدف می‌گرفت، بلکه این موشکها برای رساندن یک پیام به داخل و خارج به نمایش درآمده‌اند و آن اینکه آمادگی رزمی ایران در بالاترین سطح است و دشمن نخواهد تواست ایران را غافلگیر کند، چرا که اهداف دشمن برای این کشور روشن و آشکار است.

استقبال مردم از نمایشگاه نشانه اعتماد آنها به توان موشکی ایران است

این مقاله می افزاید: مصلای امام خمینی یکی از نمادی ترین اماکن تهران است که پیکر مطهر امام خمینی قدس سره به مدت سه روز  در آنجا نگهداری شد و در همان مکان، مصلایی ساخته شد با نام بنیانگذار انقلاب اسلامی. پیام نماشگاه موشکی مصلای امام خمینی برای داخل این است که «ما موشک‌هایی در اختیار داریم که می تواند همه جا را هدف قرار دهد، ما آماده دفاع از مردم هستیم و هر کس تحت تأثیر تبلیغات رسانه ای به وحشت افتاده است، بیاید و موشک‌ها را با چشم خود ببیند.» این عبارت را یکی از مسئولان برگزاری نمایشگاه بیان کرد و پاسخ آن را از چهره دانش آموزان و بازدیدکنندگان دریافت نمود، آثار شگفت زدگی بر چهره آنها نقش بسته بود، موشک‌هایی با طول 16 متر که در صفحه تلویزیون، کوچک به نظر می رسد، اما در واقع بسیار بزرگ هستند، موشک‌هایی که آسمان را در آغوش می گیرند و تن به تن خورشید می سایند. هدف نیروهای نظامی ایران از برگزاری این نمایشگاه، اجرای یک همه پرسی برای سنجش میزان آمادگی مردم برای دفاع و بسیج است، باید گفت که این همه پرسی موفقیت آمیز بوده، زیرا تعداد بسیار زیادی از مردم به شکل بی‌سابقه‌ای برای دیدن موشک‌ها به نمایشگاه آمده‌اند و همه قصد دارند در کنار موشک‌های شهاب، قدر و سجیل عکس یادگاری بگیرند، طوری که وسعت نمایشگاه جوابگوی تعداد فراوان بازدید کنندگان نیست.

هر ایرانی در برابر تهدیدات دشمن یک موشک است

پیام این نمایشگاه به خارج، پاسخ به خطوط قرمزی است که نتانیاهو نخست‌وزیر دشمن صهیونیستی در سازمان ملل مطرح کرده است: این ایران است که خط قرمزها را مشخص می کند و اعلام می کند که اولاً: حمله به ایران غیر ممکن است، ثانیاً: همه آماده نبرد و بلکه مشتاق آن هستند و ثالثاً: هر کس روی تغییر رویکرد مردم حساب باز کرده، از این کار طرفی نخواهد بست. اینجاست که پیام ایران مشخص می‌شود: همه خانه‌های ایران، موشک هستند و همه کودکان، پیران، زنان، میادین و خیابانهای ایران، موشک هایی در برابر تهدیدات دشمن به شمار می روند.

تنوع موشکی ایران، مشتی از خروار

آنچه در نمایشگاه تهران دیدیم تنها چند موشک، ضد هوایی و تانک نبود بلکه آنچه دیدیم در واقع یک صندوق پست بود، از بین همه موشکهای کوتاه برد ایران، زلزال و فاتح 110 به نمایش درآمده بود، از بین موشک‌های برد متوسط، شهاب و قیام 1 را دیدیم و از میان موشک‌های دوربرد، سجیل و قدر را ملاحظه کردیم، این است سامانه بسیار قدرتمند و وحشت آور ایران، موشک‌ها و نام‌های فراوانی وجود دارد، اما تأکید بر چند موشک خاص و عرضه آنها در نمایشگاه، چگونگی پاسخ ایران به حمله احتمالی را به ذهن القا می کند و زمان برگزاری نمایشگاه نیز در بحبوحه تهدیدات و سالگرد دفاع مقدس انتخاب شده است.

خطوط قرمز ایران

سه دهه پیش تهران هدف حمله موشکی قرار می گرفت و نیروهای مسلح ایران برای پاسخ به این حملات، به دنبال خرید موشک از کشورهای دیگران بودند بی آنکه موفق به این کار شوند، اما امروز پایتخت ایران شاهد نمایش دهها موشک آماده پرتاب در دفاع از تهران و مردم آن است. این است پیامی که جمهوری اسلامی ایران تلاش کرد از طریق این نمایشگاه، آن را به گوش ملت، دوستان و دشمنانش برساند. این پیامی به همه کسانی است که درگیر ماجرا هستند و هر کس با مشاهده موشکهای به نمایش درآمده، می تواند هر طور می خواهد آن را تفسیر کند ولی باید بداند که همه تفسیرها و تحلیل‌ها به یک جا ختم می شود و آن اینکه حمله به ایران، خط قرمز است و هر کس این خط قرمز را بشکند باید منتظر شکستن همه خط قرمزهای منطقه باشد.

