سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آپلود عکس
کشف رمز
دوشنبه 91/9/6 ساعت 2:28 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
گزارش ویژه/ در آستانه یک سالگی تصاحب پهپاد آمریکایی
یک گزارش دریافتی حکایت از آن دارد که انتشار خبر کشف رمز پهپاد RQ-170 توسط ایران، مقام‌های سازمان سیا را به شدت آشفته کرده است.
به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، یک گزارش دریافتی حکایت از آن دارد که انتشار خبر کشف رمز هواپیمای بدون سرنشین RQ-170 توسط ایران، مقام‌های سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) را به شدت آشفته کرده است.

پرویز سروری رئیس کمیته امنیت داخلی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی روز 21 آذر سال گذشته اعلام کرد که کشف رمز این پهپاد در مراحل نهایی قرار دارد.

یک گزارش که «ایران هسته‌ای» اخیرا آن را دریافت کرده نشان می‌دهد این خبر در ایستگاه سیا در افغانستان آشفتگی عجیبی ایجاد کرده و مقام‌های سیا دور جدیدی از بازداشت و بازجویی از کارکنان آمریکایی و افغانی این مرکز را آغاز کرده‌اند تا پی ببرند که ایران چگونه موفق به شکستن این رمزها شده است.

آمریکا پیش از این ادعا کرده بود که پهپاد RQ-170 دارای این قابلیت است که در صورت قرار گرفتن در شرایط مخاطره‌آمیز، اطلاعات حساس درونی خود را از بین ببرد.

پهپاد RQ-170 که ایران حدود یک سال پیش موفق به نشاندن آن در خاک خود شد، جزو فناوری‌های اختصاصی است که در اختیار سازمان سیا قرار دارد.

کشف رمز این پهپاد به این معنا است که ایران به تمامی اطلاعات درونی آن که حاوی جزئیات عملیات‌های سری سیاست دسترسی پیدا خواهد کرد.

علاوه بر این، تسلط ایران بر فناوری سخت‌افزاری و نرم‌افزاری این کشف رمز نشان‌دهنده آن است که ایران توانسته بر سیستم‌های حفاظت اطلاعات سازمان سیا غلبه کند.

به این ترتیب ایران علاوه بر اینکه این امکان را دارد که از اطلاعات RO-170 استفاده کند، در موقعیتی خواهد بود که بتواند پهپادهای دیگر آمریکا را هم تصاحب کرده یا اساسا در سیستم پیچیده ارتباط پرنده‌های امریکایی و ماهواره‌های هدایت‌کننده آنها نفوذ کند.

بر مبنای این گزارش، آمریکایی‌ها به طور فوری 2 اقدام را در دستور کار خود قرار داده‌اند:

1- انتقال مرکز هدایت و کنترل پهپادهای خود به خارج از افغانستان تا زمانی که بتوانند مطمئن شوند نفوذ ایران در پایگاه‌های خود را کنترل کرده‌اند.

2- رنگ‌آمیزی پهپادهای فعلی به رنگ آبی آسمانی تا شناسایی پدافندی آنها از جانب ایران دشوارتر باشد.

تحلیلگران در تهران عقیده دارند، اگر ایران وارد فاز استفاده عملیاتی از اطلاعات استخراج شده از RQ-170 شود، در آن صورت کل راهبرد عملیات اطلاعاتی آمریکا در منطقه که تا حدودی زیادی پهپادپایه است، دچار اختلالات جدی خواهد شد.

انتهای پیام/ش
مطالب مرتبط :


برچسب‌ها: ایران ابرقدرت

غافلگیری
دوشنبه 91/9/6 ساعت 2:24 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
سخنگوی گروهانهای قدس:
سخنگوی گروهان‌های قدس بار دیگر بر قابلیت موشک های ایرانی در مقابله با رژیم اشغالگر قدس تأکید کرده و از ایران قدردانی کرد.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه العالم؛ "ابواحمد" سخنگوی گروهان‌های قدس تأکید کرد سلاح گروهانهای قدس در جنگ 8 روزه ، و به ویژه موشکهای فجر 5 و فجر 3 ایرانی است؛ و سوریه و حزب الله نیز در این حمایتها نقش بزرگی دارند.
 
