سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آپلود عکس
عامل بازدارنده
جمعه 91/9/17 ساعت 12:3 صبح | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

چامسکی:
ایران عامل بازدارنده قدرت نمایی آمریکا و اسرائیل است

زبان شناس برجسته آمریکایی با اشاره به جایگاه ایران در میان افکار عمومی جهان و ملت های عرب گفت: چون ایران عامل بازدارنده برای قدرت نمایی آمریکا و اسرائیل است، آنها نمی توانند جمهوری اسلامی را تحمل کنند.
«نوام چامسکی» زبان شناس آمریکایی در گفت وگو با شبکه بی بی سی اظهار کرد: ایران را تهدید دانستن وسواس ذهنی غرب است، جنبش عدم تعهد و افکار عمومی جهان این موضوع را نمی پذیرند. البته دیکتاتورهای خلیج فارس ایران را تهدید می دانند که این در غرب نیز منتشر می شود.
این زبان شناس ابراز داشت: در مناظره های دو نامزد انتخاباتی در آمریکا می دیدیم که دو کلمه خیلی به کار برده می شد؛ ایران و اسرائیل، به این دلیل که ارادت خود را به اسرائیل نشان دهند و ایران را به عنوان بزرگترین تهدید معرفی کنند، در این میان رسانه ها نیز ایران را مهمترین تهدید جهان نشان می دهند و این واقعیت ندارد که تهدید جهانی باشد.
وی در ادامه به افول قدرت آمریکا اشاره و اظهار کرد: مردم کشورهایی که در آنها بهار عربی اتفاق افتاده است، کاملا به آمریکا بی اعتماد هستند و از حمایت ایالات متحده از دیکتاتورهایی که بر کشورشان حکومت می کنند، مطلع شده اند.
چامسکی با توجه به مخالفت کشورهای آمریکایی با ایالات متحده در اجلاس اخیرشان گفت: در اجلاس اخیر کشورهای آمریکا دیدید که همه کشورها مخالف نظرات ایالات متحده و کانادا بودند و اگر امکان داشت شاید این دو کشور دعوت نمی شدند. شما می بینید قدرت آمریکا در حال افول است و نفوذ خود را از دست داده است.
زبان شناس آمریکایی در ادامه از جایگاه ایران در میان ملت های عرب و افکار عمومی جهان یاد و اظهار کرد: آمریکا، متحدانش و دیکتاتورها ایران را تهدید می دانند، ولی ملت های عرب و جنبش عدم تعهد که اخیرا در تهران اجلاس داشتند، این گونه نیستند. این موضوع در واقع دغدغه غرب است. این تحلیل از سوی دستگاه امنیتی و ارتش به کنگره آمریکا ارائه شده و آنها در گزارش ها تاکید دارند که ایران می تواند یک تهدید باشد، چون ایران می تواند عامل بازدارنده برای قدرت نمایی آمریکا و اسرائیل باشد که نمی توانند آن را تحمل کنند.
این فیلسوف آمریکایی خاطرنشان کرد: باید به پیشنهاد ایران درخصوص خاورمیانه عاری از سلاح اتمی توجه شود. این موضوع مورد استقبال همه جهان است و حتی آمریکا هم به آن روی خوش نشان داده است. چامسکی در عین حال در اظهارنظری عجیب اسرائیل را از پیوستن به خاورمیانه عاری از سلاح اتمی مستثنی دانست.

کیهان



برچسب‌ها: ایران ابرقدرت

شوک دستگاههای اطلاعاتی
چهارشنبه 91/9/15 ساعت 5:0 صبح | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
العربیه: دستگاه‌های اطلاعاتی از اقدام ایران شوکه شدند

خبرگزاری فارس: شبکه العربیه در گزارشی از شکار یک پهپاد دیگر تاکید کرد که دستگاه‌های اطلاعاتی از این اقدام شوکه شدند.


خبرگزاری فارس: العربیه: دستگاه‌های اطلاعاتی از اقدام ایران شوکه شدند

به گزارش مانیتورینگ فارس، شبکه تلویزیونی العربیه در گزارشی درباره اقدام پدافند هوایی جمهوری اسلامی ایران در شکار یک پهپاد دیگر آمریکا در خلیج فارس پرداخت.

العربیه در گزارش خود با اشاره به اینکه امروز خبرگزاری فارس از شکار یک پهپاد از نوع «Scan Eagle» خبر، افزود: چندی قبل هم آمریکا از شلیک به یک پهپاد توسط ایران در آسمان بین المللی خبر داده بود و یکسال قبل نیز ایران پیشرفته ترین نوع هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی را وادار به فرود کرده بود.

«مصطفی العانی» مدیر بخش مطالعات امنیتی مرکز تحقیقات خلیج [فارس] در ادامه این برنامه حضور یافت و گفت: برای شناخت واقعیت در میان تکذیب‌ها باید دانست که این هواپیما به شکل منجنیق پرتاب می‌شود و سپس در مدار قرار می‌گیرد و هیچ امکاناتی برای فرود ندارد.

وی افزود: پس این امکان وجود ندارد که این هواپیما به طور احتیاطی وادار به فرود شود.

العانی گفت که آمریکا فعالیت خود را با افزایش پروازهای شناسایی پهپادها و ماهواره‌ها در ارتفاع بالای 5 هزار پایی ایران افزایش داده است و اطلاعات بدست آمده از این طریق با روش‌های سنتی متفاوت است.

مجری العربیه در ادامه این برنامه انیمیشنی از شکار سال گذشته واحد جنگ الکترونیک ایران منتشر کرد و ابراز داشت که ایران با ایجاد اختلال در ناوبری این هواپیما و قطع ارتباط ان با آمریکا توانست این هواپیما را به زمین بنشاند.