 

منبع: فارس نیوز

 



برچسب‌ها: ایران ابرقدرت

پیامد حمله نظامی
چهارشنبه 91/7/19 ساعت 12:56 صبح | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
ارزیابی اندیشکده ویلسون از پیامدهای حمله نظامی به ایران-6
ایران توان هدف قراردادن مجموعه هسته‌‌‌ای اسرائیل «دیمونا» را دارد

خبرگزاری فارس: ایران می‌تواند پایگاه‌‌‌های هوایی اسرائیل یا مجموعه هسته‌‌‌ای اسرائیل در «دیمونا» را هدف قرار دهد. ایران حتی می‌‌‌تواند برآورد کند که چنین واکنشی باعث ورود آمریکا به جنگ نخواهد شد.

خبرگزاری فارس: ایران توان هدف قراردادن مجموعه هسته‌‌‌ای اسرائیل «دیمونا» را دارد

به گزارش فارس، جمعی از مشاوران رئیس‌جمهور آمریکا در اندیشکده «مرکز ویلسون» در پژوهشی، به مقامات آمریکایی درباره هرگونه ماجراجویی نظامی علیه ایران هشدار دادند. در این مقاله آمده که نظرات تخصصی و تحقیقات بی‌شمار حاکی از آن است که حمله نظامی به ایران، منجر به اهداف مطلوب آمریکا نخواهد شد و صرفاً راهکار دیپلماتیک را از بین خواهد برد. اشغال ایران از توان نظامی آمریکا خارج است.

 

فارس متن کامل این گزارش را به دلیل اهمیت آن منتشر می‌کند:

 

2.1.5. مزیت‌‌‌های ژئوپلتیک برای اقدام نظامی آمریکا دو دولت ایران، ثبات قدم آمریکا برای جلوگیری از دستیابی این کشور به سلاح هسته‌‌‌ای را نشان می‌‌‌دهد. این پیامد آخر فرضیه‌‌‌ای بسیار مناقشه‌‌‌برانگیز است و ما معتقدیم چنین حمله‌‌‌ای به‌‌‌جای تضعیف حکومت ایران باعث تقویت آن خواهد شد (همان طور که در بخش «هزینه‌‌‌ها» ذکر شده است). استفاده از زور متحدین آمریکا و متحدین احتمالی در خاورمیانه که درباره ایران نگران هستند را دلگرم خواهد کرد.

 

 

* حملات هوایی اسرائیل

2.2. حملات هوایی اسرائیل. باتوجه به ماهیت گسترده، پوشیده و حفاظت‌‌‌شده سایت‌‌‌های هسته‌‌‌ای ایران و حیطه امکانات نظامی اسرائیل، برآورد ما این است که حمله اسرائیل می‌‌‌تواند توانایی ایران برای ساخت سلاح هسته‌‌‌ای را نهایتا تا دو سال به تعویق بیندازد.

به نظر ما، اسرائیل نمی‌‌‌تواند موفقیت حملات پیشین خود علیه تک رآکتورها در عراق و سوریه را در اینجا تکرار کند، زیرا سایت‌‌‌های هسته‌‌‌ای ایران بی‌شمار و بسیار پراکنده هستند و یکی از آن‌ها (فردو) زیر زمین مدفون شده است.

 

3. هزینه‌‌‌های اقدام نظامی

آغاز اقدام نظامی پیشگیرانه علیه ایران حتی با اهداف محدود می‌‌‌تواند شروع جنگی با تمام عدم قطعیت‌‌‌ها و عواقب پیش‌‌‌بینی‌‌‌نشده باشد که برای آنهایی که جنگ‌‌‌های نظامی را تجربه یا مطالعه کرده‌‌‌اند آشنا است. قطعاً هرگونه تعهد آمریکا به اقدام نظامی علیه ایران رابطه‌‌‌ای بی‌‌‌ثبات و قابل‌‌‌تحریک با یکی از بزرگ‌‌‌ترین و قوی‌‌‌ترین کشورهای منطقه ایجاد خواهد کرد.

 

 

* هزینه‌‌‌های اقدام نظامی اسرائیل و آمریکا

 

برخی هزینه‌‌‌های اقدام نظامی اسرائیل و یا اسرائیل و آمریکا بلافاصله آشکار خواهد شد. (ما در اینجا درباره هزینه‌‌‌های مقابله به مثل ایران صحبت می‌‌‌کنیم، نه درباره هزینه‌‌‌های مالی اجرای جنگ نظامی تهاجمی که قابل‌‌‌توجه خواهد بود، به‌‌‌ویژه اگر آمریکا بخواهد هزاران حمله هوایی انجام دهد و به استفاده از زور به‌‌‌طور دوره‌‌‌ای برای چند سال متوسل شود.) حمله به ایران عواقب مهم بلندمدت‌‌‌تر منطقه‌‌‌ای و جهانی برای آمریکا خواهد داشت. به‌‌‌علت عدم قطعیت درباره واکنش‌‌‌های ایران و واکنش‌‌‌های کشورهای دیگر و احتمال بالای پیامدهای پیش‌‌‌بینی‌‌‌نشده و از قبل ‌برنامه‌ریزى‌نشده‌، برآورد هزینه‌‌‌های بلندمدت و حتی کوتاه‌‌‌مدت اقدام نظامی دشوار است.