 وی با تأکید بر ادامه آموزش برای ارتقای توانایی‌های مقاومت خاطرنشان کرد: مقاومت با استفاده از موشکهای فجر 5 و فجر 3 و موشکهای کورنت، و موشکهای ضد هواپیما دشمن را غافلگیر کرد؛ البته مقاومت امکانات غافلگیرکننده بسیار بزرگی در اختیار دارد که در زمان مناسب آنها را به نمایش خواهد گذاشت.

سخنگوی گروهان‌های قدس اظهار داشت: آمریکا از رژیم صهیونیستی با سلاح حمایت می‌کند؛ بنابراین اعراب نیز باید برای حمایت از مقاومت فلسطین شتاب کنند.

وی همچنین گفت که امروز فهرست جدیدی از اسامی افسران رژیم اشغالگر را اعلام می‌کند.
 
وی خاطرنشان کرد، برخلاف ادعای رسانه‌های رژیم اشغالگر مبنی بر قدیمی بودن فهرست افسران این رژیم، این فهرست مربوط به سال 2012 است و نه 2008.
 
ابواحمد تأکید کرد، مبارزه با دشمن صهیونیستی ادامه دارد، و هواپیماهای رژیم اشغالگر همچنان در حال پرواز در حریم هوایی غزه هستند و فعالیت دستگاه های جاسوسی صهیونیستی ادامه دارد. 

منبع: باشگاه خبرنگاران



برچسب‌ها: موشک

وزارت اطلاعات
پنج شنبه 91/9/2 ساعت 12:47 صبح | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
وزارت اطلاعات تشریح کرد
جزئیات دستگیری عوامل تروریستی وابسته به سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه

خبرگزاری فارس: وزارت اطلاعات با تشریح اقدامات یک تیم تروریستی در خوزستان اعلام کرد تاکنون از اعضای دستگیرشده این گروهک، 7 بمب آماده انفجار برای اماکن عمومی و مذهبی کشف شده است.

خبرگزاری فارس: جزئیات دستگیری عوامل تروریستی وابسته به سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه

به گزارش خبرگزاری فارس، روابط عمومی وزارت اطلاعات پیرو اطلاعیه مورخ 26/8/91 خود درباره شناسایی و بازداشت تعدادی از تروریست‌های وابسته به بیگانه، برخی سوابق و اطلاعات جدید به دست آمده از آنها را به استحضار ملت ‌رساند.

در این اطلاعیه تصریح شده است: دستگیرشدگان، عضو یک گروهک تروریستی تجزیه‌‌طلب هستند که در سال 1384 با حمایت مالی یکی از کشورهای مرتجع حوزه خلیج فارس (به نیابت از آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی) در استان خوزستان راه‌اندازی شده و در همان سال 13 فقره بمب‌گذاری مقابل بیمارستان رازی اهواز، ساختمان برنامه و بودجه، سازمان مسکن و شهرسازی، خیابان سلمان فارسی در مرکز شهر، بانک سامان اهواز، اداره کل منابع طبیعی، فرمانداری آبادان و دزفول و چندین چاه و خط لوله نفت و گاز در استان خوزستان را انجام می‌دهد که منجر به شهادت 29 نفر و مجروحیت 350 تن از شهروندان مظلوم و بی‌گناه خوزستانی به ویژه هموطنان غیور عرب زبان شده است.

در ادامه اطلاعیه مذکور تصریح شده است: این گروهک همچنین قصد بمب‌گذاری در برخی دیگر از مراکز حساس کشور را داشته که تعدادی از تروریست‌ها در اسفند ماه همان سال توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) شناسایی، دستگیر و تحویل مراجع قضایی گشته و تعدادی دیگر به خارج از کشور متواری شدند.