العربیه تصریح کرد که ماهواره‌ها به طور دائم با هواپیماهای بدون سرنشین در ارتباط هستند و بنا بر اعلام یک منبع اروپایی آژانس‌های امنیتی از این نقشه شوکه شده‌اند.

منبع: فارس نیوز

در ادامه این برنامه مصطفی العانی مدعی شد: به نظرم درباره توان جنگ الکترونیک ایران مبالغه شده است، «RQ170» در آسمان گم شده و وادار به فرود در داخل خاک ایران شده و ایرانی‌ها آنرا برداشتند.

این ادعای تلویزیون العربیه در شرایطی مطرح می‌شود که کارشناسان نظامی اعلام کرده‌اند که روایت آمریکایی از دستیابی ایران به RQ170 مبنی بر گم شدن و سقوط این هواپیما غیر واقعی است؛ چرا که با توجه به وزن زیاد این مدل از پهپاد و ارتفاع زیاد پرواز آن در صورت سقوط حتما منهدم می‌شود.

این در حالی است که ایران RQ170 را سالم به دست آورده و حتی با وجود امکانت انهدام خودکار این هواپیما بازهم کارشناس سعودی تاکید دارد که هم فرود « Scan Eagle» و هم «RQ170» هردو به طور تصادفی بوده است.





هیبت آمریکا شکست
سه شنبه 91/9/14 ساعت 10:56 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
امین حطیط در گفت‌وگو با فارس:
آمریکا در جنگ الکترونیکی مغلوب ایران شد/ هیبت آمریکا با شکار دومین پهپاد شکست

خبرگزاری فارس: سرتیپ بازنشسته ستاد مشترک ارتش لبنان گفت: آمریکا فکر می‌کرد زمین‌گیر شدن پهپاد قبلی‌اش در ایران کاملا اتفاقی بود و امروز سعی کرد از این مساله اطمینان حاصل کند اما آمریکا باز هم در جنگ الکترونیکی با ایران سرافکنده شد.

خبرگزاری فارس: آمریکا در جنگ الکترونیکی مغلوب ایران شد/ هیبت آمریکا با شکار دومین پهپاد شکست

"امین حطیط" در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری فارس درباره شکار دومین پهپاد متجاوز آمریکایی توسط ایران در منطقه خلیج فارس گفت: چند مساله را باید در زمین گیر شدن امروز پهپاد آمریکایی در نظر گرفت. اول اینکه آمریکا هیچ گاه فکر نمی‌کرد که روزی ایران بتواند هواپیماهای پیشرفته خود را زمین‌گیر کند و در جنگ الکترونیکی مغلوب ایران شود.

وی افزود: آمریکا همیشه برای گرفتن اطلاعات خود از هواپیماهای بدون سرنشین استفاده می‌کرد و اکنون آمریکا با چالش بزرگی رو به رو است چرا که به سیستم اطلاعاتی و الکترونیکی آنها نفوذ شده است.

حطیط شکار دومین پهپاد آمریکایی توسط ایران را باعث خرد شدن هیبت آمریکا و داری ابعاد استراتژیک خواند و تصریح کرد، آمریکا همیشه فکر می کرد که خود بر جهان سیطره دارد و می تواند امور را آن طور که دوست دارد پیش ببرد اما امروز ایران این قاعده را در هم شکسته و هیبت استراتژیک آمریکا در جهان را از بین برده است.

وی با اهمیت خواندن این اقدام ایران گفت: اینکه ایران برای دومین بار موفق به زمین گیر کردن این پهپاد شده اهمیت بسیار بالایی دارد. چرا که آمریکا می توانست در این مدت مشکلات موجود در سیستم الکترونیکی خود را حل کند. اما ناتوانی آنها در حل این مشکل نشان از ضعف آمریکا است.

مقام نظامی سابق لبنان درباره هدف آمریکا از تکرار این چنین اقداماتی گفت: آمریکا قصد داشت تکنولوژی ایران را محک بزند و آمریکا می خواست مطمئن شود که آیا زمین گیر شدن پهپاد خود در ایران مساله ای اتفاقی بود یا نه. اما آمریکا بازهم با شکست مواجه شد.

حطیط درباره موضع واشنگتن و تکذیب عجولانه این خبر توسط آمریکا اظهار داشت: آمریکا نتوانست مشکلات موجود در سیستم الکترونیکی خود را حل کند بنابراین به ناچار مجبور شد که این خبر را تکذیب کند اما دیگر هیچ کس این موضع گیری آمریکا را باور نمی‌کند.

وی زمین‌گیر کردن دو پهپاد آمریکایی توسط ایران و ارسال پهپاد مقاومت به سرزمین های اشغالی را موفقیتی بزرگ برای محور مقاومت دانست و تصریح داشت: بین محور مقاومت و دشمن جنگ الکترونیکی وجود دارد. اتفاقات چند ماهه اخیر این مساله را به خوبی نشان می دهد. یکی زمین گیر شدن اولین هواپیمای تجسسی آمریکا در ایران و دومی عملیات ایوب که هواپیمای حزب الله به مدت 3 ساعت در آسمان اسرائیل پرواز می کرد و سومین پیروزی هم حادثه امروز و زمین گیر شدن پهپاد آمریکایی در خاک ایران است. محور مقاومت در مقابله با دشمن موفقیت و پیروزی های پیاپی به دست آورده که هیچ کس نمی تواند این موفقیت‌های بزرگ را انکار کند.