 

در این بخش از مقاله، برآوردی از هزینه‌‌‌های مقابله به مثل مستقیم و غیرمستقیم ایران ارائه می‌‌‌شود و سپس به ارزیابی دقیق‌‌‌تر درباره پیامدهای منطقه‌‌‌ای و جهانی حمله به ایران می‌‌‌پردازیم.

 

* هزینه‌‌‌های مقابله به مثل مستقیم ایران

 

3.1. هزینه‌‌‌های مقابله به مثل مستقیم ایران. برخی معتقدند ایران از واکنش نشان دادن خودداری خواهد کرد تا باعث تحریک ایجاد جنگی بزرگتر با آمریکا نشود. اما ما معتقدیم ایران مقابله به مثل خواهد کرد که به قیمت جان افراد و آسیب به اموال و دارایی‌‌‌های آمریکا در منطقه خواهد بود. ایران می‌‌‌تواند حداقل به حملات موشکی و راکتی علیه مهاجمان اقدام کرده و سایت‌‌‌هایی در اسرائیل با تاسیسات آمریکا در منطقه را هدف قرار دهد. برنامه موشک بالیستیکی ایران موازی با برنامه هسته‌‌‌ای آن توسعه یافته و هر دو برنامه طی چند سال اخیر پیشرفت چشمگیری داشته‌‌‌اند . طبق برآوردهای طبقه‌‌‌بندی‌‌‌نشده، ایران احتمالا حداقل 24 و احتمالاً بیش از 100 موشک بالیستیک قراردادی با قابلیت حمله به اکثر اماکن منطقه از جمله اسرائیل را دارد، هرچند این توانمندی را می‌‌‌توان با سیستم‌‌‌های دفاع موشک بالیستیک که آمریکا در حال استقرار دادن در منطقه است کند کرد.

 

به نظر ما این امکان وجود دارد که ایرانی‌‌‌ها حیطه مقابله به مثل خود را محدود کنند تا بتوانند حمایت و همدلی کشورهای مهم منطقه و جامعه بین‌‌‌الملل را به‌‌‌دست آورده و از قربانی نشان دادن خود امتیاز کسب کنند.

 

 

* مقابله به مثل علیه آمریکا

 

3.1.1. مقابله به مثل علیه آمریکا. در واکنش به حمله نظامی آمریکا، ایران انگیزه کمتری برای محدود کردن مقابله به مثل خواهد داشت در مقایسه با حمله تنها از جانب اسرائیل (در هر صورت ایران ممکن است بخواهد از درگیری آمریکا اجتناب کند)؛ اما ایران هنوز به فکر قدرت آمریکا و آمادگی آن برای واکنش نشان دادن خواهد بود. مقابل به مثل به احتمال زیاد شامل توانمندی نیروی قراردادی نامتقارن ایران خواهد بود. ایران شاید بخواهد از مقابله نظامی مستقیم اجتناب کند، بنابراین اهداف آن شامل تاسیسات آمریکا در منطقه و تاسیسات اسرائیل (زیرا ایران اسرائیل را مسئول حمله آمریکا می‌داند) یا ترکیبی از هر دو خواهد بود. هرچند توانایی ایران برای مقابله به مثل به این صورت احتمالاً با حملات آمریکا به انبار موشک‌‌‌های بالیستیک ایران تنزل خواهد یافت، حملات ایرانی‌‌‌ها به مرور زمان به‌‌‌طور بالقوه باعث کشته شدن آمریکائی و اسرائیلی که در پایگاه‌‌‌های متحدین آمریکا هستند، خواهد شد.

ایران همچنین می‌‌‌تواند از دارایی‌‌‌های دریایی و دیگر دارایی‌هایش برای حمله به کشتی‌‌‌های نظامی و غیرنظامی آمریکا در منطقه استفاده کند. ایران طی دو دهه اخیر امکانات دریایی خود را توسعه داده است، به‌‌‌ویژه در خلیج‌‌‌فارس. ایران می‌‌‌تواند از مزیت جغرافیای محدود خلیج‌‌‌فارس برای ایجاد آسیب جدی به کشتی‌‌‌های آمریکا یا متحدینش بهره ببرد. نیروی دریایی سپاه پاسداران بار حملات در خلیج‌‌‌فارس را به دوش خواهد کشید. نیروی دریایی به‌‌‌طور کلی در خارج از خلیج‌‌‌فارس عمل می‌‌‌کند و ناوهای بزرگ‌تری دارد که هدف قرار دادن آن‌ها آسان‌‌‌تر است.