«پس از آن، سرکرده این گروهک در یکی از کشورهای مرتجع حاشیه خلیج فارس اقامت گزید و از همانجا به هدایت عملیات بمب‌گذاری و اقدامات تروریستی پرداخت؛ این تروریست جنایت‌پیشه، در اواخر سال 84 از طریق عوامل سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) به اروپا منتقل و به فعالیت‌های به اصطلاح حقوق بشری و همکاری با سازمان‌ها و مجامع غربی مدعی حقوق بشر مبادرت ورزیده و همزمان، اقدامات تروریستی علیه شهروندان استان خوزستان را فرماندهی می‌کرد!».

وزارت اطلاعات در بخش دیگری از اطلاعیه خود نوشت: اگر چه تعدادی از اعضای گروهک حکم تعقیب از طرف پلیس بین‌الملل (اینترپل) را دارا بودند، با این حال سفرهای متعددی به برخی کشورهای اروپایی و دو کشور مرتجع منطقه به عمل می‌آورند و مساعدت‌های مالی و تسلیحاتی آنها را دریافت می‌‌کردند.

این اطلاعیه می افزاید: از سال گذشته و همزمان با تشدید فاز جدید تحریم‌ها از سوی اردوگاه استکبار علیه جمهوری اسلامی ایران، این گروهک بنا به دستور تحریم‌کنندگان و در اقدامی مکمل، حمله به اموال عمومی و زیرساخت‌های اقتصادی کشور و بمب‌گذاری در خصوص انتقال گاز و نفت استان خوزستان را در دستور کار خویش قرار داد و از آن زمان تاکنون مبادرت به 9 فقره بمب‌گذاری در تاسیسات انرژی استان کردند که از جمله می توان به موارد ذیل اشاره داشت:

- بمب‌گذاری لوله نفت شاوور در حوالی شهرستان شوش در تاریخ 14 مرداد 90

- بمب‌گذاری لوله نفت عبوری از مجاورت شهر شاوور در حوالی شهرستان شوش در تاریخ 24 اردیبهشت 91

- بمب‌گذاری خط لوله گاز در حدفاصل شوش و دزفول در تاریخ 14 تیر 91

- بمب‌گذاری خط لوله گاز اهواز به شمال خوزستان در تاریخ 25 مرداد 91

- بمب‌گذاری لوله گاز مسیر هفت تپه شوش در تاریخ 2 آبان 91

و ...

وزارت اطلاعات خاطر نشان کرد: از جمله موضوعات بسیار جالب توجه آنکه عناصر مرکزیت این گروهک تروریستی که در یکی از کشورهای اروپایی مدعی حقوق بشر و منادی مبارزه با تروریسم مستقر هستند، پس از هر عملیات تروریستی ضمن پذیرش رسمی مسئولیت آن اقدامات، در عین حال با کمال وقاحت و بی شرمی با تعدادی از دولت‌مردان غربی و گزارشگران ویژه سازمان ملل (در امور ایران) ملاقات کرده و یا با حضور و سخنرانی در برخی پارلمان‌های اروپایی و در مصاحبه با رسانه‌های بیگانه به ویژه شبکه سلطنتی انگلیس (موسوم به BBC)، خود را به عنوان مدافعان قانون و جامعه مدنی و حقوق بشر در ایران معرفی کرده‌‌اند!

این وزارتخانه در پایان اطلاعیه خود با اعلام اینکه «از عناصر دستگیر شده تاکنون 7 بمب آماده انفجار کشف شده که بنا به اعتراف متهمین، قصد داشتند در اماکن عمومی و مذهبی منفجر کنند»، متذکر شد که اطلاعات تکمیلی در این زمینه متعاقبا به استحضار ملت شریف ایران خواهد رسید.

 

منبع: فارس نیوز



برچسب‌ها: وزارت اطلاعات

<      1   2   3   4      
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
 
موضوعات
لینک دوستان
دیگر موارد


بازدید امروز: 26
بازدید دیروز: 326
کل بازدیدها: 1327089