منبع: فارس نیوز

 



Iran Hunts US ScanEagle
سه شنبه 91/9/14 ساعت 1:26 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

Iran Hunts US ScanEagle Drone over Persian Gulf

TEHRAN (FNA)- Commander of the Islamic Revolution Guard Corps (IRGC) Navy Rear Admiral Ali Fadavi announced that his forces hunted a US Unmanned Aerial Vehicle (UAV) over the Persian Gulf after the drone violated the country"s airspace



The UAV which had conducted several reconnaissance flights over the Persian Gulf general zone in the past few days was caught and brought under control by air defense units and control systems of the IRGC Navy


The IRGC navy commander announced that the hunted UAV was a ScanEagle drone, adding that "such drones are usually sent to mission from large warships


Fadavi further noted that the IRGC has full intelligence supremacy over the moves of the foreign forces in the Persian Gulf


ScanEagle is a small, low-cost, long-endurance unmanned aerial vehicle built by Insitu, a subsidiary of Boeing


ScanEagle is based on Insitu"s Seascan miniature robotic aircraft and draws on Boeing"s systems integration, communications and payload technologies


As standard payload ScanEagle carries either an inertially stabilized electro-optical or an infrared camera. The gimbaled camera allows the operator to easily track both stationary and moving targets, providing real-time intelligence


Capable of flying above 16,000 feet, the UAV has also demonstrated the ability to provide persistent low-altitude reconnaissance


The development came exactly a year after Iran announced on December 4, 2011 that its defense forces had downed the aircraft through a sophisticated cyber attack


The drone was the first such loss by the US. US officials have described the loss of the aircraft in Iran as a setback and a fatal blow to the stealth drone program


The RQ-170 has special coatings and a batwing shape designed to help it penetrate other nations" air defenses undetected. The existence of the aircraft, which is made by Lockheed Martin, has been known since 2009, when a model was photographed at the main US airfield in Kandahar, Afghanistan


The unmanned surveillance plane lost by the United States in Iran was a stealth aircraft being used for secret missions by the CIA, US officials admitted in December


The aircraft is among the highly sensitive surveillance platform in the CIA"s fleet that was shaped and designed to evade enemy defenses

by: farsnews




برچسب‌ها: English

مشخصات پهپاد جاسوسی
سه شنبه 91/9/14 ساعت 1:20 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
فارس گزارش می‌دهد
ویژگی‌های«Scan Eagle» پهپاد جاسوسی آمریکا در چنگال سپاه+فیلم و تصاویر

خبرگزاری فارس: هواپیمای بدون سرنشین جاسوسی آمریکا «Scan Eagle»، بسیار کوچک و غیرمسلح بوده و توسط نیروهای عملیات ویژه استفاده می‌شود.

خبرگزاری فارس: ویژگی‌های«Scan Eagle» پهپاد جاسوسی آمریکا در چنگال سپاه+فیلم و تصاویر

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، در سالگرد شکار پهپاد جاسوسی RQ170 توسط نیروهای مسلح کشورمان در شرق کشور، امروز شاهد انتشار خبر به دام افتادن یک فروند پهپاد شناسایی آمریکایی از نوع Scan Eagle به دست نیروی دریایی سپاه در منطقه خلیج فارس بودیم.

این برای چندمین بار است که هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی اقدام به جمع آوری اطلاعات از مرزهای جمهوری اسلامی ایران کرده و هربار با مقابله نیروهای مسلح کشورمان مواجه می‌شوند.

پهپاد Scan Eagle در ابتدا یک هواپیمای بدون سرنشین کوچک و کم هزینه بود که توسط شرکت «اینسیتو» که یکی از شرکت‌های تابعه بوئینگ است، ساخته شد.

هواپیمای بدون سرنشین اسکن ایگل

این هواپیما در ابتدا برای صنعت ماهیگیری و نظارت بر مناطق دریایی در هنگام ماهیگیری استفاده می‌شد اما بعدها تکنولوژی و قابلیت‌های آن بسیار افزایش یافت و امروز گونه‌های متفاوت آن برای تفنگداران دریایی آمریکا هزاران ساعت مأموریت را در عراق و مکان‌های دیگر انجام  داده‌اند.

ارتقای تکنولوژی اسکن ایگل از سوی شرکت بوئینگ آنقدر افزایش یافت که از آن به عنوان یک هواپیمای بدون سرنشین قابل حمل برای نظارت و کنترل مستقل در شرایط جنگی نیز استفاده شد و از ماه اوت 2004 برای جنگ عراق در اختیار ارتش آمریکا قرار گرفت.

پرتاب پهپاد اسکن ایگل از روی عرشه ناو

درحال حاضر اسکن ایگل مجهز به یک دوربین الکترو اپتیکال، یک دوربین مادون قرمز و یک برجک ثابت سبک وزن با دامنه ارتباطات بیش از 100 کیلومتر و استقامت پرواز تا بیش از 20 ساعت است.

سامانه تصویربرداری نصب شده بر روی پهپاد اسکن ایگل

این هواپیمای بدون سرنشین جاسوسی آمریکا، بسیار کوچک و غیرمسلح بوده و توسط نیروهای عملیات ویژه استفاده می‌شود.

این پهپاد با 1.19 متر طول و 3.05 متر عرض (دو سر بال) و 18 کیلوگرم وزن برای پرواز نیاز به باند ندارد و در عوض با یک سامانه هوای فشرده به بالا پرتاب می‌شود و برای فرود هم یک جرثقیل با طناب و قلاب آن را در میان هوا می‌گیرد که تفنگداران دریایی آن را از روی ناوهای خود به پرواز در می‌آورند.

پرتاب پهپاد اسکن ایگل از روی عرشه ناو

پهپاد اسکن ایگل با سرعت 120 کیلومتر بر ساعت و سقف پروازی 16000 پا می تواند بیش از 20 ساعت استقامت پروازی داشته باشد.

در ماه گذشته نیز یک فروند هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی از نوع پریدیتور پس از تجاوز به حریم هوایی ایران در خلیج فارس، با واکنش سریع جنگنده‌های سپاه پاسداران روبرو و پس از شلیک جنگنده های سپاه به سمت آن، مجبور به ترک منطقه شد.