 

 

* مقابله به مثل علیه اسرائیل

 

3.1.2. مقابله به مثل علیه اسرائیل. در واکنش به حمله اسرائیل، ایران ممکن است موشک‌‌‌های خود را به شهرهای اسرائیل پرتاب کند. برخی از آنها نیز ممکن است به شهرهای اسرائیل برسد. هرچند اسرائیل می‌‌‌تواند برخی اهداف احتمالی ایران را پیش‌‌‌بینی کرده و بسیاری از شهروندان را به پناهگاه‌‌‌ها هدایت کند، اما تلفات و آسیب به املاک اجتناب‌‌‌ناپذیر خواهد بود.

 

برخی از اسرائیلی‌‌‌ها و دیگران معتقدند چون حملات قبلی اسرائیل به «اوسیراک» عراق و «دیر الزور» سوریه منتج به مقابله به مثلی از جانب هیچ‌کدام از کشورها نشد، ایران نیز ممکن است مقابله به مثل نکند. این امر به نظر ما غیرمحتمل است. هرچند مقابله به مثل علیه اسرائیل این ریسک را دارد که آمریکا را وارد جنگ می‌‌‌کند، اما ممکن است چنین اقدامی به‌‌‌دلایل سیاسی داخلی ایران ضروری باشد و برای بسیاری از اعضای جامعه بین‌‌‌الملل که اقدام نظامی اسرائیل را محکوم می‌‌‌کنند قابل‌‌‌درک باشد. ایران می‌تواند پایگاه‌‌‌های هوایی اسرائیل که هواپیماهای مورد استفاده در حملات در آنجا قرار دارند یا مجموعه هسته‌‌‌ای اسرائیل در «دیمونا» را هدف قرار دهد. ایران حتی می‌‌‌تواند برآورد کند که چنین واکنشی باعث ورود آمریکا به جنگ نخواهد شد.

 

 

* بستن تنگه هرمز

 

3.1.3. بستن تنگه هرمز.ایران ممکن است تلاش کند تنگه هرمز را در واکنش به حملات ببندد. تقریباً 20 درصد صادرات نفت خام، از جمله صادرات نفت خود ایران از تنگه هرمز عبور می‌‌‌کند. هرگونه تلاشی برای بستن تنگه هرمز می‌‌‌تواند بازارهای گاز طبیعی و نفت جهانی را مختل کند (علاوه بر بسته شدن شریان اصلی صادرات نفت خود ایران) و این منجر به افزایش بیشتر قیمت نفت خام و ناخشنودی کشورهای مهم مانند چین می‌‌‌شود که احتمالاً با ایران مورد حمله واقع‌‌‌شده همدردی خواهند کرد. اما ایران ممکن است چنین محاسبه کند که تهدیدها برای بستن تنگه هرمز می‌‌‌تواند باعث فشار بین‌‌‌المللی برای تنش‌‌‌زدایی آمریکا شود.

 

ایران ممکن است با استقرار تعداد قابل‌‌‌توجهی مین و استفاده از نیروهای دریایی و موشک‌‌‌های ضدکشتی زمینی در بستن تنگه هرمز برای چند روز یا چند هفته موفق شود. چنین پیامدی قطعاً باعث بالا رفتن قیمت نفت خواهد شد.

 

 

*افزایش قیمت نفت

 

 

حتی اگر ایران به‌‌‌دنبال بستن تنگه هرمز نباشد، حمله به ایران احتمالاً باعث افزایش قیمت نفت خواهد شد و در واقع تنش‌‌‌ها با ایران در افزایش قیمت نقش خواهد داشت. افزایش تنش‌‌‌ها و درگیری‌‌‌های دریایی می‌‌‌تواند بیش از پیش بازارها را دچار اختلال کرده و افزایش قیمت بیشتری را به‌‌‌دنبال داشته باشد. همچنین این احتمال وجود دارد که تدابیر تدافعی اتخاذی توسط ایران بد تفسیر شده یا اقدامات رندانه عناصر نیروی دریایی سپاه ممکن است حوادثی در خلیج فارس ایجاد کرده و باعث ارتقا سهوی نیروی دریایی در تنگه هرمز شود.

 

 

* هزینه‌‌‌های مقابله به مثل غیرمستقیم ایران

 

 

3.2. هزینه‌‌‌های مقابله به مثل غیرمستقیم ایران: مقابله به مثل غیرمستقیم توسط متحدین ایران مانند حزب‌الله یا توسط سرمایه‌‌‌های پنهان ایران مانند نیروی قدس سپاه پاسداران می‌‌‌تواند شامل استفاده از موشک و راکت‌‌‌ها توسط این گروه‌‌‌ها و حملات و اقدامات مخفی باشد.

 

 

* مقابله به مثل غیرمستقیم توسط حزب‌الله

 

3.2.1. مقابله به مثل غیرمستقیم توسط حزب‌الله.این سؤال پاسخ روشنی ندارد که در صورت حمله اسرائیل یا آمریکا به ایران حزب‌الله چه خواهد کرد. حزب‌الله علیه اسرائیل جنگیده است و به‌‌‌خوبی از هزینه‌‌‌ای که باید برای حمله به اسرائیل بپردازد آگاه است. حزب‌الله ممکن است این‌طور نتیجه‌‌‌گیری کند که حمله اسرائیل علیه ایران منتج به محکومیت بین‌‌‌المللی خواهد شد و به موجب آن این منجر به افزایش همدلی و حمایت از استفاده از نیروی نظامی توسط حزب‌الله خواهد شد. (حماس نیز ممکن است به این نتیجه برسد، هرچند تمرکز محدودتر این سازمان روی حوزه فلسطین – اسرائیل احتمال این امر را کمتر می‌‌‌کند).

اگر حزب‌الله (و شاید حماس) تصمیم به حمله بگیرند، با زرادخانه‌‌‌های موشکی و راکتی گسترده خود می‌توانند آسیب قابل‌‌‌توجهی به اسرائیل وارد کنند. توانایی نظامی حزب‌الله درحال‌‌‌حاضر بسیار بیشتر از زمان جنگ سال 2006 است؛ این گروه اکنون هزاران موشک و راکت دوربردتر دارد (به برآورد اسرائیل 50000) با قابلیت پرتاب به قلب اسرائیل را در اختیار دارد. دفاع‌‌‌های موشکی و ضد راکتی گنبد آهنی اسرائیل که طی سال گذشته با کمک آمریکا به‌‌‌میزان قابل‌‌‌توجهی تقویت شده می‌‌‌تواند جلوی حملات را بگیرد. اما جنگی که حاصل می‌‌‌شود می‌‌‌تواند منجر به مرگ غیرنظامیان، آسیب به اموال و تضعیف اقتصاد اسرائیل شود. حزب‌الله همچنین ممکن است حملات تروریستی علیه اسرائیلی‌‌‌ها و منافع اسرائیل انجام دهد.

 

از زمان جنگ سال 2006، هم حزب‌الله و هم اسرائیل خود را برای جنگی دیگر آماده کرده‌‌‌اند. احتمال چرخه‌‌‌ای واکنشی پس از حمله به ایران را با این تنش‌‌‌های منطقه‌‌‌ای و تهدید ایجاد انتفاضه سوم میان جمعیت سرخورده فلسطینی ترکیب کنید. ما معتقدیم حداقل پیش‌‌‌شرط‌‌‌ها برای بالا گرفتن جنگ و نزاعی خونین در خاور و شرق وجود دارد.

منبع: فارس نیوز

 



برچسب‌ها: ایران ابرقدرت

الامم المتحدة
دوشنبه 91/7/17 ساعت 11:46 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

 ایران: ‌الحظر الغربی على الشعوب مخالف لمیثاق الامم المتحدة


أکد رئیس الأرکان العامة للقوات المسلحة الإیرانیة اللواء حسن فیروز ابادی أن الحظر الامیرکی والاوروبی یتعارض مع السیادة‌ الوطنیة وینتهک میثاق الامم المتحدة.

طهران (فارس) 08 اکتوبر 2012
وأشار فیروز ابادی فی کلمة له امام حشد من الطلبة واساتذة جامعة العلم والصناعة فی طهران الى الحظر الغربی المفروض على‌ الشعب الایرانی وبعض الشعوب الاسلامیة الاخرى، معتبراً الحظر تدخلاً سافراً فی شؤون الدول المستقلة وسیادة شعوبها.
واعتبر الحظر الغربی بانه دفع طهران باتجاه الاعتماد على طاقاتها الذاتیة فی انجاز مشاریع بحثیة وانتاجیة، ‌موضحاً أن الجمهوریة الاسلامیة الایرانیة بدأت ابحاثها الصناعیة حول الصواریخ البالستیة وغیرها بالتزامن مع بدء الحظر الامیرکی على‌ البلاد.
ولفت رئیس الأرکان العامة للقوات المسلحة الإیرانیة الى الفشل الغربی فی غزو العراق وافغانستان الرامی الى محاصرة ایران، مؤکداً أن الدول المتغطرسة ادرکت بأن ایران الاسلامیة قادرة على مواجهة مخططاتها بفضل التلاحم والوحدة الشعبیة.
ووصف فیروز ابادی الثورة الاسلامیة فی ایران بالتیار الفکری والانسانی الذی بدأ بالانتشار فی کافة ارجاء العالم، واصفا الحظر على ‌الشعب الایرانی بانه الخیار الغربی الاخیر فی مواجهة الجمهوریة الاسلامیة الایرانیة.
واکد ان امیرکا واوروبا دخلتا فی ازمة بسبب فرضهما الحظر على ‌النفط الایرانی.