تجهیز سپاه به رادارهای کشف و شناسایی دقیق و رصد لحظه‌ای تحرکات و اقدامات نیروهای فرامنطقه‌ای و آمریکایی در منطقه خلیج فارس باعث شد این بار نیز پهپاد آمریکایی به محض ورود به مرزهای جمهوری اسلامی، شکار شود.

بنا بر این گزارش، چندی پیش جمهوری اسلامی ایران به صورت رسمی با ارسال نامه‌ای به سازمان ملل، ضمن محکوم کردن تجاوز پهپادهای آمریکایی به آسمان کشورمان، خواهان جلوگیری از این اقدامات شده بود.

فارس نیوز




شکار دومین پهپاد آمریکا
سه شنبه 91/9/14 ساعت 1:18 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
شکار دومین پهپاد آمریکایی خبر یک رسانه‌های دنیا شد

خبرگزاری فارس: تنها دقایقی پس از انتشار خبر شکار یک پهپاد آمریکایی دیگر در منطقه خلیج فارس توسط ایران، تمام رسانه‌های بزرگ دنیا به بازتاب این خبر پرداختند.


خبرگزاری فارس: شکار دومین پهپاد آمریکایی خبر یک رسانه‌های دنیا شد

به گزارش خبرگزاری فارس، نیروی دریایی سپاه پاسداران ساعتی قبل از شکار یک فروند پهپاد جاسوس آمریکایی خبر داد. بنا بر این گزارش یک فروند هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی که در چند روز گذشته با هدف شناسایی و جمع آوری اطلاعات در حال گشت زنی در منطقه عمومی خلیج فارس بود، به محض ورود به حریم فضای جمهوری اسلامی ایران در تور یگان‌های پدافندی و سامانه‌های کنترلی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گرفتار و در اختیار گرفته شده است.

«دریادار علی فدوی» فرمانده نیروی دریایی سپاه با اعلام اینکه این پهپاد از نوع اسکن ایگل (Scan Eagle) بوده است، گفت: این گونه پرنده‌ها معمولا از روی ناوهای بزرگ به پرواز در می‌آیند.


حالا این خبر آن هم در سالگرد به دام افتادن پهپاد آمریکایی RQ170، به تیتر یک رسانه‌های دنیا بدل شده است.

خبرگزاری رویترز در خبری فوری شکار پهپاد آمریکایی را پوشش داد. این خبرگزاری به نقل از رسانه‌های ایرانی نوشت که این پهپاد در حال جمع‌آوری اطلاعات از آب‌های خلیج فارس بوده است. این خبرگزاری همچنین به رویارویی ماه گذشته جنگنده‌های نیروی هوایی ایران با یک پهپاد آمریکایی نیز اشاره کرده و نوشت ایران اعلام کرد آن پهپاد قصد ورود به آسمان ایران را داشته است.

شبکه بی‌بی‌سی نیز این خبر را به صورت فوری پوشش داد و نوشت پهپاد آمریکایی بر فراز آب‌های خلیج فارس شکار شده است. به نوشته پایگاه اینترنتی این شبکه، مقامات آمریکایی هنوز واکنشی به این خبر نشان نداده‌اند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس دیگر خبرگزاری است که به انتشار این خبر پرداخت. این خبرگزاری نوشته است که مقامات ایرانی هنوز جزئیات محل و زمان این رخداد را اعلام نکرده‌اند. آسوشیتدپرس به شکار پهپاد RQ170 در سال گذشته نیز اشاره کرده و نوشت ایران مدعی شده است که اطلاعات پهپاد RQ170 را که از پهپادهای فوق سری آمریکا است، بازیابی کرده‌اند.

شبکه سی‌بی‌اس آمریکا نیز خبر شکار پهپاد آمریکایی را منتشر کرده و نوشته است ایران می‌گوید یک پهپاد آمریکایی را شکار کرده‌ است.

خبرگزاری فرانسه و شبکه خبری فرانس 24 هم با انتشار این خبر به نقل از رسانه‌های ایرانی، نوشته‌اند که سپاه ایران هنوز جزئیات این خبر را منتشر نکرده است.

روزنامه انگلیسی دیلی‌تلگراف خبر شکار این پهپاد را منتشر کرده و نوشته است هنوز گفته نشده است که این پهپاد چطور شکار شده است.

روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل» هم این خبر را با این تیتر منتشر کرد: ایران می‌گوید یک پهپاد آمریکایی دیگر را نیز شکار کرده است.

«هاآرتص» دیگر روزنامه صهیونیستی بود که خبر شکار پهپاد را به صورت فوری منتشر کرد و نوشت ایران مدعی شکار یک پهپاد آمریکایی است.

شبکه صدای آمریکا نیز این خبر و اظهارات سردار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه را منتشر کرده و به درگیری ماه گذشته جنگنده‌های ایرانی با یک پهپاد آمریکایی اشاره کرده است.

شبکه اسکای‌نیوز و شبکه راشاتودی هم این خبر را فوری منتشر کردند و اعلام کردند ایران گفته است این پهپاد را زمانی شکار کرده که در حال جمع‌آوری اطلاعات در آب‌های خلیج فارس بوده است. راشاتودی در پایگاه اینترنتی خود نوشته است که آمریکا در دو ماه گذشته تعداد پهپادهای خود را بر فراز آب‌های خلیج فارس افزایش داده است.

روزنامه مصری المصریه الیوم، روزنامه الحیات هم از جمله روزنامه‌های عربی زبانی هستند که به انتشار این خبر پرداختند.

شبکه العربیه و شبکه الجزیره نیز بلافاصله پس از انتشار این خبر، آن را پوشش داده و اعلام کردند ایران اعلام کرده یک پهپاد آمریکایی را شکار کرده است.

شبکه المنار لبنان نیز به پوشش وسیع این خبر پرداخت و دقایقی نیز به صورت زنده تصاویری از این پهپاد پخش کرد.