 

منبع: فارس نیوز



برچسب‌ها: العربیة

Israel\s Iron Dome
دوشنبه 91/7/17 ساعت 11:34 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

 

IRGC: Drone Incident Indicates Inefficiency of Israel"s Iron Dome

TEHRAN (FNA)- The Islamic Revolution Guards Corps (IRGC) said on Monday that claims about a drone"s penetration into the Israeli anti-aircraft and radar systems in a region near its important Dimona nuclear reactor displays inefficiency of Israel"s Iron Dome and missile shields, if true



"If the incident is not (part of) psychological warfare, it shows the inefficiency of the Zionist regime"s Iron Dome (Israel"s defensive solution to short-range rocket threats) and defense shield," Deputy Coordinator of the IRGC Brigadier General Jamaleddin Aberoumand said in a press conference in Tehran on Monday.

"Their (the Zionists) claim that the drone has infiltrated 100km into the occupied territories indicates that the Zionist regime has abundant weaknesses," he added

Sunday reports said that the drone was flying over the Yatir forest in the South Mount Hebron area on Saturday and the Israeli army was trying to figure out what its destination was

The Israeli army is feeling too worried over the incident because its forces allege they had hit the drone kilometers after it infiltrated all Israeli missile shield and radar systems, and just a few kilometers away from the Dimona nuclear center

One of the possibilities the security establishment is looking into is that the unmanned aircraft was on its way to test the option of infiltrating the nuclear reactor in Dimona

The Israeli Ynet News sought to accuse Iran or the Lebanese Hezbollah group of flying the drone. Ynet claimed in a report that such an incident would mark a psychological victory for Lebanese Shiite group Hezbollah, whose leader Hassan Nasrallah recently threatened to attack strategic targets in Israel, including power plants

"Operating a drone by remote control from such a long distance requires advanced capabilities, which Israel was not aware Hezbollah had acquired," the Israeli media said

"By examining the drone"s parts, the army hopes to find out whether the drone was controlled from a command center in Lebanon or was directed by a space-based satellite navigation system (GPS) according to predetermined coordinates. If that were the case, the unmanned aerial vehicle (UAV) may have directed itself automatically and was supposed to return to its base or self-destruct over the sea," it added.

by: farsnews



برچسب‌ها: English

Israel
دوشنبه 91/7/17 ساعت 7:20 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
Israel no longer a threat to Iran: IRGC deputy commander
TEHRAN, Sept. 23 (MNA) -- The deputy commander of the Islamic Revolution Guards Corps has said that the Zionist regime no longer constitutes a threat to Iran.

“Today, we have crossed the boundary of concern about the threats of the Zionist regime,” Brigadier General Hossein Salami stated in an interview published on Sepah News, which is the official website of the IRGC, on Sunday.

“Israel has bitter memories of confrontation with regional (allies) of the Islamic Republic during the wars of the past decade. Now, how can it be a threat to the Islamic Republic of Iran?”

Salami added, “Only a single infantry battalion of ours would be able to break the back of this regime, which only has a width of 24 kilometers in some areas, in a day.”

“Iran has reached such a zenith that an attack on it is no longer put on the political agenda of the superpowers. The level of deterrence has risen to the extent that the idea of starting and imposing another war no longer exists in the mind and belief of all the major powers, and Islamic Iran is a known great power,” he said.

Elsewhere in his remarks, the IRGC deputy commander stated, “Our doctrines are defensive at the level of (grand) strategy, but our strategies and tactics are offensive. This means that we will not start a war, but if someone starts a war against us, we will be all offensive and will attack relentlessly and will not stop.”

“Our missile capability (is such that we) can target and largely destroy any enemy base in the region at any distance. We have the expertise to manufacture all modern missiles,” he added.

Israel’s bark is worse than its bite: Majlis speaker

Iranian Majlis Speaker Ali Larijani said on Sunday that the isolated Zionist regime has been left with no option but to shout and threaten Iran.

Commenting on the wave of the Islamic Awakening rolling across the Muslim world, Larijani stated, “The dictators subservient to Western countries have fallen, and more important than this is Israel’s isolation, and now, Israel has no other option but to shout to save itself and say, ‘I am alive.’”

The fact that Israel has been isolated is a “very important” issue, Larijani said, adding, “It is threatening Iran to stabilize its situation

 

by: mehrnews



برچسب‌ها: English

مقابله جدی اطلاعات
دوشنبه 91/7/17 ساعت 2:7 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

وزیر اطلاعات:
اطلاعات دقیق ازکمک دشمن به منافقین/مقابله‌اطلاعاتی در فضای‌سایبر

خبرگزاری فارس: وزیر اطلاعات از مقابله جدی دستگاه های اطلاعاتی با دشمن در فضای سایبر خبر داد.