پایگاه‌های اینترنتی «پاکستان دیفنس» و پایگاه «سوئیس‌ اینفو» هم خبر شکار پهپاد آمریکایی را در اخبار فوری خود منتشر کردند.

روزنامه صهیونیستی «جروزالم‌پست» با انتشار این خبر، به سابقه این اقدام نیز اشاره کرده و نوشته است ایران سال گذشته نیز یک پهپاد RQ170 آمریکا را شکار کرد و بعدها تصاویر آن را پخش کرد. ایران در آن زمان اعلام کرد که کنترل پهپاد را به دست گرفته و آن را در خاگ خود بر زمین نشانده است. ایران اعلام کرده بود که این پهپاد را مهندسی معکوس می‌کند و نمونه‌های آن را به تولید انبوه می‌رساند.

فارس نیوز





تجهیزات جدید
پنج شنبه 91/9/9 ساعت 1:40 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

با حضور دریادار سیاری صورت گرفت
الحاق تجهیزات جدید سطحی و زیرسطحی به ناوگان نیروی دریایی ارتش

همزمان با فرا رسیدن نیروی دریایی ارتش از دو فروند زیرسطحی کلاس غدیر، دو فروند هواناو و فاز دوم ناوشکن سهند و ناوچه موشک انداز سینای 7 در منطقه یکم دریایی بندرعباس رونمایی شد.
دریادار حبیب الله سیاری روز چهارشنبه در مراسم رونمایی از دستاوردهای جدید نیروی دریایی در منطقه یکم نیروی دریایی در بندرعباس ضمن صدور فرمان به آب اندازی دو فروند زیرسطحی کلاس غدیر و عملیاتی شدن این زیر سطحی ها در ناوگان این نیرو فرمان الحاق دو فروند هوا ناو SRN6 و BH7 را نیز صادر کرد.
وی افزود: برای نخستین بار در دنیا سیستم پرتاب موشک بر روی هواناو BH7 نصب شده است.
دریادار سیاری با اعلام این خبر که این هواناو به سیستم مسلسل و دوشکا تجهیز شده اند، خاطرنشان کرد: هواناو به عنوان یک وسیله دو منظوره قابل استفاده در دریا و خشکی قابلیت های بسیاری از جمله توانایی پشتیبانی از جزایر مخصوصاً جزایر فاقد اسکله هستند، انجام گشت شناسایی، تجسس و نجات، تاخت آبی- خاکی، مین ریزی، مأموریت های کمین و حمله، استفاده به عنوان آمبولانس دریایی را دارد.
فرمانده نیروی دریایی ارتش در ادامه افزود: امروز شاهد رونمایی از فاز دوم ساخت ناوشکن جمهوری اسلامی ایران (سهند) شامل نصب روسازه و سایر متعلقات آن و همچنین پرده برداری از سازه ناوجه موشک انداز سینای 7 که در مرحله اتمام ساخت سازه و روسازه قرار دارد هستیم.
وی با بیان اینکه در مراحل آینده ساخت ناوشکن سهند شاهد تنوع و تعدد تجهیزات و سلاح های پیشرفته مورد استفاده در این یگان خواهیم بود، تصریح کرد: تغییرات عمده در روسازه ناوشکن سهند و افزایش مدت زمان ماندگاری آن در دریا این ناوشکن را از سایر ناوشکن ها متمایز ساخته است.
دریادار سیاری گفت: استفاده بهینه از زمان و افزایش سرعت ساخت در مقایسه با سایر یگان های همکلاس از ویژگی های قابل توجه این پروژه ها بوده تا جایی که زمان صرف شده برای تکمیل این فاز از پروژه ها تقریباً یک پنجم ساخت سایر پروژه های مشابه بوده است.
فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه هر آنچه که داریم از محرم است، اظهار داشت: با رهنمودهای فرمانده معظم کل قوا و استفاده از علم و صنعت داخلی شاهد ساخت انواع شناورهای سطحی و زیر سطحی هستیم.
وی عنوان کرد: با همت صنایع دفاعی و پشتیبانی نیروهای مسلح توانایی ساخت انواع شناورهای سطحی و زیرسطحی در کلاس های بالا و پیشرفته را داریم.
امیر سیاری تصریح کرد: پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و خروج مستشاران برآورد دشمنان آن بود که توانایی نظامی و بهینه سازی تجهیزات را نداریم و جنگ تحمیلی با هدف محاصره دریایی و قطع صادرات نفتی ایران به راه انداختند.
وی افزود: دستاوردهای نظامی و دفاعی امروز نیروی دریایی حاصل باور توانمندی ها از دوران دفاع مقدس تاکنون است.
فرمانده نیروی دریایی ارتش اظهار داشت: علم و دانش ساخت زیردریایی ارتش آنچنان با سرعت پیش می رود که با دانش و صنعت اندک کشورهایی که دو دهه از ما جلوتر هستند، برابری می کنیم.
دریادار سیاری با بیان اینکه نیروهای مسلح با تدابیر فرمانده معظم کل قوا در بالاترین سطح دفاعی از مرزهای جمهوری اسلامی قرار دارند، افزود: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در عرصه دریا از بالاترین توان دفاعی برخوردار بوده و آماده تأمین امنیت منطقه هستند.
ناو موشک انداز سینای 7
اوایل سال آینده عملیاتی می شود
فرمانده نیروی دریایی ارتش در مراسم رونمایی از فاز دوم ساخت ناو موشک انداز سینای 7، اظهار داشت: این ناو موشک انداز از سری ناوهای پروژه سینا و همکلاس ناو موشک انداز «پیکان» است.
امیردریادار سیاری خاطرنشان کرد: ناو موشک انداز سینای 7 با توجه به گذشت زمان و ارتقای سطح فناوری در دنیا طراحی و تولید شده و از سری قبلی خودش بسیار پیشرفته تر، و بهینه سازی شده تر است.
وی افزود: پیشرفت هایی در بخش های سلاح، تجهیزات، بدنه، حساسه های اطلاعاتی موجود، سیستم رانش و سیستم های جنگ الکترونیک (جنگال) ناوشکن سینای 7 انجام شده است.
فرمانده نیروی دریایی ارتش تأکید کرد: هدف نیروی دریایی از اضافه کردن تجهیزات نوین به ناوگان دریایی خود، ارتقای توان رزمی و دفاعی این نیرو، برای دفاع از منابع، منافع و مرزهای آبی کشور است.
امیر دریادار سیاری با بیان این که با رونمایی از مرحله دوم ساخت ناوشکن سینای 7، مرحله بعدی ساخت آن به سرعت دنبال می شود، ابراز امیدواری کرد که در مرحله بعدی و در اوایل سال آینده (1392) این ناوشکن به طور کامل به یگان دریایی نیروی دریایی ارتش ملحق شود.