خبرگزاری فارس: اطلاعات دقیق ازکمک دشمن به منافقین/مقابله‌اطلاعاتی در فضای‌سایبر

 

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام و المسلمین حیدر مصلحی وزیر اطلاعات در حاشیه مراسم استقبال از گروگان های آزاد شده ایرانی در لیبی در گفت‌وگو با خبرنگار صداوسیما درباره اقدامات و زحماتی که وزرات اطلاعات برای آزادی کارکنان هلال‌احمر کشورمان که در لیبی گروگان گرفته شده بودند، گفت: آزادی این گروگان‌ها موفقیت بزرگی برای ملت ایران بود که سربازان گمنام امام زمان(عج) به عنوان فرزندان ملت ایران توانستند در یک سری اقداماتی که قابل بیان نیست، این گروگان‌ها را به کشورمان بازگردانند.

*همراهی دستگاه های اطلاعاتی و وزارت امور خارجه در آزادسازی گروگان‌ها

وزیر اطلاعات با اشاره به همراهی مجموعه‌های مختلف از جمله وزارت امور‌خارجه کشورمان برای آزادسازی این گروگان‌ها، ادامه داد: با هماهنگی‌های دستگاه‌های مختلف از جمله وزارت امور‌خارجه و همراهی مجموعه‌های دیگر، عزیزان ما در دستگاه اطلاعاتی با یکسری اقدامات پیچیده‌ای که لازم بود، صورت بگیرد توانستند این موفقیت بزرگ را رقم بزنند.

*ترفندهای اطلاعاتی بکار گرفته شده در این مسئله قابل بیان نیست

وی با بیان این مطلب که در بسیاری از موارد ترفندهای اطلاعاتی قابل بیان کردن نیستند،‌ اظهار داشت: افرادی که دست به چنین اقدامات نابخردانه‌ای زده بودند، اقدام آنان در راستای حرکت استکباری بود چرا که این گروگان‌ها برای اقدامات بشر دوستانه در رابطه با بیداری اسلامی که در منطقه به وجود آمده بود، برای کمک به افراد آسیب‌دیده در منطقه حضور پیدا کرده بودند و مشخص بود که استکبار نمی‌خواهد جایگاه انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری‌اسلامی را در منطقه در حالت تثبیت شده ببیند.

وزیر اطلاعات افزود: اقدامات برنامه‌ریزی شده‌ای هم توسط کشورهای مختلفی صورت گرفت تا از این طریق  بتوانیم این‌ گروگان‌ها را از دست گروهی که آنان را گروگان گرفته بودند بیرون بیاوریم و به کشور بازگردانیم.

وی تاکیدکرد: آزادی این گروگان‌ها موفقیت بزرگی است و امیدواریم که خداوند به ما توفیق بدهد تا به این ملت عزیز که ایثارگری‌ها و انقلاب آن برای دنیای بشری الگوست، بتوانیم خدمات بشتری ارائه کنیم.

*تلاش وزارت اطلاعات برای آزادی 48 گروگان در سوریه

مصلحی درباره 48 زائر ایرانی که توسط گرو‌ه‌های معارض در سوریه گروگان گرفته شده اند، اظهار داشت: در رابطه با این گروگان‌ها هم مجموعه دستگاه‌های مختلف و وزارت امورخارجه و  تشکیلات دیپلماسی کشور در حال تلاش هستند و ما هم تلاش‌هایی را انجام می‌دهیم.

وی ادامه داد:‌ البته کشورهایی که گروه‌های مختلف و معارض سوریه را تجهیز می‌کنند و سلاح در اختیار آنان قرار می‌دهند، باید مسئولیت بپذیرند و پاسخگو باشند.

وزیر اطلاعات تصریح کرد: امیدواریم با تلاش‌هایی که در مجموعه‌های مختلف دنبال می‌شود بتوانیم به زودی آنان را به میهن بازگردانیم.

*اقدامات مذبوحانه رژیم صهیونیستی از روی استیصال است

مصلحی در رابطه با تهدیدهای اخیر رژیم صهیونیستی اظهار داشت: تهدیدهای رژیم صهیونیستی عمدتا از سر زبونی و استیصال است؛ دشمن در یک وضعیتی قرار گرفته که اقتدار انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی را در عرصه‌های مختلف می‌بینید و این اقتدار را نمی‌پسندد.

وی ادامه داد: علی‌رغم تلاش‌های سنگین جبهه استکبار مردم دنیا با ملت ایران همراه‌اند و آنان تلاش‌های زیادی را انجام دادند تا بتوانند انقلاب اسلامی را در ذهن مردم از بین ببرند، اما هنگامی که مشاهده می‌کنند که اقتدار جمهوری اسلامی هر روز از یک سطحی بالاتر می‌رود، دست به یکسری اقدامات مذبوحانه از قبیل تهدید می‌زنند اما ما براساس راهنمایی‌ها و ارشادهایی که مقام معظم رهبری دارند‌، تهدید در مقابل تهدید داریم و مسیرمان مشخص است.