منبع: کیهان



برچسب‌ها: نیروی دریائی

دست برتر
پنج شنبه 91/9/9 ساعت 1:38 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

یک روز پس از بیانات رهبر انقلاب صورت گرفت
اعتراف صریح مقام آمریکایی ایران امروز دست برتر را دارد

سرویس سیاسی-
پس لرزه های جنگ غزه ادامه دارد و پس از اعلام کناره گیری وزیر جنگ رژیم صهیونیستی از قدرت، اکنون رسانه های آمریکایی و صهیونیستی نزدیک به مراکز تصمیم گیری در واشنگتن و تل آویو اسرار یک کودتای شکست خورده را برملا کردند و از سوی دیگر بر نمایش قدرت ایران با موشک های فجر اذعان نمودند تا جایی که جان بولتون در تحلیل شرایط کنونی جمهوری اسلامی گفت ایران دست برتر را دارد.
در همین ارتباط پایگاه خبری دبکا فایل وابسته به موساد گزارش داد:جنگ 8روزه غزه میان رژیم صهیونیستی و حماس کودتایی بود که از سوی سه گروه اداره شده بود: «تامیر پاردو» رئیس سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی، «هاکان فیدان» رئیس دستگاه امنیتی ترکیه و «شیخ جاسم آل ثانی» نخست وزیر قطر که در راس دستگاه امنیتی آن کشور قرار دارد و با سیا هم در ارتباط نزدیکی بوده است.
دبکا در ادامه افزود: هدف آنان قطع ارتباط تهران با حماس بوده است. این کودتا بخشی از توطئه طرح ریزی شده از سوی باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا بوده است تا از طریق آن ادامه روند «بیداری اسلامی» مختل شود و در راستای منافع آمریکا قرار گیرد.
این گزارش در ادامه مدعی شده است شرکای اوباما در این طرح نیز مرسی رئیس جمهوری مصر، اردوغان نخست وزیر ترکیه و نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی بوده اند.
هدف اوباما از اجرای این برنامه آن بود که با اجرای عملیات «ستون ابرها»ی رژیم صهیونیستی حماس از مواضع خود عقب نشینی کند. اما تمامی این ماجرا در نهایت با شکست مواجه شد.
در همین حال، شبکه فاکس نیوز پیرامون جنگ 8 روزه غزه به مصاحبه با جان بولتون سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل پرداخت.
بولتون که معمولا مواضعی رادیکال علیه ایران اسلامی را بر می گزیند این بار در تحلیل جنگ غزه اذعان کرد: متأسفانه ایران بر اثر جنگ غزه قدرتمندتر از گذشته شده است.
وی گفت: من فکر نمی کنم که جنگ 8روزه مسئله ای بین حماس و اسرائیل بود، در واقع این درگیری مسئله ای میان ایران و اسرائیل بوده است.
وی افزود: ایران می داند که اسرائیل درگیر انتخابات آتی خود است و از این فرصت بخوبی استفاده کرده و از آسیب پذیری اسرائیل در این زمان بهره می برد.
وی می افزاید: «علیرغم تمرکز رسانه های ارتباط جمعی بر آتش بس در هفته گذشته، واقعیت اصلی آن است که هنوز هم مبارزه ای پنهان بر سر کسب منافع استراتژیک در خاورمیانه وجود دارد. و در این میان ایران زمین بازی را بدست آورده است.
وی افزود: طبق گزارش اخیر آژانس بین المللی انرژی اتمی در روز 16 نوامبر، ایران با سرعت در حال توسعه برنامه های اتمی خود می باشد بولتون در تحلیل شرایط کشورمان اذغان کرد مشخص است که ایران اکنون دست بالا و برتر را دارد.
خاطر نشان می شود رهبرمعظم انقلاب روز سه شنبه در دیدار فرماندهان و مسئولان نیروی دریایی ارتش تاکید کرده بودند اوضاع منطقه و جهان به خوبی دست برتر جمهوری اسلامی را نشان می دهد.
بولتون در ادامه این مصاحبه اعلام کرد موشک های فجر5 از سوی تهران به حماس برای شلیک به سوی تل آویو داده شده است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، بولتون در مصاحبه با فاکس نیوز جنگ اخیر غزه را آزمونی خوب برای موشک های ایرانی دانست.
وی در پایان اذعان کرده که در صورت حمله احتمالی رژیم صهیونیستی علیه ایران و پاسخ ایران در سطح منطقه ای، ارتش آن رژیم قادر به مدیریت جنگ در چنین سطحی نخواهد بود. بنابراین ایران توانایی ضربه زدن به رژیم صهیونیستی را دارد و توجه به حمله پیش دستانه ایران عنصری مهم و مدنظر هر دولتی در رژیم صهیونیستی خواهد بود.

منبع: کیهان



برچسب‌ها: ایران ابرقدرت

پایان امپراطوری ناوها
دوشنبه 91/9/6 ساعت 2:38 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
شاید در نگاه اول به نظر برسد که هیچ جنگنده یا شناوری جرات نزدیک شدن به ناوهای آمریکایی حاضر در منطقه را به دلیل آتش زا بودن نداشته باشند ولی موشک " حوت " با اقتدار کامل امپراطوری ناو ها را از بین برده است و می تواندخسارتی بالغ بر چهار میلیارد و پانصد میلیون دلار بر آمریکا وارد کند.


به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران، موشک ایرانی " حوت " یکی از سریع ترین موشک های رادارگریز آبی جهان است که معادل 100 متر در ثانیه سرعت دارد که حدود 3 برابر بیشتر از آن موشکی سرعت دارد که آمریکایی ها از داشتن آن به خود می بالند.

فناوری ساخت چنین موشکی فقط در اختیار ایران و روسیه (موشک اشکوال) است و به حتم در صورت پرتاب 2 عدد از این موشک ها  ناوهای  آمریکایی حاضر در خلیج فارس  بدون داشتن راه فراری ضربه ای سخت و مهلک متحمل خواهند شد.

همچنین "حوت" علاوه بر پرسرعت و ترسناک بودن توانسته این ویژگی را داشته باشد که با بهینه سازی مناسب (که به همت سپاه پاسداران صورت گرفته است ) دقیقتر از موشک مشابه روسی  هدف مورد نظر را ارزیابی کند.


موشک انداز های این موشک کاملا رادار گریز بوده و از دید رادارهای دشمن مخفی می مانند .

 در سال 1385 و در رزمایش پیامبر اعظم (ص )3 با آزمایش " حوت " حیرت بیش از بیش جامعه جهانی از قدرت بلامنازع این موشک رقم خورد .



در این رزمایش، اژدری با سرعت 100 متر بر ثانیه(360 کیلومتر در ساعت) ازمایش شد که این موشک با تولید حبابهای بخار که از نوک دماغه و پوسته خود خارج می کند لایه ای از گاز در اطراف خود شکل می دهد و بدین ترتیب خود را از تماس مستقیم با آب و پسای قابل ملاحظه ناشی از آن دور می کند، این اژدربه طور کامل در ایران صنعتی شده و تولید بومی آن 100% است.



هر چند به دلیل اینکه این موشک از هدایت پدافند غیرعامل بهره می برد و از توضیح و تشریح در خصوص آن خودداری میکنیم ولی همین قدر کافی است که بگوییم سرعت متوسط "حوت" 4 برابر اژدر معمولی زیر دریایی است.

این موشک قابلیت پرتاب از روی شناور و یا زیردریایی در عمق 100 متری را دارد و با سرعت حدود 50 نات (93 کیلومتر بر ساعت) کپسول پرتاب خود را ترک می کند و با فرو رفتن در آب و رسیدن به عمق مناسب، موتور خود را روشن کرده و به سمت هدف راهی می شود.


 

 حالا این اصل را در نظر گرفته می شود که شناورهای  متوسط و بزرگتر از متوسط هیچ شانسی برای فرار از اژدر حوت ندارند. بنابراین  با شلیک دو اژدر حوت( درقسمت بالا اشاره شد) و باصرف هزینه 2 میلیون دلار می توان به آمریکا چهار میلیارد و پانصد میلیون دلار ضرر بزنیم یعنی 900 برابر. البته هر ناو هواپیما بر در اطراف خود همیشه چندین کشتی جهتپشتیبانی تدارکاتی و نظامی و دفاعی دارد. با غرق شدن یک ناو هواپیما برتمام ناوگان پشتیبانی آن آسیب پذیر می شوند و این یعنی همان بلایی که نیرویدریایی ما در جنگ هشت ساله بر سر نیروی دریایی عراق آورد.

منبع: باشگاه خبرنگاران



برچسب‌ها: موشک

تجسم نابودی ناوها
دوشنبه 91/9/6 ساعت 2:36 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
موشک "خلیج فارس" با سرعت 3 هزار متر در ثانیه و برد 300 کیلومتر دارای یک کلاهک 650 کیلوگرمی، تجسم نابودی ناوهای دشمن است و با بهره‌گیری از پیشران سوخت جامد و سامانه‌های هدف‌گیری و هدایت پیشرفته، در مدت کمتر از چند دقیقه آماده‌ی پرتاب شده و با سرعت 3 ماخ در مدت کوتاهی با زاویه‌ی زیاد‌(بیش از 45 درجه نسبت به افق) و از بالا به کشتی دشمن اصابت می‌کند.


به گزارش خبرنگار دفاعی _ امنیتی باشگاه خبرنگاران، "خلیج فارس" یک موشک بالستیک ضد کشتی با سوخت جامد تک مرحله‌ای مافوق صوت با برد 300 کیلومتر است که بر اساس موشک فاتح 110 طراحی و ساخته شده است. این موشک با یک کلاهک انفجاری 650 کیلوگرمی تجهیز شده که از ترکیبی از سیستم‌های هدایت بهره می‌برد که از رهگیری آن جلوگیری می‌کند.

این موشک توسط مرکز تحقیقاتی نیروی هوافضای سپاه طراحی و توسط وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تولید شده است.
  

در 18 بهمن 89 برای نخستین بار بود که سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در یک نشست خبری از تولید انبوه جدیدترین موشک بالستیک و هوشمند سپاه ضد اهداف دریایی خبر داد که دشمن در ردگیری و خنثی کردن این موشک فاقد توانایی لازم است.