*کسی که کوچکترین اقدام را علیه کشورمان انجام دهد قبل از اقدامش قطعا مایوس خواهد شد

وزیر اطلاعات تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران به هیچ وجه اقدام کننده نبوده و حتی در دفاع مقدس هم ما اقدام کننده نبودیم اما اگر کسی کوچکترین اقدامی را علیه کشورمان انجام دهد قبل از اقدامش قطعا پشیمان و مایوس خواهد شد.

*دستگاه اطلاعاتی در فضای سایبری هر روز تهدیدات دشمن را از بین می‌برد

وی درباره تهدیدات سایبری که علیه کشورمان به کار گرفته می‌شود، گفت:‌ این تهدیدات هر روز وجود دارد و دستگاه اطلاعاتی در فضای سایبری هر روز اقدامات دشمن را از بین می‌برد و با آن مقابله می‌کند، البته بعضی از این موارد قابل بیان است که ما آنها را اعلام می‌کنیم اما بعضی دیگر در سطحی نیست که نیاز به بیان کردن داشته باشد.

*اعتراف استکبار به اقتدار جمهوری اسلامی در فضای سایبری

مصلحی با بیان اینکه در فضای سایبری اقتدار بسیار خوبی را داریم، گفت:‌ اقتدار جمهوری‌اسلامی در فضای سایبری به گونه‌ای است که سران استکبار هم به موفقیت‌های کشورمان اذعان و اعتراف دارند.

*حرف انقلاب اسلامی این بود که منافقین عوامل و طراحی استکبار است

وزیر اطلاعات درباره اقدام عجیب آمریکایی‌ها در رابطه با خروج منافقین از لیست سیاه تروریستی اظهار داشت: حرف انقلاب اسلامی از زمانی که منافقین اقدامات تروریستی خود را آغاز کردند این بود که منافقین عوامل و طراحی استکبار جهانی هستند.

وی با اشاره به اینکه بیش از 16 هزار نفر بی‌گناه به دست منافقین به شهادت رسیدند، ادامه داد: وضعیت در آن زمان به گونه‌ای بود که استکبار نمی‌توانست از منافقین پشتیبانی کند و قصد عوام فریبی را داشت.

*استکبار به دلیل بهره‌برداری‌ها از منافقین، حمایت خود از آنان را عیان کرد

مصلحی تصریح کرد: البته ما این مسئله را پیش‌بینی می‌کردیم که یک روزی استکبار به دلیل بهره برداری‌هایی که در طول دوران انقلاب از این مجموعه داشته بالاخره پشتیبانی خود را از آنان عیان خواهد کرد و ما خوشحالیم از این جهت که باید سرمایه‌گذاری زیادی را انجام می‌دادیم تا دست استکبار را در رابطه با منافقین رو کنیم.

*اطلاعات دقیقی درباره حمایت و پشتیبانی آمریکا و کشورهای اروپایی از منافقین داریم

وی ادامه داد: در حال حاضر اطلاعات دقیقی داریم که آمریکا و حتی بعضا کشورهای اروپایی امکانات و تجهیزات بسیاری را در اختیار منافقین قرار می‌دهد البته برای خنثی کردن این حمایت‌ها و پشتیانی‌ها اقداماتی داریم که نیازی به بیان نیست.

وی ادامه داد: امروز استکبار در حالت زبونی قرار دارد و این حمایت‌ها به این دلیل است که بتواند از بین رفتن منافقین جلوگیری کند.

*سرمایه‌گذاری سنگین دشمن برای اجلاس عدم تعهد/اجلاس با امنیت بسیار بالایی برگزار شد

مصلحی در پاسخ به سؤالی درباره خرابکارهای دشمن در اجلاس نم اظهار داشت: در بحث اجلاس لازم است که اشاره کنم علی‌رغم سرمایه‌گذاری‌های سنگینی که دشمن در ا بعاد مختلف از جمله امنیتی ومسائل دیگر انجام داد تا فضایی را ایجاد کند و بگوید که جمهوری اسلامی در جایگاهی نیست که بتواند این اجلاس را برگزار کند.

وی تاکید کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی علی‌رغم تهدیدها و تلاش‌های استکبار، توانست با امنیت بسیار بالایی که قابل قیاس با هیچ یک از برنامه‌هایی دیگری که در جاهای دیگر برگزار می‌شود و ما می‌دانیم که پشت صحنه آن‌ها چه اتفاقاتی می‌افتد، نبود.

وزیر اطلاعات خاطرنشان کرد: فرض کنید که بازی‌های المپیک که در انگلیس و یا جاهای دیگر برگزار شد ما پشت صحنه‌های آن را داریم که چه اتفاقاتی افتاده اما آنان برای حفظ آبرویشان این را اعلام نمی‌کنند اما بدون اینکه حتی هیچ اتفاق پشت صحنه‌ای داشته باشیم در سطح بسیار بالایی اجلاس برگزار شد.

 



برچسب‌ها: وزارت اطلاعات

<      1   2   3   4   5   >>   >
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
 
موضوعات
لینک دوستان
دیگر موارد


بازدید امروز: 188
بازدید دیروز: 335
کل بازدیدها: 1325647