موشک هوشمند و بالستیک "خلیج فارس‌" همان موشکی بود که سردار جعفری خبر از تولید انبوه آن داد که یک موشک مافوق صوت و کشتی‌زن بوده و تفاوت آن با موشک‌های قبلی این است که دیگر موشک‌ها عمدتاً با سرعتی زیرصوت و به صورت کروز عمل می‌کردند اما موشک "خلیج فارس " با سرعتی مافوق صوت و به صورت بالستیک از سطح زمین شلیک شده و به صورت عمودی از ارتفاع بالا می‌تواند هرگونه ناو و یا شناور دشمن را مورد هدف قرار دهد.

موشک "خلیج فارس‌" به صورت هدایت ترکیبی عمل کرده به طوری که جستجوگر آن در فاز نهایی بر روی هدف قفل می‌کند و در این حالت هرگونه شناور دشمن هیچ راه گریزی از اصابت این موشک که کلاهکی با حدود 650 کیلوگرم مواد منفجره دارد، نخواهد داشت؛ سوخت موشک "خلیج فارس‌" جامد است. 

گفتنی است این موشک برای نخستین بار در رزمایش دریایی پیامبر اعظم3 در سال 87 و آخرین بار آن 2 هفته پیش ( 14 تیر 91) در رزمایش پیامبر اعظم (ص ) 7 آزمایش شد و به اعتقاد کارشناسان تنها 2 فروند از این موشکها برای نابودی ناو هواپیمابر کافی هستند.

لازم به ذکر است که در رزمایش پیامبر اعظم 6، تعداد 9 فروند از این موشکها به صورت همزمان از روی لانچرهای سه‌تایی شلیک شدند که البته از آن به عنوان شاهکار شهید تهرانی مقدم نیز یاد می‌شود ‌.



با انعکاس خبر تولید این موشک در رسانه‌های مختلف جهان، نگرانی‌های غربی‌ها و به خصوص آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها از خودکفایی ایران در ساخت موشک‌های ضد ناو هواپیمابر دو چندان شد‌.

لازم به ذکر است که سیستم‌های ضد موشکهای ناوهای هواپیمابر آمریکا اعم از فالانکس mk-4 و sea اسپارو و... برای زدن موشک‌هایی مانند سانبرن که با سرعت حدود 400 متر در ثانیه حرکت می‌کنند با مشکل جدی روبه‌رو هستند چه برسد موشکی با سرعت معادل 3 هزار متر در ثانیه آنهم موشکی که با تبعیت از الگوریتم بالستیک به هدف برخورد می‌کند و نه خط مستقیم.

بهطور خلاصه، این نکات را می‌توان به عنوان موارد مهم در تحلیل عملکرد موشک خلیج فارس بیان کرد:

ـ موشکهای کروز مانند "نور"، تنها 160 کیلوگرم سرجنگی دارند اما کلاهک خلیج فارس معادل 7 بمب معمولی مارک 82 یا 3 بمب مارک 83 خرج انفجاری در خود جای داده است.

انفجار یک بمب معمولی 3 حالت برخورد، شوک و موج و نیز اثر حرارتی بوجود می‌آورد و تفاوت عمده بین موشک و بمب، در برخورد با سرعت بالا در موشک‌ها است لذا با سرعت برخورد بالایی که موشک خلیج فارس دارد پیش‌بینی می‌شود به مقدار نامعلومی بسته به نوع فیوز و طراحی سرجنگی در سطح عرشه ناو نفوذ کند.

البته نفوذ در عرشه ناو بسته به تکنولوژی و طراحی کلاهک خلیج فارس دارد که در گونه‌های مجهز به کلاهک بارانی برخلاف گونه‌های معمولی و سنگر‌شکن انفجار در سطح توزیع می‌شود‌.

ذکر این نکته نیز ضروری است که اثر حرارتی انفجار یک بمب 450 کیلویی قادر به ذوب فولاد زرهی با قطر بیش از 5 سانت پیش از نفوذ است. ( بدنه ناوهای هواپیمابر از استیل استراکچر و سطوح آن با آلومینیوم پوشیده شده است).



در حالت عمومی قدرت انفجاری ناشی از برخورد چنین بمبی حدود 1.2 تا 8 متر در عمق زمین نفوذ می‌کند و دایره‌ای به قطر 7 تا 18 متر بوجود میاورد.

کلاهک بارانی نیز می‌تواند تا 3 هزار قطعه انفجاری با سرعت متغییر بین 600 تا 2 هزار متر بر ثانیه به اطراف خود پرتاب کند که شوک ناشی از انفجار با سرعت متغییر از 500 تا 800 متر بر ثانیه از محدوده انفجار به بیرون خارج می‌شود و جریانی برابر با 1.8 تا 2.5 برابر صوت بوجود می‌آورد‌.

موج انفجار تولید شده در نوع بارانی به تنهایی قادر است سطح کل ناو را از هر جسم متحرکی تخلیه کند‌‌.


با داشتن چنین پیش فرض‌هایی، این نکته را نیز باید به وضعیت پیش از انفجار افزود‌ که در عرشه هر ناو هواپیمابر تعدادی هواپیمای آماده به پرواز لود شده با بمب و موشک و سوخت کامل وجود دارند. همچنین بر روی عرشه این ناوها تجهیزات بسیار حساس مدیریت پرواز و کنترل فرود و برخاست مثل کاتابولت وجود دارد که بدون آنها عملا ناو توانایی خود را از دست میدهد و با یک قایق معمولی غیر نظامی برابری خواهد کرد‌!

در پایان می‌توان نتیجه گرفت که موشک «خلیج فارس» همانگونه که فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران گفته است می‌تواند معادلاتی که تا به حال دشمنروی آن حساب باز کرده بود  را تغییر دهد.

منبع: باشگاه خبرنگاران



برچسب‌ها: موشک

<      1   2   3   4      >
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
 
موضوعات
لینک دوستان
دیگر موارد


بازدید امروز: 304
بازدید دیروز: 650
کل بازدیدها: 1327041